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Air ground public correspondence service
Committee on Public buildings and grounds
Grounds of public buildings
Objectionable on public grounds

Vertaling van "public grounds rather " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
judgment based on practical motives pertaining to a specific case,rather than on legal grounds

jugement d'espèce


the public still regards the EC institutions as rather secretive

les institutions des CE souffrent d'une certaine opacité aux yeux de l'opinion publique


on grounds of public morality, public policy or public security

justifié par des raisons de moralité publique, d'ordre public, de sécurité publique


grounds of public buildings

parterres des édifices fédéraux


committee on Public buildings and grounds

comité des édifices et terrains publics


air ground public correspondence service

service de correspondance publique air sol


objectionable on public grounds

inacceptable pour des raisons d'intérêt public
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Similarly, in 515(10) (b), if the refusal to grant bail were because a judge felt it necessary for the protection of public safety, which is a rather broad statement, the secondary ground, and the basis of that was the previous conviction or previous record, then we would want that noted.

De même, à l'alinéa 515(10)b), si le refus de libération sous caution vient du fait que le juge estime que c'est nécessaire pour la protection et la sécurité du public, qui est un concept assez vaste, le motif secondaire, et que c'est à cause d'une condamnation antérieure ou d'un casier judiciaire, on voudrait que ce soit indiqué.


While the reference to national defence or security is consistent with the International Covenant on Civil and Political Rights as grounds for excluding the public from a trial, inclusion of the term “international relations” is not only rather vague, but exceeds the limits set out in international law.

La référence à la défense et à la sécurité nationales est conforme au Pacte international relatif aux droits civils et politiques puisque celui-ci reconnaît que ces motifs peuvent justifier la tenue d'un procès à huis clos, mais la référence à l'expression «relations internationales» est non seulement assez vague, mais va au-delà de ce qu'autorise le droit international.


While many recommendations for change to the publicly funded health care system have been made over the years, most of them have not been based on scientific evidence, but rather have been grounded on anecdotal evidence or political posturing.

De nombreuses recommandations ont été formulées au fil des ans en vue de modifier le système public de soins de santé. La plupart se fondaient cependant non sur des faits scientifiques, mais sur des preuves anecdotiques ou des considérations politiques.


In procedures for awarding public supply or service contracts, contracting authorities that have authorised or required variants shall not reject a variant on the sole ground that it would, where successful, lead to either a service contract rather than a public supply contract or a supply contract rather than a public service contract.

Dans les procédures de passation de marchés publics de fournitures ou de services, les pouvoirs adjudicateurs qui ont autorisé ou exigé des variantes ne rejettent pas une variante au seul motif qu'elle aboutirait, si elle était retenue, soit à un marché de services au lieu d'un marché public de fournitures, soit à un marché de fournitures au lieu d'un marché public de services.


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36. Calls on the Commission to draw up clear guidelines and adequate legislative proposals to prevent companies linked to organised crime and mafias from taking part in public tenders and public procurement management; calls on the Commission and Member States to ensure the traceability of financial flows in connection with public works, service and supply contracts and to evaluate the introduction of rules to punish the obstruction of administrative selection procedures for the award of contracts by public authorities; calls on the Commission to ensure that Article 45 of Directive 2004/18/EC is applied fully and correctly, by excludin ...[+++]

36. invite la Commission à émettre des directives claires et des propositions législatives adéquates pour empêcher que les entreprises liées à la criminalité organisée et à la mafia participent aux appels d'offres publics et à leur gestion; invite la Commission et les États membres à garantir la traçabilité des flux financiers dans le cadre de procédures relatives à des travaux, services et fournitures publics, ainsi qu'à évaluer l'introduction de dispositions visant à sanctionner les personnes faisant obstacle aux procédures administratives visant à déterminer le contractant de l'administration publique; demande à la Commission de vei ...[+++]


36. Calls on the Commission to draw up clear guidelines and adequate legislative proposals to prevent companies linked to organised crime and mafias from taking part in public tenders and public procurement management; calls on the Commission and Member States to ensure the traceability of financial flows in connection with public works, service and supply contracts and to evaluate the introduction of rules to punish the obstruction of administrative selection procedures for the award of contracts by public authorities; calls on the Commission to ensure that Article 45 of Directive 2004/18/EC is applied fully and correctly, by excludin ...[+++]

36. invite la Commission à émettre des directives claires et des propositions législatives adéquates pour empêcher que les entreprises liées à la criminalité organisée et à la mafia participent aux appels d'offres publics et à leur gestion; invite la Commission et les États membres à garantir la traçabilité des flux financiers dans le cadre de procédures relatives à des travaux, services et fournitures publics, ainsi qu'à évaluer l'introduction de dispositions visant à sanctionner les personnes faisant obstacle aux procédures administratives visant à déterminer le contractant de l'administration publique; demande à la Commission de vei ...[+++]


37.Calls on the Commission to draw up clear guidelines and adequate legislative proposals to prevent companies linked to organised crime and mafias from taking part in public tenders and public procurement management; calls on the Commission and Member States to ensure the traceability of financial flows in connection with public works, service and supply contracts and to evaluate the introduction of rules to punish the obstruction of administrative selection procedures for the award of contracts by public authorities; calls on the Commission to ensure that Article 45 of Directive 2004/18/EC is applied fully and correctly, by excluding ...[+++]

37. invite la Commission à émettre des directives claires et des propositions législatives adéquates pour empêcher que les entreprises liées à la criminalité organisée et à la mafia participent aux appels d'offres publics et à leur gestion; invite la Commission et les États membres à garantir la traçabilité des flux financiers dans le cadre de procédures relatives à des travaux, services et fournitures publics, ainsi qu'à évaluer l'introduction de dispositions visant à sanctionner les personnes faisant obstacle aux procédures administratives visant à déterminer le contractant de l'administration publique; demande à la Commission de vei ...[+++]


I fear that these could become a pretext for restricting political activity, because already there has been an announcement by the Government that political parties will only be allowed to hold meetings in well-secured parks and public grounds rather than organise processions. One could see how that might be made a pretext.

Je crains que ce lourd bilan ne devienne un prétexte pour une restriction de l'activité politique. En effet, le gouvernement a déjà annoncé que les partis politiques ne pourraient plus tenir de meetings que dans des parcs et terrains publics sécurisés et ne pourraient plus organiser de défilés.


With respect to harassment based on prohibited grounds, whether it be race, sex, disability, what have you, we think this bill is a step in the right direction, in the sense that in proposed section 208 it is now clear that rather than being forced to go to the Canadian Human Rights Commission federal public servants will have the opportunity clearly to present these types of grievances at the Public Service Labour Relations Board.

Pour ce qui est du harcèlement fondé sur des motifs de distinction illicite, que ce soit la race, l'orientation sexuelle, la déficience, ainsi de suite, nous pensons que le projet de loi constitue un pas dans la bonne direction, puisque l'article 208 précise clairement que les fonctionnaires, au lieu de s'adresser à la Commission canadienne des droits de la personne, pourront présenter des griefs à la Commission des relations de travail de la fonction publique.


I have heard it said that the Department of Justice considers this interpretation of section 133 is justified on the ground that section 133 provides a language guarantee rather than a publication guarantee.

J'ai entendu dire que l'interprétation que fait le ministère de la Justice de l'article 133, tout récemment, est justifiée parce que l'article 133 énonce une garantie linguistique plutôt qu'une garantie d'accès aux lois.




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'public grounds rather' ->

Date index: 2025-07-31
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