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Debt ratio
Debt-to-GDP ratio
Domestic debt
General government debt ratio
Government debt
Government debt ratio
Government debt to GDP ratio
Government or government-guaranteed debt
Increase in public debt
Internal debt
Internal public debt
National debt
Public debt
Public debt increase
Public debt ratio
Public or publicly guaranteed debt
Redemption of public debt
Rescheduling of public debt
State debt
Sub-committee on Public Debt Audit
Sub-committee on the Audit of Public Debt

Vertaling van "public debt should " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
public debt [ government debt | national debt ]

dette publique


government debt | national debt | public debt | state debt

dette de l'Etat | dette officielle | dette publique


redemption of public debt

amortissement de la dette [ dette amortissable ]


debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio

rapport dette-PIB | ratio de la dette publique | ratio d'endettement | ratio dette publique/PIB | taux d'endettement


government debt ratio | government debt to GDP ratio | public debt ratio

ratio de la dette publique | ratio dette publique/PIB


rescheduling of public debt

consolidation de la dette [ dette consolidée ]


internal debt [ internal public debt | domestic debt ]

dette publique intérieure [ dette intérieure | dette interne ]


increase in public debt [ public debt increase ]

augmentation de la dette publique [ gonflement de la dette publique ]


Sub-committee on Public Debt Audit [ Sub-committee on the Audit of Public Debt ]

Sous-comité de la vérification de la dette publique


public or publicly guaranteed debt | government or government-guaranteed debt

dette contractée ou garantie par l'État | dette contractée ou avalisée par l'État
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. Stresses that the financial, sovereign debt and competitiveness crisis cannot be solved by means of a loose monetary policy alone; Stresses, therefore, the importance of continuing the process of deep, balanced and socially sustainable structural reforms to deliver on growth and jobs; reiterates, in this connection, the fact that the EU cannot compete on costs alone, but needs to invest much more in research and development, industrial development, education and skills, and resource efficiency, both at national and European level; recalls that the very aim of structural reforms and decreasing the level of ...[+++]

8. affirme qu'une politique monétaire accommodante ne parviendra pas, à elle seule, à résoudre la crise financière, de la dette souveraine et de la compétitivité; souligne, de ce fait, l'importance de poursuivre le processus des réformes structurelles approfondies, équilibrées et socialement durables pour obtenir des résultats dans le domaine de la croissance et de l'emploi; rappelle, à cet égard, que l'Union ne peut pas rivaliser par les prix à eux seuls, mais doit investir bien davantage dans la recherche et le développement, le r ...[+++]


8. Stresses that the financial, sovereign debt and competitiveness crisis cannot be solved by means of a loose monetary policy alone; Stresses, therefore, the importance of continuing the process of deep, balanced and socially sustainable structural reforms to deliver on growth and jobs; reiterates, in this connection, the fact that the EU cannot compete on costs alone, but needs to invest much more in research and development, industrial development, education and skills, and resource efficiency, both at national and European level; recalls that the very aim of structural reforms and decreasing the level of ...[+++]

8. affirme qu'une politique monétaire accommodante ne parviendra pas, à elle seule, à résoudre la crise financière, de la dette souveraine et de la compétitivité; souligne, de ce fait, l'importance de poursuivre le processus des réformes structurelles approfondies, équilibrées et socialement durables pour obtenir des résultats dans le domaine de la croissance et de l'emploi; rappelle, à cet égard, que l'Union ne peut pas rivaliser par les prix à eux seuls, mais doit investir bien davantage dans la recherche et le développement, le r ...[+++]


In order to ensure that third country central banks and other public bodies charged with or intervening in the management of the public debt continue to be in a position to perform their tasks adequately, third-country public bodies charged with or intervening in the management of the public debt should also be exempted from Regulation (EU) No 648/2012,

Afin de garantir que les banques centrales de pays tiers et les autres organismes publics de ces pays chargés de la gestion de la dette publique ou intervenant dans sa gestion restent en mesure de remplir leurs missions de façon adéquate, il convient que les organismes publics de pays tiers chargés de gérer la dette publique ou intervenant dans cette gestion soient eux aussi exemptés des dispositions du règlement (UE) no 648/2012,


Following this analysis, the Commission concluded that central banks and public bodies charged with or intervening in the management of public debt should be exempted from the clearing and reporting obligation applicable to over-the-counter (OTC) derivatives pursuant to the rules on OTC derivatives introduced in Japan and the United States of America.

À l’issue de cette analyse, la Commission a conclu que les banques centrales et les organismes publics chargés de gérer la dette publique ou intervenant dans sa gestion devraient être exemptés de l’obligation de compensation et de déclaration applicable aux produits dérivés de gré à gré conformément aux règles sur ces produits introduites au Japon et aux États-Unis.


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(8) The notification requirements for sovereign debt should apply to the debt issued by the Union and Member States, including any ministry, department, central bank, agency or instrumentality that issues debt on behalf of a Member State but excluding regional bodies or quasi public bodies that issue debt.

(8) Les obligations de notification relatives aux emprunts souverains devraient s'appliquer aux emprunts émis par l'Union et par les États membres, y compris par tout ministère ou toute administration, banque centrale, agence ou entité publique qui émet de tels titres pour le compte d'un État membre, mais à l'exclusion des entités régionales ou des organismes quasi-publics émetteurs d'emprunts.


(5f) The framework to control public debt and private debt should support long-term growth taking due account of the anti-cyclical role of budgetary policy as well as improving the preconditions for investments and development of the internal market, whilst respecting Member State specific priorities and needs.

(5 septies) Le cadre de contrôle de la dette publique et privée doit être au service d’une croissance à long terme et doit tenir compte du rôle anticyclique de la politique fiscale, améliorer les conditions préalables aux investissements et développer le marché intérieur, tout en respectant les priorités et les besoins spécifiques des États membres.


With a view to better coordinating the planning of their national debt issuance, the Member States should report ex ante on their public debt issuance plans to the Eurogroup and to the Commission.

Dans l'optique de mieux coordonner la planification de l'émission de leur dette souveraine, les États membres devraient présenter à l'avance leurs plans d'émission de dette publique à l'Eurogroupe et à la Commission.


The legislative act to be adopted (on the basis of, inter alia, Article 126 TFEU) should aim in particular to strengthen the preventive arm of the SGP and include economically and politically more sensible sanctions and incentives, while taking due account of the structure of the national deficit and debt (including implicit liabilities), the ‘economic cycle’, in order to avoid pro-cyclical budgetary policy, as well as the nature of the public revenues ...[+++]

L’acte législatif devant être adopté (sur la base, entre autres, de l'article 126 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne) devrait avoir en particulier pour objectif de renforcer le volet préventif du PSC et englober des sanctions et des incitations plus cohérentes du point de vue économique et politique, tout en prenant dûment en considération la structure de la dette et du déficit national (y compris les passifs implicites), le «cycle économique», pour éviter une politique budgétaire procyclique, ainsi que la nature des recettes et dépenses publiques nécessair ...[+++]


17. Urges that such a major EU budgetary challenge be addressed; recalls that the reduction of public debt should be accelerated during periods of economic upturn whilst avoiding pro-cyclical measures and implementing structural and tax reforms to improve the economic performance of Member States; encourages Member States to use the current upswing in the economy to conduct necessary reforms in the labour market, services sector and reduce administrative burdens on business; considers that there is still room and a need for further acceleration in investment activity and thus calls for structural reforms and additional measures that w ...[+++]

17. demande instamment une réponse à ce formidable défi budgétaire pour l'Union; rappelle que la réduction de la dette publique devrait être accélérée pendant les périodes de croissance économique tout en évitant des mesures pro-cycliques et en mettant en œuvre des réformes structurelles et fiscales afin d'améliorer les performances économiques des États membres; encourage les États membres à tirer parti de la reprise économique actuelle pour mener les réformes nécessaires sur le marché du travail et dans le secteur des services et réduire les charges administratives qui pèsent sur les entreprises; estime qu'il su ...[+++]


(14) Whereas in accordance with the conclusions reached by the European Council at its meeting held in Madrid, new tradeable public debt will be issued in the euro unit by the participating Member States as from 1 January 1999; whereas it is desirable to allow issuers of debt to redenominate outstanding debt in the euro unit; whereas the provisions on redenomination should be such that they can also be applied in the jurisdictions of third countries; whereas issuers sho ...[+++]

(14) considérant que, conformément aux conclusions du Conseil européen de Madrid, la nouvelle dette publique négociable est émise dans l'unité euro à partir du 1er janvier 1999 par les États membres participants; qu'il est souhaitable de permettre aux émetteurs des dettes de relibeller dans l'unité euro l'encours de leurs dettes; que les dispositions en la matière devraient être telles qu'elles puissent également s'appliquer dans des cas relevant de la juridiction de pays tiers; que les émetteurs devraient avoir la possibilité de relibeller l'encours de leurs dette ...[+++]




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Date index: 2021-09-19
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