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Blanket exemption
Block exemption
Block exemptions
County
Customs franchise
Duty-free admission
Duty-free entry
Exemption by category
Exemption from customs duties
Exemption from duty
Exemption from import duty
Exemption from restrictive-practice authorisation
Exemption from restrictive-practice authorization
Group exemption
Metallogenetic province
Metallographic province
Province
Republic of the Seven United Provinces
Travellers' allowance
Travellers' tax-free allowance
United Provinces of the Netherlands

Vertaling van "province was exempt " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
blanket exemption | block exemption | exemption by category | group exemption

exemption de groupe | exemption par catégorie | exemptions groupées


Republic of the Seven United Provinces | United Provinces of the Netherlands

République des sept Provinces-Unies


metallogenetic province | metallographic province

province métallogénique


exemption from restrictive-practice authorisation [ exemption from restrictive-practice authorization | Block exemptions(ECLAS) ]

exemption d'autorisation d'entente


exemption from customs duties [ customs franchise | duty-free admission | duty-free entry | exemption from duty | exemption from import duty | travellers' allowance | travellers' tax-free allowance ]

franchise douanière [ admission en franchise | exclusion de la franchise | franchise tarifaire | franchise voyageur | importation en franchise ]


Exemption from Immunization Requirements for First-Time School Admission Province of Manitoba

Première admission à l'école - Exemption d'immunisation Province du Manitoba


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In Belgium, a number of sea and inland waterway ports (notably the ports of Antwerp, Bruges, Brussels, Charleroi, Ghent, Liège, Namur and Ostend, as well as along the canals in Hainaut Province and Flanders) are exempt under Belgian law from the general corporate income tax regime.

En Belgique, toute une série de ports maritimes et fluviaux (notamment les ports d'Anvers, de Bruges, de Bruxelles, de Charleroi, de Gand, de Liège, de Namur et d'Ostende, ainsi que les ports situés le long des canaux de la province du Hainaut et de Flandres) ne sont pas assujettis, selon le droit belge, au régime général d'imposition des sociétés.


In Belgium, a number of sea and inland waterway ports (notably the ports of Antwerp, Bruges, Brussels, Charleroi, Ghent, Liège, Namur and Ostend, as well as ports along the canals in Hainaut Province and Flanders) are exempt from the general corporate income tax regime.

En Belgique, toute une série de ports maritimes et fluviaux (notamment les ports d'Anvers, de Bruges, de Bruxelles, de Charleroi, de Gand, de Liège, de Namur et d'Ostende, ainsi que les ports situés le long des canaux de la province du Hainaut et de Flandres) ne sont pas assujettis au régime général d'imposition des sociétés.


In Belgium, a number of sea and inland waterway ports (notably the ports of Antwerp, Bruges, Brussels, Charleroi, Ghent, Liège, Namur and Ostende, as well as along the canals in Hainaut Province and Flanders) are exempt from the general corporate income tax regime.

En Belgique, toute une série de ports maritimes et fluviaux (notamment les ports d'Anvers, de Bruges, de Bruxelles, de Charleroi, de Gand, de Liège, de Namur et d'Ostende, ainsi que les ports situés le long des canaux de la province du Hainaut et de Flandres) ne sont pas assujettis au régime général d'imposition des sociétés.


(Return tabled) Question No. 973 Hon. Irwin Cotler: With regard to the government's proposal to double the victim surcharge and limit judicial discretion in sentencing as is currently provided for by section 730 of the Criminal Code, and to eliminate the “undue hardship” defense: insofar as the victim surcharge is used to fund provincial and territorial victims' services, (a) on what data did the Minister of Justice rely in determining the specific amount by which the government proposes to raise the surcharge, in particular, did the Minister rely on data directly provided by (i) the province ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 973 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la proposition du gouvernement de doubler la suramende compensatoire, de limiter la discrétion que l’article 730 du Code criminel confère au tribunal en matière de détermination de la peine et d’éliminer la défense du « préjudice injustifié »: dans la mesure où la suramende compensatoire sert à financer les services provinciaux et territoriaux aux victimes, a) sur quelles données s’est fondé le ministre de la Justice pour proposer de doubler la suramende, en particulier, s’est-il fondé sur les données communiquées directement par (i) l’Alberta, (ii) la Colomb ...[+++]


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– (PT) I voted in favour of the joint motion for a resolution on the waste crisis in the province of Campania, because I believe that, in the context of the waste management crisis, it is essential to implement the derogation from the regulations and controls, which includes, for example, exemption from conducting environmental impact assessments and the non-application of legislation on public contracts.

– (PT) J’ai voté en faveur de la proposition de résolution commune sur la crise des déchets dans la province de Campanie, car je pense que, dans le contexte de la crise relative à la gestion des déchets, il est essentiel de mettre en œuvre la faculté de déroger aux règlements et contrôles en vigueur, et notamment, par exemple, de se soustraire aux évaluations des incidences sur l’environnement et à la législation sur les marchés publics.


a « white list approach » in respect of the Republic of Serbia, with the exception of the Province of Kosovo, whereby all companies are deemed to be owned or controlled by the Governments of the FRY or of Serbia and are thereby brought within the scope of the sanctions regime, there being provision however to exempt companies which fulfil certain criteria;

une "approche reposant sur une liste blanche" à l'égard de la République de Serbie, à l'exception de la province du Kosovo, selon laquelle toute société est considérée comme détenue ou contrôlée par le gouvernement de la RFY et relève dès lors du champ d'application du régime de sanctions, des exemptions étant toutefois prévues pour les sociétés satisfaisant à certains critères ;


(37) The Committee repeated the particular needs which form the basis for the guidelines on deprived urban areas, pointing out that the Commission had also adopted a flexible approach in connection with the north of the province of Madrid, which was exempted under Article 87(3)(c) although it was part of a NUTS III region and therefore ineligible.

(37) Dans cette optique, le comité rappelle les exigences particulières qui sont à la base de l'encadrement concernant les quartiers urbains défavorisés. La Commission a par la suite donné la preuve de cette souplesse à propos de la zone Nord de la province de Madrid, qui a été admise à bénéficier de la dérogation prévue à l'article 87, paragraphe 3, point c), bien qu'elle se trouve au niveau NUTS III, qui ne répond pas aux conditions d'admissibilité.


Whereas Italy has submitted an application to be exempted from the scheme for the set-aside of arable land in respect of the autonomus province of Trento; whereas this area accounts for 0,05 % of the arable land in Italy;

considérant que l'Italie a déposé une demande d'exclusion du champ d'application du régime de retrait des terres arables, pour la province autonome de Trento; que cette zone représente 0,05 % des terres arables de l'Italie;


Although the overall intensity (36.73%) of the aid granted to PYRSA is well below the ceiling of 75% net grant equivalent laid down for investment aid in the province of Teruel, the Commission considers that the exemption provided for in Article 92(3)(a) of the EEC Treaty cannot apply to the aid in question unless a detailed examination is carried out to ascertain whether or not there is overcapacity in the subsectors concerned.

Quoique l'intensité (36,73%) de l'ensemble des aides accordées dont a bénéficié PYRSA soit clairement en-dessous du plafond de 75% en ESN établi pour les aides aux investissements dans la province de Teruel, la Commission considère que la dérogation établie à l'article 92.3.a) du traité CEE ne saurait s'appliquer aux aides en cause à défaut d'une vérification détaillée de l'existence ou l'absence de surcapacités dans les sous-secteurs concernés.


By not having to pay taxes to the revenue department of the province of Alava and by being exempt from the legal proceedings applicable in such cases, Fundix S.A. enjoyed certain advantages over firms which had paid such taxes.

En effet, en ne s'acquittant pas de ses impôts au service des contributions de la province d'Alava, sans faire pour autant l'objet des procédures de droit applicables en pareil cas, Fundix S.A. était ainsi bénéficiaire d' avantages, par rapport aux entreprises qui s'étaient acquittées de ces impôts.


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