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ASP
Access provider
Application service provider
Breach of duty to provide necessaries of life
Cloud computing
Cloud service
Duty to provide necessaries
Duty to provide necessaries of life
Duty to provide necessities of life
Duty to provide the necessaries of life
Duty to provide the necessities of life
Failing to provide necessities of life
Failure to fulfil the duty to provide necessaries
Failure to perform duty to provide necessaries
Failure to provide necessaries
Failure to provide necessaries of life
Failure to provide necessities of life
Free movement of services
Freedom to provide services
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Hand lasting operator
Hand lasting technician
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Internet provider
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Last number recall
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Last seen area
Last seen point
Last seen spot
Last-seen area
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Lasting machine tender
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Machine puller and laster
Manual lasting operator
Operate CAD software for lasts
PaaS
Platform as a service
Provider
SaaS
Service provider
Software as a service
Use CAD for lasts
Use computer-aided design for lasts
Victim's last seen point

Traduction de «provide last » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
last seen point [ last seen area | last-seen area | last seen spot | victim's last seen point ]

dernier point de disparition [ dernier point observé ]


Internet access provider [ access provider | internet provider | internet service provider | provider | service provider ]

fournisseur d'accès


hand lasting technician | manual lasting operator | hand lasting craftsman | hand lasting operator

monteur à la main | monteur à la main/monteuse à la main | monteuse à la main


operate CAD software for lasts in the footwear industry | use computer-aided design for lasts | operate CAD software for lasts | use CAD for lasts

utiliser la CAO pour réaliser des formes à monter


failure to perform duty to provide necessaries [ failure to fulfil the duty to provide necessaries | failure to provide necessaries of life | failure to provide necessaries | breach of duty to provide necessaries of life | failure to provide necessities of life | failing to provide necessities of life ]

omission de remplir l'obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence [ manquement à l'obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence | omission de fournir les choses nécessaires à l'existence | manquement au devoir de fournir les choses nécessaires à l'existence ]


last number redial | last number recall | last dialed number recall | last number repeat

recomposition automatique du dernier numéro | recomposition du dernier numéro | rappel automatique du dernier numéro | rappel du dernier numéro composé | rappel du dernier numéro | répétition du dernier numéro composé | fonction bis


duty to provide the necessaries of life [ duty to provide necessaries of life | duty to provide necessaries | duty to provide the necessities of life | duty to provide necessities of life ]

obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence [ devoir de fournir les choses nécessaires à l'existence | obligation de fournir les choses nécessaires à la vie ]


lasting-machine operator | machine puller and laster | lasting machine operator | lasting machine tender

monteur en chaussures | monteur en chaussures/monteuse en chaussures | monteuse en chaussures


freedom to provide services [ free movement of services ]

libre prestation de services [ liberté de prestation de services | libre circulation des services ]


cloud computing [ application service provider | ASP | cloud service | HaaS | hardware as a service | IaaS | infrastructure as a service | PaaS | platform as a service | SaaS | software as a service ]

informatique en nuage [ fournisseur d'applications en ligne | informatique dématérialisée | infrastructure à la demande | infrastructure sous forme de service | logiciel à la demande | logiciel sous forme de service | matériel à la demande | matériel sous forme de service | service dématérialisé | service en nuage | service infonuagique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
42. Embraces the Africa Mining Vision according to which an environmentally and socially responsible, transparent and inclusive mining sector, which provides lasting benefits to communities, is essential for addressing the adverse impacts of the mining sector and avoiding conflicts induced by mineral exploitation; calls in this context for transparent and participatory governance processes, at all levels, to assess the environmental and social impacts of mining;

42. reprend à son compte l'analyse de la Vision minière pour l'Afrique, selon laquelle il est essentiel, pour combattre les effets négatifs de l'extraction minière et empêcher les conflits découlant de l'exploitation minière, que le secteur minier soit responsable, transparent et ouvert sur les plans environnemental et social et qu'il apporte aux populations des bénéfices sur le long terme; demande, dans cette perspective, des processus de gouvernance transparents et participatifs à tous les niveaux afin d'évaluer les effets environnementaux et sociaux de l'extraction minière;


In order to provide lasting and effective social protection, taking account of the ILO’s proposals, Member States should draw up and implement national strategies for the development of social security.

En vue de garantir une protection sociale durable et efficace en tenant compte des propositions de l'OIT, les États membres devraient élaborer et mettre en place des stratégies nationales de développement de la sécurité sociale.


8. Deplores the fact that the sector employs a high proportion of young staff, which is combined with a rapid staff turnover, the tendency being to recruit young people at low cost, on flexible contracts, and then replace them as soon as they are a little older, as well as to replace staff who have more permanent and expensive contracts; calls on the Member States to adopt plans providing for incentives for training and retraining of older workers; considers there to be an urgent need to support this sector in order to provide lasting and decent employment;

8. déplore le phénomène présent dans le secteur, caractérisé par un taux élevé d'emploi des jeunes et de rotation du personnel et par une tendance à engager un personnel jeune à faible coût avec des contrats flexibles, pour ensuite le remplacer dès que l'âge augmente et quand le contrat devient stable et plus coûteux; invite les États membres à mettre en place des plans comprenant des mesures incitatives en vue de la formation et de la reconversion professionnelle des travailleurs plus âgés; estime qu'il est urgent de soutenir le secteur afin d'y offrir des emplois stables et décents;


Regarding radioactive contamination, particularly from nuclear testing it is necessary to specify which Union rules could apply to the OCTs, so as to provide lasting protection for biodiversity and populations from such forms of contamination.

Pour les pollutions radioactives, notamment liées aux essais nucléaires, il convient de préciser quelles règles de l’Union pourraient s’appliquer aux PTOM, afin de protéger durablement la biodiversité et les populations de ces formes de pollution.


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53. Commends BiH for its proactive role in the Sarajevo Declaration Process as well as in the adoption of the Joint Declaration of the Foreign Ministers of BiH, Serbia, Croatia and Montenegro on ending the resettlement and providing lasting solutions for vulnerable refugees and internally displaced persons;

53. félicite la Bosnie-Herzégovine pour son volontarisme dans le processus de la déclaration de Sarajevo et salue l'adoption de la déclaration commune des ministres des affaires étrangères de Bosnie-Herzégovine, de Serbie, de Croatie et du Monténégro visant à achever la réinstallation et à offrir des solutions durables aux populations vulnérables que sont les réfugiés et les personnes déplacées à l'intérieur de leur pays;


Insurance Guarantee Schemes (IGSs) provide last-resort protection to consumers when insurance undertakings are unable to fulfil their contractual commitments.

Les régimes de garantie des assurances (RGA) offrent un ultime recours aux consommateurs en cas d'incapacité d'une entreprise d'assurance à honorer ses engagements contractuels.


Article 2(5) provides that such measures may be applied for a maximum of one year where problems appear on the market which "are likely to lead to a serious and potentially lasting excess of supply over demand, are due to, or aggravated by, maritime cabotage operations, and pose a serious threat to the financial stability and survival of a significant number of Community shipowners, provided that the short-term and medium-term forecasts for the market in question do not indicate any substantial and lasting improvements".

L'article 2, point 5), prévoit que ces mesures s'appliquent pour un an maximum lorsqu'apparaissent sur le marché des problèmes « de nature à entraîner un excédent grave, susceptible de persister de l'offre par rapport à la demande, dus aux activités de cabotage ou aggravés par celles-ci, et impliquant une menace sérieuse pour l'équilibre financier et la survie d'un nombre important d'armateurs communautaires, à condition que les prévisions à court et à moyen terme sur le marché considéré n'indiquent pas d'améliorations substantielles et durables ».


Whereas concessions for certain products in the pigmeat sector were granted under Commission Regulation (EEC) No 2698/93 of 30 September 1993 laying down detailed rules for the application in the pigmeat sector of the arrangements provided for in the Interim Agreements between the European Economic Community and the Republic of Poland, the Republic of Hungary and the former Czech and Slovak Federal Republic (4), as last amended by Regulation (EC) No 2416/95 (5), and Commission Regulation (EC) No 1590/94 of 30 June 1994 laying down det ...[+++]

considérant que des concessions pour le secteur de la viande de porc concernant certains produits ont été accordées dans le cadre du règlement (CEE) n° 2698/93 de la Commission, du 30 septembre 1993, établissant les modalités d'application dans le secteur de la viande de porc du régime prévu dans les accords intérimaires entre la Communauté et la Pologne, la Hongrie et l'ancienne République fédérative tchèque et slovaque (4), modifié en dernier lieu par le règlement (CE) n° 2416/95 (5), et du règlement (CE) n° 1590/94 de la Commission, du 30 juin 1994, établissant les modalités d'application dans le secteur de la viande de porc du régime ...[+++]


Whereas Council Regulation (EC) No 1881/94 (5), which last amended Regulation (EEC) No 2072/92 (6), fixing the target price for milk and the intervention prices for butter, skimmed milk powder and Grana Padano and Parmigiano Reggiano cheeses for two annual periods from 1 July 1993 to 30 June 1995, provides for a further reduction of the target price for milk from 1 August 1994; whereas, as a result, the amounts of aid provided for in Article 4 (1) of Commission Regulation (EC) No 3392/93 (7), as last amended by Regulation (EC) No 173 ...[+++]

considérant que le règlement (CE) no 1881/94 du Conseil (5), modifiant en dernier lieu le règlement (CEE) no 2074/92 (6), fixant le prix indicatif du lait et les prix d'intervention du beurre, du lait écrémé en poudre et des fromages grana padano et parmigiano reggiano pour deux périodes annuelles allant du 1er juillet 1993 au 30 juin 1995, prévoit une réduction supplémentaire du prix indicatif du lait à partir du 1er août 1994; qu'il convient dès lors d'adapter les montants de l'aide prévus à l'article 4 paragraphe 1 du règlement (CE) no 3392/93 de la Commission (7), modifié en dernier lieu par le règlement (CE) no 1739/94 (8);


Article 2(5) provides that such measures may be applied for a maximum of one year where problems appear on the market which 'are likely to lead to a serious and potentially lasting excess of supply over demand, are due to, or aggravated by, maritime cabotage operations, and pose a serious threat to the financial stability and survival of a significant number of Community shipowners, provided that the short-term and medium-term forecasts for the market in question do not indicate any substantial and lasting improvements'.

L'article 2, paragraphe 5, prévoit que ces mesures peuvent s’appliquer pour un an maximum lorsqu'apparaissent sur le marché des problèmes «de nature à entraîner un excédent grave, susceptible de persister, de l’offre par rapport à la demande, dus aux activités de cabotage ou aggravés par celles-ci, et impliquant une menace sérieuse pour l’équilibre financier et la survie d’un nombre important d’armateurs communautaires, à condition que les prévisions à court et à moyen terme sur le marché considéré n’indiquent pas d’améliorations substantielles et durables».


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