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Breach of duty to provide necessaries of life
Care provider
Cloud computing
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Duty to provide necessaries
Duty to provide necessaries of life
Duty to provide necessities of life
Duty to provide the necessaries of life
Duty to provide the necessities of life
Except as otherwise provided
Except as provided
Except where otherwise prescribed
Except where otherwise provided
Failing to provide necessities of life
Failure to fulfil the duty to provide necessaries
Failure to perform duty to provide necessaries
Failure to provide necessaries
Failure to provide necessaries of life
Failure to provide necessities of life
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Free movement of services
Freedom to provide services
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Healthcare provider
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Subscription-free ISP
Subscription-free Internet service provider
Unless otherwise indicated
Unless otherwise provided
When not otherwise provided for

Vertaling van "provide harsher " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Internet access provider [ access provider | internet provider | internet service provider | provider | service provider ]

fournisseur d'accès


failure to perform duty to provide necessaries [ failure to fulfil the duty to provide necessaries | failure to provide necessaries of life | failure to provide necessaries | breach of duty to provide necessaries of life | failure to provide necessities of life | failing to provide necessities of life ]

omission de remplir l'obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence [ manquement à l'obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence | omission de fournir les choses nécessaires à l'existence | manquement au devoir de fournir les choses nécessaires à l'existence ]


free Internet access provider | free Net access provider | free Web access provider | free access provider | subscription-free Internet service provider | subscription-free ISP | free Internet service provider | free ISP

fournisseur d'accès à Internet gratuit | fournisseur d'accès Internet gratuit | fournisseur d'accès gratuit à Internet | FAI gratuit | fournisseur d'accès gratuit | fournisseur d'accès Internet sans abonnement


unless otherwise provided [ unless otherwise indicated | when not otherwise provided for | except as otherwise provided | except where otherwise provided | except where otherwise prescribed | except as provided ]

sauf disposition contraire [ sous réserve de prescription contraire | sauf dispositions contraires ]


duty to provide the necessaries of life [ duty to provide necessaries of life | duty to provide necessaries | duty to provide the necessities of life | duty to provide necessities of life ]

obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence [ devoir de fournir les choses nécessaires à l'existence | obligation de fournir les choses nécessaires à la vie ]


care provider | health care provider | healthcare provider

prestataire de soins


information provider | party responsible for providing the information

redevable de l'information


freedom to provide services [ free movement of services ]

libre prestation de services [ liberté de prestation de services | libre circulation des services ]


cloud computing [ application service provider | ASP | cloud service | HaaS | hardware as a service | IaaS | infrastructure as a service | PaaS | platform as a service | SaaS | software as a service ]

informatique en nuage [ fournisseur d'applications en ligne | informatique dématérialisée | infrastructure à la demande | infrastructure sous forme de service | logiciel à la demande | logiciel sous forme de service | matériel à la demande | matériel sous forme de service | service dématérialisé | service en nuage | service infonuagique ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In our opinion, Bill C-7 has, essentially, two objectives: first of all, to provide harsher punishment for serious crimes, which is not always needed depending on the personal characteristics of the authors of these crimes.

Le projet de loi C-7 vise essentiellement, selon nous, deux objectifs: premièrement, punir plus sévèrement les crimes graves, ce qui n'est pas toujours requis en fonction des caractéristiques personnelles des auteurs de ces délits.


264. Welcomes the fact that the Commission has spent EUR 396 000 000 between 2007 and 2010 to support candidate countries for accession in their efforts to improve their judicial systems and fight corruption, along with the progress made in this regard; nevertheless cautions against being too optimistic, and asks the Commission to provide evidence that this money has been used effectively and to state whether improved control mechanisms have actually led to harsher sanctions against corrupt actors, including in high-profile cases, wh ...[+++]

264. se félicite du fait que la Commission ait dépensé 396 000 000 EUR entre 2007 et 2010 pour aider les pays candidats à l'adhésion dans leurs efforts d'amélioration des systèmes judiciaires et de lutte contre la corruption et se félicite également des progrès réalisés à cet égard; cependant, met en garde contre un optimisme excessif et demande à la Commission de démontrer que ces fonds ont été utilisés avec efficacité et de dire si l'amélioration des structures de contrôle a réellement débouché sur une aggravation des sanctions contre les personnes corrompues, y compris dans les affaires hautement médiatisées, si les lois sont pleinem ...[+++]


6. Welcomes the fact that the Commission has spent EUR 396 000 000 between 2007 and 2010 to support candidate countries for accession in their efforts to improve their judicial systems and fight corruption, along with the progress made in this regard; nevertheless cautions against being too optimistic, and asks the Commission to provide evidence that this money has been used effectively and to state whether improved control mechanisms have actually led to harsher sanctions against corrupt actors, including in high-profile cases, whet ...[+++]

6. se félicite du fait que la Commission ait dépensé 396 000 000 EUR entre 2007 et 2010 pour aider les pays candidats à l'adhésion dans leurs efforts d'amélioration des systèmes judiciaires et de lutte contre la corruption et se félicite également des progrès réalisés à cet égard; cependant, met en garde contre un optimisme excessif et demande à la Commission de démontrer que ces fonds ont été utilisés avec efficacité et de dire si l'amélioration des structures de contrôle a réellement débouché sur une aggravation des sanctions contre les personnes corrompues, y compris dans les affaires hautement médiatisées, si les lois sont pleinemen ...[+++]


265. Welcomes the fact that the Commission has spent EUR 396 000 000 between 2007 and 2010 to support candidate countries for accession in their efforts to improve their judicial systems and fight corruption, along with the progress made in this regard; nevertheless cautions against being too optimistic, and asks the Commission to provide evidence that this money has been used effectively and to state whether improved control mechanisms have actually led to harsher sanctions against corrupt actors, including in high-profile cases, wh ...[+++]

265. se félicite du fait que la Commission ait dépensé 396 000 000 EUR entre 2007 et 2010 pour aider les pays candidats à l'adhésion dans leurs efforts d'amélioration des systèmes judiciaires et de lutte contre la corruption et se félicite également des progrès réalisés à cet égard; cependant, met en garde contre un optimisme excessif et demande à la Commission de démontrer que ces fonds ont été utilisés avec efficacité et de dire si l'amélioration des structures de contrôle a réellement débouché sur une aggravation des sanctions contre les personnes corrompues, y compris dans les affaires hautement médiatisées, si les lois sont pleinem ...[+++]


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The bill provided harsher consequences for violent crimes committed by young persons 14 years of age and over and promoted alternative measures other than detention for non-violent offenders.

Ce projet de loi prévoyait des peines plus sévères pour les crimes avec violence perpétrés par des adolescents de 14 ans et plus et il préconisait des solutions de rechange à la détention pour les contrevenants non violents.


(64) Whereas, to ensure the correct functioning of the system of export refunds, sanctions should be applied regardless of any subjectivity of the fault; whereas it is nevertheless appropriate to waive sanctions in certain cases, and notably where there is an obvious error recognised by the competent authority, and to provide harsher sanctions in cases of intent; whereas those measures are necessary, and should be proportionate, sufficiently dissuasive, and uniformly applied throughout the Member States;

(64) considérant que, pour garantir le bon fonctionnement du système des restitutions à l'exportation, des sanctions doivent être appliquées quel que soit l'aspect subjectif de la faute; qu'il convient cependant de renoncer à l'application de sanctions dans certains cas, notamment d'erreur manifeste reconnue par l'autorité compétente, et de prévoir des sanctions plus lourdes s'il y a un acte intentionnel; que ces mesures sont nécessaires et doivent être proportionnées, suffisamment dissuasives et uniformément appliquées dans tout État membre;


In reaction to that situation, not only has the North Korean regime not shown the slightest inclination to initiate political and economic reforms but, on the contrary, it has imposed even harsher measures on the people of North Korea, maintaining total control on missions by expert advisers and on the food aid provided by the international community to the people of North Korea (600,000 tonnes of cereals in 1998, and 530,000 tonnes in 1999) and refusing to allow the international organisations involved to monitor the use and effectiv ...[+++]

Face à cette situation le régime, non seulement ne montre pas la moindre volonté d'entamer des réformes politiques et économiques, mais renforce au contraire l'assujettissement des populations nord-coréennes et maintient un contrôle total sur les missions d'experts et sur l'aide médicale et alimentaire fournie par la communauté internationale aux populations nord-coréennes (600.000 tonnes de céréales en 1998 et 530.000 en 1999), ne permettant aux organisations internationales de vérifier ni l'utilisation ni l'efficacité de l'aide.


In reaction to that situation, not only has the North Korean regime not shown the slightest inclination to initiate political and economic reforms but, on the contrary, it has imposed even harsher measures on the people of North Korea, maintaining total control on missions by expert advisers and on the food aid provided by the international community to the people of North Korea (600 000 tonnes of cereals in 1998, and 530 000 tonnes in 1999) and refusing to allow the international organisations involved to monitor the use and effectiv ...[+++]

Face à cette situation le régime, non seulement ne montre pas la moindre volonté d'entamer des réformes politiques et économiques, mais renforce au contraire l'assujettissement des populations nord-coréennes et maintient un contrôle total sur les missions d'experts et sur l'aide médicale et alimentaire fournie par la communauté internationale aux populations nord-coréennes (600.000 tonnes de céréales en 1998 et 530.000 en 1999), ne permettant aux organisations internationales de vérifier ni l'utilisation ni l'efficacité de l'aide.


Bill C-37 also provides harsher sentences for young offenders, as well as an automatic appearance before an adult court for 16 and 17 year olds who commit serious crimes.

En second lieu, le projet de loi C-37 entraîne des peines plus sévères pour les jeunes contrevenants et un renvoi automatique au tribunal pour adultes des adolescents âgés de 16 et 17 ans qui commettent des crimes graves.


The first petition asks that the Young Offenders Act, because it is not stringent enough, be amended to lower the protected age to 12, to provide harsher penalties for those convicted of violent crimes and the release of the names of offenders.

Dans la première pétition, les pétitionnaires signalent que la Loi sur les jeunes contrevenants n'est pas assez rigoureuse et demandent qu'on la modifie pour abaisser l'âge à 12 ans et pour permettre l'imposition de peines plus sévères aux jeunes reconnus coupables de crimes de violence et la divulgation des noms des contrevenants.


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