Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CSPDN
Circuit-switched public data network
IP network numbering
Internet Protocol network numbering
MNP
Microcom Network Protocol
Microcom Networking Protocol
Microcom Protocol
NNTP
NTP
NTP protocol
Net News Transfer Protocol
NetNews Transport Protocol
Network News Transfer Protocol
Network News Transport Protocol
Network Time Protocol
Network protocol analyzer
Network time protocol
Protocol analyser
Protocol analyzer
SNA protocol
Systems Network Architecture protocol

Vertaling van "protocol network " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Internet Protocol network numbering [ IP network numbering ]

numérotage de réseau IP


Microcom Networking Protocol | MNP | Microcom Network Protocol | Microcom Protocol

protocole de réseau Microcom | protocole MNP


Network News Transfer Protocol | NNTP | NetNews Transport Protocol | Network News Transport Protocol

protocole NNTP | NNTP


Network News Transfer Protocol [ NNTP | Net News Transfer Protocol | Network News Transport Protocol ]

protocole NNTP


Microcom Network Protocol | Microcom Networking Protocol | MNP [Abbr.]

Protocole de transmission de données


network protocol analyzer | protocol analyzer | protocol analyser

analyseur de protocole


SNA protocol | Systems Network Architecture protocol

protocole SNA


circuit-switched public data network | CSPDN [Abbr.] | CSPDN,see also:circuit-switched data network,circuit-switched operation,circuit-switched service,circuit-switched protocol test [Abbr.]

réseau public de données à commutation de circuits


Network Time Protocol [ NTP | NTP protocol ]

protocole NTP [ NTP | protocole de synchronisation réseau ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
13. The network of hydroacoustic stations shall consist of the stations specified in Table 3 of Annex 1 to this Protocol, and shall comprise an overall network of six hydrophone and five T-phase stations. These stations shall fulfil the technical and operational requirements specified in the Operational Manual for Hydroacoustic Monitoring and the International Exchange of Hydroacoustic Data.

13. Le réseau de stations hydroacoustiques se compose des stations indiquées au tableau 3 de l’Annexe 1 du présent Protocole et comprend en tout six stations à hydrophones et cinq stations de détection des phases T. Ces stations satisfont aux exigences techniques et opérationnelles précisées dans le Manuel opérationnel pour la surveillance hydroacoustique et l’échange international de données hydroacoustiques.


15. The network of infrasound stations shall consist of the stations specified in Table 4 of Annex 1 to this Protocol, and shall comprise an overall network of 60 stations.

15. Le réseau de stations de détection des infrasons se compose des stations indiquées au tableau 4 de l’Annexe 1 du présent Protocole et comprend en tout 60 stations.


10. The network of stations to measure radionuclides in the atmosphere shall comprise an overall network of 80 stations, as specified in Table 2-A of Annex 1 to this Protocol.

10. Le réseau de stations servant à mesurer les radionucléides dans l’atmosphère comprend un réseau global de 80 stations ainsi qu’indiqué au tableau 2-A de l’Annexe 1 du présent Protocole.


(36) In a context of progressive migration to ‘all IP networks’, the lack of availability of connectivity products based on the IP protocol for different classes of services with assured service quality that enable communication paths across network domains and across network borders, both within and between Member States, hinders the development of applications that rely on access to other networks, thus limiting technological innovation.

(36) Dans un contexte de passage progressif à des «réseaux tout IP», le manque de disponibilité de produits de connectivité fondés sur le protocole IP pour différentes catégories de services à qualité de service garantie permettant la communication entre domaines de réseau et par delà les frontières de réseau, tant à l'intérieur des États membres qu'entre ceux-ci, entrave le développement d'applications qui ont besoin d'accéder à d'autres réseaux, ce qui freine l'innovation technologique.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Your rapporteur would stress, in particular, the vital importance of the exchange of information provided for in Article 12 of the protocol; crime knows no borders and we can only fight effectively against all forms of trafficking, such as trafficking in arms, if Member States cooperate even more than criminal networks.

En particulier la rapporteur souligne l'importance cruciale de l'échange d'information prévue à l'article 12 du protocole; la criminalité ne connait pas de frontière et nous ne pourrons lutter efficacement contre toute forme de trafic comme le trafic d'armes que si les États membres coopèrent plus encore que les réseaux criminels.


(Return tabled) Question No. 159 Mr. Sean Casey: With respect to the considered cuts to Environment Canada: (a) which specific departments and programs are affected, and what was the process taken to determine whether or not to make cuts to a specific department and program, (i) what, if any, Environment Canada Research Scientists were consulted regarding the considered cuts, (ii) what scientists outside of Environment Canada were consulted, (iii) for each department and program specified in (a), what is the number of current full-time, part-time, and contract scientific positions, (iv) the number of full-time, part-time, and contract scientists who have been given “workforce adjustment” letters, (v) the number of full-time, part-time, and ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 159 M. Sean Casey: En ce qui concerne les réductions budgétaires envisagées pour Environnement Canada: a) quels directions et programmes particuliers sont touchés, et quel processus a-t-on suivi pour déterminer lesquels parmi les directions et les programmes seraient ciblés, (i) quels scientifiques, le cas échéant, a-t-on consultés à Environnement Canada relativement aux réductions budgétaires, (ii) quels scientifiques a-t-on consulté à l’extérieur d’Environnement Canada, (iii) pour chaque direction et programme identifié en a), combien de postes scientifiques à temps plein, à temps partiel et à contrat existe-t-il actuellement, (iv) pour chaque direction et programme identifié en a), combien de scientifi ...[+++]


13. Calls on the Commission to monitor the arrival of new technologies, such as voice over internet protocol, and the effects of those technologies on the electronic communication markets, on its dynamics and on the regulatory environment; calls on the national authorities to consider temporary waivers so as to allow operator investments in future IP networks carrying voice over internet protocol;

13. demande à la Commission de suivre l'arrivée de nouvelles technologies, telles que la voix sur IP, et les effets de ces technologies sur les marchés de la communication électronique, sur leur dynamique et sur l'environnement réglementaire; demande aux autorités nationales d'envisager la possibilité d'attribuer des dispenses temporaires afin de permettre aux opérateurs d'effectuer des investissements pour de futurs réseaux de services vocaux sur protocole Internet;


More specifically, the tuna section of the protocol forms part of the network of tuna-fishing agreements in the Atlantic, which enables the Community fleet to follow straddling stocks.

Plus précisément, le volet thonier du présent protocole fait partie intégrante du réseau d'accords sur le thon couvrant la zone Atlantique, qui permet à la flotte communautaire de suivre les stocks chevauchants.


The Protocol is an integral part of the network of tuna agreements covering the Atlantic zone which enables the Community fleet to follow straddling stocks.

Le protocole fait partie intégrante du réseau d'accords sur le thon couvrant la zone atlantique, qui permet à la flotte de la Communauté de suivre les stocks chevauchants.


Mr. Bernard Bigras (Rosemont—Petite-Patrie, BQ): Mr. Speaker, a study done by the Pembina Institute for the Canadian Climate Action Network and released yesterday concluded, on the strength of several studies done throughout the world on the economic impact of the Kyoto protocol, that ratifying the protocol was certain to be cost-effective.

M. Bernard Bigras (Rosemont—Petite-Patrie, BQ): Monsieur le Président, hier, une étude commandée à l'Institut Pembina par le Canadian Climate Action Network, s'appuyant sur plusieurs études menées partout dans le monde sur l'impact du Protocole de Kyoto sur les économies, conclut qu'il existe une rentabilité certaine à la ratification du Protocole de Kyoto.


w