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Asylum systems
Deposit Protection Scheme
Flood control concept
Flood control plan
Flood mitigation scheme
Flood protection concept
Flood protection plan
Flood protection scheme
National protection scheme
Refugee protection rules
Refugee protection schemes
Refugee protection structures
Witness protection
Witness protection programme
Witness protection scheme

Vertaling van "protection scheme does " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
flood control concept | flood mitigation scheme | flood protection concept | flood protection scheme

conception de protection contre les crues


flood protection scheme | flood mitigation scheme | flood protection plan | flood control plan

concept de protection contre les crues | conception de protection contre les crues | plan de protection contre les crues


witness protection [ witness protection programme | witness protection scheme ]

protection des témoins [ mesure de protection des témoins | programme de protection des témoins | protection des collaborateurs de justice ]


refugee protection rules | refugee protection structures | asylum systems | refugee protection schemes

systèmes d'asile


welfare schemes neighbouring unemployment protection schemes

systèmes de prévoyance contigus aux systèmes de protection contre le chômage


national protection scheme

régime de protection national


Deposit Protection Scheme

système de protection des dépôts [ système de garantie des dépôts ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission stresses that the notion of a comprehensive data protection scheme does not exclude specific rules for data protection for the police and the judicial sector within the general framework, taking due account of the specific nature of these fields, as indicated by Declaration 21 attached to the Lisbon Treaty.

La Commission souligne que la notion de régime global de protection des données n'exclut pas l'adoption de règles spécifiques pour les secteurs judiciaire et de la police à l'intérieur du cadre général, compte tenu de la nature spécifique de ces domaines, ainsi que l'indique la déclaration 21 annexée au traité de Lisbonne.


The Council’s position is regrettable in that it does not accept that it should be compulsory for spouses and life partners assisting self-employed workers to join the social protection schemes in those countries where they are recognised as having this status under national law.

La position du Conseil est regrettable, en ce qu’elle n’accepte pas le principe d’obliger les conjoints et les partenaires de vie aidant les travailleurs indépendants à participer au système de protection sociale dans les pays où ce statut leur est reconnu en vertu de la législation nationale.


The Data Protection Directive applies to all personal data processing activities in Member States in both the public and the private sectors. However, it does not apply to the processing of personal data 'in the course of an activity which falls outside the scope of Community law', such as activities in the areas of police and judicial cooperation in criminal matters.[34] The Lisbon Treaty has however abolished the previous ‘pillar structure’ of the EU and introduced a new and comprehensive legal basis for the protection of personal data across Union poli ...[+++]

Dans ce contexte et compte tenu de la Charte des droits fondamentaux de l'Union européenne, les communications de la Commission concernant respectivement le programme de Stockholm et le plan d'action mettant en œuvre le programme de Stockholm[36] ont souligné la nécessité de mettre en place «un régime complet de protection» et de «durcir la position de l'UE en matière de protection des données à caractère personnel dans le cadre de toutes les politiques européennes, y compris dans les domaines répressif et de la prévention de la crimi ...[+++]


35. Notes that the proposal contained in the basic regulation to introduce ‘transferable fishing concessions’ (TFCs), as the sole means of solving the problem of overcapacity, could generate anti-competitive, speculative and concentration practices, and believes that it should therefore be voluntary in nature and subject to the decision of the Member States, as is currently the case; points out that the direct experience of some Member States which have already introduced TFC systems without effective restrictions and safeguards shows a direct correlation between their introduction and an increase in the concentration of fishing rights in the hands of a few traders, and a consequent rise in the prices of fishery products; notes that, alth ...[+++]

35. note que la proposition, contenue dans le règlement de base, d'instaurer des «concessions de pêche transférables», en tant qu'unique moyen de résoudre le problème de surcapacité, pourrait engendrer des pratiques anticoncurrentielles, spéculatives et favorisant la concentration, et estime que ces concessions doivent par conséquent revêtir un caractère volontaire et être laissées à la discrétion des États membres, comme c'est le cas actuellement; fait observer que l'expérience de certains États membres qui ont ...[+++]


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The EDPS underlines that the notion of a comprehensive data protection scheme based on a general legal framework does not exclude the adoption of additional rules for data protection for the police and the judicial sector.

Le CEPD souligne que le concept d'un régime complet de protection des données basé sur un cadre juridique général n'exclut pas l'adoption de règles complémentaires relatives à la protection des données dans le secteur policier et judiciaire.


(30) It is possible that this Directive does not result in liability on the part of the Member States or their competent authorities in respect of depositors if they have ensured that one or more schemes guaranteeing deposits or credit institutions themselves and ensuring the compensation or protection of depositors under the conditions prescribed in this Directive have been introduced and officially recognised.

(30) Il est possible que la présente directive n'ait pas pour effet d'engager la responsabilité des États membres ou de leurs autorités compétentes à l'égard des déposants, dès lors qu'ils ont veillé à l'instauration et à la reconnaissance officielle d'un ou de plusieurs systèmes garantissant les dépôts ou les établissements de crédit eux-mêmes et assurant l'indemnisation ou la protection des déposants dans les conditions prévues par la présente directive.


2. considers that labelling the main ingredient(s) of food products with the place of origin is desirable if the main ingredient does not come from a "Protected Geographical Indication" (PGI) or "Protected Designation of Origin" (PDO) area; considers that the main ingredient should be interpreted as the ingredient that constitutes more than 50 % of the food product; stresses furthermore that such labelling schemes should be used on a ...[+++]

2. estime qu'il est souhaitable d'inscrire sur l'étiquetage le lieu d'origine du principal ingrédient ou des principaux ingrédients d'un produit alimentaire si le principal ingrédient ne provient pas d'une "indication géographique protégée" (IGP) ou d'une "appellation d'origine protégée" (AOP); est d'avis que le principal ingrédient doit être compris comme un ingrédient qui constitue plus de 50 % du produit; souligne, en outre, que l'utilisation des systèmes d'étiquetage devrait être facultative;


The ‘safe harbour’ scheme does at least represent an attempt to guarantee data protection beyond EU borders.

La sphère de sécurité constitue au moins une amorce de garantie de la protection des données au-delà des frontières de l'UE également.


This Directive provides that certain categories of professional and institutional investor can be exempted from the scope of mandatory investor protection schemes provided for in the Directive (Article 4(2)) "if it does not consider that they need special protection from the cover afforded by investor-compensation schemes" (recital 17).The Investor Compensation Scheme Directive clearly revolves around the "need for protection" philosophy.

Cette directive dispose que certaines catégories d'investisseurs professionnels et institutionnels peuvent être exclues du bénéfice de la couverture des systèmes de protection des investisseurs prévus par la directive (article 4, paragraphe 2) si l'État membre estime "qu'ils n'ont pas besoin d'une protection particulière" (17e considérant). La philosophie de cette directive repose donc clairement sur le principe du "besoin de protection".


The directive does not cover differences of treatment based on nationality or payments of any kind made by State schemes, including State social security or social protection schemes.

Cette directive ne concerne pas les différences de traitement basées sur la nationalité ou des versements de toute nature effectués par les régimes publics ou assimilés, y compris les régimes publics de sécurité sociale ou de protection sociale.


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