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Area prone to natural disasters
Armed conflict
Armed conflicts
Conflict of interest
Conflict of interests
Conflict of jurisdiction
Conflict of jurisdictions
Conflict of law
Conflict of laws
Conflict of prerogatives
Conflicting claim of jurisdiction
Declaration of a conflict of interest
Declaration of a conflict of interests
Declaration of conflict of interest
Declaration of conflict of interests
Disaster prone area
Disaster-prone area
Dispute
Industrial conflict
Industrial dispute
Jurisdictional conflict
Labor conflict
Labor dispute
Labour conflict
Labour dispute
Motorized prone board
Motorized scooter board
Negative conflict
Negative conflict of competence
Negative conflict of jurisdiction
Positive conflict
Positive conflict of jurisdiction
Potential conflict of interest
Potential conflict of interests
Powered prone board
Scooter prone board
Trade dispute
War
Work conflict

Vertaling van "prone to conflict " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
conflict of interest [ conflict of interests | declaration of a conflict of interest | declaration of a conflict of interests | declaration of conflict of interest | declaration of conflict of interests | potential conflict of interest | potential conflict of interests ]

conflit d'intérêt [ conflit d'intérêts | déclaration de conflit d'intérêt | risque de conflit d'intérêt ]


motorized scooter board [ motorized prone board | powered prone board | scooter prone board ]

planche à roulettes électrique


area prone to natural disasters | disaster-prone area

zone sujette à des catastrophes naturelles


conflict of jurisdiction | conflict of jurisdictions | jurisdictional conflict | conflict of law | conflict of laws

conflit de juridictions | conflit de juridiction


dispute [ labour dispute | labor dispute | labour conflict | labor conflict | industrial dispute | industrial conflict | trade dispute | work conflict ]

conflit de travail [ conflit du travail | différend | différend du travail | conflit collectif | conflit | conflit de métier ]


disaster-prone area [ disaster prone area ]

zone sujette à des catastrophes naturelles [ zone à risques ]


war [ armed conflict | armed conflicts(UNBIS) ]

guerre [ conflit armé ]


conflict of jurisdiction [ conflict of prerogatives ]

conflit de juridictions [ conflit d'attribution ]


negative conflict | negative conflict of competence | negative conflict of jurisdiction

conflit négatif | conflit négatif d'attribution | conflit négatif de juridiction


conflicting claim of jurisdiction | positive conflict | positive conflict of jurisdiction

conflit positif | conflit positif de compétence | conflit positif de juridiction
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In countries that are prone to conflict or are in conflict.

Dans les pays susceptibles d'avoir des conflits ou qui en ont.


Many components of the United Nations have a contribution to make in building a global community less prone to conflict.

Nombre de membres des Nations Unies ont une contribution à faire pour veiller à ce que la communauté internationale soit moins portée à entrer en conflit.


42. Supports the existence of various payment models in the industry but highlights the existence of risks of conflicts of interest which need to be addressed by appropriate transparency and regulatory means while not imposing an unwarranted model; asks the Commission, based on the recent consultation, to come forward with proposals for alternative viable payment models that involve both issuers and users; asks the Commission in this respect to pay particular attention to the potential use of the ‘investor-pays’ model and its advantages and disadvantages in order to make ratings less prone to conflicts of interest;

42. est favorable à la coexistence, dans le secteur des agences de notation, de différents modèles de paiement, mais souligne qu'il existe des risques de conflit d'intérêts qui doivent être résolus par une transparence et des moyens réglementaires suffisants, sans que soit imposé un modèle injustifié; demande à la Commission de présenter, sur la base de la récente consultation, des propositions de modèles de paiement alternatifs viables associant les émetteurs et les utilisateurs; prie à cet égard la Commission de réfléchir particul ...[+++]


42. Supports the existence of various payment models in the industry but highlights the existence of risks of conflicts of interest which need to be addressed by appropriate transparency and regulatory means while not imposing an unwarranted model; asks the Commission, based on the recent consultation, to come forward with proposals for alternative viable payment models that involve both issuers and users; asks the Commission in this respect to pay particular attention to the potential use of the ‘investor-pays’ model and its advantages and disadvantages in order to make ratings less prone to conflicts of interest;

42. est favorable à la coexistence, dans le secteur des agences de notation, de différents modèles de paiement, mais souligne qu'il existe des risques de conflit d'intérêts qui doivent être résolus par une transparence et des moyens réglementaires suffisants, sans que soit imposé un modèle injustifié; demande à la Commission de présenter, sur la base de la récente consultation, des propositions de modèles de paiement alternatifs viables associant les émetteurs et les utilisateurs; prie à cet égard la Commission de réfléchir particul ...[+++]


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41. Supports the existence of various payment models in the industry but highlights the existence of risks of conflicts of interest which need to be addressed by appropriate transparency and regulatory means while not imposing an unwarranted model; asks the Commission, based on the recent consultation, to come forward with proposals for alternative viable payment models that involve both issuers and users; asks the Commission in this respect to pay particular attention to the potential use of the 'investor-pays' model and its advantages and disadvantages in order to make ratings less prone to conflicts of interest;

41. est favorable à la coexistence, dans le secteur des agences de notation, de différents modèles de paiement, mais souligne qu'il existe des risques de conflit d'intérêts qui doivent être résolus par une transparence et des moyens réglementaires suffisants, sans que soit imposé un modèle injustifié; demande à la Commission de présenter, sur la base de la récente consultation, des propositions de modèles de paiement alternatifs viables associant les émetteurs et les utilisateurs; prie à cet égard la Commission de réfléchir particul ...[+++]


3. Reiterates the alarming conclusions of the above-mentioned Paper entitled 'Climate Change and International Security', which warned that climate change is intensifying security risks for the EU, threatening to overburden states and regions of the world which are already fragile and prone to conflict, and undermining efforts to attain the MDGs;

3. rappelle les conclusions alarmantes du document précité sur les changements climatiques et la sécurité internationale, lesquelles attirent l'attention sur le fait que le changement climatique accroît les risques sur le plan de la sécurité pour l'Union, en menaçant d'accabler des États et des régions déjà fragiles et exposés aux conflits, et de compromettre les efforts visant à atteindre les ODM;


3. Reiterates the alarming conclusions of the paper on Climate Change and International Security, presented on 14 March 2008 to the European Council by the High Representative of the EU and the Commission, which warned that climate change is intensifying security risks for the EU, threatening to overburden states and regions of the world which are already fragile and prone to conflict, and undermining the efforts to attain the MDGs;

3. rappelle les conclusions alarmantes du document sur les changements climatiques et la sécurité internationale, présenté le 14 mars 2008 au Conseil européen par le Haut-Représentant de l'UE et par la Commission, lesquelles attirent l'attention sur le fait que le changement climatique accroît les risques sur le plan de la sécurité pour l'Union, en menaçant d'accabler des États et des régions déjà fragiles et exposés aux conflits, et de compromettre les efforts visant à atteindre les objectifs de développement du millénaire;


We have impartial courts and the rule of law, a Charter of Rights and Freedoms, a vigorous independent civil society and an independent press, but our electoral system is an outdated, non-representative, conflict-prone, gender discriminating, regionally divisive mess, bestowed to us from a pre-democratic era.

Nous avons des tribunaux impartiaux et nous appliquons le principe de la primauté du droit. Nous avons la Charte des droits et libertés, une société civile indépendante dynamique et une presse indépendante, mais notre système électoral, qui nous vient d'une époque prédémocratique, est désuet, non représentatif, propice aux conflits, discriminatoire quant au sexe et favorable aux discordes régionales.


We have impartial courts and the rule of law, a Charter of Rights & Freedoms, a vigorous independent civil society and an independent press, but our electoral system is an outdated, non-representative, conflict-prone, gender discriminating, regionally divisive mess, bestowed to us from a pre-democratic era.

Nous avons des tribunaux impartiaux et nous appliquons le principe de la primauté du droit. Nous avons la Charte des droits et libertés, une société civile indépendante dynamique et une presse indépendante, mais notre système électoral, qui nous vient d'une époque prédémocratique, est désuet, non représentatif, propice aux conflits, discriminatoire quant au sexe et favorable aux discordes régionales.


Such investment was occasionally prone to conflicts of interest between, on the one hand, heirs who were taking over the management of the business and, on the other, those who were only shareholders and therefore tended to favour a distribution of profits.

Or, ces investissements sont parfois sujets à des conflits d'intérêt entre héritiers qui reprennent la direction de l'entreprise, d'une part, et ceux qui ne participent qu'au capital et auront dès lors tendance à s'intéresser à la distribution de bénéfices, d'autre part.


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