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Aid in children's development of basic personal skills
Base child maintenance
Base child support
Base maintenance
Base support
Basic ICT skills
Basic access
Basic access capability
Basic child maintenance
Basic child support
Basic facilities
Basic information and communication technology skills
Basic maintenance
Basic public facilities
Basic public services
Basic rate access
Basic services
Basic skills in ICT
Basic support
Cream
Deliver basic support to patients
Gel
Give basic support to patients
ISDN basic access
Provide basic support for a patient
Provide basic support to patients
Set up a basic recording
Set up basic recording
Set up stereo basic recording
Setting up basic recording
Single line IDA
Single line integrated digital access
Sponge

Vertaling van "promotion basic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
deliver basic support to patients | provide basic support for a patient | give basic support to patients | provide basic support to patients

apporter un soutien élémentaire aux patients


basic access | basic access capability | basic rate access | ISDN basic access | single line IDA | single line integrated digital access

accès de base | accès en débit de base | capacité d'accès de base


aid in children's development of basic personal skills | assists in children's development of basic personal skills | assist in children's development of basic personal skills | help in children's development of basic personal skills

aider au développement des compétences personnelles de base d'enfants


set up a basic recording | set up stereo basic recording | set up basic recording | setting up basic recording

configurer un enregistrement de base


basic facilities | basic public facilities | basic public services | basic services

équipements de base | équipements publics de base








base child maintenance [ base child support | base maintenance | base support | basic child maintenance | basic child support | basic maintenance | basic support ]

aliments de base pour enfant [ prestation alimentaire de base pour enfant ]


basic ICT skills | basic information and communication technology skills | basic skills in ICT

compétences de base en technologies de l'information et de la communication | compétences de base en TIC | littéracie en TIC
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Given the transversal role of digital competences across the economy, the Digital Agenda for Europe is an essential catalyst that can help provide the right digital competences for workers and job-seekers, with targeted efforts to promote basic digital literacy for those with least competences such as the elderly, less-educated persons or SMEs employees but also to promote specialised and advanced ICT competences for those holding specific job profiles such as ICT practitioners.

Compte tenu du rôle transversal joué par les compétences numériques dans l’économie, la Stratégie numérique pour l’Europe est un catalyseur essentiel qui peut contribuer à doter les travailleurs et les demandeurs d’emploi des compétences numériques appropriées, grâce à des efforts ciblés visant à doter les personnes les moins compétentes – personnes âgées, moins formées ou travailleurs de PME – d’une culture numérique de base, mais aussi à faire acquérir des compétences spécialisées et de pointe en TIC aux personnes ayant un profil professionnel particulier, comme les spécialistes en TIC.


The Agency should, inter alia, assist the relevant Union institutions, bodies, offices and agencies and the Member States in public education campaigns to end users, aiming at promoting safer individual online behaviour and raising awareness of potential threats in cyberspace, including cybercrimes such as phishing attacks, botnets, financial and banking fraud, as well as promoting basic authentication and data protection advice.

L’Agence devrait aider, entre autres, les institutions, organes et organismes de l’Union concernés et les États membres lors de campagnes publiques d’éducation à destination des utilisateurs finaux, en vue de promouvoir une navigation en ligne plus sûre pour tous et de sensibiliser aux dangers potentiels du cyberespace, y compris la cybercriminalité telle que les hameçonnages, réseaux zombies, fraudes financières et bancaires, et de donner des conseils de base en matière d’authentification et de protection des données.


- Identifying new basic skills and ways of integrating them into the curricula, alongside the traditional basic skills; - Making attainment of basic skills genuinely available to everyone, including those who are less advantaged or have special needs, school drop-outs and adult learners; - Promoting official validation of basic skills, in order to facilitate ongoing education and training, as well as employability.

- Déterminer les nouvelles compétences de base ainsi que la manière de mieux les intégrer dans les programmes, aux côtés des compétences de base traditionnelles ; - Mettre les compétences de base véritablement à la portée de tous, y compris pour les personnes moins favorisées, celles qui ont des besoins particuliers, les jeunes en décrochage scolaire et les personnes en formation.- Encourager la validation officielle des compétences de base, afin de faciliter l'éducation et la formation permanentes ainsi que l'employabilité.


The Council’s conclusions of 25 June 2013[37] state that the post-2015 framework should integrate the economic, social and environmental pillars of sustainable development in a balanced way to promote basic living standards (including water and sanitation), the drivers of the “green economy” and the sustainable use, management and protection of natural resources.

Les conclusions du Conseil du 25 juin 2013[37] indiquent que le cadre pour l'après-2015 devrait intégrer les dimensions économique, sociale et environnementale du développement durable de façon équilibrée pour garantir des conditions de vie élémentaires (notamment en ce qui concerne l’eau et l’assainissement), promouvoir les moteurs de l’«économie verte» et encourager l’exploitation, la gestion et la protection durables des ressources naturelles.


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The Council’s conclusions of 25 June 2013[37] state that the post-2015 framework should integrate the economic, social and environmental pillars of sustainable development in a balanced way to promote basic living standards (including water and sanitation), the drivers of the “green economy” and the sustainable use, management and protection of natural resources.

Les conclusions du Conseil du 25 juin 2013[37] indiquent que le cadre pour l'après-2015 devrait intégrer les dimensions économique, sociale et environnementale du développement durable de façon équilibrée pour garantir des conditions de vie élémentaires (notamment en ce qui concerne l’eau et l’assainissement), promouvoir les moteurs de l’«économie verte» et encourager l’exploitation, la gestion et la protection durables des ressources naturelles.


The Agency should, inter alia, assist the relevant Union institutions, bodies, offices and agencies and the Member States in public education campaigns to end users, aiming at promoting safer individual online behaviour and raising awareness of potential threats in cyberspace, including cybercrimes such as phishing attacks, botnets, financial and banking fraud, as well as promoting basic authentication and data protection advice.

L’Agence devrait aider, entre autres, les institutions, organes et organismes de l’Union concernés et les États membres lors de campagnes publiques d’éducation à destination des utilisateurs finaux, en vue de promouvoir une navigation en ligne plus sûre pour tous et de sensibiliser aux dangers potentiels du cyberespace, y compris la cybercriminalité telle que les hameçonnages, réseaux zombies, fraudes financières et bancaires, et de donner des conseils de base en matière d’authentification et de protection des données.


Given the transversal role of digital competences across the economy, the Digital Agenda for Europe is an essential catalyst that can help provide the right digital competences for workers and job-seekers, with targeted efforts to promote basic digital literacy for those with least competences such as the elderly, less-educated persons or SMEs employees but also to promote specialised and advanced ICT competences for those holding specific job profiles such as ICT practitioners.

Compte tenu du rôle transversal joué par les compétences numériques dans l’économie, la Stratégie numérique pour l’Europe est un catalyseur essentiel qui peut contribuer à doter les travailleurs et les demandeurs d’emploi des compétences numériques appropriées, grâce à des efforts ciblés visant à doter les personnes les moins compétentes – personnes âgées, moins formées ou travailleurs de PME – d’une culture numérique de base, mais aussi à faire acquérir des compétences spécialisées et de pointe en TIC aux personnes ayant un profil professionnel particulier, comme les spécialistes en TIC.


The EU should contribute to the development of a flourishing civil society to promote basic liberties such as freedom of expression and association.

L'Union devrait contribuer au développement d'une société civile florissante afin de favoriser le respect de libertés fondamentales telles que la liberté d'expression et d'association.


The EU should contribute to the development of a flourishing civil society to promote basic liberties such as freedom of expression and association.

L'Union devrait contribuer au développement d'une société civile florissante afin de favoriser le respect de libertés fondamentales telles que la liberté d'expression et d'association.


Whereas it is desirable to promote basic or applied research whose value for the development of statistics is unquestionable but whose short-term viability is uncertain;

considérant qu'il importe d'encourager des travaux de recherche fondamentale ou appliquée dont l'utilité est indéniable pour le développement des statistiques mais dont la rentabilité à court terme n'est pas assurée;


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