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Apply a foreign language in social services
Apply foreign languages in care
Apply foreign languages in hospitality
Apply foreign languages in social service
Apply foreign languages in social services
Applying foreign languages in hospitality
CEFR
Common European Framework of Reference for Languages
Communicate in foreign languages in social services
DGFF
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Employ foreign languages in care
Exploit foreign language skills in tourism
First foreign language
Foreign language
Foreign language competence
French-language Centers for Excellence Programme
French-language Centres for Excellence Program
German Society for Foreign Language Research
Language competence
Language proficiency
Language qualifications
Language skills
Use foreign languages in care
Use foreign languages in hospitality sector
Utilise foreign languages in care
Working language

Vertaling van "promoting foreign language " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


apply foreign languages in care | use foreign languages in care | employ foreign languages in care | utilise foreign languages in care

utiliser les langues étrangères dans le cadre des soins


applying foreign languages in hospitality | exploit foreign language skills in tourism | apply foreign languages in hospitality | use foreign languages in hospitality sector

pratiquer des langues étrangères dans le secteur de l’hébergement de loisirs


apply a foreign language in social services | apply foreign languages in social service | apply foreign languages in social services | communicate in foreign languages in social services

utiliser les langues étrangères dans des services sociaux


language skills [ CEFR | Common European Framework of Reference for Languages | foreign language competence | language competence | language proficiency | language qualifications ]

compétence linguistique [ cadre européen commun de référence pour les langues | CECR | compétences en langues étrangères | compétences linguistiques | connaissances linguistiques ]


German Society for Foreign and Second Language Research | German Society for Foreign Language Research | DGFF [Abbr.]

Société allemande pour la recherche en langues étrangères | DGFF [Abbr.]




first foreign language | working language

langue véhiculaire | première langue étrangère(1 L)


French-language Centres of Excellence Development and Promotion Program [ French-language Centres for Excellence Program | French-language Centers for Excellence Programme ]

Programme de développement et de promotion des centres d'excellence de langue française [ Programme des Centres d'excellence francophones ]


International Association for the Promotion and Protection of Private Foreign Investments

Association internationale pour la promotion et la protection des investissements privés en territoires étrangers
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission will publish a Discussion Document in the autumn of 2002 which will be based upon issues that have been highlighted both by the European Year and by the Commission's decade of involvement in promoting foreign language learning and supporting linguistic diversity.

La Commission publiera un document de synthèse à l'automne 2002, qui s'appuiera sur les questions qui ont été soulevées à la fois lors de l'Année européenne et durant les dix années d'engagement de la Commission dans la promotion de l'apprentissage des langues étrangères et dans la défense de la diversité linguistique.


- the annual per capita investment in promoting and teaching foreign language learning and linguistic diversity, and in training teachers of a foreign language; and

- l'investissement annuel par habitant dans la promotion et l'enseignement de l'apprentissage des langues étrangères et de la diversité linguistique, et dans la formation des professeurs de langues étrangères; et


To date, the key role played by language teacher trainers, inspectors of foreign language teaching and other professionals, in promoting good practice has not received the attention it merits (> Actions II.3.1 to II.3.2)

À ce jour, le rôle essentiel joué par les formateurs de professeurs de langues, les inspecteurs de l'enseignement des langues étrangères et d'autres professionnels dans la promotion des bonnes pratiques ne s'est pas encore vu accorder l'attention qu'il mérite (> Actions II.3.1 à II.3.2)


Member States are invited to: establish national plans to give structure, coherence and direction to actions to promote multilingualism, including increasing the use and presence of a variety of languages in daily life; [24] review their current arrangements for foreign language teacher training in the light of the findings of the study ‘European Profile for Language Teacher Education’; [25] review their current arrangements for ea ...[+++]

Les États membres sont invités à : mettre en place des plans nationaux qui donnent une structure, une cohérence et une orientation aux actions en faveur du multilinguisme, y compris l’utilisation et la présence accrue de plusieurs langues dans la vie quotidienne[24] ; réexaminer leurs systèmes actuels de formation des enseignants de langues étrangères compte tenu des conclusions de l’étude sur le « Profil européen pour la formation des enseignants de langues étrangères »[25] ; réexaminer leurs systèmes actuels d’apprentissage des la ...[+++]


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88. Takes the view that an insufficient knowledge of languages (in particular in the case of adults) remains an important obstacle for labour mobility and could lead to increased undeclared work; calls on the Member States to actively promote foreign language teaching and expand it in all categories of schools and on the Commission to pursue its efforts in this area;

88. estime qu'une connaissance insuffisante des langues étrangères (en particulier pour les adultes) demeure un obstacle important à la mobilité de la main-d'œuvre et pourrait augmenter le travail non déclaré; engage les États membres à promouvoir activement l'enseignement des langues étrangères et à le développer dans tous les types d'école, et invite la Commission à poursuivre ses efforts dans ce domaine;


88. Takes the view that an insufficient knowledge of languages (in particular in the case of adults) remains an important obstacle for labour mobility and could lead to increased undeclared work; calls on the Member States to actively promote foreign language teaching and expand it in all categories of schools and on the Commission to pursue its efforts in this area;

88. estime qu'une connaissance insuffisante des langues étrangères (en particulier pour les adultes) demeure un obstacle important à la mobilité de la main-d'œuvre et pourrait augmenter le travail non déclaré; engage les États membres à promouvoir activement l'enseignement des langues étrangères et à le développer dans tous les types d'école, et invite la Commission à poursuivre ses efforts dans ce domaine;


88. Takes the view that an insufficient knowledge of languages (in particular in the case of adults) remains an important obstacle for labour mobility and could lead to increased undeclared work; calls on the Member States to actively promote foreign language teaching and expand it in all categories of schools and on the Commission to pursue its efforts in this area;

88. estime qu'une connaissance insuffisante des langues étrangères (en particulier pour les adultes) demeure un obstacle important à la mobilité de la main-d'œuvre et pourrait augmenter le travail non déclaré; engage les États membres à promouvoir activement l'enseignement des langues étrangères et à le développer dans tous les types d'école, et invite la Commission à poursuivre ses efforts dans ce domaine;


11. Calls on the Member States actively to promote foreign language teaching (especially for adults), given that linguistic barriers are among the main remaining obstacles to the mobility of workers and their families;

11. demande aux États membres de promouvoir activement l'enseignement des langues étrangères (en particulier auprès des adultes), étant donné que les barrières linguistiques sont l'un des principaux obstacles qui entravent encore la mobilité des travailleurs et de leurs familles;


11. Calls on the Member States actively to promote foreign language teaching (especially for adults), given that linguistic barriers are among the main remaining obstacles to the mobility of workers and their families;

11. demande aux États membres de promouvoir activement l'enseignement des langues étrangères (en particulier auprès des adultes), étant donné que les barrières linguistiques sont l'un des principaux obstacles qui entravent encore la mobilité des travailleurs et de leurs familles;


Following the European Year of Languages, the Commission will come forward with further proposals for action with a view to promoting foreign language learning.

À la suite de l'année européenne des langues, la Commission soumettra d'autres propositions d'actions visant à encourager l'apprentissage des langues étrangères.


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