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Balance brought forward from previous year
Balance carried forward from previous year
Balance carried over from last year
Brought forward from preceding fiscal year
FIRS Project
Forest Information from Remote Sensing Project
Major Projects Task Force
PR
Profit brought forward
Profit carried forward from previous year
Projection reconstruction
Reconstruction from projections
Retained earnings
Surplus carried forward from previous year
Transfer from surplus account

Vertaling van "projected surplus from " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
balance brought forward from previous year | balance carried forward from previous year | balance carried over from last year | brought forward from preceding fiscal year | profit brought forward | profit carried forward from previous year | retained earnings | surplus carried forward from previous year

report à nouveau | report à nouveau antérieurs | report à nouveau de l'exercice précédent | report de l'exercice précédent | solde reporté | solde reporté de l'année précédente | solde reporté de l'exercice précédent


surplus VAT-based own resource from the previous financial year

excédent ressources TVA antérieures


surplus GNP-based own resource from the previous financial year

excédent ressources PNB antérieures


A rare subtype of low-grade glioma of the central nervous system characterized by a well circumscribed, often cystic, brain tumor with a discrete mural nodule and long, hair-like projections that extend from the neoplastic astrocytes. Depending on th

astrocytome pilocytique


projection reconstruction | PR | reconstruction from projections

projection-reconstruction | reconstruction d'image par projection




Economic Prefeasibility Study Large Scale Methanol Production from surplus Forest Biomass

Étude économique préliminaire de la production massive de méthanol énergétique à partir de la biomasse excédentaire des forêts canadiennes


Forest Information from Remote Sensing Project [ FIRS Project ]

projet FIRS


Consultative Task Force on Industrial and Regional Benefits from Major Canadian Projects [ Major Projects Task Force ]

Groupe consultatif d'étude sur les avantages industriels et régionaux découlant des mégaprojets canadiens [ Groupe consultatif des mégaprojets ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
We had done an analysis of our budget, projected surplus of where we can be, and we feel that at this point in time we have a budget surplus from within the Senate administration of $400,000.

Nous avons effectué une analyse de notre budget qui nous permet de prévoir à ce moment-ci un excédent budgétaire de 400 000 $ pour l’administration du Sénat.


That's more or less $200,000, which we're asking for from committees, still leaving a project surplus of $200,000 from within committees.

On en arrive donc à un montant d’environ 200 000 $, ce qui laisserait une somme équivalente en excédent dans le budget des comités.


Again, the projected surplus from within committees at this point in time is around $400,000.

L’excédent projeté à ce moment-ci pour le budget des comités se chiffre également à quelque 400 000 $.


61. Calls on the Member States and the Commission, as well as the Energy Community Contracting Parties and the Energy Community Secretariat, to concentrate their efforts on driving PCIs and projects of the Energy Community interest (PECIs) forward, with a view to achieving a pan-European electricity grid and gas network with the capacity to transmit power and gas across EU countries from multiple sources; believes that the electricity grid shall be capable of diverting energy from surplus ...[+++]

61. invite les États membres et la Commission, ainsi que les parties contractantes de la Communauté de l'énergie et le Secrétariat de la Communauté de l'énergie, à concentrer leurs efforts sur l'avancée des PIC et des projets présentant de l'intérêt pour la Communauté de l'énergie (PICE), dans le but de constituer un "super réseau" européen capable de transporter, à travers les pays de l'Union, l'électricité et le gaz produits à partir de multiples sources; estime que le réseau d'électricité sera capable de transférer l'énergie des zones excédentaires vers les zones déficitaires, permettant ainsi au marché de réagir immédiatement en cas ...[+++]


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59. Calls on the Member States and the Commission, as well as the Energy Community Contracting Parties and the Energy Community Secretariat, to concentrate their efforts on driving PCIs and projects of the Energy Community interest (PECIs) forward, with a view to achieving a pan-European electricity grid and gas network with the capacity to transmit power and gas across EU countries from multiple sources; believes that the electricity grid shall be capable of diverting energy from surplus ...[+++]

59. invite les États membres et la Commission, ainsi que les parties contractantes de la Communauté de l'énergie et le Secrétariat de la Communauté de l'énergie, à concentrer leurs efforts sur l'avancée des PIC et des projets présentant de l'intérêt pour la Communauté de l'énergie (PICE), dans le but de constituer un "super réseau" européen capable de transporter, à travers les pays de l'Union, l'électricité et le gaz produits à partir de multiples sources; estime que le réseau d'électricité sera capable de transférer l'énergie des zones excédentaires vers les zones déficitaires, permettant ainsi au marché de réagir immédiatement en cas ...[+++]


44. Acknowledges that the Commission is discussing an amending Fees and Charges Regulation with a purpose to set up fees and charges in a way which would allow the European Aviation Safety Agency (EASA) to organise its work for the duration of a project, while avoiding surpluses or shortfalls in the medium/long term; notes that the Commission will re-assess how to reduce the carryover of appropriation stemming from certification revenues by regular revision of the fees and charges level;

44. note que la Commission examine la modification du règlement relatif aux honoraires et redevances afin de fixer ces dernières à un niveau permettant à l'Agence européenne de la sécurité aérienne d'organiser ses travaux pour toute la durée d'un projet tout en évitant les excédents ou les déficits à moyen et à long terme; note que la Commission réexaminera s'il est possible de réduire les reports de crédits provenant des recettes de certification en révisant le niveau des honoraires et des redevances à intervalles réguliers;


Finland's stability programme update estimates the general government surplus in 2003 at 2.3% of GDP and projects surpluses of above 2% of GDP for the remainder of the programme period, apart from 1.7% in 2004.

Cette mise à jour du programme de stabilité finlandais prévoit un excédent des comptes publics de 2,3 % du PIB en 2003 et de plus de 2 % du PIB pour le reste de la période de programmation, sauf en 2004, année au cours de laquelle l'excédent devrait tomber à 1,7 % du PIB.


39. Recalls that on 14 December 2001 the Council adopted a resolution stating that the consumption of fruit and vegetables is an effective way of promoting public health, as demonstrated by the Commission's DG SANCO in a document dating from 2002; notes that this position was officially bolstered by the Global Plan of Action for Nutrition presented by the WHO; therefore suggests that general campaigns be financed by the Commission to encourage the consumption of fruit and vegetables produced in the EU (e.g. school projects), in view of the dec ...[+++]

39. rappelle que le Conseil du 14 décembre 2001 a adopté une résolution indiquant que la consommation des fruits et des légumes contribue efficacement à la santé publique, comme l'a démontré la Direction générale "SANCO" de la Commission dans un document de 2002; ajoute que cette position a officiellement été renforcée par le plan d'action mondial sur la nutrition présenté par l'OMS; jugeant préoccupante pour la santé la diminution de la consommation de fruits et légumes, suggère donc que des campagnes générales d'encouragement à la consommation soient financées par la Commission pour favoriser la consommation de fruits et de légumes produits dans l'Union (par exemple en milieu scolaire); demande en outre que soit instauré un mécanisme d ...[+++]


38. Recalls that on 14 December 2001 the Council adopted a resolution stating that the consumption of fruit and vegetables is an effective way of promoting public health, as demonstrated by the Commission's DG SANCO in a document dating from 2002; notes that this position was officially bolstered by the Global Plan of Action for Nutrition presented by the WHO; therefore suggests that general campaigns be financed by DG SANCO to encourage the consumption of fruit and vegetables produced in the EU (e.g. school projects), in view of the dec ...[+++]

38. rappelle que le Conseil du 14 décembre 2001 a adopté une résolution indiquant que la consommation des fruits et des légumes contribue efficacement à la santé publique, comme l'a démontré la Direction générale SANCO de la Commission dans un document de 2002; ajoute que cette position a officiellement été renforcée par le plan d'action mondial sur la nutrition présenté par l'OMS; jugeant préoccupante pour la santé la diminution de la consommation de fruits et légumes, suggère donc que des campagnes générales d'encouragement à la consommation soient financées par la DG SANCO pour favoriser la consommation de fruits et de légumes produits dans l'UE (par exemple en milieu scolaire); demande en outre que soit instauré un mécanisme de promo ...[+++]


After debate, it was agreed that approval be granted to host the 24th Annual Meeting of the Asia Pacific Parliamentary Forum (APPF) in Vancouver in January of 2016; that approval be granted for the use projected surplus from the committee's budget to fund the estimated cost of $72,816 for the Senate (based on the usual formula 30 per cent Senate, 70 per cent House of Commons) where the total estimated requirement for fiscal year 2014-2015 if $242,720.

Après discussion, il est convenu d'approuver la tenue de la 24 Assemblée annuelle du Forum parlementaire de l'Asie-Pacifique (FPAP) à Vancouver en janvier 2016 et d'approuver que les excédents prévus du budget des comités soient utilisés pour financer les coûts estimatifs de 72 816 $ pour le Sénat (calculés selon la formule de partage 30 p. 100 Sénat et 70 p. 100 Chambre des communes), le montant estimatif total requis pour l'exercice 2014-2015 s'élevant à 242 720 $.




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Date index: 2021-03-01
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