Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Area control program
Capital development program
Capital development programme
Capital expenditure program
Capital expenditure programme
Capital investment program
Capital investment programme
Capital program
Capital programme
Computer programme
Computer programming
Computer programs
Equal pay for equal work principle
Equal pay principle
Evaluate broadcast program
Evaluate broadcast programs
Evaluating broadcast programs
Gauge broadcast programs
Investment plan
Investment program
Investment programme
Macro control program
Macro program
Manage programming
Master control program
Merit pay program
Merit pay system
Monitor programming
Monitoring programming
PPV
Pay policy
Pay-per-program TV
Pay-per-program television
Pay-per-view
Pay-per-view TV
Pay-per-view television
Polluter pays
Polluter pays policy
Polluter pays principle
Principle of equal pay
Principle of equal pay for equal work
Software
Software development
Software engineering
Software industry
Software package
Supervise programming

Vertaling van "program that pays " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
pay-per-view television | pay-per-view TV | pay-per-view | PPV | pay-per-program television | pay-per-program TV

télévision à la carte | télé à la carte | TV à la carte


capital development program | capital development programme | capital expenditure program | capital expenditure programme | capital investment program | capital investment programme | capital program | capital programme | investment plan | investment program | investment programme

programme d'investissements


pay policy

politique des salaires [ politique salariale ]


equal pay for equal work principle | equal pay principle | principle of equal pay | principle of equal pay for equal work | principle of equal pay for equal work or work of equal value | principle of equal pay for male and female workers for equal work | principle of equal pay for male and female workers for equal work or work of equal value | the principle that men and women should receive equal pay for equal work

concept à travail égal, salaire égal | principe à travail égal, salaire égal | principe de l'égalité des rémunérations entre travailleurs masculins et travailleurs féminins pour un même travail | principe de l'égalité des rémunérations entre travailleurs masculins et travailleurs féminins pour un même travail ou un travail de même valeur | principe de l'égalité salariale


manage programming | supervise programming | monitor programming | monitoring programming

superviser une programmation


area control program | macro control program | macro program | master control program

macroprogramme de régulation


evaluate broadcast program | gauge broadcast programs | evaluate broadcast programs | evaluating broadcast programs

évaluer des programmes radio- ou télédiffusés


software [ computer programme | computer programming | software development | software engineering | software industry | software package | computer programs(UNBIS) | software engineering(UNBIS) ]

logiciel [ développement informatique | développement logiciel | génie logiciel | industrie du logiciel | progiciel | programmation informatique | programme d'ordinateur | software ]


polluter pays principle [ polluter pays | polluter pays policy ]

principe pollueur-payeur [ pollueur-payeur ]


merit pay system | merit pay program

système de rémunération au mérite
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the field of the environment, the programming documents pay special attention to compliance with legislation and consistency with Community policy.

Dans le domaine de l'environnement, une attention particulière est accordée dans les documents de programmation au respect de la législation et à la cohérence avec la politique communautaire.


The programming documents are required to include a description of the management and control systems to be introduced, including the designation of the managing and paying authorities and their respective responsibilities [4] and a description of the arrangements for financial control and financial corrections, building on the systems that were already being set up (in accordance with implementing Regulation (EC) No 2064/97 [5]).

Les documents de programmation doivent comporter une description des systèmes de gestion et de contrôle à mettre en place, notamment la désignation des autorités de gestion et de paiement et leurs responsabilités respectives [4], ainsi que la description des arrangements en matière de contrôle financier et de corrections financières, arrangements à établir en s'inspirant des systèmes actuellement mis en place en application du règlement 2064/97 [5].


[7] The main components of these strategic reference frameworks are: the quantification of the goals to be achieved by the end of the programming period, the planned strategy for achieving the goals set, definition of the links between ERDF assistance and that from the Cohesion Fund, planned investment and the arrangements for applying the 'polluter-pays' principle.

[7] Les principaux éléments inscrits dans ces cadres de référence stratégiques sont: la quantification des objectifs à atteindre au terme de la période de programmation, la stratégie prévue pour atteindre les objectifs fixés, la définition de l'articulation entre les interventions du FEDER et celles du Fonds de cohésion, et les investissements prévus, ainsi que les modalités d'application du principe pollueur-payeur.


The direct consequence of those principles is a requirement for greater transparency, particularly as regards financial management, checks on specific measures and project selection procedures, and improved demarcation of responsibilities between those taking programming decisions, programme managers and paying authorities.

La contrepartie directe de ces principes est l'exigence d'un renforcement de la transparence, notamment en matière de gestion financière, de contrôle des actions concrètes et de procédures de sélection des projets, ainsi qu'une meilleure délimitation des responsabilités entre décideurs de programmation, gestionnaires de programmes et autorités de paiement.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
186. Observes that some Member States ran multiannual programs in the MFF 2007-2013 and some paying agencies were obliged to undertake recoveries from beneficiaries even when small amounts of no more than some cents were concerned (since Article 33 (7) in connection with Article 32 (6) of Regulation (EC) No 1290/2005 was only applicable after closure of a rural development program); is worried since for these small amounts costs for the recovery clearly exceeded the amounts to be recovered; notes that for the financial year 2013 and 2014 no changes are ...[+++]

186. observe que certains États membres ont mené des programmes pluriannuels pendant le CFP 2007-2013 et que certains organismes payeurs ont été obligés de procéder à des recouvrements auprès de bénéficiaires même lorsque la situation ne concernait que de faibles montants d'à peine plus de quelques centimes (puisque l'article 33, paragraphe 7, en liaison avec l'article 32, paragraphe 6, du règlement (CE) n° 1290/2005 n'était applicable qu'après la clôture d'un programme de développement rural); se dit inquiet étant donné que les coût ...[+++]


186. Observes that some Member States ran multiannual programs in the MFF 2007-2013 and some paying agencies were obliged to undertake recoveries from beneficiaries even when small amounts of no more than some cents were concerned (since Article 33 (7) in connection with Article 32 (6) of Regulation (EC) No 1290/2005 was only applicable after closure of a rural development program); is worried since for these small amounts costs for the recovery clearly exceeded the amounts to be recovered; notes that for the financial year 2013 and 2014 no changes are ...[+++]

186. observe que certains États membres ont mené des programmes pluriannuels pendant le CFP 2007-2013 et que certains organismes payeurs ont été obligés de procéder à des recouvrements auprès de bénéficiaires même lorsque la situation ne concernait que de faibles montants d'à peine plus de quelques centimes (puisque l'article 33, paragraphe 7, en liaison avec l'article 32, paragraphe 6, du règlement (CE) n° 1290/2005 n'était applicable qu'après la clôture d'un programme de développement rural); se dit inquiet étant donné que les coût ...[+++]


28. Takes the view that a clear and comprehensive presentation of the EU's budget is necessary, and intends pay close attention to the financial programming and the modifications made by recent major budgetary agreements; welcomes the Commission's improved presentation of its financial programming documents and calls for further clarification of the breakdown between operational and administrative expenditure; while recognising that this distinction might be difficult to make in some cases; recalls that adequate administrative expenditure is necessary for running the programmes;

28. estime que le budget de l'Union européenne doit être présenté de manière claire et exhaustive, et entend suivre étroitement la programmation financière ainsi que les modifications apportées par les grands accords budgétaires récents; salue l'amélioration de la présentation des documents de programmation financière de la Commission et demande des précisions supplémentaires concernant la ventilation entre dépenses opérationnelles et dépenses administratives, tout en reconnaissant que cette distinction peut être difficile dans certains cas; rappelle que l'exécution des programmes ...[+++]


28. Takes the view that a clear and comprehensive presentation of the EU’s budget is necessary, and intends pay close attention to the financial programming and the modifications made by recent major budgetary agreements; welcomes the Commission’s improved presentation of its financial programming documents and calls for further clarification of the breakdown between operational and administrative expenditure; while recognising that this distinction might be difficult to make in some cases; recalls that adequate administrative expenditure is necessary for running the programmes;

28. estime que le budget de l'Union européenne doit être présenté de manière claire et exhaustive, et entend suivre étroitement la programmation financière ainsi que les modifications apportées par les grands accords budgétaires récents; salue l'amélioration de la présentation des documents de programmation financière de la Commission et demande des précisions supplémentaires concernant la ventilation entre dépenses opérationnelles et dépenses administratives, tout en reconnaissant que cette distinction peut être difficile dans certains cas; rappelle que l’exécution des programmes ...[+++]


28. Takes the view that a clear and comprehensive presentation of the EU's budget is necessary, and intends pay close attention to the financial programming and the modifications made by recent major budgetary agreements; welcomes the Commission's improved presentation of its financial programming documents and calls for further clarification of the breakdown between operational and administrative expenditure; while recognising that this distinction might be difficult to make in some cases; recalls that adequate administrative expenditure is necessary for running the programmes;

28. estime que le budget de l'Union européenne doit être présenté de manière claire et exhaustive, et entend suivre étroitement la programmation financière ainsi que les modifications apportées par les grands accords budgétaires récents; salue l'amélioration de la présentation des documents de programmation financière de la Commission et demande des précisions supplémentaires concernant la ventilation entre dépenses opérationnelles et dépenses administratives, tout en reconnaissant que cette distinction peut être difficile dans certains cas; rappelle que l'exécution des programmes ...[+++]


In addition to defining a NUTS territorial breakdown approved by the Commission, these countries have still to allocate responsibilities for the programming and management of the Structural Funds (inter-ministerial cooperation, designation of the managing and paying authorities, clarification of the role of the regions, etc), in order to prepare the first programming documents.

En dehors de la définition d'une organisation territoriale NUTS agréée par la Commission, il faut encore, notamment, que les pays candidats définissent les responsabilités en termes de programmation et de gestion des fonds structurels (coopération interministérielle, désignation des autorités de gestion et de paiement, clarification du rôle des régions, etc.), en vue de préparer les premiers documents de programmation.


w