Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse service requirements
Business service manager
CADAPSO
Corporate services consultant
Determine service requirements
Identify a service requirement
Identify service requirements
PSO
Professional ability
Professional competence
Professional incompetence
Professional qualifications
Professional service robot
Professional services consultant
Professional services executive
Professional use service robot
Provide dog walking services
Public service obligation
Public service requirement
Required job qualifications
Run with dogs as a professional service
Service robot for professional use
Supply dog walking services
Walk dogs as a professional service

Traduction de «professional services require » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
professional qualifications [ professional ability | professional competence | professional incompetence | required job qualifications ]

qualification professionnelle [ capacité professionnelle | compétence professionnelle | incompétence professionnelle | qualification requise pour l'emploi ]


determine service requirements | identify a service requirement | analyse service requirements | identify service requirements

identifier des exigences de réparation


corporate services consultant | professional services consultant | business service manager | professional services executive

directrice services aux entreprises | responsable services aux entreprises | directeur services aux entreprises | directeur services aux entreprises/directrice services aux entreprises


supply dog walking services | walk dogs as a professional service | provide dog walking services | run with dogs as a professional service

fournir des services de promenade de chiens


public service obligation | public service requirement | PSO [Abbr.]

obligation de service public


any national service required of a conscientious objector

service national exigé d'un objecteur de conscience


public service requirements in the form of trade regulations

obligation de service public sous la forme de réglementations de commerce


professional service robot [ professional use service robot | service robot for professional use ]

robot de service professionnel [ robot de service pour usage professionnel | robot de service pour utilisation professionnelle ]


Safety requirements for electrical equipment for measurement, control, and laboratory use – Part 2-033: Particular requirements for hand-held multimeters and other meters, for domestic and professional use, capable of measuring mains voltage

Règles de sécurité pour appareils électriques de mesurage, de régulation et de laboratoire – Partie 2-033 : Exigences particulières pour les multimètres portatifs et autres mesureurs, pour usage domestique et professionnel, capables de mesurer la tension


Canadian Association of Data, Professional Service and Software Organizations [ CADAPSO | Canadian Association of Data and Professional Service Organizations | Canadian Association of Data Processing Service Organizations ]

Association canadienne des entreprises de services en informatique [ Canadian Association of Data and Professional Service Organizations | Canadian Association of Data Processing Service Organizations ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The indicator measures how restrictive the requirements on access to and exercise of professional services are in the professional services covered by the Guidance.

Cet indicateur mesure le caractère restrictif des exigences concernant l'accès à une profession et l'exercice de celle-ci, pour les services professionnels visés par les orientations.


Altogether, the 28 Member States have put in place over 5,500 regulations on professional services with different sets of requirements for service providers.

Au total, les 28 États membres ont mis en place plus de 5 500 réglementations concernant les services professionnels avec des ensemblesd'exigences différents imposés aux prestataires de services.


Such reports shall be required for information or statistical purposes and, as far as the agents and branches conduct the payment service business under the right of establishment, to monitor compliance with the provisions of national law transposing Titles III and IV. Such agents and branches shall be subject to professional secrecy requirements at least equivalent to those referred to in Article 24.

Ces rapports sont exigés à des fins d’information ou de statistiques et, dans la mesure où les agents ou les succursales exercent les activités de prestation de services de paiement en vertu du droit d’établissement, pour vérifier le respect des dispositions de droit national transposant les titres III et IV. Ces agents et succursales sont soumis à des exigences de secret professionnel au moins équivalentes à celles visées à l’art ...[+++]


It follows that, in view of the level of higher education required by the vacancy notice in the case of candidates who are staff from the national diplomatic services of the Member States, namely that provided for in Article 5(3)(b)(i) of the Staff Regulations for appointment to grades 5 and 6 in function group AD, and the number of years’ minimum professional experience required, which was only two, candidates who were staff from the national d ...[+++]

Il s’ensuit que, au vu du niveau d’enseignement supérieur exigé par l’avis de vacance pour les candidats membres du personnel des services diplomatiques nationaux des États membres, à savoir celui prévu à l’article 5, paragraphe 3, sous b), i), du statut pour une nomination aux grades 5 et 6 du groupe de fonctions AD, ainsi que du nombre d’années d’expérience professionnelle minimale demandées, qui n’était que de deux, les candidats membres du personnel des services diplomati ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15. Recognises that services are the fastest growing sector of the Indian economy; notes that India has offensive interests in the liberalisation of Mode 1 and Mode 4 in the General Agreement on Trade in Services (GATS); notes that the EU would like to complete liberalisation of market access and national treatment under Mode 3 in most services; notes that the full ambitions of the FTA cannot be realised without commitments under Mode 4; stresses that there are huge benefits from nationwide and EU-wide accreditation of professional qualifications and ...[+++]

15. constate que les services constituent le secteur de l'économie indienne qui croît le plus rapidement; note que l'Inde a des intérêts offensifs dans le domaine de la libéralisation du mode 1 et du mode 4 de l'Accord général sur le commerce des services (AGCS); constate que l'Union européenne souhaiterait obtenir la libéralisation complète de l'accès aux marchés et du traitement national dans le mode 3 pour la plupart des services; observe que les ambitions de l'ALE ne pourront être pleinement réalisées sans engagements dans le mode 4; souligne que l'homologation nationale et européenne des qualifications professionnelles et la mis ...[+++]


14. Recognises that services are the fastest growing sector of the Indian economy; notes that India has offensive interests in the liberalisation of Mode 1 and Mode 4 in the General Agreement on Trade in Services (GATS); notes that the EU would like to complete liberalisation of market access and national treatment under Mode 3 in most services; notes that the full ambitions of the FTA cannot be realised without commitments under Mode 4; stresses that there are huge benefits from nationwide and EU-wide accreditation of professional qualifications and ...[+++]

14. constate que les services constituent le secteur de l'économie indienne qui croît le plus rapidement; note que l'Inde a des intérêts offensifs dans le domaine de la libéralisation du mode 1 et du mode 4 de l'Accord général sur le commerce des services (AGCS); constate que l'Union européenne souhaiterait obtenir la libéralisation complète de l'accès aux marchés et du traitement national dans le mode 3 pour la plupart des services; observe que les ambitions de l'ALE ne pourront être pleinement réalisées sans engagements dans le mode 4; souligne que l'homologation nationale et européenne des qualifications professionnelles et la mis ...[+++]


10. Points out that the specific features of the markets for professional services require adequate regulation;

10. souligne que les caractéristiques propres aux marchés des services professionnels nécessitent une réglementation adéquate;


10. Points out that the specific features of the markets for professional services require adequate regulation;

10. souligne que les caractéristiques propres aux marchés des services professionnels nécessitent une réglementation adéquate;


14. Points out that the specific features of the markets for professional services require some kind of regulation. In economic terms an information problem again arises: the complex nature of those services and their permanent evolution through rapidly changing knowledge and technical developments make it difficult for parliaments and governments to adopt the necessary detailed and up-to-date rules. Self-regulation by knowledgeable members of the professions is often more appropriate since it can react with the necessary flexibility.

14. souligne que les caractéristiques propres aux marchés des services professionnels nécessitent une forme de réglementation; que sur le plan économique se pose un problème d'information: la nature complexe de ces services et leur développement permanent en raison de l'évolution rapide des connaissances et des techniques rend difficile l'adoption et la mise à jour de règles suffisamment détaillées par les parlements et les gouvernements; l'auto-réglementation par des experts des professions concernées est souvent plus appropriée ca ...[+++]


"asymmetry of information", i.e. the difference in the information available to consumers and service providers: a defining feature of professional services is that they require practitioners to possess a high level of technical knowledge. Consumers may not have this knowledge and therefore find it difficult to judge the quality of the services they purchase.

l' « asymétrie d'information » ou la différence d'information entre les consommateurs et les prestataires de services: une des caractéristiques des professions libérales réside dans le fait que les prestataires doivent disposer de compétences techniques de haut niveau que les consommateurs ne possèdent pas nécessairement, de sorte que le consommateur éprouve des difficultés à juger la qualité des services qu'ils achètent.


w