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Accreditation
CDA National Credentialing Program
CDANCP
CECPR
Certification
Child Development Associate Consortium
Council for Early Childhood Professional Recognition
MiR-PEI
Mutual recognition of professional qualifications
Professional recognition
Professional recognition of diplomas
Recognition of professional qualifications

Vertaling van "professional recognition which " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
professional recognition of diplomas

reconnaissance professionnelle des diplômes


Council for Early Childhood Professional Recognition [ CECPR | CDA National Credentialing Program | Child Development Associate Consortium | Child Development Associate National Credentialing Program | CDANCP ]

Council for Early Childhood Professional Recognition [ CECPR | CDA National Credentialing Program | Child Development Associate Consortium | Child Development Associate National Credentialing Program | CDANCP ]


accreditation [ certification | professional recognition ]

reconnaissance professionnelle [ reconnaissance des titres de compétence | reconnaissance de la capacité professionnelle ]


the rules of private international law of the State in which recognition is sought court which gave the original judgment applied a law other than that which would have been applicable under the rules of private international law of the State in which recognition is sought

les règles du droit international privé de l'Etat requis


mutual recognition of professional qualifications | recognition of professional qualifications

reconnaissance des qualifications professionnelles | reconnaissance mutuelle des qualifications professionnelles


interprovincial trades having specialities which have not yet received interprovincial recognition

métiers à reconnaissance interprovinciale comprenant des spécialisations qui n'ont pas encore obtenu la reconnaissance interprovinciale


FDEA Ordinance of 11 March 2005 on the Minimum Requirements for the Recognition of Study Programmes and Continuing Education and Training at Professional Education Institutions [ MiR-PEI ]

Ordonnance du DFE du 11 mars 2005 concernant les conditions minimales de reconnaissance des filières de formation et des études postdiplômes des écoles supérieures [ OCM ES ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
We believe that there are a number of different responses which could address the issues that have been raised. These can include: greater recognition of the ability to contract for the exposure to limited liability, the proportionate liability that has been put forward by the CICA; limited liability models which we recognize would be provincial jurisdiction; statutory limitation of the scope of professional services which are ex ...[+++]

Il existe plusieurs moyens différents de régler les questions à l'étude, entre autres donner davantage au professionnel la possibilité de limiter, par contrat, sa responsabilité, soit la formule de responsabilité proportionnelle proposée par l'ICCA; faire relever les modèles de responsabilité limitée acceptables de la compétence provinciale; légiférer en vue de restreindre la gamme des services professionnels à l'égard desquels on assume une responsabilité limitée et en vue de restreindre le nombre de personnes à l'égard desquelles on assume une responsabilité pour les services professionnels rendus.


32. Calls on the Commission and the Member States to note that, in order to create a real internal market for professionals, recognition of certificates and any other evidence of formal qualification is necessary, in the same way as recognition of professional qualifications, since, in order to be able to work in positions which have civil responsibility or in public services, the evidence of formal qualification first needs to be ...[+++]

32. demande à la Commission et aux États membres de prendre note du fait que, dans le but de créer un véritable marché intérieur pour les professionnels, la reconnaissance des certificats et autres titres attestant d'une qualification formelle est nécessaire, au même titre que la reconnaissance des qualifications professionnelles, étant donné que pour occuper des postes à responsabilité civile ou dans les services publics, les titres de qualification formelle doivent d'abord être approuvés par l'autorité compétente;


Mr. Speaker, a group of nurses responsible for evaluating eligibility for Canada Pension Plan disability benefits has been discriminated against for three decades by the federal government, Liberal and Conservative alike, which was not willing to give them the same professional recognition as their male counterparts.

Monsieur le Président, un groupe d'infirmières responsables d'évaluer l'admissibilité aux prestations d'invalidité du Régime de pensions du Canada a été discriminé pendant trois décennies par le gouvernement fédéral, libéral comme conservateur, parce qu'on ne voulait pas leur conférer un statut professionnel identique à celui de leurs confrères masculins.


In particular, I welcome the maintenance of the five levels of qualification, which have played a central role in the operation of professional recognition at EU level over the last 15 years.

Je me félicite particulièrement du maintien des cinq niveaux de qualification, qui jouent un rôle capital dans le système de reconnaissance professionnelle à l’échelon européen depuis quinze ans.


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1. Professional associations which assess professional recognition in practice, may notify the Commission of common platforms which they establish at European level.

Les associations professionnelles qui évaluent dans la pratique la reconnaissance professionnelle peuvent communiquer à la Commission les plates‑formes communes qu'elles établissent au niveau européen.


Accordingly, within each sector the professional association which grants professional recognition in practice should draw up the activity profile.

C'est pourquoi, dans chaque branche, l'association professionnelle qui, dans la pratique, délivre la reconnaissance professionnelle, devrait établir le profil d'activité.


In particular, I should like to welcome the maintenance, with some additional flexibility, of the existing levels of qualification, which have already played a central role in the operation of professional recognition at EU level.

Je me réjouis plus particulièrement du maintien, assorti d’une plus grande flexibilité, des niveaux existants de qualification, qui ont déjà joué un rôle clé dans le processus de reconnaissance professionnelle au niveau de l’UE.


The motion refers to tuition, which is connected to education; labour market development—the labour market comes under provincial jurisdiction; training, another form of education; university research—the universities come under the provinces and form part of the education system; recognition of foreign degrees, which also relates to education; and professional associations, another provincial responsibility.

La motion touche les frais de scolarité — c'est connexe à l'éducation —, l'encadrement du marché du travail — le marché du travail est de compétence provinciale —, la formation — une autre forme d'éducation —, la recherche universitaire — les universités relèvent des provinces et font partie de l'ensemble du système d'éducation —, la reconnaissance des diplômes étrangers — cela relève aussi de l'éducation — et les ordres professionnels — encore une compétence provinciale.


Because of the different legal bases and the specific objectives to be achieved, two complementary aspects of "recognition" need to be taken into consideration: - recognition of diplomas for professional purposes, which has been implemented at Community level by the adoption of Council Directives introducing systems for the recognition of the diplomas required to practise regulated professions within the European Union, - recognition of qualifications (and periods of study) for academic ends, ...[+++]

A cause notamment des bases juridiques différentes et des objectifs spécifiques à atteindre, la "reconnaissance" doit être traitée sous deux aspects complémentaires : - d'une part, la reconnaissance des diplômes à des fins professionnelles, qui s'est concrétisée au niveau communautaire par l'adoption de directives du Conseil qui ont mis en place des systèmes de reconnaissance des diplômes nécessaires pour l'exercice des professions réglementées à l'intérieur de l'Union européenne ; - d'autre part, la reconnaissance des titres de form ...[+++]


a system of academic grades which are easy to read and compare, including the introduction of the diploma supplement (designed to improve international "transparency" and facilitate academic and professional recognition of qualifications); a system essentially based on two cycles: a first cycle geared to the employment market and lasting at least three years, and a second cycle (Master); a system of accumulation and transfer of credits (of the ECTS type already used successfully under Socrates-Erasmus); mobility of students, teache ...[+++]

Un système de grades académiques facilement «lisibles» et comparables, incluant la mise en oeuvre du supplément au diplôme (qui vise à améliorer la "transparence" internationale et à faciliter la reconnaissance académique et professionnelle des qualifications); Un système essentiellement fondé sur deux cycles : un premier cycle utile pour le marché du travail d’une durée d’au moins 3 ans et un deuxième cycle (Master); Un système d'accumulation et de transfert des crédits (du type de l’ECTS déjà utilisé avec succès dans le cadre de Socrates-Erasmus); La mobilité des étudiants, des enseignants, et des chercheurs; La coopération en ...[+++]




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'professional recognition which' ->

Date index: 2025-04-07
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