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Brandt report
CBS
Center Block South
Central Block South
Centre Block South
Economic cooperation between developing countries
Field Science Office for South Asia
North-South conference
North-South cooperation
North-South dialogue
North-South relations
North-South trade
ROSTSCA
SEESAC
South Asia Science Cooperation Office
South-East European Cooperation Process
South-South cooperation
South-South dialogue
South-South relations

Vertaling van "process in south " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
South-South cooperation [ economic cooperation between developing countries | South-South dialogue | South-South relations | South-South relations(ECLAS) ]

coopération Sud-Sud [ coopération économique entre PVD | dialogue Sud-Sud | relation Sud-Sud ]


North-South relations [ Brandt report | North-South conference | North-South cooperation | North-South dialogue ]

relation Nord-Sud [ conférence Nord-Sud | coopération Nord-Sud | dialogue Nord-Sud | rapport Brandt ]


Directorate-General IB-External Relations:Southern Mediterranean,Middle East,Latin America,South and South-East Asia and North-South cooperation

Direction générale IB-Relations extérieures:Méditerranée du Sud,Moyen-et Proche-Orient,Amérique latine,Asie du Sud et du Sud-Est et coopération Nord-Sud


Coordinator for West and South-West Asia, South Asia, South- East Asia, East Asia

Coordinateur Asie de l'Ouest et du Sud-Ouest,Asie méridionale,Asie due Sud-Est,Asie orientale


South East Europe Regional Clearinghouse for Small Arms Reduction | South Eastern and Eastern Europe Clearinghouse for the Control of Small Arms and Light Weapons | South Eastern Europe Clearinghouse for the Control of Small Arms and Light Weapons | SEESAC [Abbr.]

centre régional pour l'Europe du Sud-Est d'échange d'informations pour la réduction des armes légères


North-South trade [ North-South relations(STW) ]

commerce Nord-Sud


Regional Office for Science and Technology for South and Central Asia [ ROSTSCA | UNESCO Office, New Delhi | UNESCO Regional Office for Science and Technology for South and Central Asia | South Asia Science Cooperation Office | Field Science Office for South Asia ]

Bureau régional de science et de technologie pour l'Asie du Sud et l'Asie centrale [ ROSTSCA | Bureau régional de l'UNESCO de science et technologie pour l'Asie du Sud et l'Asie centrale ]


South-East European Cooperation Process

Processus de coopération en Europe du Sud-Est


Centre Block South [ CBS | Center Block South | Central Block South ]

corps de bâtiment sud [ CBS | tour centrale sud | bloc central sud ]


Definition: Sexual dysfunction covers the various ways in which an individual is unable to participate in a sexual relationship as he or she would wish. Sexual response is a psychosomatic process and both psychological and somatic processes are usually involved in the causation of sexual dysfunction.

Définition: Les dysfonctionnements sexuels regroupent les différents types de difficulté à avoir une relation sexuelle du type souhaité. La réponse sexuelle est un processus psychosomatique et, le plus souvent, des processus à la fois psychologiques et somatiques interviennent dans le déclenchement d'un trouble de la fonction sexuelle.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Annex II shall include natural or legal persons, entities and bodies which, in accordance with Article 6(1)(b) of Decision (CFSP) 2015/740, have been identified by the Council as being responsible for obstructing the political process in South Sudan, including by acts of violence or violations of ceasefire agreements, as well as persons responsible for serious violations of human rights in South Sudan, and natural or legal persons, entities or bodies associated with them.

L'annexe II inclut les personnes physiques ou morales, entités et organismes qui, conformément à l'article 6, paragraphe 1, point b), de la décision (PESC) 2015/740, ont été reconnus par le Conseil comme faisant obstacle au processus politique au Soudan du Sud, notamment par des actes de violence ou des violations des accords de cessez-le-feu, ainsi que les personnes responsables de graves violations des droits de l'homme au Soudan du Sud et les personnes physiques ou morales, les entités ou les organismes qui leur sont associés.


not covered by point (a), obstructing the political process in South Sudan, including by acts of violence or violations of ceasefire agreements, as well as persons responsible for serious violations of human rights in South Sudan, and persons associated with them, as listed in Annex II.

qui, ne relevant pas du point a), font obstacle au processus politique au Soudan du Sud, notamment par des actes de violence ou des violations des accords de cessez-le-feu, ainsi que des personnes responsables de graves violations des droits de l'homme au Soudan du Sud et des personnes qui leur sont associées, dont la liste figure à l'annexe II.


persons obstructing the political process in South Sudan, including by acts of violence or violations of ceasefire agreements, as well as persons responsible for serious violations of human rights in South Sudan, and natural or legal persons, entities or bodies associated with them, as listed in Annex II,

les personnes qui font obstacle au processus politique au Soudan du Sud, notamment par des actes de violence ou des violations des accords de cessez-le-feu, les personnes responsables de graves violations des droits de l'homme au Soudan du Sud, ainsi que les personnes physiques ou morales, les entités ou les organismes qui leur sont associés, dont la liste figure à l'annexe II.


Council Regulation (EU) No 748/2014 (1) gives effect to Council Decision 2014/449/CFSP (2) providing for restrictions on admission and the freezing of funds and economic resources of persons obstructing the political process in South Sudan, including by acts of violence or violations of ceasefire agreements, as well as persons responsible for serious violations of human rights in South Sudan.

Le règlement (UE) no 748/2014 du Conseil (1) met en œuvre la décision 2014/449/PESC du Conseil (2) prévoyant des restrictions en matière d'admission et le gel des fonds et des ressources économiques des personnes qui font obstacle au processus politique au Soudan du Sud, y compris par des actes de violence ou des violations des accords de cessez-le-feu, ainsi que des personnes responsables de graves violations des droits de l'homme au Soudan du Sud.


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1. Reiterates its conviction, previously expressed in paragraph 3 of its resolution of 7 November 2002 on the report from the Commission "The Stabilisation and Association Process for South-Eastern Europe - First Annual Report" , that there can only be a European perspective if countries comply with the Copenhagen criteria and asks the Council and the Commission to link assistance to the countries participating in the stabilisation and association process (SAP countries) and the possible progression to a further stage of the stabilisa ...[+++]

1. réaffirme sa conviction, exprimée dans sa résolution du 7 novembre 2002 (paragraphe 3) sur le rapport de la Commission "Le processus de stabilisation et d'association en faveur de l'Europe du Sud-Est - Premier rapport annuel", selon laquelle il n'y a de perspective européenne que si les pays observent les critères de Copenhague et invite le Conseil et la Commission à lier toutes formes d'assistance en faveur des pays participant au processus de stabilisation et d'association et le passage éventuel au stade suivant du processus de s ...[+++]


– having regard to the European Commission's Second Annual Report on the Stabilisation and Association Process for South-East Europe (COM(2003) 139),

— vu le deuxième rapport annuel de la Commission sur les processus de stabilisation et d'association en faveur de l'Europe du Sud-Est (COM(2003) 139),


on The Stabilisation and Association Process for South East Europe: Second Annual Report

sur le processus de stabilisation et d'association en faveur de l'Europe du Sud‑Est: deuxième rapport annuel


By letter of 26 March 2003 the Commission forwarded to Parliament its report on The Stabilisation and Association process for South East Europe Second Annual Report (COM(2003) 139), which had been referred to the Committee on Foreign Affairs, Human Rights Common Security and Defence Policy.

Par lettre du 26 mars 2003, la Commission a transmis au Parlement son rapport sur le processus de stabilisation et d'association en faveur de l'Europe du sud-est: deuxième rapport annuel (COM(2003) 139), lequel a été renvoyé à la commission des affaires étrangères, des droits de l'homme, de la sécurité commune et de la politique de défense.


1. The European Union shall contribute to strengthening the conflict settlement process in South Ossetia.

1. L’Union européenne contribue au renforcement du processus de règlement du conflit en Ossétie du Sud.


10. Expresses its support for all processes of South-South integration; believes that the Agadir process is a good starting point and calls on the Council and the Commission to make all efforts and contribute effectively so that this process can be successful as well as other sub-regional initiatives;

10. exprime son soutien à tous les processus d'intégration sud-sud; estime que le processus d'Agadir constitue un bon point de départ et invite le Conseil et la Commission à ne pas ménager leurs efforts et à contribuer de manière effective pour que ce processus et les autres initiatives sous-régionales soient couronnées de succès;




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'process in south' ->

Date index: 2024-01-04
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