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AMLO-FINMA 2
Chamber of Private Sector White-Collar Staff
Claims on private sector
FINMA Anti-Money Laundering Ordinance 2
Involvement of the private sector
Luxembourg Private Employees' Chamber
Private borrower
Private capital flow
Private creditor
Private enterprise
Private sector
Private sector borrower
Private sector company
Private sector creditor
Private sector enterprise
Private sector firm
Private sector flows
Private sector involvement
Private sector participation
Private undertaking
Private-sector borrower
Private-sector liquidity

Vertaling van "private sector resulting " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
private sector [ private enterprise | private undertaking ]

entreprise privée [ secteur privé ]


private capital flow | private sector flows

flux des capitaux privés


Chamber of Private Sector White-Collar Staff | Luxembourg Private Employees' Chamber

Chambre des employés privés | Chambre des Employés Privés - Luxembourg | CEP [Abbr.] | CEP-L [Abbr.] | CePoL [Abbr.]


private creditor | private sector creditor

créancier du secteur privé | créancier privé


private-sector liquidity

disponibilité monétaire [ ressource financière ]


involvement of the private sector [ private sector involvement | private sector participation ]

participation du secteur privé


private sector enterprise [ private sector company | private sector firm ]

entreprise du secteur privé [ entreprise privée ]


private borrower [ private sector borrower | private-sector borrower ]

emprunteur privé [ emprunteur du secteur privé ]


Ordinance of the Swiss Financial Market Supervisory Authority of 24 October 2006 on the Prevention of Money Laundering and the Financing of Terrorism in the Private Insurance Sector | FINMA Anti-Money Laundering Ordinance 2 [ AMLO-FINMA 2 ]

Ordonnance de l'Autorité fédérale de surveillance des marchés financiers du 24 octobre 2006 sur la prévention du blanchiment d'argent et du financement du terrorisme dans le domaine des assurances privées | Ordonnance 2 de la FINMA sur le blanchiment d'argent [ OBA-FINMA 2 ]


claims on private sector

créances sur le secteur privé
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A recent evaluation of EU support for private sector development between 2004 and 2010[1] confirmed the important contribution made by the Commission to private sector development in partner countries, and identified ways of improving future programmes and strategies, which include: (i) putting more emphasis on decent job creation; (ii) mainstreaming private sector engagement across the EU’s support portfolio; (iii) promoting more effectively cross-cutting issues such as the Decent Work Agenda, women and youth employment, and human rights, and (iv) enhancing the operational ...[+++]

Une évaluation récente de l’aide de l’UE au développement du secteur privé entre 2004 et 2010[1] a confirmé la contribution importante de la Commission au développement du secteur privé dans les pays partenaires et a permis de recenser les moyens d’améliorer les futurs programmes et stratégies, en vue notamment: i) de privilégier la création d'emplois décents; ii) d'intégrer la participation du secteur privé dans l'ensemble des activités d'appui de l'UE; iii) de promouvoir plus efficacement les questions transversales comme l'agenda en faveur du travail décent, l'emploi des ...[+++]


Looking beyond the private sector as a partner in development cooperation, the proposed strategic framework will also include actions and tools to help the private sector achieve positive development results as part of its core business strategies.

Pour ne plus seulement envisager le secteur privé en tant que partenaire de la coopération au développement, le cadre stratégique proposé comportera également les actions et les outils nécessaires pour aider ce secteur à obtenir des résultats positifs en matière de développement dans le cadre de ses activités principales.


Many investment proposals, in particular those involving infrastructure sharing by private sector operators or resulting from public-private co-operation, are perceived by potential investors as higher risk transactions and therefore more likely to fail to attract private financing.

Les investisseurs potentiels considèrent que de nombreuses propositions d'investissement, notamment celles qui impliquent une utilisation partagée des infrastructures par des opérateurs du secteur privé ou qui résultent d'une coopération public-privé, sont des transactions plus risquées et donc moins susceptibles d'attirer des financements privés.


Although the success of prevention and activation depends on many contextual and individual factors, some general conclusions can be drawn as to the effectiveness of typical measures : training measures prove to be effective for particular target groups (e.g. women re-entering the labour market, educated immigrants) ; the results with subsidised employment are mixed (subsidised employment in the private sector being more effective than job creation in the public sector) ; self employment gra ...[+++]

Bien que le succès de la prévention et de l'activation dépende de nombreux facteurs contextuels et individuels, il est possible de tirer quelques conclusions générales sur l'efficacité de mesures caractéristiques: les actions de formation s'avèrent efficaces pour certains groupes cibles (par exemple les femmes réintégrant le marché du travail, les immigrants qualifiés); les résultats obtenus avec les emplois subventionnés sont inégaux (l'emploi subventionné dans le secteur privé étant plus efficace que la création d'emplois dans le secteur public); les aides à l'emploi non salarié donnent des r ...[+++]


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Strong private sector involvement in such activities and the demonstration of how project results will contribute to market value for the Union will be a prerequisite, and implementation could therefore take the form of public-private partnerships.

Une forte participation du secteur privé à ces activités et la démonstration de la contribution que les résultats des projets apporteront à l'Union en termes de valeur de marché seront une condition préalable et la mise en œuvre pourrait donc notamment prendre la forme de partenariats public-privé.


A long-standing key partner of Lebanon, the EIB is deploying its resources and skills to support the country in its drive for sustainable growth and thereby boost its regional influence, as well as in addressing the many challenges it is facing as a result of the impact of the Syrian conflict. Since 1978 it has made nearly €1.4 billion available for developing the private sectorSMEs, microfinance institutions and private equity funds – but also for implementing projects improving people’s lives in the energy, w ...[+++]

Des financements qui ont bénéficié de l’expertise technique et financière de la Banque, de même que d’instruments financiers attractifs et particulièrement adaptés au marché local.


Where the results of the exercise indicate that individual banks require additional capital, these banks should take the necessary steps to reinforce their capital positions through private-sector means and by resorting, if necessary, to facilities set up by Member State governments, in full compliance with EU state-aid rules.

Les banques dont les tests ont mis en évidence un besoin de fonds propres supplémentaires sont censées prendre les mesures nécessaires pour renforcer leur assise financière, en faisant appel au secteur privé et, si nécessaire, aux dispositifs prévus par les gouvernements des États membres, dans le respect des règles de l'UE en matière d'aides d'État.


The Joint Undertaking's report setting out the results of the procedure confirm not only the commercial viability of the operation of this system as a result of substantial income, but also the commitment of the private sector to fund a significant proportion of the subsequent programme phases.

Le rapport de l’entreprise commune exposant les résultats de la procédure confirme non seulement la viabilité commerciale de l’exploitation du système grâce à la perception d’importants revenus, mais aussi l’engagement du secteur privé à financer une part significative des phases suivantes du programme.


In particular, the transition in development cooperation between the EU and SA concerns the following aspects: PAST FUTURE NAME Special Programme European Programme for Reconstruction and Development OBJECTIVE assistance to the more "classical" victims of apartheid development programmes coherent with Government policies INTERLOCUTOR NGOs Government of National Unity (GNU) IMPLEMENTING NGOs Government of National AGENTS Unity, NGOs and Private Sector PATTERN several projects a limited number of programmes coherent with GNU policies AREAS/SECTORS education, rural an ...[+++]

La coopération au développement entre l'Union européenne et l'Afrique du Sud change sur les plans suivants: PASSE AVENIR NOM Programme spécial Programme européen de reconstruction et de développement OBJECTIF Assistance aux Programmes de victimes de développement plus l'apartheid classiques et conciliables avec les politiques nationales INTERLOCUTEUR ONG Gouvernement d'unité nationale EXECUTANTS ONG Gouvernement d'unité nationale, ONG et secteur privé STRUCTURE Plusieurs projets Petit nombre de programmes conciliables avec les politiques nationales DOMAINES/ Education, Domaines/secteurs SECTEUR ...[+++]


They would give priority to the adaptation and modernization of the economic and social structures of the non-EU Mediterranean countries in order to facilitate the progressive establishment of a free-trade area and in particular to: - promote the modernization and development of the private sector, as well as its legal and regulatory environment, by means of greater administrative cooperation and by encouraging private investment from local, regional and Community sources; - mitigate the social and environmental consequences which may result from econ ...[+++]

Ils accorderaient la priorité à l'adaptation et à la modernisation des structures économiques et sociales des pays méditerranéens non membres de l'UE afin de faciliter l'établissement progressif d'une zone de libre- échange et, en particulier : - de promouvoir la modernisation et le développement du secteur privé, ainsi que son environnement juridique et réglementaire, par une coopération accrue entre administrations, et par un encouragement aux investissements privés, d'origine locale, régionale et communautaire, - d'atténuer les conséquences qui peuvent résulter du développement économique aux plans social et envir ...[+++]


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