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AMLO-FINMA 2
Chamber of Private Sector White-Collar Staff
Claims on private sector
FINMA Anti-Money Laundering Ordinance 2
Involvement of the private sector
Luxembourg Private Employees' Chamber
Private borrower
Private capital flow
Private creditor
Private enterprise
Private sector
Private sector borrower
Private sector company
Private sector creditor
Private sector enterprise
Private sector firm
Private sector flows
Private sector involvement
Private sector participation
Private undertaking
Private-sector borrower
Private-sector liquidity

Traduction de «private sector point » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
private sector [ private enterprise | private undertaking ]

entreprise privée [ secteur privé ]


private capital flow | private sector flows

flux des capitaux privés


Chamber of Private Sector White-Collar Staff | Luxembourg Private Employees' Chamber

Chambre des employés privés | Chambre des Employés Privés - Luxembourg | CEP [Abbr.] | CEP-L [Abbr.] | CePoL [Abbr.]


private creditor | private sector creditor

créancier du secteur privé | créancier privé


private-sector liquidity

disponibilité monétaire [ ressource financière ]


involvement of the private sector [ private sector involvement | private sector participation ]

participation du secteur privé


private sector enterprise [ private sector company | private sector firm ]

entreprise du secteur privé [ entreprise privée ]


private borrower [ private sector borrower | private-sector borrower ]

emprunteur privé [ emprunteur du secteur privé ]


Ordinance of the Swiss Financial Market Supervisory Authority of 24 October 2006 on the Prevention of Money Laundering and the Financing of Terrorism in the Private Insurance Sector | FINMA Anti-Money Laundering Ordinance 2 [ AMLO-FINMA 2 ]

Ordonnance de l'Autorité fédérale de surveillance des marchés financiers du 24 octobre 2006 sur la prévention du blanchiment d'argent et du financement du terrorisme dans le domaine des assurances privées | Ordonnance 2 de la FINMA sur le blanchiment d'argent [ OBA-FINMA 2 ]


claims on private sector

créances sur le secteur privé
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
34. Underlines the fact that Albania has ratified the eight core labour rights conventions of the ILO; is concerned that only modest progress has been made in the field of labour rights and trade unions; calls on the Government to further strengthen labour and trade union rights; urges the Government to guarantee respect for labour laws, in both the private and public sectors, and to improve the tripartite social dialogue, both to enhance the role of trade unions and encourage wider support for implementing reform legislation; notes that dialogue has been interrupted since the mandate of the ...[+++]

34. souligne que l'Albanie a ratifié les huit principales conventions de l'OIT relatives aux droits du travail; craint que seuls des progrès modestes n'aient été accomplis dans le domaine des droits professionnels et syndicaux; appelle le gouvernement à renforcer encore les droits du travail et des syndicats; exhorte le gouvernement à garantir le respect du droit du travail, aussi bien dans le secteur privé que public, et à améliorer le dialogue social tripartite afin de renforcer le rôle des syndicats et de bénéficier d'un appui plus large dans la mise en œuvre des réformes législatives; constate que le dialogue ...[+++]


34. Underlines the fact that Albania has ratified the eight core labour rights conventions of the ILO; is concerned that only modest progress has been made in the field of labour rights and trade unions; calls on the Government to further strengthen labour and trade union rights; urges the Government to guarantee respect for labour laws, in both the private and public sectors, and to improve the tripartite social dialogue, both to enhance the role of trade unions and encourage wider support for implementing reform legislation; notes that dialogue has been interrupted since the mandate of the ...[+++]

34. souligne que l'Albanie a ratifié les huit principales conventions de l'OIT relatives aux droits du travail; craint que seuls des progrès modestes n'aient été accomplis dans le domaine des droits professionnels et syndicaux; appelle le gouvernement à renforcer encore les droits du travail et des syndicats; exhorte le gouvernement à garantir le respect du droit du travail, aussi bien dans le secteur privé que public, et à améliorer le dialogue social tripartite afin de renforcer le rôle des syndicats et de bénéficier d'un appui plus large dans la mise en œuvre des réformes législatives; constate que le dialogue ...[+++]


Yet, in fact, from a government point of view and from the private sector point of view, all the European countries are actually pouring very significant moneys into the development of biotechnology of all types: agriculture, pharmaceutical, and others.

Pourtant, tant les gouvernements que les entreprises privées européennes consacrent des sommes très importantes au développement de la biotechnologie de tout type: agricole, pharmaceutique, et autre.


26. Notes that the objectives, expertise and modus operandi of the two banks are different and that a line cannot simply be drawn between lending operations to the public and private sectors; points out that there are increasingly common areas on which both banks develop skills such as in the financing of SMEs, energy and climate change, and private-public partnership (PPP) projects; highlights, in this regard, the need for enhanced cooperation;

26. constate que les objectifs, l'expérience et les modes opératoires des deux banques sont différents, et que l'on ne peut pas tout simplement séparer les activités de prêts au secteur public et au secteur privé; souligne qu'il y a de plus en plus de domaines communs dans lesquels les deux banques développent des compétences, comme le financement des PME, l'énergie et le changement climatique, ainsi que les projets de partenariats public-privé (PPP); ...[+++]


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23. Notes that the objectives, expertise and modus operandi of the two banks are different, and a line cannot simply be drawn between lending operations to the public and private sectors; points out that there are increasingly common areas on which both banks develop skills such as in the financing of SMEs, energy and climate change, and private-public partnership (PPP) projects; highlights, in this regard, the need for enhanced cooperation;

23. constate que les objectifs, l'expérience et les modes opératoires des deux banques sont différents, et qu'on ne peut pas tout simplement séparer les activités de prêts au secteur public et au secteur privé; souligne qu'il y a de plus en plus de domaines dans lesquels les deux banques développent des compétences, comme le financement des PME, l'énergie et le changement climatique, et les projets de partenariats public-privé (PPP); souligne à cet é ...[+++]


26. Notes that the objectives, expertise and modus operandi of the two banks are different and that a line cannot simply be drawn between lending operations to the public and private sectors; points out that there are increasingly common areas on which both banks develop skills such as in the financing of SMEs, energy and climate change, and private-public partnership (PPP) projects; highlights, in this regard, the need for enhanced cooperation;

26. constate que les objectifs, l'expérience et les modes opératoires des deux banques sont différents, et que l'on ne peut pas tout simplement séparer les activités de prêts au secteur public et au secteur privé; souligne qu'il y a de plus en plus de domaines communs dans lesquels les deux banques développent des compétences, comme le financement des PME, l'énergie et le changement climatique, ainsi que les projets de partenariats public-privé (PPP); ...[+++]


the EU’s Fraud Prevention Expert Group (FPEG) will be streamlined by identifying experts in each sector and/or country as contact points and advocates for its work a new FPEG sub-group on user issues will involve the retail sector and consumer associations more closely even closer cooperation between the Commission and national authorities to assist the payments industry in making payments more secure a Commission study on cardholder verification methods the Commission will clarify EU data protection law related to fraud prevention, to allow more effectiv ...[+++]

l’organisation du groupe d’experts de l’UE en matière de prévention de la fraude («GEPF») sera rationalisée grâce à l’identification d’experts dans chaque secteur et/ou pays, qui seront chargés d’agir en tant que points de contact et d’assurer un large écho au travail réalisé; un nouveau sous-groupe sur les utilisateurs permettra d’associer plus étroitement à la réflexion les détaillants et les associations de consommateurs; la coopération entre la Commission et les autorités nationales sera renforcée afin d'aider le secteur à rendr ...[+++]


When asked to identify what single initiatives industry and government could undertake to improve the relationship between them, both government and the private sector pointed to better-organized representation as the number one improvement.

Appelés à indiquer les mesures que l'industrie et le gouvernement pourraient prendre pour améliorer leurs relations, les représentants des deux parties ont parlé d'une représentation mieux organisée comme premier point à améliorer.


The scheme is based on equal efforts from public and private sector whereby the public sector will guarantee 50% of the amount loaned and the banking sector will assume the risk on the remaining 50% and forgo its normal margin on the interest rate, which will be at most the "Belgian prime rate (BPR)" less 30 base points (cost price to the banks).

Ce régime de crédits est basé sur un effort équilibré du secteur public, qui accorderait une garantie partielle de 50 %, d'une part, et le secteur bancaire, qui assumerait toujours 50 % du risque du crédit et renoncerait à sa marge habituelle sur le taux d'intérêt, qui serait plafonné au "Belgian prime rate (BPR)" moins 30 points de base (prix de revient pour les banques), d'autre part.


The existing complement of international institutions has grown to a point where the international community would benefit from a concerted effort to eliminate unnecessary overlap, consolidate functions in the institutions that are most effective, and focus their activities more clearly on private sector development, while continuing to play a vital role in those areas where the private sector cannot or will not play a role.

Les effectifs des institutions internationales se sont accrus au point où la communauté internationale ne pourrait que tirer profit d'une action concertée visant à éliminer les chevauchements, à regrouper les fonctions au sein des institutions les plus efficaces et à concentrer plus clairement leurs activités sur le développement du secteur privé, tout en maintenant leur rôle primordial dans les domaines où le secteur privé ne peut intervenir ou n'interviendra pas.


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