Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AMLO-FINMA 2
Chamber of Private Sector White-Collar Staff
Claims on private sector
FINMA Anti-Money Laundering Ordinance 2
Involvement of the private sector
Luxembourg Private Employees' Chamber
MASH
Private capital flow
Private creditor
Private enterprise
Private sector
Private sector company
Private sector creditor
Private sector enterprise
Private sector firm
Private sector flows
Private sector involvement
Private sector participation
Private undertaking
Private-sector liquidity

Vertaling van "private sector entity " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
private sector [ private enterprise | private undertaking ]

entreprise privée [ secteur privé ]


private capital flow | private sector flows

flux des capitaux privés


Chamber of Private Sector White-Collar Staff | Luxembourg Private Employees' Chamber

Chambre des employés privés | Chambre des Employés Privés - Luxembourg | CEP [Abbr.] | CEP-L [Abbr.] | CePoL [Abbr.]


private creditor | private sector creditor

créancier du secteur privé | créancier privé


private-sector liquidity

disponibilité monétaire [ ressource financière ]


involvement of the private sector [ private sector involvement | private sector participation ]

participation du secteur privé


private sector enterprise [ private sector company | private sector firm ]

entreprise du secteur privé [ entreprise privée ]


Municipalities, Academic Institutions, Schools and Hospitals Sector [ MASH | municipalities, municipal organizations, school boards and publicly funded academic, health and social service entities ]

secteur des municipalités, des établissements d'enseignement supérieur, des écoles et des hôpitaux [ municipalités, organismes municipaux, conseils et commissions scolaires, entités d'enseignement supérieur, services de santé ou de services sociaux financés par l'État ]


Ordinance of the Swiss Financial Market Supervisory Authority of 24 October 2006 on the Prevention of Money Laundering and the Financing of Terrorism in the Private Insurance Sector | FINMA Anti-Money Laundering Ordinance 2 [ AMLO-FINMA 2 ]

Ordonnance de l'Autorité fédérale de surveillance des marchés financiers du 24 octobre 2006 sur la prévention du blanchiment d'argent et du financement du terrorisme dans le domaine des assurances privées | Ordonnance 2 de la FINMA sur le blanchiment d'argent [ OBA-FINMA 2 ]


claims on private sector

créances sur le secteur privé
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Participation in the EFSI is also open to third parties, such as national promotional banks or public agencies owned or controlled by Member States, private sector entities and entities outside the Union subject to the consent of existing contributors.

La participation à l’EFSI est également ouverte aux tiers, tels que les banques de développement nationales et les agences publiques détenues ou contrôlées par des États membres, les entités du secteur public et les entités hors Union, sous réserve de l’approbation des contributeurs existants.


It should be ensured, therefore, that the equal treatment of contracting entities operating in the public sector and those operating in the private sector is not prejudiced.

Il faudrait donc veiller à ce qu'il ne soit pas porté atteinte à l'égalité de traitement entre les entités adjudicatrices du secteur public et celles du secteur privé.


40. Encourages increased collaboration between the public sector and the private sector on DRR and resilience; calls on the Commission to facilitate the involvement of the private sector by creating incentives and the right environment for private entities to share their expertise on building resilience and reducing risk; however, urges the Commission in this regard to draft a proposal that establishes rules on public-private partnership, including social and ecological impact assessments, t ...[+++]

40. invite à une plus grande collaboration entre le secteur public et le secteur privé en matière de RRC et de résilience; appelle la Commission à favoriser l'implication du secteur privé en introduisant des mesures incitatives et en créant un environnement attrayant pour les entités privées, afin que celles-ci partagent leur savoir-faire en matière de renforcement de la résilience et de réduction des risques; prie toutefois la Commission d'élaborer ...[+++]


40. Encourages increased collaboration between the public sector and the private sector on DRR and resilience; calls on the Commission to facilitate the involvement of the private sector by creating incentives and the right environment for private entities to share their expertise on building resilience and reducing risk; however, urges the Commission in this regard to draft a proposal that establishes rules on public-private partnership, including social and ecological impact assessments, t ...[+++]

40. invite à une plus grande collaboration entre le secteur public et le secteur privé en matière de RRC et de résilience; appelle la Commission à favoriser l'implication du secteur privé en introduisant des mesures incitatives et en créant un environnement attrayant pour les entités privées, afin que celles-ci partagent leur savoir-faire en matière de renforcement de la résilience et de réduction des risques; prie toutefois la Commission d'élaborer ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The EIB funds will be used to finance projects promoted by SMEs (with up to 250 employees), mid-cap companies (with up to 3 000 employees) and public-sector entities, as well as other types of private-sector promoters in Romania.

Les fonds de la BEI permettront de financer des projets réalisés en Roumanie par des PME (comptant jusqu’à 250 employés), des entreprises de taille intermédiaire (comptant jusqu’à 3 000 employés) et des entités du secteur public, ainsi que d'autres types de promoteurs privés.


The intermediated loan will allow for financing of small and medium-sized projects that will be undertaken by SMEs and by midcap companies (i.e. companies with up to 3000 employees) as well as by public sector entities or other types of private sector promoters in Romania.

Ce prêt intermédié permettra de financer des projets de petite et moyenne dimension réalisés en Roumanie par des PME et des entreprises de taille intermédiaire (ETI – des entreprises comptant 3 000 employés au maximum), ainsi que par des entités publiques ou d’autres types de promoteurs privés.


The Advocate General takes the view that the French rules have put in place a ‘closed system’, in that it is still for the private sector to take the initiative, the funds at stake are managed and controlled by private entities and they are paid in by traders who are members of the inter-trade organisations, who use them for activities aimed at obtaining advantages for them.

En effet, selon l’avocat général, la réglementation française a mis en place un « système fermé », en ce sens que l’initiative revient toujours au secteur privé, les sommes en jeu étant gérées et contrôlées par des entités privées : elles sont payées par les professionnels de la filière aux organisations interprofessionnelles, qui les emploient pour des activités qui sont censées leur procurer des avantages.


3a. In Article 115, the following paragraph 3a is added "3a. Administrative, preparatory or ancillary tasks involving neither the exercise of public authority nor the use of discretionary powers of judgement may be entrusted by contract to external private-sector entities or bodies, where this proves to be indispensable.

3 bis) À l'article 115, le paragraphe 3 bis suivant est ajouté: "3 bis) Dans la mesure où ceci s'avère indispensable, peuvent être confiées par voie contractuelle à des entités ou organismes extérieurs de droit privé des tâches administratives, préparatoires ou accessoires qui n'impliquent ni mission de puissance publique ni exercice d'un pouvoir discrétionnaire d'appréciation.


3a. In Article 138, the following subparagraph 1a is added: "1a. Administrative, preparatory or ancillary tasks involving neither the exercise of public authority nor the use of discretionary powers of judgement may be entrusted by contract to external private-sector entities or bodies, where this proves to be indispensable.

3 bis) À l'article 138, l'alinéa bis suivant est ajouté: "Dans la mesure où ceci s'avère indispensable, des tâches administratives, préparatoires ou accessoires qui n'impliquent ni mission de puissance publique ni exercice d'un pouvoir discrétionnaire d'appréciation peuvent être confiées par voie contractuelle à des entités ou organismes extérieurs de droit privé.


The requisite funding can be obtained: by making use of Community resources, particularly from the programmes concerned with developing multimedia "content" (Media 2, Info 2000), education and training (Socrates, Leonardo da Vinci), and research (telematics applications, information technologies, socio-economic research) under the joint calls for proposals coordinated by the research/industry Task Force on educational multimedia software (launched in 1995 by Edith Cresson and Martin Bangemann), as well as funds allocated to the trans- European telecommunications network and to the Structural Funds; by promoting permanent partnerships between the public and private sectors ...[+++]or fitting out and interconnecting schools in accordance with their needs and constraints (involving the signature of "letters of intent" and the possible setting-up of a European entity, such as a private foundation, and for designing multimedia content; by encouraging general goodwill through publicity events in conjunction with schools, multimedia firms and network operators. What the Commission is suggesting is an action weekend of networked schools to show what is being done and what progress has been made in networking schools electronically; or a European competition for the best educational multimedia products (with the award of a European label) in partnership with young people and teachers.

S'agissant du financement de ces actions, il peut être obtenu : en exploitant les ressources communautaires, notamment celles des programmes de développement de contenus (Média II, Info 2000), d'éducation et de formation (Socrates, Léonardo da Vinci), de recherche (Applications Télématiques, Technologies de l'information, Recherche socio-économique finalisée) dans le cadre des appels à propositions conjoints coordonnés par la Task Force recherche/industrie "Logiciels éducatifs et Multimédia" - lancée en 1995 par Edith Cresson et Martin Bangemann -, ainsi que celles allouées aux Réseaux Trans-européens de télécommunications et aux Fonds Structurels; en stimulant la constitution de partenariats durables entre les ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'private sector entity' ->

Date index: 2021-04-20
w