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Expenditure by households
Family expenditure
Final consumption of households
Household consumption
Household expenditure
Household expenditures
Household spending
Induced private investment spending
Private capital spending
Private consumers'expenditure
Private consumption
Private investment spending

Traduction de «private infrastructure spending » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
induced private investment spending

dépense d'investissement privé induite


private investment spending

dépense d'investissement privé [ dépense d'investissement privée ]


private capital spending

dépense d'investissement privée


expenditure by households | family expenditure | final consumption of households | household expenditure | household spending | private consumers'expenditure | private consumption

consommation des ménages | consommation finale des ménages | consommation privée


household consumption [ household spending | Private consumption(STW) | household expenditures(UNBIS) ]

consommation des ménages [ dépense des ménages ]


private financing and operation of public infrastructure investments

financement et exploitation privés des investissements en infrastructures publiques
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
No public spending is required for the build-up of alternative transport fuel infrastructure if the Member States use the wide range of measures available to mobilise private investment cost-efficiently.

Aucune dépense publique n’est nécessaire pour la mise en place d’infrastructures pour les carburants de substitution dans les transports, dès lors que les États membres utilisent la grande variété de mesures à leur disposition pour mobiliser à moindre coût les investissements privés.


(Return tabled) Question No. 62 Ms. Libby Davies: With respect to funds for infrastructure spending in Budget 2009: (a) what funds are new funds and what funds are carried over from Budget 2008 and previous years; (b) when will infrastructure funds be available to municipalities and provinces, (i) what will the application process be, (ii) how will the process differ from regularly budgeted funds, (iii) what steps is the government taking to ensure the application process is not redundant, (iv) what steps is the government taking to ensure the protection of environmental assessments, (v) what steps is the government ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 62 Mme Libby Davies: En ce qui concerne les dépenses d’infrastructure prévues dans le Budget 2009: a) combien sont de nouveaux fonds et combien sont reportées du Budget 2008 et des années précédentes; b) quand les fonds d’infrastructure seront-ils mis à la disposition des municipalités et des provinces, (i) quel processus utilisera-t-on, (ii) en quoi différera-t-il du processus courant d’allocation des fonds du Budget, (iii) quelles mesures le gouvernement prend-il pour s’assurer que le processus de demande de financement n’est pas redondant, (iv) quelles mesures le gouvernement prend-il pour garantir ...[+++]


Considers that public expenditure used efficiently with a view to the future (on education, training, infrastructure, research, environment etc.) can stabilise the economy by nourishing healthy, sustained growth over time; takes the view that high-quality, responsible public spending combined with fostering the entrepreneurial and innovative potential of the private sector can drive economic and social progress;

considère qu'une utilisation efficace des dépenses publiques pour l'avenir (éducation, formation, infrastructures, recherche, environnement, etc.) peut stabiliser l'économie en alimentant une croissance forte et soutenue à travers le temps; juge qu'une dépense publique de qualité et responsable, alliée à un renforcement du potentiel entrepreneurial et innovateur du secteur privé, peut être un moteur du progrès économique et social;


113. Considers that public expenditure used efficiently with a view to the future (on education, training, infrastructure, research, environment etc.) can stabilise the economy by nourishing healthy, sustained growth over time; takes the view that high-quality, responsible public spending combined with fostering the entrepreneurial and innovative potential of the private sector can drive economic and social progress;

113. considère qu'une utilisation efficace des dépenses publiques pour l'avenir (éducation, formation, infrastructures, recherche, environnement, etc.) peut stabiliser l'économie en alimentant une croissance forte et soutenue à travers le temps; juge qu'une dépense publique de qualité et responsable, alliée à un renforcement du potentiel entrepreneurial et innovateur du secteur privé, peut être un moteur du progrès économique et social;


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6. Calls for the cross-subsidisation of concessions, a method which enables non-profitable regional development infrastructures to be financed from the proceeds of profitable infrastructures without excessive recourse to public spending, and is currently under threat from the implementation of the directive on the award of public contracts, to be regarded as constituting a separate and original type of public-private partnership and placed on a sound legal footing as such; ...[+++]

6. souhaite que la technique de l'adossement des concessions qui permet de financer les infrastructures d'aménagement du territoire non rentables par les dividendes d'infrastructures rentables, sans recours excessif à la dépense publique, actuellement compromise par l'application de la directive sur les marchés publics, soit considérée à part entière comme une forme originale de partenariat public-privé et sécurisée juridiquement comme telle;


Enhance the contribution of the public sector to growth by: (i) substantially increasing the resources in national budgets devoted to investments by redirecting, while respecting overall budgetary constraints, public expenditure towards growth-enhancing investment in physical and human capital and knowledge, high-technology industries, environmentally-friendly production, infrastructures and trans-European network industries ; (ii) increasing the efficiency of public spending, inter alia, by introducing mechanisms to assess the relat ...[+++]

14) Renforcer la contribution du secteur public à la croissance: (i) en augmentant substantiellement, dans les budgets nationaux, les ressources affectées aux investissements, en réorientant les dépenses publiques vers le capital physique et humain et la connaissance, les secteurs technologiques de pointe, les productions respectueuses de l'environnement, les infrastructures et les secteurs relevant des réseaux transeuropéens , tout en respectant les contraintes budgétaires globales; (ii) en améliorant l'efficacité de la dépense publ ...[+++]


Enhance the contribution of the public sector to growth by: (i) substantially increasing the resources in national budgets devoted to investments by redirecting, i.e. while respecting overall budgetary constraints, public expenditure towards growth-enhancing investment in physical and human capital and knowledge, high-technology industries, environmentally-friendly production, infrastructures and trans-European network industries; (ii) increasing the efficiency of public spending, inter alia, by introducing mechanisms to assess the r ...[+++]

14) Renforcer la contribution du secteur public à la croissance: (i) en augmentant substantiellement, dans les budgets nationaux, les ressources affectées aux investissements en réorientant les dépenses publiques vers le capital physique et humain et la connaissance, les secteurs technologiques de pointe, les productions respectueuses de l’environnement, les infrastructures et les secteurs relevant des réseaux transeuropéens, tout en respectant les contraintes budgétaires globales; (ii) en améliorant l'efficacité de la dépense publiq ...[+++]


6. Recognises that public sector infrastructure spending may have positive effects on private sector activity; notes that such investment should be undertaken on its own merits, having been tested against suitable rates of social and market return, and should not be undertaken as an instrument of demand management, when experience proves that it may be counterproductive;

6. reconnaît que les dépenses d'infrastructure du secteur public peuvent avoir un effet favorable sur l'activité du secteur privé; fait observer que de tels investissements devraient être effectués en fonction de leur intérêt intrinsèque, après vérification de leurs effets sociaux et sur le marché et ne pas être utilisés comme des instruments de gestion de la demande dès lors que l'expérience montre que cela peut s'avérer contreproductif;


Grubel: What was the size of both public and private infrastructure spending from the years ending 1989 until 1993, for Canada as a whole, and by provinces, and how many workers are employed per million dollars worth of infrastructure spending, both directly and indirectly?

Grubel: De quel ordre ont été les dépenses d'infrastructure publiques et privées allant de la fin de 1989 à 1993, pour l'ensemble du Canada et par province, et combien de travailleurs ont été engagés, directement et indirectement, pour chaque million de dollars engagés dans des dépenses d'infrastructure?


Hon. John Manley (Minister of Industry): Public and private infrastructure spending for Canada and each province for the years 1989 to 1993 inclusive has been obtained from Statistics Canada.

L'hon. John Manley (ministre de l'Industrie): Les données sur les dépenses des secteurs public et privé au titre de l'infra-structure, pour le Canada et les provinces, de 1989 à 1993 inclusivement, ont été obtenues auprès de Statistique Canada.




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'private infrastructure spending' ->

Date index: 2025-01-07
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