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Body or other entity governed by private law
Check government expenditures
Check government revenues
Economic governance
Economic governance of the EU
Economic governance of the European Union
Ensure private property security
Ensure security of private property
Ensuring private property security
Fiscal governance of the EU
Fiscal governance of the European Union
Government
Government structure
Inspect government expenditures
Inspect government incomes
Investigate government expenditures
Investigate government incomes
Legal person governed by private law
Make sure private property is kept secure
National government
Non-government bill
OUPSC
Ordinance on the Use of Private Security Companies
Private member's bill
Private-law entity
Scrutinise government expenditures
Scrutinise government incomes

Traduction de «private governance » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
body or other entity governed by private law | private-law entity

organisme ou autre entité de droit privé


non-government bill [ private member's bill ]

proposition de loi


legal person governed by private law

personne morale de droit privé


ordinary law governing State-owned legal persons under private law

droit commun des dispositions régissant les personnes morales de droit privé propriété de l'Etat


economic governance (EU) [ economic governance of the EU | economic governance of the European Union | fiscal governance of the EU | fiscal governance of the European Union ]

gouvernance économique (UE) [ gouvernance budgétaire de l'UE | gouvernance budgétaire de l'Union européenne | gouvernance économique de l'UE | gouvernance économique de l'Union européenne ]


government [ government structure | national government ]

gouvernement [ gouvernement national ]


ensure security of private property | ensuring private property security | ensure private property security | make sure private property is kept secure

assurer la sécurité de propriétés privées


check government revenues | scrutinise government incomes | inspect government incomes | investigate government incomes

inspecter les revenus d'un gouvernement


check government expenditures | investigate government expenditures | inspect government expenditures | scrutinise government expenditures

inspecter les dépenses d'un gouvernement


Ordinance on the Use of Private Security Companies by the Federal Government | Ordinance on the Use of Private Security Companies [ OUPSC ]

Ordonnance du 31 octobre 2007 sur l'engagement d'entreprises de sécurité privées par la Confédération | Ordonnance sur l'engagement d'entreprises de sécurité [ OESS ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission shall be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 210 concerning detailed rules on the methods of implementation of the budget, including direct management, the exercise of powers delegated to executive agencies, and specific provisions for indirect management with international organisations, with bodies referred to in Articles 208 and 209, with public law bodies or bodies governed by private law with a public service mission, with bodies governed by the private law of a Member State and entrusted w ...[+++]

La Commission est habilitée à adopter des actes délégués en conformité avec l'article 210 en ce qui concerne l'établissement de règles détaillées sur les modes d'exécution du budget, y compris la gestion directe, l'exercice des pouvoirs délégués aux agences exécutives et les dispositions spécifiques applicables à la gestion indirecte avec des organisations internationales, avec les organismes visés aux articles 208 et 209, avec des organismes de droit public ou des organismes de droit privé investis d'une mission de service public, avec des organismes de droit privé d'un État membre chargés de la mise en œuvre d'un partenariat public-pri ...[+++]


Indeed, how can we advocate respect for the common interest, on the one hand, and call for shared public-private governance that does not hinder free competition, on the other?

En effet, comment peut-on prôner le respect de l’intérêt commun, d’un côté, et appeler, de l’autre, à une gouvernance partagée public–privé n’entravant pas la libre concurrence?


types of transaction for government expenditure: direct expenditure for public institutions, direct expenditure for private institutions, total direct expenditure for all types of educational institutions (of which: direct expenditure designated for capital, for ancillary services and for R D activities), transfers to regional governments (net), transfers to local governments (net), scholarships and other grants to students/households, student loans, transfers and payments to other private entities,

types de transaction pour les dépenses publiques: dépenses directes au titre des établissements publics, dépenses directes au titre des établissements privés, total des dépenses directes au titre de l’ensemble des établissements d’enseignement (dont: dépenses directes destinées au capital, aux services auxiliaires et aux activités de RD), transferts aux administrations régionales (nets), transferts aux administrations locales (nets), bourses et autres subventions aux étudiants/ménages, prêts étudiants, transferts et paiements à d’autres entités privées,


The WTO Appellate Body has interpreted "direction" as referring to situations where a government exercises its authority, including some degree of compulsion, over a private body, and "entrustment" as referring to situations in which a government gives responsibility to a private body (39).

Selon l'interprétation donnée par l'organe d'appel de l'OMC, une "action d'ordonner" désigne les situations où les pouvoirs publics exercent leurs pouvoirs sur un organisme privé, y compris avec un certain degré de contrainte; une "action de charger" se produit lorsque des pouvoirs publics donnent une responsabilité à un organisme privé (39).


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8. The Commission shall be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 210 concerning detailed rules on the methods of implementation of the budget, including direct management, the exercise of powers delegated to executive agencies, and specific provisions for indirect management with international organisations, with bodies referred to in Articles 208 and 209, with public law bodies or bodies governed by private law with a public service mission, with bodies governed by the private law of a Member State and entruste ...[+++]

8. La Commission est habilitée à adopter des actes délégués en conformité avec l'article 210 en ce qui concerne l'établissement de règles détaillées sur les modes d'exécution du budget, y compris la gestion directe, l'exercice des pouvoirs délégués aux agences exécutives et les dispositions spécifiques applicables à la gestion indirecte avec des organisations internationales, avec les organismes visés aux articles 208 et 209, avec des organismes de droit public ou des organismes de droit privé investis d'une mission de service public, avec des organismes de droit privé d'un État membre chargés de la mise en œuvre d'un partenariat public- ...[+++]


It adopts the relevant Commission communication calling on the Member States to prepare (including in cooperation with private security firms) lists of installations which are considered to be 'critical infrastructures' (private, government, public utility) in the following sectors: energy, communications, banks, healthcare, food, water, transport, public administration etc.

Il adopte la communication pertinente de la Commission, qui exhorte les États membres à établir (également en coopération avec des sociétés de sécurité privées) des listes d’installations qui sont considérées comme des «infrastructures critiques» (entreprises privées, d’État, de service public) dans les secteurs suivants: l’énergie, les communications, les banques, les soins de santé, l’alimentation, l’eau, les transports, l’administration publique, etc.


It adopts the relevant Commission communication calling on the Member States to prepare (including in cooperation with private security firms) lists of installations which are considered to be 'critical infrastructures' (private, government, public utility) in the following sectors: energy, communications, banks, healthcare, food, water, transport, public administration etc.

Il adopte la communication pertinente de la Commission, qui exhorte les États membres à établir (également en coopération avec des sociétés de sécurité privées) des listes d’installations qui sont considérées comme des «infrastructures critiques» (entreprises privées, d’État, de service public) dans les secteurs suivants: l’énergie, les communications, les banques, les soins de santé, l’alimentation, l’eau, les transports, l’administration publique, etc.


The first of these is, of course, good public and private governance, without which public administration itself is impossible and without which we will never attract capital.

Le premier de ces paramètres, c’est évident, est la bonne gouvernance publique et privée, sans laquelle la gestion publique elle-même n’est pas possible et sans laquelle nous n’attirerons jamais les capitaux.


The first of these is, of course, good public and private governance, without which public administration itself is impossible and without which we will never attract capital.

Le premier de ces paramètres, c’est évident, est la bonne gouvernance publique et privée, sans laquelle la gestion publique elle-même n’est pas possible et sans laquelle nous n’attirerons jamais les capitaux.


Eurostat recommends that the assets involved in a public-private partnership should be classified as non-government assets, and therefore recorded off balance sheet for government, if both of the following conditions are met: 1. the private partner bears the construction risk, and 2. the private partner bears at least one of either availability or demand risk.

Eurostat recommande que les actifs liés à un partenariat public-privé soient classés comme actifs non publics et ne soient donc pas enregistrés dans le bilan des administrations publiques si les deux conditions suivantes sont réunies: 1. le partenaire privé supporte le risque de construction, et 2. le partenaire privé supporte au moins l'un des deux risques suivants: celui de disponibilité ou celui liée à la demande.


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