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4-way flashers
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Algebraic priority order
Algebraical priority order
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Collecting hazardous and non hazardous waste
Collecting of hazardous and non hazardous waste
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Hazardous and non hazardous waste collecting
Industrial hazard
PFC
Priority action
Priority area
Priority food countries
Priority hazardous substance
Priority measure
Priority region
Repair priority assessment
Risk of explosion
Set management priorities in pipeline networks
Set priorities in pipeline networks
Technological risk
Toxic hazard
Toxic risk
Warning lights

Traduction de «priority hazardous » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
priority hazardous substance

substance dangereuse prioritaire


establish priorities in pipeline networks | set priorities in pipeline networks | direct priorities in priorities in pipeline infrastructure networks | set management priorities in pipeline networks

définir les priorités de gestion dans les réseaux de canalisations de transport | définir les priorités de gestion dans les réseaux de pipelines


collecting hazardous and non hazardous waste | collecting of hazardous and non hazardous waste | collect industrial waste | hazardous and non hazardous waste collecting

collecter des déchets industriels


industrial hazard [ explosion hazard | explosion risk | fire danger | fire hazard | fire risk | risk of explosion | technological risk | toxic hazard | toxic risk ]

risque industriel [ risque d'explosion | risque d'incendie | risque technologique | risque toxique ]


economic priority [ priority action | priority measure ]

priorité économique [ action prioritaire ]


estimating repair priority | estimation of bridge repair priority | estimate repair priority | repair priority assessment

estimer le degré de priorité de réparations


hazard lights [ hazard warning lights | hazard flashers | emergency flashers | 4-way flashers | four-way flashers | four-way hazard warning flashers | four-way lights | hazard lamps | hazard warning flashers | warning lights | emergency flasher lights | flashers ]

feux de détresse


algebra priority order | algebraic priority order | algebraical priority order

ordre de priorité algébrique


food priority countries | food priority country | priority food countries | FPC [Abbr.] | PFC [Abbr.]

pays ayant des besoins prioritaires en matière d'alimentation | pays prioritaires du point de vue de l'alimentation | PPA [Abbr.]


priority region [ priority area ]

région prioritaire [ zone prioritaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It shall accompany the report, if appropriate, with relevant proposals, in particular proposals to identify new priority substances or priority hazardous substances or to identify certain priority substances as priority hazardous substances and to set corresponding EQS for surface water, sediment or biota, as appropriate.

Le cas échéant, elle accompagne son rapport de propositions pertinentes, en particulier des propositions visant à identifier de nouvelles substances prioritaires ou de nouvelles substances prioritaires dangereuses ou à identifier certaines substances prioritaires comme substances prioritaires dangereuses, et fixer les NQE correspondantes pour les eaux de surface, les sédiments ou les biotes, selon le cas.


It shall accompany the report, where appropriate, with legislative proposals to amend Annex X including, in particular, proposals to identify new priority substances or priority hazardous substances or to identify certain priority substances as priority hazardous substances and to set corresponding EQS for surface water, sediment or biota, as appropriate.

Le cas échéant, elle accompagne son rapport de propositions législatives de modifications de l’annexe X, en particulier de propositions visant à identifier de nouvelles substances prioritaires ou de nouvelles substances dangereuses prioritaires, ou à identifier certaines substances prioritaires en tant que substances dangereuses prioritaires, et à fixer des NQE correspondantes pour les eaux de surface, les sédiments ou le biote, selon le cas.


It shall accompany the report, where appropriate, with legislative proposals to amend Annex X including, in particular, proposals to identify new priority substances or priority hazardous substances or to identify certain priority substances as priority hazardous substances and to set corresponding EQS for surface water, sediment or biota, as appropriate.

Le cas échéant, elle accompagne son rapport de propositions législatives de modifications de l’annexe X, en particulier de propositions visant à identifier de nouvelles substances prioritaires ou de nouvelles substances dangereuses prioritaires, ou à identifier certaines substances prioritaires en tant que substances dangereuses prioritaires, et à fixer des NQE correspondantes pour les eaux de surface, les sédiments ou le biote, selon le cas.


1. For priority substances that fall within the scope of Regulations (EC) No 1907/2006, (EC) No 1107/2009 , (EU) No 528/2012 or Directive 2010/75/EU , the Commission shall, as part of the regular review of Annex X to Directive 2000/60/EC pursuant to Article 16(4) of that Directive, assess whether the measures in place at Union and Member State level are sufficient to achieve the EQS for priority substances and the cessation or phasing-out objective for discharges, emissions and losses of priority hazardous substances in accordance with point (a) of Article 4(1) and Article 16(6) of Directive 2000/60/EC.

1. Pour les substances prioritaires relevant du champ d’application des règlements (CE) no 1907/2006, (CE) no 1107/2009 et (UE) no 528/2012 ou de la directive 2010/75/UE , la Commission détermine, dans le cadre du réexamen régulier de l’annexe X de la directive 2000/60/CE conformément à l’article 16, paragraphe 4, de ladite directive, si les mesures adoptées au niveau de l’Union et des États membres sont suffisantes pour répondre aux NQE pour les substances prioritaires et à l’objectif d’arrêt ou de suppression progressive des rejets, émissions et pertes de substances dangereuses prioritaires conformément à l’article 4, paragraphe 1, poi ...[+++]


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1. For priority substances that fall within the scope of Regulations (EC) No 1907/2006, (EC) No 1107/2009 , (EU) No 528/2012 or Directive 2010/75/EU , the Commission shall, as part of the regular review of Annex X to Directive 2000/60/EC pursuant to Article 16(4) of that Directive, assess whether the measures in place at Union and Member State level are sufficient to achieve the EQS for priority substances and the cessation or phasing-out objective for discharges, emissions and losses of priority hazardous substances in accordance with point (a) of Article 4(1) and Article 16(6) of Directive 2000/60/EC.

1. Pour les substances prioritaires relevant du champ d’application des règlements (CE) no 1907/2006, (CE) no 1107/2009 et (UE) no 528/2012 ou de la directive 2010/75/UE , la Commission détermine, dans le cadre du réexamen régulier de l’annexe X de la directive 2000/60/CE conformément à l’article 16, paragraphe 4, de ladite directive, si les mesures adoptées au niveau de l’Union et des États membres sont suffisantes pour répondre aux NQE pour les substances prioritaires et à l’objectif d’arrêt ou de suppression progressive des rejets, émissions et pertes de substances dangereuses prioritaires conformément à l’article 4, paragraphe 1, poi ...[+++]


F. whereas mercury and its compounds are listed as a priority hazardous substance under Directive 2000/60/EC of the European Parliament and of the Council of 23 October 2000 establishing a framework for Community action in the field of water policy (the Water Framework Directive); whereas the Commission was required, under Article 16(8) of that Directive as amended, to make a proposal for the cessation or phasing-out of discharges, emissions and losses of priority hazardous substances by December 2003, but has still not made such a proposal,

F. considérant que le mercure et ses composés figurent sur la liste des substances dangereuses prioritaires visées par la directive 2000/60/CE du Parlement européen et du Conseil du 23 octobre 2000 établissant un cadre pour une politique communautaire dans le domaine de l'eau (directive-cadre sur l'eau), et que la Commission, invitée par l'article 16, paragraphe 8, de ladite directive, à présenter des propositions en vue de l'arrêt ou de la suppression progressive des rejets, des émissions et des pertes de substances dangereuses prioritaires d'ici à décembre 2003, ne l'a toujours pas fait,


The Commission evidently has reason to believe that these may be priority hazardous substances but is not sure whether they should be classified as such at this stage. The introduction of a ‘three-star’ category, Commissioner, is surely inconsistent with the Water Framework Directive.

Manifestement, la Commission a certains indices indiquant qu'il s'agit peut-être de substances dangereuses prioritaires, mais elle n'est pas sûre de devoir les considérer comme telles. Madame la Commissaire, l'introduction d'une catégorie "Trois étoiles" ne correspond pas à la directive-cadre sur l'eau.


(8a) Pursuant to Article 16(3) of Directive 2000/60/EC, the identification of the priority hazardous substances requires consideration of the selection of substances of concern in relevant Community legislation regarding hazardous substances or relevant international agreements. Hazardous substances are defined in that Directive as "substances or groups of substances that are toxic, persistent and liable to bio-accumulate, and other substances or groups of substances which give rise to an equivalent level of concern".

8 bis. Conformément à l'article 16, paragraphe 3 de la directive 2000/60/CE, l'identification des substances dangereuses prioritaires tient compte de la sélection de substances préoccupantes effectuée dans la législation communautaire pertinente relative aux substances dangereuses ou dans les accords internationaux pertinents; les substances dangereuses sont définies dans ladite directive comme "des substances ou groupes de substances qui sont toxiques, persistantes et bioaccumulables et autres substances ou groupes de substances qui sont considérées, à un degré équivalent, comme sujettes à caution”.


The selection of priority substances and the identification of priority hazardous substances targeted to the establishment of controls of emissions, discharges and losses will contribute to the objectives and the Community commitments under international conventions for the protection of marine waters, in particular to the implementation of the Strategy with regard to hazardous substances adopted at the 1998 OSPAR Ministerial Meeting under the Convention for the protection of the marine environment of the North-East Atlantic pursuant to Council Decision 98/249/EC.

La sélection des substances prioritaires et l'identification des substances dangereuses prioritaires en vue d'établir les mesures de lutte contre les émissions, les rejets et les pertes doivent contribuer à la réalisation des objectifs et au respect des engagements pris par la Communauté dans le cadre des conventions internationales pour de la protection des eaux marines, notamment la mise en œuvre de la stratégie visant les substances dangereuses adoptée lors de la réunion ministérielle OSPAR de 1998 dans le cadre de la Convention pour la protection du milieu marin de l'Atlantique du nord-est, au titre de la décision 98/249/CE du Consei ...[+++]


The identification of priority substances and priority hazardous substances targeted to the establishment of controls of emissions, discharges and losses into surface, transitional and coastal waters from land-based sources contributes to the objectives and the Community commitments under international conventions for the protection of marine waters, in particular to the implementation of the Strategy with regard to hazardous substances adopted at the 1998 OSPAR Ministerial Meeting under the Convention for the protection of the marine environment of the North-East Atlantic pursuant to Council Decision 98/249/EC.

L'identification des substances prioritaires et des substances dangereuses prioritaires en vue d'établir des mesures de lutte contre les émissions, les rejets et les pertes d'origine tellurique dans les eaux superficielles, les eaux de transition et les eaux côtières contribue à la réalisation des objectifs de la Communauté et au respect de ses engagements au titre des conventions internationales pour la protection des eaux marines, et notamment à la mise en œuvre de la stratégie visant les substances dangereuses adoptée lors de la réunion ministérielle OSPAR de 1998 dans le cadre de la convention pour la protection du milieu marin de l' ...[+++]


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