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Daphne Programme
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Educate on illness-prevention
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National Society to Prevent Blindness
Prevent Blindness America
Prevent diseases and infections
Preventive arm of the SGP
Preventive arm of the Stability and Growth Pact
Preventive part of the SGP
Preventive part of the Stability and Growth Pact
UNPREDEP
United Nations Preventative Defence Force
United Nations Preventive Deployment Force

Traduction de «preventing the deployment » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: The essential feature is recurrent obsessional thoughts or compulsive acts. Obsessional thoughts are ideas, images, or impulses that enter the patient's mind again and again in a stereotyped form. They are almost invariably distressing and the patient often tries, unsuccessfully, to resist them. They are, however, recognized as his or her own thoughts, even though they are involuntary and often repugnant. Compulsive acts or rituals are stereotyped behaviours that are repeated again and again. They are not inherently enjoyable, nor do they result in the completion of inherently useful tasks. Their function is to prevent some objectively un ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé essentiellement par des idées obsédantes ou des comportements compulsifs récurrents. Les pensées obsédantes sont des idées, des représentations, ou des impulsions, faisant intrusion dans la conscience du sujet de façon répétitive et stéréotypée. En règle générale, elles gênent considérablement le sujet, lequel essaie souvent de leur résister, mais en vain. Le sujet reconnaît toutefois qu'il s'agit de ses propres pensées, même si celles-ci sont étrangères à sa volonté et souvent répugnantes. Les comportements et les rituels compulsifs sont des activités stéréotypées répétitives. Le sujet ne tire aucun plaisir direct de la réalisation de ces actes, lesquels, par ailleurs, n'aboutissent pas à la réalisation de t ...[+++]


Special Representative of the Secretary-General, United Nations Preventive Deployment Force in the former Yugoslav Republic of Macedonia

Représentant spécial du Secrétaire général : Force de déploiement préventif des Nations Unies dans l'ex-République yougoslave de Macédoine


United Nations Preventative Defence Force | United Nations Preventive Deployment Force | UNPREDEP [Abbr.]

Force de déploiement préventif des Nations unies | Force de déploiement préventive des Nations Unies | Fordeprenu [Abbr.] | UNPREDEP [Abbr.]


develop a prevention security plan for the store | draw up a prevention security plan for the store | create a prevention security plan for the store | create a prevention security plan for the stores

créer un plan de sécurité et de prévention pour un magasin


preventive arm of the SGP | preventive arm of the Stability and Growth Pact | preventive part of the SGP | preventive part of the Stability and Growth Pact

volet préventif du pacte de stabilité et de croissance | volet préventif du PSC


impact of International Convention for the Prevention of Pollution from Ships | principles of International Convention for the Prevention of Pollution from Ships | International Convention for the Prevention of Pollution from Ships | MARPOL

Convention internationale pour la prévention de la pollution par les navires


Prevent Blindness America [ National Society to Prevent Blindness | National Society for the Prevention of Blindness | National Committee for the Prevention of Blindness | New York State Committee for the Prevention of Blindness | American Medical Association for the Conservation of Vision | ]

Prevent Blindness America [ National Society to Prevent Blindness | National Society for the Prevention of Blindness | National Committee for the Prevention of Blindness | New York State Committee for the Prevention of Blindness | American Medical Association for the Conservation of Vision | ]


Daphne Programme | Programme of Community action (2004 to 2008) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk | Programme of Community action (the Daphne Programme) (2000-2003) on preventive measures to fight violence against children, young persons and women | Specific programme (2007-2013) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk (Daphne III programme) as part of the General Programme Fundamental Rights and Justice

programme d'action communautaire (2004-2008) visant à prévenir et à combattre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes et à protéger les victimes et les groupes à risque (programme Daphné II) | programme d'action communautaire (programme Daphné) (2000-2003) relatif à des mesures préventives pour lutter contre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes | programme Daphné | programme Daphné II


educate on illness-prevention | prevent diseases and infections | educate on illnesses-prevention | educate on the prevention of illness

sensibiliser à la prévention des maladies


The Dollars and Sense of a Comprehensive Crime Prevention Strategy for Canada: A Report of a Seminar on the Effectiveness of Crime Prevention Through Social Development, September 30 - October 1, 1996 [ The Dollars and Sense of a Comprehensive Crime Prevention Strategy for Canada ]

Nécessité d'adopter une stratégie de prévention du crime pour le Canada : Rapport du Colloque sur l'efficacité de la prévention du crime par le biais du développement social, 30 septembre et 1er octobre 1996 [ Nécessité d'adopter une stratégie de prévention du crime pour le Canada ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The removal of bottlenecks preventing the deployment of existing or promising new technologies and new initiatives (e.g. the assessment of the potential of an EU market for green certificates, the swift implementation of Environmental Technology Action Plan) should also be pursued.

Il faut également continuer à éliminer les goulets d'étranglement qui empêchent le déploiement des technologies existantes, des nouvelles technologies prometteuses et de initiatives nouvelles (par exemple l'évaluation du potentiel d'un marché européen pour les certificats verts, la mise en oeuvre rapide du plan d'action en faveur des écotechnologies).


This would allow the industry to realise economies of scale, thereby overcoming the cost barrier which still prevents wider deployment of multimedia wireless systems.

Cela permettrait à l'industrie de réaliser des économies d'échelle et surmonter ainsi l'obstacle du coût qui empêche toujours un plus large déploiement des systèmes multimédias sans fil.


In particular, the Commission will address with stakeholders the policy and regulatory obstacles for deployment such as for the timely availability of radio spectrum, more favourable conditions for small cell deployment or sectorial issues preventing the deployment of particular services.

La Commission examinera notamment, avec les parties prenantes, les obstacles au déploiement liés au cadre d’action et à la régulation tels que la disponibilité en temps voulu des radiofréquences, l’existence de conditions plus favorables pour le déploiement des cellules de petite taille ou les problèmes sectoriels qui empêchent le déploiement de services donnés.


10. Welcomes the recent report of Jack Lang, United Nations Secretary General Special Adviser on legal issues related to piracy off the coast of Somalia and calls on HR/VC to support his proposals regarding strengthening the rule of law in Somalia, aiming at a Somalization of the juridical response towards piracy; calls on the HR/VC and the EU Member States to prevent the deployment of private security companies to civilian vessels and to avoid industrialization of counter piracy; calls on the HR/VC and the European Commission to initiate EU legislation aiming at regulating the work of private security companies;

10. accueille avec satisfaction le récent rapport de Jack Lang, conseiller spécial du secrétaire général des Nations unies sur les questions juridiques liées à la piraterie au large des côtes de la Somalie, et invite la vice-présidente de la Commission/haute représentante de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité à soutenir ses propositions visant à renforcer l'état de droit en Somalie et à apporter une réponse juridique spécifiquement somalienne à la piraterie; demande à M Ashton et aux États membres de l'Union d'empêcher le déploiement de sociétés privées de sécurité affectées pour la défense des navires civi ...[+++]


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For that reason, regulatory constraints preventing as a general rule the negotiation among network operators with a view to coordinating such works in order to deploy also high-speed electronic communications networks should be prohibited.

C'est pour cette raison qu'il convient d'interdire les contraintes réglementaires empêchant, en règle générale, la négociation entre opérateurs de réseaux en vue de coordonner ces travaux afin de déployer aussi des réseaux de communications électroniques à haut débit.


32. Proposes that, in agreement with NATO, each EU Member State which is a member of NATO should demarcate those forces that can be deployed only for EU operations, so as to prevent such deployment being blocked by NATO members which are not EU Member States; considers that duplication in the use of these forces should be avoided;

32. propose que chaque État membre de l'Union également membre de l'OTAN délimite, en accord avec l'OTAN, les forces déployables uniquement pour les opérations de l'Union, afin d'empêcher que ce déploiement ne soit bloqué par des pays membres de l'OTAN non membres de l'Union; est d'avis qu'il convient d'éviter le double emploi dans l'utilisation de ces forces;


31. Proposes that, in agreement with NATO, each EU Member State which is a member of NATO should demarcate those forces that can be deployed only for EU operations, so as to prevent such deployment being blocked by NATO members which are not EU Member States; considers that duplication in the use of these forces should be avoided;

31. propose que chaque État membre de l'UE également membre de l'OTAN délimite, en accord avec l'OTAN, les forces déployables uniquement pour les opérations de l'UE, afin d'empêcher que ce déploiement ne soit bloqué par des pays membres de l'OTAN non membres de l'UE; est d'avis qu'il convient d'éviter le double emploi dans l'utilisation de ces forces;


32. Proposes that, in agreement with NATO, each EU Member State which is a member of NATO should demarcate those forces that can be deployed only for EU operations, so as to prevent such deployment being blocked by NATO members which are not EU Member States; considers that duplication in the use of these forces should be avoided;

32. propose que chaque État membre de l'Union également membre de l'OTAN délimite, en accord avec l'OTAN, les forces déployables uniquement pour les opérations de l'Union, afin d'empêcher que ce déploiement ne soit bloqué par des pays membres de l'OTAN non membres de l'Union; est d'avis qu'il convient d'éviter le double emploi dans l'utilisation de ces forces;


The appropriate frequency for the Member States to draw up these reports and submit them to the Commission should be five years; the first report should, exceptionally, cover a longer period; the structure of the reports should be consistent to facilitate their exploitation; they should be drawn up on the basis of a questionnaire drafted by the Commission after consulting the Advisory Committee on Safety and Health at Work and include relevant information on the preventive efforts deployed in the Member States so as to allow the Commission, taking into account any relevant findings of the European Agency for Safety and Health at Work ...[+++]

Il paraît approprié de porter la périodicité de ces rapports et de leur transmission à la Commission par les États membres à cinq ans; à titre exceptionnel, le premier rapport devrait porter sur une plus longue période; la structure de ces rapports devrait être cohérente pour permettre leur exploitation; ces rapports devraient être rédigés à partir d’un questionnaire établi par la Commission après consultation du comité consultatif pour la sécurité et la santé sur le lieu de travail. Ils devraient comprendre des informations sur les efforts de prévention déployés ...[+++]


(8) The appropriate frequency for the Member States to draw up these reports and submit them to the Commission would be five years; the first report should exceptionally cover a longer period; the structure of the reports must be consistent to facilitate their exploitation; they must be drawn up on the basis of a questionnaire drafted by the Commission after consulting the Advisory Committee on Safety and Health at Work, and include relevant information on the preventive efforts deployed in the Member States so as to allow the Commission, taking into account any relevant findings of the European Agency for Safety and Health at Work an ...[+++]

(8) Il paraît approprié de porter la périodicité de ces rapports et de leur transmission à la Commission par les États membres, à cinq ans; à titre exceptionnel, le premier rapport devrait porter sur une plus longue période; la structure de ces rapports doit être cohérente pour permettre leur exploitation; ces rapports seront rédigés à partir d'un questionnaire établi par la Commission après consultation du comité consultatif pour la sécurité et la santé sur le lieu de travail. Ils comprendront des informations sur les efforts de prévention déployés dans les États membres, de façon à permettre à la Commission d'évaluer adéquatement la ...[+++]


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