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Check water pressure
Counterfeit Agreement
Discourage criminal violations
Discouraged people
Discouraged worker
Force feed lubrication
Force-feed lubrication
Force-feed lubrication system
Forced feed lubrication
Forced lubrication
Forced lubrication by oil
Forced-feed lubrication
High pressure atomizing burner
High pressure atomizing oil burner
High pressure atomizing type gun burner
High pressure gun burner
High-pressure atomizing gun burner
High-pressure gun-type burner
In order to discourage dumping
Legal use-of-force
Low pressure atomizing gun burner
Low pressure gun burner
Low-pressure atomizing burner
Low-pressure burner
Low-pressure fuel oil burner
Low-pressure gun type burner
Low-pressure gun-type atomizing burner
Low-pressure gun-type burner
Low-pressure oil burner
Lubrication under pressure
Mechanical
Mechanical-atomizing oil burner
Non-marketable people
Pressure feed
Pressure feed lubrication
Pressure feed lubrication by oil
Pressure greasing
Pressure lubrication
Pressure lubrication by oil
Pressure oiling
Pressure-atomizing burner
Pressure-atomizing oil burner
Take and analyse blood pressure
Take and determine blood pressure
Take and determine blood pressure of a patient
Take and interpret blood pressure of a patient
Use of legal force
Using legal force
Water pressure checking
Water pressure checks
Water pressure measurement

Vertaling van "pressure to discourage " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
discouraged people | discouraged worker | non-marketable people

personne découragée


discourage criminal violations | using legal force | legal use-of-force | use of legal force

emploi légal de la force | utilisation légale de la force | recours légal à la force | recours légal à un continuum de force


in order to discourage dumping

afin de décourager la pratique de dumping


Agreement on Measures to Discourage the Importation of Counterfeit Goods | Counterfeit Agreement

Accord relatif aux mesures de dissuasion du commerce d'importation des marchandises de contrefaçon


low pressure atomizing gun burner [ low pressure gun burner | low-pressure gun type burner | low-pressure gun-type burner | low-pressure gun-type atomizing burner | low-pressure atomizing burner | low-pressure fuel oil burner | low-pressure oil burner | low-pressure burner ]

brûleur à pulvérisation sous basse pression d'huile [ brûleur à basse pression | brûleur à injecteur à basse pression ]


high pressure atomizing type gun burner [ high-pressure atomizing gun burner | high-pressure gun-type burner | high pressure gun burner | high pressure atomizing burner | high pressure atomizing oil burner | pressure-atomizing oil burner | pressure-atomizing burner | mechanical-atomizing oil burner | mechanical ]

brûleur à pulvérisation mécanique [ brûleur à pulvérisation mécanique par pression d'huile | brûleur à pulvérisation mécanique sous pression d'huile | brûleur à mazout à pulvérisation mécanique | brûleur à pulvérisation sous haute pression d'huile | brûleur à pulvérisation mécanique par pression ]


pressure lubrication | pressure feed lubrication by oil | pressure feed lubrication | pressure feed | pressure lubrication by oil | pressure oiling | pressure greasing | forced lubrication by oil | forced lubrication | forced feed lubrication | forced-feed lubrication | force-feed lubrication system | force feed lubrication | force-feed lubrication | lubrication under pressure

graissage sous pression | graissage à l'huile sous pression | graissage par huile sous pression | graissage forcé avec circulation d'huile | graissage forcé | graissage par canalisation sous pression | lubrification sous pression


Agreement to discourage the importation of counterfeit goods

Accord relatif aux mesures propres à décourager l'importation de marchandises de contrefaçon


water pressure checking | water pressure measurement | check water pressure | water pressure checks

vérifier la pression de l’eau


take and determine blood pressure | take and interpret blood pressure of a patient | take and analyse blood pressure | take and determine blood pressure of a patient

prendre la tension artérielle et l’analyser
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
a majority of respondents (57%) do not believe that their national media are free from political or commercial pressure; just over half of respondents (53%) believe their national media is providing trustworthy information; 75% of respondents who are engaging in social media discussions have seen or experienced online abuse, hate speech or threats; and almost half of them (48%) say that they are discouraged from engaging in debates as a result; only 37% of respondents think that the body that oversees audiovisual media in their co ...[+++]

la majorité des répondants (57 %) ne pensent pas que leurs médias nationaux sont à l'abri des pressions politiques ou commerciales; un peu plus de la moitié (53 %) estiment que leurs médias nationaux fournissent des informations fiables; 75 % des répondants participant à des discussions sur les médias sociaux ont été témoins d'abus, de discours de haine ou de menaces en ligne, et près de la moitié d'entre eux (48%) se disent dissuadés de ce fait de participer à des débats; seuls 37 % des répondants jugent que l'instance de surveill ...[+++]


10. Asks the Commission to quickly present a legislative proposal for country-by-country reporting founded on the standards of the Extractive Industries Transparency Initiative (EITI) and on Section 1502 of the Dodd Frank Act in the United States; recalls that this was proposed by the Committee on Development as a parliamentary priority within the framework of the structured dialogue on the Commission Work Plan for 2012; urges the Commission to include in its proposal a requirement that extractive companies report on sales and profits, on a country-by-country basis, as well as taxes and revenues, in order to discourage corruption and prev ...[+++]

10. demande à la Commission de présenter rapidement une proposition législative pour l'établissement de rapports par pays, qui soit fondée sur les normes de l'Initiative pour la transparence dans les industries extractives (EITI) et sur l'article 1502 de la loi Dodd-Frank adoptée aux États-Unis; rappelle que cela a été proposé par la commission du développement en tant que priorité du Parlement dans le cadre du dialogue structuré sur le programme de travail de la Commission pour 2012; demande instamment à la Commission de prévoir dans sa proposition l'obligation pour les industries extractives de faire rapport sur leurs ventes et bénéfices, pays par pays, ainsi que sur les impôts acquittés et les recettes perçues afin de ...[+++]


The development of resistance, the pressure to reduce the use of antimicrobials as well as the weak market incentives and increasing difficulty and cost to develop new effective antibiotics have discouraged investment in this area with the consequence that only a few new antibiotics are currently under development.

L’accroissement de la résistance, la pression exercée pour réduire l’utilisation d’antimicrobiens, les conditions de marché peu encourageantes ainsi que la mise au point de plus en plus difficile et coûteuse de nouveaux antibiotiques efficaces n’ont pas favorisé les investissements dans ce domaine. Il s’ensuit que le nombre de nouveaux antibiotiques en cours d’élaboration est peu élevé.


The development of resistance, the pressure to reduce the use of antimicrobials as well as the weak market incentives and increasing difficulty and cost to develop new effective antibiotics have discouraged investment in this area with the consequence that only a few new antibiotics are currently under development.

L’accroissement de la résistance, la pression exercée pour réduire l’utilisation d’antimicrobiens, les conditions de marché peu encourageantes ainsi que la mise au point de plus en plus difficile et coûteuse de nouveaux antibiotiques efficaces n’ont pas favorisé les investissements dans ce domaine. Il s’ensuit que le nombre de nouveaux antibiotiques en cours d’élaboration est peu élevé.


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The effectiveness of peer pressure to discourage Member States from not complying with their legal obligations, in the form of naming, shaming, and, if necessary, blaming, could be enhanced.

L'efficacité de la pression exercée par les pairs en vue de dissuader les États membres de ne pas respecter leurs obligations juridiques, en montrant du doigt les coupables et, si nécessaire, en les critiquant ouvertement, pourrait être améliorée.


The effectiveness of peer pressure to discourage Member States from not complying with their legal obligations, in the form of naming, shaming, and, if necessary, blaming, could be enhanced.

L'efficacité de la pression exercée par les pairs en vue de dissuader les États membres de ne pas respecter leurs obligations juridiques, en montrant du doigt les coupables et, si nécessaire, en les critiquant ouvertement, pourrait être améliorée.


As always in such cases, however, maximum pressure will be required to get all states to subscribe to it, because if it is always the same States which subscribe and the same other States which do not, discouragement is bound to set in.

Mais, comme toujours dans ces cas-là, il faudra une pression maximale pour que tous les États y souscrivent, car si ce sont toujours les mêmes États qui souscrivent et les mêmes autres États qui n’y souscrivent pas, un certain découragement s’installera à coup sûr.


However, perhaps most worrying – more worrying even than all of this – is the fact that the internal audit service appears to be subject to huge pressure and even intimidation, designed to discourage them from pursuing their activities in a free and impartial manner.

Ceci dit, ce qui est sans doute le plus effrayant - plus effrayant même que tous les cas précités -, c'est que le service d'audit interne semble faire l'objet de pressions très intenses et même d'intimidations pour le dissuader de poursuivre ses activités en toute liberté et impartialité.


32. Repeats its demand for the Commission to produce an evaluation of those WTO mechanisms which are not compatible with poverty reduction and sustainable development and which discourage local employment, and to make concrete reform proposals within the context of the ongoing WTO negotiations; in particular expresses its concern that the pressure on developing countries to liberalise their public service industries within the ongoing GATS negotiations will have a detrimental effect on their domestic infrastructure;

32. réitère sa demande que la Commission procède à l'évaluation des mécanismes qui, au sein de l'OMC, s'opposent à la réduction de la pauvreté et au développement durable et compromettent l'emploi à l'échelon local et qu'elle présente, durant le nouveau cycle de négociations, des propositions concrètes de réforme; craint en particulier que la pression exercée sur les pays en développement pour qu'ils libéralisent leurs services publics dans le cadre des négociations de l'Accord général sur le commerce des services (AGCS) ait un effet néfaste sur leurs infrastructures intérieures;


28. Repeats its demand for the Commission to produce an evaluation of those WTO mechanisms which are not compatible with poverty reduction and sustainable development and which discourage local employment, and to make concrete reform proposals within the context of the ongoing WTO negotiations; in particular expresses its concern that the pressure on developing countries to liberalise their public service industries within the on-going GATS negotiations will have a detrimental effect on their domestic infrastructure;

28. réitère sa demande que la Commission procède à l'évaluation des mécanismes qui, au sein de l'OMC, s'opposent à la réduction de la pauvreté et au développement durable et compromettent l'emploi à l'échelon local et qu'elle présente, durant le nouveau cycle de négociations, des propositions concrètes de réforme; craint en particulier que la pression exercée sur les pays en développement pour qu'ils libéralisent leurs services publics dans le cadre des négociations de l'Accord général sur le commerce des services (AGCS) ait un effet néfaste sur leurs infrastructures intérieures;




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Date index: 2025-07-29
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