Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advance objections
Alcoholic hallucinosis
Arrange objective assessments of calls
Assess condition of object
Assess object condition
Assess object's condition
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Cultural goods
Cultural object
Cultural property
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Evaluate the status of the object
Give an image of the object observed
Highly sensitive object
Jealousy
Object to
Objective containing one or more lenses which
Paranoia
Provide an objective assessment of a call
Provide objective assessments of calls
Providing objective assessments of calls
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Raise objections
Restitution of cultural objects
Return of cultural objects
Risk-sensitive object
Special object
Store and archive objects
Store archival objects
Store objects
Storing archival objects
When directed optical systems towards an object

Traduction de «presented with objections » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


assess condition of object | evaluate the status of the object | assess object condition | assess object's condition

évaluer l'état d'un objet


store objects | storing archival objects | store and archive objects | store archival objects

stocker des objets d'archives


arrange objective assessments of calls | providing objective assessments of calls | provide an objective assessment of a call | provide objective assessments of calls

fournir des évaluations objectives sur les appels


highly sensitive object | risk-sensitive object | special object

objet particulier | objet sensible | objet spécial


advance objections | object to | raise objections

avancer des objections | avoir des objections | présenter des objections | s'opposer à


give an image of the object observed | objective containing one or more lenses which | when directed optical systems towards an object

objectif


cultural object [ cultural goods | cultural property | restitution of cultural objects | return of cultural objects | cultural property(UNBIS) ]

bien culturel [ restitution de biens culturels ]


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


Definition: A fairly well-defined cluster of phobias embracing fears of leaving home, entering shops, crowds and public places, or travelling alone in trains, buses or planes. Panic disorder is a frequent feature of both present and past episodes. Depressive and obsessional symptoms and social phobias are also commonly present as subsidiary features. Avoidance of the phobic situation is often prominent, and some agoraphobics experience little anxiety because they are able to avoid their phobic situations. | Agoraphobia ...[+++]

Définition: Groupe relativement bien défini de phobies concernant la crainte de quitter son domicile, la peur des magasins, des foules et des endroits publics, ou la peur de voyager seul en train, en autobus ou en avion. La présence d'un trouble panique est fréquente au cours des épisodes actuels ou antérieurs d'agoraphobie. Parmi les caractéristiques associées, on retrouve souvent des symptômes dépressifs ou obsessionnels, ainsi que des phobies sociales. Les conduites d'évitement sont souvent au premier plan de la symptomatologie et ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Unlike in other RFMOs, it is not enough for a Party simply to object to a measure in order to circumvent its application, and the objection procedure in this case is much more stringent, limiting the reasons that may give rise to an objection and, more importantly, obliging the State presenting an objection to adopt alternative measures that are equivalent in effect to the decision to which it has objected.

Contrairement à ce qui se pratique dans d’autres ORGP, il ne suffit pas qu’une partie contractante présente simplement une objection à une mesure pour contourner son application. En effet, la procédure d’objection est beaucoup plus stricte, limitant les cas pouvant faire l'objet d'une objection et, plus important, obligeant l'État qui présente l'objection à adopter des mesures alternatives produisant des effets similaires.


1. Recalls that its political priorities for the 2008 budget were set out in its abovementioned APS resolution of 24 April 2007, building on the approaches taken in the preparation of budget 2007 and the negotiations leading to the Interinstitutional Agreement (IIA) of 17 May 2006; underlines that the "budget for results" approach endorsed in that resolution is built on the pillars of transparent presentation, clear objectives and accurate implementation, such that the Commission is judged not on the basis of bureaucratic process but on the results it delivers towards politically agreed objectives; ...[+++]

1. rappelle que ses priorités politiques pour le budget 2008 ont été énoncées dans sa résolution susmentionnée du 24 avril 2007 sur la stratégie politique annuelle, s'appuyant sur les approches retenues lors de la préparation du budget 2007 et des négociations qui ont abouti à l'accord interinstitutionnel du 17 mai 2006; souligne que l'approche du "budget axé sur les résultats", entérinée dans la résolution précitée, repose sur les piliers que sont une présentation transparente, des objectifs clairs et une exécution précise, en sorte ...[+++]


1. Recalls that its political priorities for the 2008 budget were set out in its abovementioned APS resolution of 24 April 2007, building on the approaches taken in the preparation of budget 2007 and the negotiations leading to the Interinstitutional Agreement (IIA) of 17 May 2006; underlines that the "budget for results" approach endorsed in that resolution is built on the pillars of transparent presentation, clear objectives and accurate implementation, such that the Commission is judged not on the basis of bureaucratic process but on the results it delivers towards politically agreed objectives; ...[+++]

1. rappelle que ses priorités politiques pour le budget 2008 ont été énoncées dans sa résolution susmentionnée du 24 avril 2007 sur la stratégie politique annuelle, s'appuyant sur les approches retenues lors de la préparation du budget 2007 et des négociations qui ont abouti à l'accord interinstitutionnel du 17 mai 2006; souligne que l'approche du "budget axé sur les résultats", entérinée dans la résolution précitée, repose sur les piliers que sont une présentation transparente, des objectifs clairs et une exécution précise, en sorte ...[+++]


1. Recalls that its political priorities for the 2008 budget were set out in its abovementioned APS resolution of 24 April 2007, building on the approaches taken in the preparation of budget 2007 and the negotiations leading to the Interinstitutional Agreement (IIA) of 17 May 2006; underlines that the "budget for results" approach endorsed in that resolution is built on the pillars of transparent presentation, clear objectives and accurate implementation, such that the Commission is judged not on the basis of bureaucratic process but on the results it delivers towards politically agreed objectives; ...[+++]

1. rappelle que ses priorités politiques pour le budget 2008 ont été énoncées dans sa résolution susmentionnée du 24 avril 2007 sur la stratégie politique annuelle, s'appuyant sur les approches retenues lors de la préparation du budget 2007 et des négociations qui ont abouti à l'accord interinstitutionnel du 17 mai 2006; souligne que l'approche du "budget axé sur les résultats", entérinée dans la résolution précitée, repose sur les piliers que sont une présentation transparente, des objectifs clairs et une exécution précise, en sorte ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Recalls that its political priorities for the 2008 budget were set out in its abovementioned APS resolution of 24 April 2007, building on the approaches taken in the preparation of budget 2007 and the negotiations leading to the Interinstitutional Agreement (IIA) of 17 May 2006; underlines that the "budget for results" approach endorsed in that resolution is built upon the pillars of transparent presentation, clear objectives and accurate implementation, such that the Commission is judged not on the basis of bureaucratic process but on the results it delivers towards politically agreed objectives; ...[+++]

1. rappelle que ses priorités politiques pour le budget 2008 ont été énoncées dans sa résolution susmentionnée du 24 avril 2007 sur la stratégie politique annuelle, s'appuyant sur les approches retenues lors de la préparation du budget 2007 et des négociations qui ont abouti à l'accord interinstitutionnel du 17 mai 2006; souligne que l'approche du "budget axé sur les résultats", entérinée dans la résolution précitée, repose sur les piliers que sont une présentation transparente, des objectifs clairs et une exécution précise, en sorte ...[+++]


In order to qualify as investment research, such recommendations must be labelled or described as investment research, or otherwise presented as objective or independent, and must not constitute investment advice (i.e., the provision of personal recommendations, which are presented as suitable for the recipient, or based on a consideration of the circumstances of that person).[26]

Pour être considérée comme de la recherche en investissements, une recommandation doit être désignée ou décrite par l’expression «recherche en investissements», ou être autrement présentée comme objective et indépendante, et elle ne doit pas être assimilable à la fourniture de conseils en investissement (à savoir la fourniture de recommandations personnalisées, présentées comme adaptées à leur destinataire ou fondées sur l’examen de la situation propre à celui-ci)[26].


Particularly for social inclusion, the more general presentation of objectives should allow Member States to focus on the policy priorities most important in each national context, for example, homelessness, child poverty and the alienation of youth, immigrants and ethnic minorities, disability, e-inclusion or inequalities in education and training.[8] They reflect lessons from the analysis of the 2005 implementation NAPs for inclusion: that inclusion objectives need to be mainstreamed into relevant public policies, including structur ...[+++]

S’agissant de l’inclusion sociale, en particulier, la présentation plus générale des objectifs devrait permettre aux États membres d’examiner en détail les priorités les plus importantes dans leur contexte national, qu’il s’agisse, par exemple, des sans-abri, de la pauvreté des enfants et de l’aliénation des jeunes, des immigrants et des minorités ethniques, du handicap, de la fracture numérique ou des inégalités en matière d’éducation et de formation[8]. Les objectifs tiennent compte des enseignements tirés de l’analyse des PAN pour l’inclusion de 2005, à savoir que les objectifs en matière d’inclusion doivent être intégrés systématique ...[+++]


As noted above, estimates suggest that almost 19 million people live in such regions, most of which at present have Objective 1 status under the Structural Funds (with a further 400 thousand in Malta).

Comme il a été noté ci-dessus, des estimations suggèrent que près de 19 millions de personnes vivent dans ces régions, qui relèvent presque toutes actuellement de l'Objectif 1 des Fonds structurels (il faut y ajouter 400.000 personnes à Malte).


As regards the measures presented under Objective 2, "To prevent the risks of exclusion", although they cover most population groups at risk, they appear to be fragmented and not linked to any measures presented under the rest of the Objectives.

Les mesures présentées pour l'objectif 2 (« Prévenir les risques d'exclusion »), bien qu'elles couvrent la plupart des groupes de population menacés, semblent fragmentées et dissociées des mesures présentées pour le reste des objectifs.


The measures presented under objectives 2 and 3 appear to be fragmented, while those under Objective 4 focus on establishing the preconditions for involving all actors.

Les mesures relevant des objectifs 2 et 3 semblent fragmentées et celles de l'objectif 4 s'attachent à définir les conditions nécessaires à la participation de tous les acteurs.


w