Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Both to blame clause both to blame clause
Both-to-blame clause
Both-to-blame clause both-to-blame clause
Both-to-blame collision clause
DPPA
DPPC
Disaster Prevention and Preparedness Agency
Disaster Prevention and Preparedness Commission
Disaster coordinator
Disaster preparedness
Disaster preparedness coordinator
Emergency preparedness
Emergency preparedness coordinator
Emergency response coordinator
Ensure continuous preparation for audits
Ensure continuous preparedness for an audit
Ensure continuous preparedness for audits
Hit with two hands off both sides
Hit with two hands on both wings
Play both ends against the middle
Preparedness
RRC
Relief and Rehabilitation Commission
Run with the hare and hunt with the hounds
Secure continuous preparedness for audits
Serving you in both official languages
Speak on both sides of one's mouth
Work both ends against the middle

Vertaling van "preparedness both " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
both to blame clause both to blame clause | both-to-blame clause both-to-blame clause

clause de responsabilité partagée


ensure continuous preparedness for an audit | secure continuous preparedness for audits | ensure continuous preparation for audits | ensure continuous preparedness for audits

assurer une conformité permanente facilitant les audits | veiller à ce que l’organisation soit toujours prête pour des audits


hit with two hands off both sides [ hit with two hands off both sides | hit with two hands on both wings ]

jouer à deux mains en revers et en coup droit


run with the hare and hunt with the hounds [ play both ends against the middle | work both ends against the middle | speak on both sides of one's mouth ]

ménager la chèvre et le chou


Serving you in both official languages: directory of offices of federal departments and agencies offering their services to the public in both official languages, 1988: Ontario [ Serving you in both official languages ]

A votre service dans les deux langues officielles : répertoire des bureaux des ministères et organismes fédéraux qui offrent leurs services au public dans les deux langues officielles, 1988 : Ontario [ A votre service dans les deux langues officielles ]


disaster coordinator | disaster preparedness coordinator | emergency preparedness coordinator | emergency response coordinator

chef du service hygiène sécurité | responsable hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement/chargée hygiène sécurité environnement


Disaster Prevention and Preparedness Agency | Disaster Prevention and Preparedness Commission | DPPC | Relief and Rehabilitation Commission | DPPA [Abbr.] | RRC [Abbr.]

Agence de prévention et de prévoyance des catastrophes | Commission de prévention et de planification préalable en cas de catastrophe | Commission de secours et de réadaptation | Commission de secours et de réhabilitation | Commission éthiopienne d’aide et de réhabilitation | Office de prévention des catastrophes et de planification préalable | Relief and Rehabilitation Commission | DPCC [Abbr.] | DPPA [Abbr.] | R.R.C. [Abbr.] | RRC [Abbr.]


disaster preparedness | preparedness

anticipation des risques | précaution | préparation


both-to-blame collision clause | both-to-blame clause

clause de responsabilité partagée en cas d'abordage | clause both-to-blame


disaster preparedness | emergency preparedness

anticipation des risques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
FP7 has substantially increased its efforts to address security challenges , for example by funding initiatives in the field of bioterrorism, both to deliver the technologies to respond to incidences but also to understand the psychological dimension and preparedness which are important elements of prevention, crisis and after-crisis management.

Le 7e PC a nettement renforcé les efforts déployés pour répondre aux défis en matière de sécurité , par exemple en finançant des initiatives dans le domaine du bioterrorisme, non seulement pour produire des technologies permettant de répondre aux situations de crise mais également pour comprendre les aspects psychologiques et les mesures de préparation aux crises, qui sont des éléments importants de la prévention et de la gestion des crises et de l’après-crise.


- the lack of preparedness, both at administrative and technical levels, when starting the Joint Undertaking;

- une préparation insuffisante, des points de vue tant administratif que technique, lors du démarrage de l'entreprise commune;


the lack of preparedness, both at administrative and technical levels, when starting the Joint Undertaking;

une préparation insuffisante, des points de vue tant administratif que technique, lors du démarrage de l'entreprise commune;


In 2009 the Commission adopted a communication on “Protecting Europe from large-scale cyber attacks and cyber disruptions: enhancing preparedness, security and resilience”. With this communication the Commission set the “CIIP action plan”, with the aim to stimulate and support the safety of the critical information infrastructures both at national and Union level. The plan defines the specific roles of the Commission, ENISA, the Member States and industry.

En 2009, la Commission a publié une communication intitulée «Protéger l'Europe des cyberattaques et des perturbations de grande envergure: améliorer l'état de préparation, la sécurité, et la résilience» exposant un plan d'action (le plan d'action PIIC) dont l'objectif était de stimuler et de soutenir, au niveau européen comme au niveau national, la sécurité des infrastructures d'information critiques.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We should all pray that they do go to waste, that we do not have a health crisis and will never actually need to use them, but nevertheless it is a good investment in preparedness, both for natural pandemics and for bioterrorism.

Nous devrions tous prier pour qu’il soit gaspillé, pour qu’il n’y ait pas de crise sanitaire et que nous ne devions jamais l’utiliser, mais c’est néanmoins un bon investissement dans la préparation aux pandémies naturelles comme au bioterrorisme.


It is necessary to establish a civil protection financial instrument (the Instrument) under which financial assistance may be given, both as a contribution to improving the effectiveness of response to major emergencies, in particular in the context of Decision 2001/792/EC, Euratom, and to enhancing preventive and preparedness measures for all kinds of emergencies such as natural and man-made disasters, acts of terrorism including chemical, biological, radiological and nuclear terrorism, and technological, radiological or environmenta ...[+++]

Il est nécessaire d'instituer un instrument financier de la protection civile (ci-après dénommé «instrument») au titre duquel une aide financière puisse être accordée pour contribuer à la fois à accroître l'efficacité de la réaction aux urgences majeures, en particulier dans le cadre de la décision 2001/792/CE, Euratom, et à renforcer les mesures de prévention et de préparation à prendre pour faire face à des situations d'urgence de toutes sortes telles que les catastrophes naturelles ou causées par l'homme, les actes terroristes — y compris le terrorisme chimique, biologique, radiologique ou nucléaire — et les accidents technologiques, ...[+++]


The scope of both instruments will include immediate response (e.g. deployment of resources to combat a disaster), financial assistance to cope with emergency situations in the aftermath of a crisis and, to a limited extent, general preparedness.

Le champ d’application de ces deux instruments couvre la réaction immédiate (avec, par exemple, le déploiement de ressources pour lutter contre les effets d’une catastrophe), l’octroi d’une aide financière pour faire face aux situations d'urgence au lendemain d’une crise et, dans une mesure limitée, des mesures générales de préparation à ces situations.


The Commission's intention to propose a European Programme for Critical Infrastructure Protection (EPCIP) and a Critical Infrastructure Warning Information Network (CIWIN) was accepted by the European Council of 16 and 17 December 2004, both in its conclusions on prevention, preparedness and response to terrorist attacks and in the Solidarity Programme adopted by the Council on 2 December 2004.

Le projet de la Commission visant à proposer un programme européen de protection des infrastructures critiques (PEPIC-EPCIP) et un réseau d’alerte concernant les infrastructures critiques (CIWIN) a été accepté lors du Conseil européen des 16 et 17 décembre 2004, tant dans les conclusions du Conseil relatives à la prévention, à la préparation et à la réponse face aux attaques terroristes que dans le programme de solidarité que le Conseil a adopté le 2 décembre 2004.


in the context of stable conditions for the implementation of Community cooperation policies in third countries, to help build capacity both to address specific global and transregional threats having a destabilising effect and to ensure preparedness to address pre- and post-crisis situations.

dans le cadre de conditions stables permettant la mise en œuvre des politiques de coopération de la Communauté dans les pays tiers, contribuer à créer les capacités afin de faire face aux menaces mondiales et transrégionales spécifiques qui ont un effet déstabilisateur et d'assurer la préparation pour aborder les situations d'avant-crise et d'après-crise.


The international community should continue to press for an early political solution to the conflicts that are destroying Sudan. Pressure on the parties to continue both the Naivasha and Abuja processes, support for the AU and the United Nations, humanitarian assistance and the preparedness to apply further measures, including sanctions, are key elements in the EU policy on Sudan. The EU is committed to helping to bring peace and stability to Sudan.

La communauté internationale doit continuer à faire pression pour obtenir une rapide solution politique aux conflits qui ravagent le Soudan: pression sur les parties afin qu’elles poursuivent les processus de paix de Naivasha et d’Abuja; soutien à l’UA et aux Nations unies, contribution en matière d’aide humanitaire et capacité de réaction dans l’application de mesures supplémentaires, parmi lesquelles des sanctions.


w