Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ashes
Assemble predictive models
Authorisation offering a right to stay
Be in a holding pattern
Body parts
Build predictive models
Cinerary ashes
Cinerary remains
Cremains
Cremated remains
Cremation ashes
Cremation remains
Devise predictive models
ELR
Energy price predicting
Energy prices predicting
Ensure incident free execution of voyages
Ensure maritime voyages remain incident free
Exceptional leave to remain
Forecast energy prices
Fragments
Fragments of body
Human body fragments
Human remains
Leave to remain
P-frame
P-picture
Permission to remain
Plan ship voyages to ensure they remain incident free
Predicted frame
Predicting energy prices
Predictive analysis
Predictive test
Predictive testing
Predictive-coded frame
Predictive-coded picture
Produce predictive models
Remain at current levels
Remain the same
Remain unchanged
Remains
Skeletal remains

Vertaling van "predicted to remain " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
assemble predictive models | produce predictive models | build predictive models | devise predictive models

construire des modèles prédictifs


human remains [ remains | body parts | fragments of body | human body fragments | fragments | skeletal remains ]

restes humains [ restes | parties de corps | fragments de corps | fragments humains | fragments ]


remain the same [ remain unchanged | remain at current levels | be in a holding pattern ]

rester stationnaire [ demeurer stationnaire ]


cremation remains [ cremated remains | cinerary remains | cremation ashes | cinerary ashes | ashes | cremains ]

restes crématisés [ restes de crémation | restes cinéraires | vestiges de crémation | cendres cinéraires | cendres funéraires | cendres ]


predictive analysis | predictive test | predictive testing

analyse prédictive | contrôle prédictif | examen à caractère prédictif | test de prévision


energy price predicting | energy prices predicting | forecast energy prices | predicting energy prices

prévoir l’évolution de prix de l’énergie


authorisation offering a right to stay | leave to remain | permission to remain

autorisation conférant un droit de séjour | autorisation de séjour


exceptional leave to enter or remain (ELE/R) | exceptional leave to remain | ELR [Abbr.]

autorisation exceptionnelle de demeurer | autorisation provisoire de séjour


ensure maritime voyages remain incident free | plan ship voyages to ensure they remain incident free | ensure incident free execution of voyages | take action to mitigate potential incidents during ship voyages

garantir le déroulement des voyages sans incident


P-frame | predicted frame | predictive-coded picture | predictive-coded frame | P-picture

image P | image prédite
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, incentives to invest are also affected by public policies: the new regulatory framework for electronic communications aims at enhancing competition and stimulating investment by providing a clear and predictable legal environment; national broadband strategies include public intervention to bridge the digital divide and to improve demand through the connection of relevant public administrations; the roll-out of 3G networks requires public action to address the removal of the remaining regulatory and technological barriers.

Quoiqu'il en soit, les incitations à investir sont aussi affectées par les politiques publiques : le nouveau cadre réglementaire pour les communications électroniques vise à renforcer la concurrence et stimuler l'investissement par l'instauration d'un cadre réglementaire clair et stable; les stratégies nationales pour le haut débit intègrent des interventions publiques pour réduire la fracture numérique et pour améliorer la demande à travers la connection des administrations publiques pertinentes; le déploiement de réseaux 3G requiert une action publique pour lever les barrières réglementaires et technologiques persistantes.


The overall objectives of transport policy remain the same: a competitive, secure, safe, and environmentally friendly mobility, fully in line with the revised Lisbon agenda for jobs and growth and with the revised Sustainable Development Strategy. The transport policy toolbox needs to evolve to take into account the experience gained and to reflect the evolving industrial, political and international environment. Stronger international competition, but also weaker than predicted ...[+++]

Les objectifs généraux de la politique des transports restent les mêmes: il s’agit d’assurer la mobilité dans de bonnes conditions de compétitivité, de sûreté, de sécurité et de respect de l’environnement, qui répondent totalement à l’agenda de Lisbonne révisé pour la croissance et l’emploi et la stratégie révisée en faveur du développement durable. La panoplie d’instruments dont dispose la politique des transports doit évoluer pour tenir compte de l’expérience acquise et refléter l’évolution de l’environnement industriel, politique et international. Une concurrence internationale renforcée, mais aussi une croissance économique plus faib ...[+++]


G. whereas, despite the onset of the harvest season, 1.5 million people are predicted to remain in crisis- or emergency-level food insecurity; whereas the outlook for 2015 is bleak, particularly for the conflict-affected areas, where the level of displacement is high, and land cultivation and harvesting hardly possible;

G. considérant que, bien que la saison des récoltes ait débuté, on estime que 1,5 million de personnes resteront confrontées à une insécurité alimentaire à un niveau de crise ou d'urgence; considérant que les perspectives pour 2015 sont mauvaises, en particulier pour les zones de conflit, où le taux de déplacement est élevé et la culture des terres et les récoltes presque impossibles;


43. Stresses that legal certainty for taxpayers – through predictable behaviour of national tax authorities and politics – should remain a priority; points to the fact that rulings and tax arrangements are not harmful in themselves, but that national tax authorities should communicate in a clear and unambiguous manner on which arrangements are acceptable and which are not;

43. souligne que la certitude juridique pour les contribuables, à travers le comportement prévisible des autorités fiscales et des politiques nationales, doit demeurer une priorité; insiste sur le fait que les rescrits et les arrangements fiscaux ne sont pas dangereux en tant que tels, mais que les autorités fiscales nationales devraient communiquer de façon claire et univoque sur les arrangements qu'elles jugent acceptables et inacceptables;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
13. Notes the efforts by the Georgian authorities in the area of democratic reforms, including tackling the reform of the judiciary, and the need to investigate properly and fully all allegations of violations of human rights; reiterates that justice-sector reform in Georgia remains a priority for both Georgia and the European Union; recognises the fundamental principle of equality before the law and the guarantee of procedural rights; emphasises the need to build up an enforcement record of cases of prosecutions and convictions against which progress can be measured; calls for the unification of jurisprudence in order to ...[+++]

13. prend acte des efforts déployés par les autorités géorgiennes dans le domaine des réformes démocratiques, y compris de la réforme du système judiciaire, et de la nécessité d'examiner correctement et intégralement toutes les allégations de violations des droits de l'homme; réaffirme que la réforme du secteur de la justice en Géorgie demeure une priorité tant pour la Géorgie que pour l'Union européenne; reconnaît le principe fondamental d'égalité devant la loi et de garantie des droits procéduraux; met l'accent sur la nécessité de dresser un bilan des poursuites et des condamnations permettant de mesurer les progrès accomplis; dema ...[+++]


They should, however, not fluctuate significantly over the relevant time period, thus remaining predictable.

Ils devraient cependant ne pas fluctuer significativement sur la période de référence pertinente et donc rester prévisibles.


When imposing cost-oriented access prices, NRAs may continue to apply beyond 31 December 2016 the costing methodology that they use at the time of entry into force of this Recommendation, if it meets the objectives of the recommended costing methodology as set out in recitals 25 to 28 and satisfies the following criteria: (i) if not modelling an NGA network, it should reflect a gradual shift from a copper network to an NGA network; (ii) it should apply an asset valuation method that takes into account that certain civil infrastructure assets would not be replicated in the co ...[+++]

Lorsqu’elles imposent des tarifs d’accès orientés vers les coûts, les ARN peuvent continuer à appliquer, au-delà du 31 décembre 2016, la méthode de calcul des coûts qu’elles utilisaient à la date d’entrée en vigueur de la présente recommandation, pour autant que cette méthode corresponde aux objectifs de la méthode de calcul des coûts recommandée énoncée aux considérants 25 à 28 et qu’elle respecte les critères suivants: i) si le réseau modélisé n’est pas un réseau NGA, la méthode devrait refléter l’évolution progressive d’un réseau en cuivre vers un réseau NGA; ii) la méthode de valorisation des actifs appliquée devrait tenir compte du fait que certains actifs de ...[+++]


54. Recognises that world markets for RES are growing and that this will have a positive impact on the European industry, job creation, prices and on the further development of existing and new technologies globally and in the EU, provided that the EU’s political and regulatory framework for RES remains predictable and helps clean businesses to keep their competitive advantage and lead vis-à-vis their global counterparts; acknowledges non-OECD countries as important trading partners due to their major RES-potential;

54. est conscient que les marchés mondiaux des énergies renouvelables sont en pleine croissance et que cela entraîne des effets positifs pour l'industrie européenne, en ce qui concerne la création d'emplois, les prix, le perfectionnement des technologies existantes et le développement de nouvelles technologies en Europe et dans le monde, à condition que le cadre politique et réglementaire de l'Union dans le domaine des énergies renouvelables reste prévisible et qu'il permette aux entreprises "propres" de l'Union de conserver leur avantage compétitif sur leurs homologues internationaux; reconnaît que les pays non membres de l'OCDE sont d ...[+++]


Because of the prominent role played by fossil fuels and the lack of any equally cheap and efficient alternatives, they are universally predicted to remain a central component of the EU’s energy mix up to and beyond 2020.

Le gaz naturel est employé à parts quasiment égales dans la production d'électricité et de chaleur. En raison de leur rôle prééminent et de l'absence d'autres solutions efficaces et dont le coût soit aussi raisonnable, les énergies fossiles continueront, selon toutes les prévisions, à former une composante centrale du bouquet énergétique de l'UE, en 2020 et au-delà.


The contribution of renewable energies remains relatively low - 6% in 2000 and between 8% and 10% of the total consumption in 2010 and the expected decrease in production of nuclear electricity predicts a fall of around 240 Mtoe.

La persistance de la modestie de la contribution totale des énergies renouvelables - 6% en 2000 et 8 à 10% de la consommation totale en 2010 - et la diminution prévue de la production d’électricité d’origine nucléaire, présagent une chute de quelques 240 Mtep.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'predicted to remain' ->

Date index: 2024-12-06
w