Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absorbing well
Appraisal well
Assemble predictive models
Build predictive models
Dead well
Delineation well
Devise predictive models
Diffusing well
Diffusion well
Drain well
Energy price predicting
Energy prices predicting
Evaluate water wells
Examine water wells
Extension well
Forecast energy prices
Gravel-filter well
Gravel-jacked well
Gravel-packed well
Gravel-wall well
Injection well
Inspect water wells
Inspecting water wells
Inverted well
Medium radius horizontal well
Medium radius well
Medium turn radius well
Medium-radius horizontal well
Medium-radius well
Medium-turn radius well
Negative well
Out-step well
Outpost well
Outstep well
P-frame
P-picture
Predicted frame
Predicting energy prices
Predictive analysis
Predictive test
Predictive testing
Predictive-coded frame
Predictive-coded picture
Produce predictive models
Recharge well
Shrouled well
Step out well
Step-out well

Traduction de «predictability as well » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assemble predictive models | produce predictive models | build predictive models | devise predictive models

construire des modèles prédictifs


predictive analysis | predictive test | predictive testing

analyse prédictive | contrôle prédictif | examen à caractère prédictif | test de prévision


energy price predicting | energy prices predicting | forecast energy prices | predicting energy prices

prévoir l’évolution de prix de l’énergie


appraisal well | delineation well | step out well | step-out well | outstep well | out-step well | outpost well | extension well

puits d'évaluation | puits de délimitation | puits d'extension | puits d'appréciation


gravel-filter well | gravel-jacked well | gravel-packed well | gravel-wall well | shrouled well

puits avec filtre de gravier


diffusing well | diffusion well | injection well | inverted well | recharge well

puits d'alimentation


evaluate water wells | examine water wells | inspect water wells | inspecting water wells

inspecter des puits d’eau


medium radius horizontal well [ medium-radius horizontal well | medium radius well | medium-radius well | medium turn radius well | medium-turn radius well ]

puits horizontal à moyen rayon de courbure [ puits à moyen rayon de courbure | puits à moyen rayon ]


P-frame | predicted frame | predictive-coded picture | predictive-coded frame | P-picture

image P | image prédite


absorbing well | dead well | drain well | negative well

puits absorbant
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Transparency and predictability of working conditions are in the interest of both employees and employers, as well as to modern and performing labour markets.

La transparence et la prévisibilité des conditions de travail sont dans l'intérêt commun des travailleurs et des employeurs, ainsi que dans celui de marchés du travail modernes et performants.


In line with the principles of regulatory transparency and predictability as well as the need to ensure price stability, the Commission set out a band of prices within which it anticipates the Union’s average monthly full unbundled copper local-loop rental access price (net of all taxes) to fall when the recommended costing methodology is applied.

Conformément aux principes de transparence et de prévisibilité réglementaires et dans le souci d’assurer la stabilité des prix, la Commission a défini une fourchette de prix dans laquelle elle prévoit que s’inscrira la moyenne des tarifs mensuels d’accès totalement dégroupé à la boucle locale en cuivre par ligne louée (nette de toutes taxes) dans l’Union lorsqu’on applique la méthode de calcul des coûts recommandée.


In accordance with the principles of regulatory transparency and predictability as well as the need to ensure pricing stability, currently applied methodologies other than the recommended costing methodology may also meet the conditions set out in point 40.

Les méthodes de calcul des coûts, autres que la méthode recommandée, qui sont actuellement appliquées conformément aux principes de transparence et de prévisibilité réglementaires et dans le souci d’assurer la stabilité des prix, peuvent aussi répondre aux conditions posées au point 40.


When imposing cost-oriented access prices, NRAs may continue to apply beyond 31 December 2016 the costing methodology that they use at the time of entry into force of this Recommendation, if it meets the objectives of the recommended costing methodology as set out in recitals 25 to 28 and satisfies the following criteria: (i) if not modelling an NGA network, it should reflect a gradual shift from a copper network to an NGA network; (ii) it should apply an asset valuation method that takes into account that certain civil infrastructure assets would not be replicated in the competitive process; (iii) it should be accompanied by documented projections of copper network prices showing that they will not fluctuate significantly and therefore w ...[+++]

Lorsqu’elles imposent des tarifs d’accès orientés vers les coûts, les ARN peuvent continuer à appliquer, au-delà du 31 décembre 2016, la méthode de calcul des coûts qu’elles utilisaient à la date d’entrée en vigueur de la présente recommandation, pour autant que cette méthode corresponde aux objectifs de la méthode de calcul des coûts recommandée énoncée aux considérants 25 à 28 et qu’elle respecte les critères suivants: i) si le réseau modélisé n’est pas un réseau NGA, la méthode devrait refléter l’évolution progressive d’un réseau en cuivre vers un réseau NGA; ii) la méthode de valorisation des actifs appliquée devrait tenir compte du fait que certains ac ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
NRAs must bear in mind the objectives of regulatory transparency and predictability as well as the need to ensure price stability without significant fluctuations.

Les ARN doivent tenir compte des objectifs de transparence et de prévisibilité réglementaires et de la nécessité de garantir la stabilité des prix sans variations significatives.


10. Calls once again for the budgetisation of the European Development Fund (EDF) in the next programming period and default from 2021, with the full transfer to Section 4 of PSC (‘Europe in the world’), as this would contribute to the more effective promotion of Union priorities and thematic support and would enhance the democratic scrutiny, visibility and predictability, as well as the consistency, of the EU’s actions as the world’s largest donor of development aid;

10. réclame à nouveau la budgétisation du Fonds européen de développement (FED) dès la prochaine période de programmation ou, à défaut, à partir de 2021, avec le transfert intégral à la rubrique 4 du CFP («L'Europe dans le monde»), ce qui permettrait de soutenir plus efficacement l'appui thématique et les priorités de l'Union et renforcerait le contrôle démocratique, la visibilité et la prévisibilité ainsi que la cohérence des actions de l'Union en tant que principal bailleur mondial d'aide au développement;


10. Calls once again for the budgetisation of the European Development Fund (EDF) in the next programming period and default from 2021, with the full transfer to Section 4 of PSC (‘Europe in the world’), as this would contribute to the more effective promotion of Union priorities and thematic support and would enhance the democratic scrutiny, visibility and predictability, as well as the consistency, of the EU’s actions as the world’s largest donor of development aid;

10. réclame à nouveau la budgétisation du Fonds européen de développement (FED) dès la prochaine période de programmation ou, à défaut, à partir de 2021, avec le transfert intégral à la rubrique 4 du CFP («L'Europe dans le monde»), ce qui permettrait de soutenir plus efficacement l'appui thématique et les priorités de l'Union et renforcerait le contrôle démocratique, la visibilité et la prévisibilité ainsi que la cohérence des actions de l'Union en tant que principal bailleur mondial d'aide au développement;


The highest level of the ‘soft’ dimension is a general political and administrative culture, which means not only democratic law and institutions, but rather a democratic way of acting and thinking – the readiness of the political and administrative establishment to act transparently and predictably as well as a clear understanding of the unity of rights and responsibilities by the public at large.

Le niveau supérieur de la dimension "douce" est une culture politique et administrative générale, ce qui implique non seulement des lois et des institutions démocratiques, mais plutôt une façon démocratique d'agir et de penser – la volonté des instances politiques et administratives d'agir de manière transparente et prévisible ainsi qu'une compréhension claire de l'unité des droits et responsabilités au sein de la population.


It is, of course, difficult to predict a volcanic eruption and, even more so, the formation of a volcanic ash cloud – more difficult, of course, than predicting a snow episode. However, the crisis caused by this cloud highlights all the shortcomings and deficiencies of air traffic management in the Union as well as the weakness and absence of a number of management tools.

Bien sûr, il est difficile de prévoir une éruption volcanique et, plus encore, la formation de ce nuage de cendres – bien sûr plus difficile que de prévoir un épisode neigeux –, mais la crise qui a été provoquée par ce nuage a mis en lumière tous les manquements et les lacunes de la gestion du trafic aérien dans l’Union, la faiblesse et l’absence d’un certain nombre d’outils de gestion.


(2) That legal framework does not, however, provide detailed criteria for a prudential assessment of the proposed acquisition or increase in holding nor a procedure for their application. This has resulted in a lack of legal certainty, clarity and predictability with regard to the assessment process as well as to the result thereof.

(2) Ce cadre juridique ne fixe cependant pas de critères détaillés aux fins de l’évaluation prudentielle du projet d’acquisition ou d’augmentation de participation, ni de procédure pour leur application, ce qui a abouti à un manque de sécurité juridique, de clarté et de prévisibilité en ce qui concerne le processus d’évaluation et son résultat.


w