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IPA
ISPA
Instrument for Pre-Accession Assistance
Instrument for Pre-accession Assistance
Instrument for Structural Policies for Pre-Accession
Phare
Pre-Accession Instrument
Pre-accession aid
Pre-accession assistance
Pre-accession instrument
SAPARD
Sapard

Vertaling van "pre-accession instruments especially " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
pre-accession aid [ Instrument for Pre-Accession Assistance | Instrument for Structural Policies for Pre-Accession | IPA | ISPA | Phare | pre-accession assistance | Pre-Accession Instrument | Sapard ]

aide de préadhésion [ IAP | instrument d'aide de préadhésion | instrument de préadhésion | instrument structurel de préadhésion | ISPA | Phare (programme) | Sapard ]


Instrument for Pre-accession Assistance | Pre-Accession Instrument | IPA [Abbr.]

instrument d'aide de préadhésion | instrument de préadhésion | IAP [Abbr.]


Special Accession Programme for Agriculture and Rural Development | special pre-accession instrument for agriculture and rural development | SAPARD [Abbr.]

programme de préadhésion pour l'agriculture et le développement rural | programme spécial d'adhésion pour l'agriculture et le développement rural | Sapard [Abbr.]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission’s Co-ordination Committee for the 3 pre-accession instruments, set at Directors level, has not officially convened during 2005, although several meetings have taken place notably in view of creation of the new Instrument for Pre-Accession (IPA) and its relevant components[3] A General Assistance Document, through which the Commission informed the Phare Management Committee of the co-ordination of pre-accession aid in 2005 and planned assistance for 2006, was presented to Member States at the Phare Management Committee o ...[+++]

Le comité de coordination de la Commission pour les trois instruments de préadhésion, au niveau des directeurs, ne s'est pas officiellement réuni en 2005, bien que plusieurs réunions aient eu lieu notamment en vue de la création du nouvel instrument de préadhésion (IPA) et de ses composantes[3]. Un document d'assistance générale par lequel la Commission a informé le comité de gestion de PHARE de la coordination de l'aide de préadhésion en 2005 et de l'aide prévue pour 2006 a été présenté aux États membres lors de la réunion du comité de gestion de PHARE du 19 mai 2005.


On the basis of the strategy endorsed by the European Council at the Luxembourg Summit in December 1998 and the financial framework agreed at the Berlin Summit in March 1999, the three pre-accession instruments - Phare, Instrument for Structural Policies for Pre-accession (ISPA) and Special Accession Programme for Agriculture and Rural Development (SAPARD) - provide annually up to EUR 3,174 million in pre-accession assistance (2000 figures) to the ten applicant countries in central and eastern Europe [2] for the 2000-6 period.

Sur base de la stratégie à laquelle a souscrit le Conseil européen lors du Sommet de Luxembourg en décembre 1998 et du cadre financier approuvé au Sommet de Berlin en mars 1999, les trois instruments de préadhésion - Phare, ISPA (l'instrument structurel de préadhésion) et SAPARD (le programme spécial pour l'agriculture et le développement rural) - peuvent apporter chaque année, pendant la période 2000-2006, jusqu'à 3 174 millions d'euros d'aides de préadhésion (chiffres de 2000) à dix pays d'Europe centrale et orientale [2] qui ont in ...[+++]


This is the third report by the Commission to the European Parliament and the Council on the three pre-accession instruments and their co-ordination in accordance with Article 13 of the Council Regulation on the co-ordination of pre-accession assistance. [1] This Co-ordination Regulation sets out the division of labour between the three pre-accession instruments:

Le présent document constitue le troisième rapport de la Commission au Parlement européen et au Conseil sur les trois instruments de préadhésion et leur coordination, au titre de l'article 13 du règlement du Conseil sur la coordination des aides de préadhésion [1]. Ce règlement répartit les tâches entre les trois instruments de préadhésion:


This is the second report by the Commission to the European Parliament and the Council on the three pre-accession instruments and their co-ordination in accordance with Article 13 of the Council Regulation on the co-ordination of pre-accession assistance [1]. This Co-ordination Regulation sets out the division of labour between the three pre-accession instruments:

Le présent document constitue le deuxième rapport de la Commission au Parlement européen et au Conseil sur les trois instruments de préadhésion et leur coordination, au titre de l'article 13 du règlement du Conseil sur la coordination des aides de préadhésion (règlement de coordination). [1] Le règlement relatif à la coordination répartit les tâches entre les trois instruments de préadhésion:


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The Committee on Budget Control of the European Parliament is acutely aware of the problems faced in the implementation of previous pre-accession instruments (especially Phare and SAPARD in current Member States Bulgaria and Romania), but also of the structural challenges that the candidate and potential candidate countries still face (cf. the report of the CONT fact finding mission in Kosovo).

La commission du contrôle budgétaire du Parlement européen a tout à fait conscience des problèmes rencontrés lors de la mise en oeuvre des précédents instruments de préadhésion (en particulier pour les programmes Phare et SAPARD en Bulgarie et en Roumanie, qui sont aujourd'hui États membres) mais également des problèmes structurels auxquels les pays candidats et candidats potentiels sont toujours confrontés (cf. le rapport de la mission d'information de la commission du contrôle budgétaire au Kosovo).


On behalf of the Council, I would like to express gratitude for this cooperation, which was tough but constructive. It has already enabled us, as early as first reading stage in this House, to achieve agreement on the substance of three of the four instruments – the pre-accession instrument, the neighbourhood instrument, and the stability instrument.

Au nom du Conseil, je souhaiterais exprimer ma gratitude pour cette coopération constructive, quoique difficile, qui nous a déjà permis d’obtenir un accord dès la première lecture en ce lieu sur le fond de trois des quatre instruments, à savoir l’instrument de préadhésion, l’instrument de voisinage et l’instrument de stabilité.


3. Acknowledges the fact that public opinion in most applicant countries was not fully and accurately informed about the reasons for the delay in receiving Sapard funding, which increased scepticism in applicant countries towards the enlargement process; invites the Commission and the applicant countries to improve awareness about this specific pre-accession instrument, especially in rural areas, by explaining it in simple and accurate terms and by strengthening support for training of the rural population in order to enable all actors to participate in planning and project implementation;

3. reconnaît que l'opinion publique de la plupart des pays candidats n'a pas été complètement et précisément informée des causes du retard enregistré dans l'arrivée des fonds SAPARD, ce qui a accru, dans les pays candidats, le scepticisme à l'égard du processus d'élargissement; invite la Commission et les pays candidats à sensibiliser davantage la population, surtout dans les zones rurales, à cet instrument spécifique de préadhésion, en l'expliquant en termes simples et précis et en renforçant le soutien à la formation de la population rurale, afin de permettre à tous les acteurs de participer à la programmation et à la mise en œuvre de ...[+++]


1. acknowledges the fact that public opinion in most candidate countries was not fully and accurately informed about the reasons for the delay in receiving Sapard funding, which increased scepticism in applicant countries towards the enlargement process; invites the Commission and the applicant countries to improve awareness about this specific pre-accession instrument especially in rural areas, by explaining it in simple and accurate terms and by strengthening support for training of the rural population, in order to enable all actors to participate in planning and project implementation;

1. reconnaît que l'opinion publique de la plupart des pays candidats n'a pas été complètement et précisément informée des causes du retard enregistré dans l'arrivée des fonds SAPARD, ce qui a accru, dans les pays candidats, le scepticisme à l'égard du processus d'élargissement; invite la Commission et les pays candidats à sensibiliser davantage la population, surtout dans les zones rurales, à cet instrument spécifique de préadhésion, en l'expliquant en termes simples et précis et en renforçant le soutien à la formation de la population rurale, afin de permettre à tous les acteurs de participer à la programmation et à la mise en œuvre de ...[+++]


40. Urges the Member States and the Commission to use more efficiently the EU pre‑accession instruments, especially the structural ones such as ISPA and rural development measures, in order to encourage local democracy, develop regional markets, promote sustainable development, and improve infrastructure;

40. invite instamment les États membres et la Commission à utiliser plus efficacement les instruments de pré‑adhésion et, surtout, les instruments structurels (tels que l’ISPA) et les mesures de développement rural, afin de promouvoir la démocratie locale, de développer les marchés régionaux, de favoriser le développement durable et d’améliorer les infrastructures ;


Sapard and the other 2000-2006 pre-accession instruments have been replaced for the period 2007-2013 by the Instrument for Pre-Accession Assistance (IPA), which is the sole instrument for assisting the candidate countries and the potential candidate countries of the Western Balkans.

L'instrument SAPARD au même titre que l'ensemble des instruments de préadhésion de ladite période est remplacé par l'instrument d'aide de préadhésion (IAP) pour la période 2007 - 2013, instrument unique d'assistance pour les pays candidats et les pays candidats potentiels des Balkans occidentaux.




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Date index: 2025-05-18
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