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Adapt efficient food processing practices
Alter efficient food processing practices
Amend efficient food processing practices
Assessing the dive with the dive team
Critique the dive with the dive team
Dive critiquing with the dive team
OSART
Operational Safety Analysis Review Team
Operational Safety Assessment Review Team
Operational Safety Review Team
Operational-safety review teams
Review efficient food processing practices
Review team
Review the dive with the dive team

Vertaling van "practice review team " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Operational Safety Analysis Review Team | Operational Safety Assessment Review Team | Operational Safety Review Team | OSART [Abbr.]

équipe d'examen de la sûreté d'exploitation | OSART [Abbr.]


alter efficient food processing practices | amend efficient food processing practices | adapt efficient food processing practices | review efficient food processing practices

adopter des pratiques efficaces de transformation des denrées alimentaires


operational-safety review teams | OSART [Abbr.]

OSART [Abbr.]




assessing the dive with the dive team | review the dive with the dive team | critique the dive with the dive team | dive critiquing with the dive team

évaluer une séance de plongée avec une équipe de plongeurs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Inspired by the vision for the Corps set out in the Treaty of Lisbon, building on a thorough review of existing volunteering schemes, and taking into account stakeholders’ recommendations, the European Commission is now starting the practical implementation of the initiative - by selecting, training and deploying the first team of European humanitarian volunteers.

Inspirée par la vision proposée pour ce Corps par le traité de Lisbonne, se fondant sur un réexamen en profondeur des programmes de volontariat existants et tenant compte des recommandations des parties prenantes, la Commission européenne passe maintenant à la mise en œuvre concrète de cette initiative – en sélectionnant, formant et déployant la première équipe de volontaires européens d'aide humanitaire.


32. Recognises that training and exchanges of experience between public authorities and the Commission are essential in order to overcome some of the complexities of the public procurement market; is concerned, however, that as public budgets tighten, such initiatives may be undermined; calls, therefore, on the Member States and the Commission to use the existing resources and mechanisms at their disposal, such as the peer reviews envisaged in the Services Directive, to encourage small teams of procurement experts from one region to ...[+++]

32. reconnaît que la formation et l'échange d’informations entre les autorités publiques et la Commission européenne sont des facteurs essentiels pour surmonter certaines des complexités des marchés publics; craint cependant que le resserrement des budgets publics ne sape ces initiatives; invite donc les États membres et la Commission à utiliser les ressources existantes et les mécanismes dont ils disposent, par exemple les évaluations par les pairs envisagées par la directive sur les services, pour encourager de petites équipes d'experts en marchés publics originaires d'une région à évaluer les activités d'une autre région de l'Union, ...[+++]


36. Recognises that training and exchanges of experience between public authorities and the Commission are essential in order to overcome some of the complexities of the public procurement market; is concerned, however, that as public budgets tighten, such initiatives may be undermined; calls, therefore, on the Member States and the Commission to use the existing resources and mechanisms at their disposal, such as the peer reviews envisaged in the Services Directive, to encourage small teams of procurement experts from one region to ...[+++]

36. reconnaît que la formation et l'échange d'informations entre les autorités publiques et la Commission européenne sont des facteurs essentiels pour surmonter certaines des complexités des marchés publics; craint cependant que le resserrement des budgets publics ne sape ces initiatives; invite donc les États membres et la Commission à utiliser les ressources existantes et les mécanismes dont ils disposent, par exemple les évaluations par les pairs envisagées par la directive sur les services, pour encourager de petites équipes d'experts en marchés publics originaires d'une région à évaluer les activités d'une autre région de l'UE, ce ...[+++]


36. Recognises that training and exchanges of experience between public authorities and the Commission are essential in order to overcome some of the complexities of the public procurement market; is concerned, however, that as public budgets tighten, such initiatives may be undermined; calls, therefore, on the Member States and the Commission to use the existing resources and mechanisms at their disposal, such as the peer reviews envisaged in the Services Directive, to encourage small teams of procurement experts from one region to ...[+++]

36. reconnaît que la formation et l'échange d'informations entre les autorités publiques et la Commission européenne sont des facteurs essentiels pour surmonter certaines des complexités des marchés publics; craint cependant que le resserrement des budgets publics ne sape ces initiatives; invite donc les États membres et la Commission à utiliser les ressources existantes et les mécanismes dont ils disposent, par exemple les évaluations par les pairs envisagées par la directive sur les services, pour encourager de petites équipes d'experts en marchés publics originaires d'une région à évaluer les activités d'une autre région de l'UE, ce ...[+++]


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37. Recognises that training and exchanges of experience between public authorities and the Commission are essential in order to overcome some of the complexities of the public procurement market; is concerned, however, that as public budgets tighten, such initiatives may be undermined; calls, therefore, on the Member States and the Commission to use the existing resources and mechanisms at their disposal, such as the peer reviews envisaged in the Services Directive, to encourage small teams of procurement experts from one region to ...[+++]

37. reconnaît que la formation et l’échange d’informations entre les autorités publiques et la Commission européenne sont des facteurs essentiels pour surmonter certaines des complexités des marchés publics; craint cependant que le resserrement des budgets publics ne sape ces initiatives; invite donc les États membres et la Commission à utiliser les ressources existantes et les mécanismes dont ils disposent, par exemple les évaluations par les pairs envisagées par la directive sur les services, pour encourager de petites équipes d’experts en marchés publics originaires d’une région à évaluer les activités d’une autre région de l’UE, ce ...[+++]


The IMPEL Review Initiative (IRI) consists of sending a team of senior inspectors from different countries to explore the regulatory system of the candidate inspectorate by comparing practice in the candidate inspectorate with the arrangements in the inspectorates of the review team members.

Dans le cadre de l'initiative IMPEL («IMPEL Review Initiative» ou IRI), une équipe d'inspecteurs en chef de différents pays est envoyée pour étudier le système règlementaire des services d'inspection qui en font la demande et compare à cet effet les pratiques de ces services et les méthodes des services des membres de l'équipe de révision.


take responsibility for contributing to professional knowledge and practice and/or for reviewing the strategic performance of teams

prendre des responsabilités pour contribuer aux savoirs et aux pratiques professionnels et/ou pour réviser la performance stratégique des équipes


The petitioner believes that the process which led to the ending of his tenure by the Bishop of Stafford was fundamentally flawed, and that adequate personal safeguards were absent from the review meeting set up to discuss the renewal of the term of office of the Team Rector, which was conducted according to the guidelines laid down in the Code of Recommended Practice for Team and Group Ministries.

Le pétitionnaire estime que le processus qui a abouti à la cessation de sa fonction décidée par l'évêque de Stafford était fondamentalement entaché d'irrégularités et qu'aucune garantie personnelle n'a été donnée pendant la réunion organisée en vue d'examiner la reconduction du mandat de Team Rector, qui a été conduite conformément aux orientations fixées dans le code de pratique recommandée pour les ministères.


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