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Commercial Establishments Business Hours Act
Establish an aquarium
Establish aquarium
Establish the aquarium
Eurodac Regulation
Experimental Bridging Establishment
Experimental Demolition Establishment
MVEE
Military Engineering Experimental Establishment
Military Vehicles and Engineering Establishment
PPP
PPP Canada
PPP Canada Inc.
PPP Civic
PPP protocol
Pay as you pollute principle
Peer to Peer protocol
People's Progressive Party
Point to Point Protocol
Point-to-Point Protocol
Point-to-Point serial line Protocol
Polluter pays principle
Public-private partnership
To establish purchasing power parities

Traduction de «ppps established » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
to establish purchasing power parities(PPP)

établissement des parités de pouvoir d'achat


Point-to-Point Protocol | PPP | Point to Point Protocol | Peer to Peer protocol | Point-to-Point serial line Protocol | PPP protocol

protocole PPP | protocole point-à-point | PPP | protocole point à point | PPP | Protocole Point-to-Point


PPP Canada Inc. [ PPP Canada ]

PPP Canada Inc. [ PPP Canada ]


People's Progressive Party | PPP [Abbr.] | PPP Civic [Abbr.]

Parti progressiste populaire | PPP [Abbr.]


establish an aquarium | establish, monitor and maintain aquarium | establish aquarium | establish the aquarium

mettre en place un aquarium


Military Vehicles and Engineering Establishment [ MVEE | Fighting Vehicles Research and Development Establishment | Experimental Demolition Establishment | Experimental Bridging Establishment | Military Engineering Experimental Establishment ]

Military Vehicles and Engineering Establishment


Council Regulation (EC) No 2725/2000 of 11 December 2000 concerning the establishment of 'Eurodac' for the comparison of fingerprints for the effective application of the Dublin Convention | Eurodac Regulation | Regulation no 603/2013 on the establishment of Eurodac for the comparison of fingerprints for the effective application of Regulation (EU) No 604/2013 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an application for international protection lodged in one of the Member States by a third-country national or a stateless person and on requests for the comparison with Eurodac data ...[+++]

Règlement (CE) nº 2725/2000 du Conseil du 11 décembre 2000 concernant la création du système Eurodac pour la comparaison des empreintes digitales aux fins de l'application efficace de la convention de Dublin | Règlement (UE) n° 603/2013 du Parlement européen et du Conseil du 26 juin 2013 relatif à la création d'Eurodac pour la comparaison des empreintes digitales aux fins de l'application efficace du règlement (UE) n° 604/2013 établissant les critères et mécanismes de détermination de l'État membre responsable de l'examen d'une demande de protection internationale introduite dans l'un des États membres par un ressortissant de pays tiers ou un apatrid ...[+++]


An Act respecting hours and days of admission to commercial establishments [ An Act respecting commercial establishments business hours | Commercial Establishments Business Hours Act ]

Loi sur les heures et les jours d'admission dans les établissements commerciaux [ Loi sur les heures d'affaires des établissements commerciaux | Loi des heures d'affaire des établissements commerciaux ]


public-private partnership | PPP

partenariat public-privé


pay as you pollute principle | polluter pays principle | PPP

principe du pollueur-payeur | PPP
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(Return tabled) Question No. 333 Hon. Irwin Cotler: With regard to the government’s consultations about prostitution-related offences: (a) what goals have been established for the consultations; (b) what goals have been established for the online consultation; (c) whose input did the government seek through online consultation; (d) which individuals wrote the discussion paper for the online consultation; (e) which individuals with expertise in prostitution-related offences participated in the development of the discussion paper in (d); (f) which individuals with expertise in prostitution-related offences reviewed the discussion pape ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 333 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la consultation du gouvernement sur les infractions liées à la prostitution: a) quels sont les objectifs établis pour la consultation; b) quels sont les objectifs établis pour la consultation en ligne; c) de qui le gouvernement souhaitait-il obtenir des commentaires au moyen de la consultation en ligne; d) qui sont ceux qui ont rédigé le document de consultation aux fins de la consultation en ligne; e) qui sont les spécialistes des infractions liées à ...[+++]


12. Believes that public-private partnerships (PPPs) are vital if the EU is to make the necessary investments in certain fields; calls on the Commission to take all necessary steps to remove the obstacles and establish a consistent framework for the use of PPPs, on the basis of rules that can apply to both public procurement procedures and the Structural Funds; recommends that the Member States introduce greater flexibility into their legislative framework and ensure consistency of legislation, so that PPPs can operate with maximum efficiency;

12. considère que les partenariats de type public-privé (PPP) sont vitaux pour que l'Union européenne réalise les investissements nécessaires dans certains domaines; demande à la Commission de prendre toutes les mesures qui s'imposent pour éliminer les obstacles et pour mettre en place un cadre cohérent pour le recours aux PPP, du point de vue des règles applicables aux marchés publics et aux Fonds structurels; recommande aux États membres de rendre plus flexible le cadre législatif et d'assurer une législation cohérente pour que les PPP fonctionnent efficacement;


64. Pointing out the importance of Joint Technology Initiatives (JTIs) and European Technology Platforms (ETPs), recommends offering a specific common framework for all PPPs with clear, simplified common conditions, clearly separating the role of the private sector and the public sector; stresses the need to take effective measures to improve transparency and open access to such instruments by SMEs and the public research sector; invites the Commission to carry out an in-depth analysis of the state of the art, impact and relevance of the currently running different formats of PPPs before consolidating or supporting the establishment of additional ones, ...[+++]

64. souligne l'importance des initiatives technologiques conjointes (ITC) et des plateformes technologiques européennes (PTE), défend l'idée d'offrir un cadre commun spécifique pour tous les partenariats public-privé, avec des conditions communes claires et simplifiées, en séparant bien le rôle du secteur privé de celui du secteur public; souligne la nécessité de prendre des mesures efficaces pour améliorer la transparence et permettre aux PME et au secteur public de la recherche d'avoir accès à ces instruments; invite la Commission à réaliser une étude approfondie des progrès, de l'incidence et de l'intérêt des différents formats de PPP actuellement en cours avant de consolider ou d'encourager la création de PPP supplémentaires, pour amé ...[+++]


64. Pointing out the importance of Joint Technology Initiatives (JTIs) and European Technology Platforms (ETPs), recommends offering a specific common framework for all PPPs with clear, simplified common conditions, clearly separating the role of the private sector and the public sector; stresses the need to take effective measures to improve transparency and open access to such instruments by SMEs and the public research sector; invites the Commission to carry out an in-depth analysis of the state of the art, impact and relevance of the currently running different formats of PPPs before consolidating or supporting the establishment of additional ones, ...[+++]

64. souligne l'importance des initiatives technologiques conjointes (ITC) et des plateformes technologiques européennes (PTE), défend l'idée d'offrir un cadre commun spécifique pour tous les partenariats public-privé, avec des conditions communes claires et simplifiées, en séparant bien le rôle du secteur privé de celui du secteur public; souligne la nécessité de prendre des mesures efficaces pour améliorer la transparence et permettre aux PME et au secteur public de la recherche d'avoir accès à ces instruments; invite la Commission à réaliser une étude approfondie des progrès, de l'incidence et de l'intérêt des différents formats de PPP actuellement en cours avant de consolider ou d'encourager la création de PPP supplémentaires, pour amé ...[+++]


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Mr. Speaker, hiding behind PPP Canada and its pseudo-independence—and that is what the House leader is doing and what the Minister of Natural Resources has done all week—is a sign of bad faith: the federal government appoints the board members; the federal government provides the funding; the federal government establishes the mandate.

Monsieur le Président, se cacher derrière PPP Canada et sa pseudo-indépendance — et c'est ce que vient de faire aussi le leader parlementaire, comme l'a fait le ministre des Ressources naturelles toute la semaine — tient de la mauvaise foi: c'est le gouvernement fédéral qui nomme les administrateurs; c'est le gouvernement fédéral qui donne le financement; c'est le gouvernement fédéral qui donne le mandat.


Our government has created PPP Canada, a Crown corporation that is spearheading our efforts in this area and has established a $1.25 billion Public-Private Partnership Fund.

Notre gouvernement a créé la société d'État PPP Canada qui dirige nos efforts dans ce secteur et a mis sur pied le Fonds pour les partenariats public-privé de 1,25 milliard de dollars.


The objective of this Regulation is to establish common rules for the provision of basic information on Purchasing Power Parities (PPPs), and for their calculation and dissemination. PPPs shall reflect only differences in price levels and expenditure weights.

Le présent règlement a pour objet d’établir des règles communes pour la fourniture d’informations de base ainsi que pour le calcul et la diffusion de parités de pouvoir d’achat (PPA) qui ne reflètent que les différences de niveau de prix et la pondération des dépenses.


In the absence of regional PPPs, national PPPs should serve to establish the list of regions which could benefit from the Structural Funds; they can also be used to determine the amount of funds to be allocated to each region.

En l’absence de PPA régionales, les PPA nationales servent à établir la liste des régions susceptibles de bénéficier des Fonds structurels et à fixer le montant des Fonds attribués à chaque région,


In a document published today the European Commission endorsed the recommendations of the High Level Group whose task it was to look at the role of public-private partnerships (PPPs), and announced streamlined procedures to make PPPs easier to establish.

Dans un document qu'elle publie aujourd'hui, la Commission européenne fait siennes les recommandations du groupe à haut niveau chargé d'analyser le rôle des partenariats entre secteur public et secteur privé (PPP), et annonce l'adoption de procédures rationalisées pour faciliter l'établissement de ces PPP.


Maxime Beaupré, Senior Economist, Sectoral Policy Analysis, Transport and Corporate Analysis, Department of Finance Canada: Division 3 of Part 4 comprises five clauses. They all pertain to PPP Canada, which is a Crown corporation established by order in 2008 as a parent Crown corporation.

Maxime Beaupré, économiste principal, Analyse des politiques sectorielles, Analyse du transport et des sociétés, ministère des Finances Canada : La section 3 de la partie 4 contient cinq articles qui concernent tous PPP Canada, une société d'État créée par décret du conseil en 2008 comme société d'État mère.


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