Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess health care users' risk for harm
Assess healthcare user's risk for harm
Assess healthcare users' risk for harm
Assure no harmful effects on feed additives
Biologic capacity
Biologic potential
Biological capacity
Biological potential
Biotic potential
Correct movements that may be potentially harmful
Correct potential harmful movements
Correct potentially harmful movements
Ensure no harmful effects on additives to feed
Ensure no harmful effects on feed additives
Evaluate health care users' risk for harm
Gross biologic capacity
Gross biological capacity
Gross reproductive capacity
Potential GDP
Potential gross domestic product
Potential output
Potential production
Potentially harmful interference
Potentially harmful substance
Reproductive capacity
Reproductive potential
Secure no harmful effects on feed additives

Vertaling van "potentially be harmful " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
correct movements that may be potentially harmful | correct potential harmful movements | correct potentially harmful movements | recognise when movement is being performed in a harmful way

corriger des mouvements potentiellement dangereux


potentially harmful interference

brouillage nuisible potentiel


Working Group on International Trade in Potentially Harmful Chemicals

Groupe de travail sur les substances chimiques potentiellement toxiques qui entrent dans le commerce international


Consultative Group on Potentially Harmful Effects of Space Experiments

Groupe consultatif chargé d'étudier les effets potentiellement néfastes d'expériences spatiales


Ad Hoc Working Group of Experts for the Exchange of Information on Potentially Harmful Chemicals (in particular pesticides) in International Trade

Groupe de travail spécial constitué d'experts de l'échange des renseignements sur les substances chimiques potentiellement toxiques (en particulier les pesticides) dans le commerce international


potentially harmful substance

substance potentiellement dangereuse | substance potentiellement nocive


assess health care users' risk for harm | evaluate health care users' risk for harm | assess healthcare users' risk for harm | assess healthcare user's risk for harm

évaluer le risque de préjudice de patients


assure no harmful effects on feed additives | ensure no harmful effects on additives to feed | ensure no harmful effects on feed additives | secure no harmful effects on feed additives

garantir l’absence d’effets nocifs d'additifs destinés à l'alimentation animale


biologic capacity | biologic potential | biological capacity | biological potential | biotic potential | gross biologic capacity | gross biological capacity | gross reproductive capacity | reproductive capacity | reproductive potential

potentiel biotique


potential GDP | potential gross domestic product | potential output | potential production

production potentielle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In these cases, there is serious harm or potential for harm caused by the trespasser.

Dans ces cas, l'intrus cause un préjudice grave ou risque de le faire.


We wonder why maximum penalties for drugs of that kind, which have traditionally been considered more serious in terms of harm or potential for harm, are less than those provided for marijuana, which is considered to be the most benign.

Nous nous demandons pourquoi les peines maximales prévues pour les drogues de cette nature, dont les effets nuisibles réels ou éventuels ont toujours été considérés comme plus graves, sont moins lourdes que celles prévues pour la marijuana, considérée comme la drogue la moins dure.


Risk is a concept that applies not only to the potential for harm of a new drug product, but also applies in regard to the potential that a new drug will not provide a benefit to a patient population that has never been evaluated in a pre-market clinical trial.

Le risque est un concept qui s'applique non seulement aux effets indésirables que peuvent avoir les nouveaux médicaments, mais également à la possibilité qu'ils ne procurent pas les avantages prévus lorsqu'ils seront utilisés par des populations de patients non étudiées dans le cadre des essais cliniques précommercialisation.


Not much of the harm associated with cannabis is linked to what we would call uncontrolled or irresponsible consumption, and where the potential for harm is maximized relative to more controlled use where harm is minimal or non-existent.

Peu d'effets négatifs associés au cannabis sont liés à ce que nous appellerions une consommation incontrôlée ou irresponsable, où le risque d'effets négatifs est maximisé par rapport à un usage plus contrôlé où les risques sont minimes ou inexistants.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
48. Emphasises that there are crucial differences between insurance products and IORPs; stresses that any direct application of quantitative Solvency II requirements to IORPs would be inappropriate and could potentially be harmful to the interests of both employees and employers; opposes therefore the copy-paste application of Solvency II requirements to IORPs, while remaining open to an approach seeking security and sustainability;

48. met en évidence les différences fondamentales entre les produits d'assurance et les institutions de retraite professionnelle; souligne que toute application directe des exigences quantitatives de la directive "Solvabilité II" aux institutions de retraite professionnelle serait inadéquate et pourrait même compromettre les intérêts des salariés comme des employeurs; s'oppose donc à l'application aveugle d'exigences du type "Solvabilité II" aux institutions de retraite professionnelle, tout en restant disposé à examiner une méthode visant à la sécurité et à la durabilité;


36. Emphasises that there are crucial differences between insurance products and IORPs; stresses that any direct application of quantitative Solvency II requirements to IORPs would be inappropriate and could potentially be harmful to the interests of both employees and employers; opposes therefore the copy-paste application of Solvency II requirements to IORPs, while remaining open to an approach seeking security and sustainability;

36. met en évidence les différences fondamentales entre les produits d'assurance et les institutions de retraite professionnelle; souligne que toute application directe des exigences quantitatives de la directive "Solvabilité II" aux institutions de retraite professionnelle serait inadéquate et pourrait même compromettre les intérêts des salariés comme des employeurs; s'oppose donc à l'application aveugle d'exigences du type "Solvabilité II" aux institutions de retraite professionnelle, tout en restant disposé à examiner une méthode visant à la sécurité et à la durabilité;


23. Urges Member States to implement fully the existing Professional Qualifications Directive (2005/36/EC); with regard to the complexity of medical qualifications, encourages the Commission in its evaluation and review of the Directive to address some of the regulatory gaps that have the potential to harm patients and compromise a patient’s right to safe treatment; invites the Commission to further consider whether to make registration with the IMI System mandatory for competent authorities and improve the extent to which competent authorities can proactively share disciplinary information abo ...[+++]

23. invite instamment les États membres à mettre en œuvre pleinement la directive sur les qualifications professionnelles (2005/36/CE); compte tenu de la complexité des qualifications médicales, encourage la Commission, dans son évaluation et sa révision de la directive, à combler certaines des lacunes réglementaires susceptibles de mettre en danger les patients et de compromettre leur droit à un traitement sûr; invite la Commission à examiner de manière plus approfondie s'il convient de rendre obligatoire l'enregistrement des autorités compétentes dans le système IMI et à étendre leur possibilité d'échanger à titre préventif des infor ...[+++]


Perhaps in deciding whether a danger to health or safety exists, the legislation should require that the government consider the release of harmful substances from products during use or after disposal, including house dust and indoor air, the potential harm from chronic exposure to the substance, the potential for harm to vulnerable populations, the cumulative exposure to a substance Canadians receive from the products of concern and other environmental exposures, and the last one is the substitution principle and whether safe substi ...[+++]

Peut-être que pour statuer s'il existe un risque pour la santé ou la sécurité, la loi devrait exiger que le gouvernement tienne compte des substances nuisibles, y compris la poussière domestique et les contaminants de l'air intérieur, qui sont libérées des produits durant leur utilisation ou après leur élimination, du danger potentiel d'une exposition répétée à ces substances, du risque pour les populations vulnérables, de l'exposition cumulative des Canadiens aux dites substances ou à des contaminants environnementaux et, enfin, du principe de substitution et de l'existence possible de substituts sûrs pour remplacer certains produits.


48. In order to achieve a more efficient use of spectrum and to facilitate the emergence of innovative and successful national, cross-border and pan-European services, supports a coordinated approach at Community level, based on different clusters of the UHF spectrum for uni-directional and bi-directional services, taking into account the potential for harmful interference arising from the co-existence of different types of networks in the same band, the outcomes of the ITU Geneva RRC 06 and WRC 07 and the existing authorisations;

48. afin de parvenir à une utilisation plus efficace du spectre et de faciliter l'émergence de services innovants et fructueux à l'échelle nationale, transfrontalière et paneuropéenne, soutient une approche coordonnée au niveau communautaire, fondée sur différents groupes du spectre UHF pour des services uni- et bidirectionnels, en tenant compte du potentiel d'interférences nuisibles découlant de la coexistence de divers types de réseaux dans la même fréquence, des résultats de la CRR–06 et de la CMR–07 de l'UIT Genève ainsi que des autorisations existantes;


47. In order to achieve a more efficient use of spectrum and to facilitate the emergence of innovative and successful national, cross-border and pan-European services, supports a coordinated approach at Community level , based on different clusters of the UHF spectrum for uni-directional and bi-directional services, taking into account the potential for harmful interference arising from the co-existence of different types of networks in the same band, the outcomes of the ITU Geneva RRC 06 and WRC 07 and the existing authorisations;

47. afin de parvenir à une utilisation plus efficace du spectre radioélectrique et de faciliter l'émergence de services innovants et fructueux à l'échelle nationale, transfrontalière et paneuropéenne, soutient une approche coordonnée au niveau communautaire fondée sur différents groupes du spectre UHF pour des services uni- et bidirectionnels, en tenant compte du potentiel d'interférences nuisibles découlant de la coexistence de divers types de réseaux dans la même fréquence, des résultats de la CCR 2006 de l'UIT Genève ainsi que des autorisations existantes;


w