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Clean oil ship
Clean oil tanker
Clean petroleum products carrier
Clean petroleum products tanker
Clean products tanker
Clean tanker
Methane tanker
Multipurpose oil tanker
Multipurpose vessel
Multiservice oil tanker
Multiservice vessel
OO carrier
OSO-tanker
Oil cargo ship
Oil carrier
Oil ship
Oil tanker
Oil-carrying vessel
Oil-ore carrier
Oiler
Ore tanker
Ore-slurry-oil tanker
Petrol carrier
Petroleum tankship
Shuttle oil tanker
Shuttle tanker
Slurry tanker
Tanker
Tanker shipping

Traduction de «possible oil tanker » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
clean tanker [ clean products tanker | clean petroleum products tanker | clean petroleum products carrier | clean oil tanker | clean oil ship ]

transporteur de produits blancs


oil tanker [ tanker | oil ship | oil carrier | oil-carrying vessel | oil cargo ship | petroleum tankship ]

pétrolier [ navire pétrolier | navire-pétrolier | tanker ]


multipurpose oil tanker [ multiservice oil tanker | multiservice vessel | multipurpose vessel ]

pétrolier butineur [ navire multitâche ]


tanker [ methane tanker | oil tanker | Tanker shipping(STW) ]

bateau-citerne [ méthanier | minéralier | navire-citerne | pétrolier ]


ore-slurry-oil tanker | OSO-tanker | slurry tanker

navire OSO | transporteur de minerai sous forme liquide


oil-ore carrier | OO carrier | oil tanker | ore tanker

pétrolier-minéralier


oil tanker | tanker | petrol carrier | oil carrier | oiler

pétrolier | navire pétrolier | tanker


oil tanker | petrol carrier | tanker

pétrolier | transporteur d'hydrocarbures




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
26. Notes that, barring the Russian sea areas, the Baltic Sea is an EU inland sea and a vital traffic route for several coastal states; notes that the stability of the Baltic Sea region and the smooth running of maritime transport depend on reconciling political interests, both of individual EU Member States and between the EU and Russia; notes that the political stability of the Baltic is bound up with matters related to protection of the position of language minorities in coastal states, energy transportation operations, the busy merchant shipping traffic, possible oil tanker accidents, and contamination of fish stocks and the enviro ...[+++]

26. note qu'à l'exclusion des zones maritimes russes, la mer Baltique est une mer intérieure de l'Union européenne et une voie de transport essentielle pour un certain nombre de pays côtiers; la stabilité de la région de la mer Baltique et le bon fonctionnement de la circulation maritime dépendent de la coordination des intérêts politiques entre les États membres de l'Union d'une part, et entre l'Union et la Russie d'autre part; note que la sécurisation du statut des minorités linguistiques de États côtiers, les transports d'énergie, la densité du trafic maritime commercial, les éventuels accidents de navires pétroliers, ainsi que la p ...[+++]


26. Notes that, barring the Russian sea areas, the Baltic Sea is an EU inland sea and a vital traffic route for several coastal states; notes that the stability of the Baltic Sea region and the smooth running of maritime transport depend on reconciling political interests, both of individual EU Member States and between the EU and Russia; notes that the political stability of the Baltic is bound up with matters related to protection of the position of language minorities in coastal states, energy transportation operations, the busy merchant shipping traffic, possible oil tanker accidents, and contamination of fish stocks and the enviro ...[+++]

26. note qu'à l'exclusion des zones maritimes russes, la mer Baltique est une mer intérieure de l'Union européenne et une voie de transport essentielle pour un certain nombre de pays côtiers; la stabilité de la région de la mer Baltique et le bon fonctionnement de la circulation maritime dépendent de la coordination des intérêts politiques entre les États membres de l'Union d'une part, et entre l'Union et la Russie d'autre part; note que la sécurisation du statut des minorités linguistiques de États côtiers, les transports d'énergie, la densité du trafic maritime commercial, les éventuels accidents de navires pétroliers, ainsi que la p ...[+++]


(Return tabled) Question No. 241 Ms. Catherine Bell: With regard to oil spills off the West Coast of Canada: (a) what systems, plans or procedures are in place in case of an oil spill off of Vancouver Island, Dixon Entrance, Hecate Strait and Queen Charlotte area, or the North Coast of British Columbia; (b) who would be the first to respond to an oil spill off the coast of British Columbia and who would be in charge of clean up; (c) what are the response times to contain an oil spill in (i) the North Coast of British Columbia, (ii) the Dixon Entrance, Hecate Strait and Queen Charlotte area, (iii) the North Coast of Vancouver Island, (iv) the West Coast of Vancouver Island; (d) have there been any studies, reports, estimations on the risk ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 241 Mme Catherine Bell: En ce qui concerne les déversements d'hydrocarbures au large de la côte Ouest du Canada: a) quels sont les systèmes, les plans ou les procédures en vigueur advenant de tels déversements au large de l’île de Vancouver, dans la région comprenant l’entrée Dixon, le détroit d’Hécate et les îles de la Reine-Charlotte, ou sur la côte Nord de la Colombie-Britannique; b) qui seraient les premiers à intervenir et seraient chargés du nettoyage en cas de déversement au large de la côte britanno-colombienne; c) quels sont les délais d’intervention pour contenir un déversement de pétrole (i) sur la côte Nord de la Colombie-Britannique, (ii) dans la région comprenant l’entrée Dixon, le détroit ...[+++]


Against this background, the Commission emphasises that this political desire does not correspond to a legal possibility for exemption from Regulation 13H. It is proposing to amend Regulation 417/2002 to clarify that no oil tanker carrying heavy grades of oil is authorised to fly the flag of a Member State unless it is a double-hull tanker, thereby bringing Community law into line with the Italian Presidency’s statement.

Sur cette trame, la Commission Européenne souligne que cette volonté politique ne correspond pas à la possibilité juridique d'une exemption relative à la règle 13 H. Elle propose de modifier le règlement 417/2002 en clarifiant qu'aucun pétrolier transportant des produits pétroliers lourds n'est autorisé à battre le pavillon d'un État membre, sauf s'il s'agit d'un pétrolier à double coque, alignant ainsi le droit communautaire avec la déclaration de la présidence italienne.


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(13) Freight or container ships often contain heavy fuel oil as engine fuel in their bunkers, the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers. The Commission should submit a proposal to the European Parliament and the Council as soon as possible in order to ensure that for new ships bunker oil for engine fuel purposes is also stored in safe, double-walled tanks.

(13) Les cargos et les porte-conteneurs ont souvent dans leur soute à carburant des quantités de fioul lourd qui dépassent considérablement le chargement des pétroliers de plus petite taille; la Commission devrait présenter une proposition au Conseil et au Parlement, dans les meilleurs délais, pour veiller à ce que, dans le cas des nouveaux navires, le pétrole embarqué comme carburant soit stocké lui aussi dans des réservoirs sûrs à double paroi.


(7d) Freight or container ships often contain heavy fuel oil (HFO) as engine fuel in their bunkers, the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers. The Commission should submit a proposal to the Council and Parliament as soon as possible in order to ensure that bunker oil for engine fuel purposes is also stored in safe, double-walled tanks;

7 quinquies) Les cargos et les porte-conteneurs ont souvent dans leur soute à carburant des quantités de fioul lourd qui dépassent considérablement le chargement des pétroliers de plus petite taille; la Commission devrait présenter une proposition au Conseil et au Parlement, dans les meilleurs délais, pour veiller à ce que le pétrole embarqué comme carburant soit stocké lui aussi dans des réservoirs sûrs à double paroi.


We had an incident with the Cap Rouge II. Imagine if a nuclear submarine hit an oil tanker because there were not the proper resources to warn the two of a possible collision.

Il y a eu un accident avec le Cap Rouge II. Imaginons un peu qu'un sous-marin nucléaire entre en collision avec un pétrolier, faute de ressources adéquates pour prévenir les deux bâtiments du danger de collision.


These proposals constitute a package that is consistent with the first "Erika" package aimed at stepping up vessel inspections in ports, supervising the activities of the classification societies, and phasing out single-hull oil tankers more quickly. The Commission wants the Council and European Parliament to reach agreement as soon as possible on the measures contained in the first package.

Ces propositions forment un ensemble cohérent avec le premier paquet « Erika » qui vise à renforcer les contrôles des navires dans les ports, à intensifier les contrôles sur les sociétés des classifications et à accélérer l'interdiction des pétroliers à simple coque. La Commission invite le Conseil et le Parlement européen à parvenir à un accord le plus rapidement possible sur les mesures contenues dans ce premier paquet.


reaffirms the need to reduce the risks of oil pollution by accelerating the timetable for phasing out single-hull oil tankers by seeking agreement, as far as possible, within the International Maritime Organisation (IMO).

2. réaffirme la nécessité de diminuer les risques de pollution par les hydrocarbures en accélérant le calendrier de retrait des pétroliers à simple coque, en recherchant, autant que possible, un accord à l'Organisation Maritime Internationale (OMI).


39. The European Council calls on the European Parliament and the Council to conclude as soon as possible the adoption of the provisions on port State control and on classification societies, in particular by stepping up inspections of vessels with the highest risk, and of the provisions on the accelerated phasing-out of single-hull oil tankers, by seeking agreement, as far as possible in the International Maritime Organisation.

Le Conseil européen invite le Parlement européen et le Conseil à mener à bien l'adoption, dans les plus brefs délais, des dispositions sur le contrôle des navires par l'État du port et sur les sociétés de classification, en prévoyant notamment un dispositif de contrôles renforcés pour les navires présentant le plus de risques, ainsi que des dispositions relatives à l'élimination accélérée des pétroliers à simple coque en recherchant, autant que possible, un accord à l'Organisation maritime internationale.




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Date index: 2022-07-22
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