Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aim for optimal time-critical decision making
Block making
Can machine operator
Can machine setter
Can-making machine operator
Can-making machine setter
Decision-making
Decision-making process
Look after cigarette making machine
Make time-critical decisions
Make up the volume
Make up to the mark
Make up to volume
Making a fillet weld in the downhand position
Making a fillet weld in the flat position
Making a fillet weld in the gravity position
Making of time-critical decisions
Making the fillet welding the horizontal position
Making time-critical decisions
Mind cigarette making machine
Mind sweet making machines
Photogravure
Plate-making
Platemaking
Take care of cigarette making machine
Tend cigarette making machine
Tend sweet making machinery
Tend sweet making machines
Tending sweet making machines

Traduction de «pos can make » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
tend sweet making machinery | tending sweet making machines | mind sweet making machines | tend sweet making machines

utiliser des machines pour confectionner des sucreries


making a fillet weld in the downhand position | making a fillet weld in the flat position | making a fillet weld in the gravity position | making the fillet welding the horizontal position

soudage en gouttiere


making of time-critical decisions | making time-critical decisions | aim for optimal time-critical decision making | make time-critical decisions

prendre des décisions critiques en termes de délais


look after cigarette making machine | take care of cigarette making machine | mind cigarette making machine | tend cigarette making machine

utiliser une machine à fabriquer les cigarettes


make up the volume | make up to the mark | make up to volume

compléter au trait de jauge | compléter au volume


you can lead a horse to water but you can't make him drink

on ne fait pas boire un âne qui n'a pas soif


can-making machine setter [ can machine setter ]

régleur de machines à fabriquer les boîtes de conserve [ régleuse de machines à fabriquer les boîtes de conserve | régleur de machines à confectionner les boîtes de conserve | régleuse de machines à confectionner les boîtes de conserve ]


can machine operator [ can-making machine operator ]

opérateur de machine à fabriquer les boîtes de conserve [ opératrice de machine à fabriquer les boîtes de conserve ]


block making | photogravure | platemaking | plate-making

clichage | confection de clichés | confection de plaques | fabrication de clichés | fabrication de plaques | photogravure


decision-making [ decision-making process ]

prise de décision [ procédure de décision | processus décisionnel | processus de décision ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Concluding a two-year review as part of the Juncker Commission's ongoing Better Regulation initiative, the updated and simplified delegated regulation of the European fruit and vegetable sector will further strengthen the role of Producer Organisations (PO) by making them more attractive to non-members, while at the same time improving the functioning of the existing market management scheme.

Concluant un processus de réexamen de deux ans mené dans le cadre de l'initiative en cours «Mieux légiférer» de la Commission Juncker, le règlement délégué actualisé et simplifié relatif au secteur européen des fruits et légumes renforcera le rôle des organisations de producteurs (OP) en les rendant plus attrayantes pour les producteurs non-membres, tout en améliorant le fonctionnement du système existant de gestion du marché.


62. Emphasises that, through their operational programmes, POs can make important contributions to achieving environmental goals and improving food safety standards; welcomes the scheme’s environmental objectives but calls on the Commission to allow POs to adapt their operational programmes to suit their level of maturity as well as to target their funds on a broader range of measures aimed at increasing the sector’s overall competitiveness; stresses that a greater focus on measures aimed at innovation and added value has the most potential to improve producer incomes and thereby make POs more attractive to join;

62. souligne que les OP peuvent, dans le cadre de leurs programmes opérationnels, jouer un rôle important dans la réalisation des objectifs environnementaux et l'amélioration des normes de sécurité alimentaire; salue les objectifs environnementaux du système, mais demande à la Commission d'autoriser les OP à adapter leurs programmes opérationnels en fonction de leur niveau de maturité et à affecter leurs fonds à un plus grand nombre de mes ...[+++]


62. Emphasises that, through their operational programmes, POs can make important contributions to achieving environmental goals and improving food safety standards; welcomes the scheme’s environmental objectives but calls on the Commission to allow POs to adapt their operational programmes to suit their level of maturity as well as to target their funds on a broader range of measures aimed at increasing the sector’s overall competitiveness; stresses that a greater focus on measures aimed at innovation and added value has the most potential to improve producer incomes and thereby make POs more attractive to join;

62. souligne que les OP peuvent, dans le cadre de leurs programmes opérationnels, jouer un rôle important dans la réalisation des objectifs environnementaux et l'amélioration des normes de sécurité alimentaire; salue les objectifs environnementaux du système, mais demande à la Commission d'autoriser les OP à adapter leurs programmes opérationnels en fonction de leur niveau de maturité et à affecter leurs fonds à un plus grand nombre de mes ...[+++]


62. Emphasises that, through their operational programmes, POs can make important contributions to achieving environmental goals and improving food safety standards; welcomes the scheme’s environmental objectives but calls on the Commission to allow POs to adapt their operational programmes to suit their level of maturity as well as to target their funds on a broader range of measures aimed at increasing the sector’s overall competitiveness; stresses that a greater focus on measures aimed at innovation and added value has the most potential to improve producer incomes and thereby make POs more attractive to join;

62. souligne que les OP peuvent, dans le cadre de leurs programmes opérationnels, jouer un rôle important dans la réalisation des objectifs environnementaux et l'amélioration des normes de sécurité alimentaire; salue les objectifs environnementaux du système, mais demande à la Commission d'autoriser les OP à adapter leurs programmes opérationnels en fonction de leur niveau de maturité et à affecter leurs fonds à un plus grand nombre de mes ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For example, it highlights the potential of two key instruments of the Milk Package – Producer Organisations (POs) and collective negotiations – which are not yet fully exploited by Member States, producers' and farmers' organisations, and outlines various ways of making these more effective both at EU and Member State level.

Ainsi, il souligne le potentiel de deux instruments clés du «paquet lait» [les organisations de producteurs (OP) et les négociations collectives] que les États membres et les organisations de producteurs et d'agriculteurs n'exploitent pas encore pleinement, et énumère différents moyens de les rendre plus efficaces, tant au niveau de l'UE qu'au niveau des États membres.


35. Highlights the important role of producer organisations (POs) and their associations in increasing the bargaining power and influence producers have in the supply chain, as well as in research and innovation, and regrets the fact that there have only been limited moves towards setting up POs, particularly in the new Member States; considers that the rules for recognition of POs should be strengthened to increase more effectively the influence of producers in the negotiation of contracts; highlights that POs can benefit from financial support under Pillar II and urges further incentivisation at EU and Member State level, for example ...[+++]

35. souligne le rôle important des organisations de producteurs et de leurs associations dans le renforcement du pouvoir de négociation et de l'influence des producteurs dans la filière d'approvisionnement, ainsi que dans la recherche et l'innovation, regrette le peu de progrès accomplis au niveau de la création d'organisations de producteurs, notamment dans les nouveaux États membres; estime que les normes de reconnaissance des organisations de producteurs devraient être renforcées pour augmenter plus efficacement l'influence des pr ...[+++]


I can assure you that our POS+ system is secure and that no one can make any changes whatsoever without the authorization of the system administrator.

Je puis vous assurer que notre système POS+ est étanche et que personne ne peut y effectuer quelque changement que ce soit sans avoir obtenu l'autorisation de l'administrateur du système.


Finally, the added difficulty arising from identifying the origin of the funds from an accounting viewpoint is a practical obstacle to the POs actually making their contributions.

En fin de compte, la difficulté supplémentaire impliquée par l'identification de l'origine des fonds d'un point de vue comptable entrave dans la pratique le versement effectif des contributions de la part des organisations de producteurs.


The non-legislative actions of PO-A would have only limited effect alone, but, if combined, they would reinforce the positive impact of POP2(a) and make the scheme more visible to HSW and employers, thereby strengthening the BC brand.

Les actions non législatives de la PO-A n’auraient, seules, qu’un effet limité mais, en étant combinées, elles renforceraient l’incidence positive de la POP2 (a) et rendraient le régime plus visible aux TCE et aux employeurs, renforçant ainsi la marque CB.


Where a PO is representative of production and marketing in one or more landing places, the Member State may make various measures introduced by that PO compulsory for non-members marketing products in the same area.

Si une OP est représentative de la production et de la commercialisation dans un ou plusieurs lieux de débarquement, l'État membre peut rendre obligatoires diverses mesures de ladite OP pour des non-adhérents commercialisant des produits dans la même zone.


w