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Disorganized schizophrenia Hebephrenia
NASP
National Association for the Southern Poor
Poor-developed areas
Poorly developed infrastructure
Pro-poor development
Underdeveloped areas
Virginia Community Development Organization
Welcome as positive development

Vertaling van "poorly developed welcomes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
In postaxial polydactyly type B the extra digit is rudimentary and poorly developed.

polydactylie postaxiale type B


poorly developed infrastructure

déficience des infrastructures


poor-developed areas | underdeveloped areas

régions sous-développées


pro-poor development

développement favorable aux pauvres [ développement en faveur des pauvres | développement favorable aux plus démunis ]


Definition: A chronic stage in the development of a schizophrenic illness in which there has been a clear progression from an early stage to a later stage characterized by long- term, though not necessarily irreversible, negative symptoms, e.g. psychomotor slowing; underactivity; blunting of affect; passivity and lack of initiative; poverty of quantity or content of speech; poor nonverbal communication by facial expression, eye contact, voice modulation and posture; poor self-care and social performance. | Chronic undifferentiat ...[+++]

Définition: Stade chronique de l'évolution d'une maladie schizophrénique, avec une progression nette à partir du début jusqu'à un stade tardif caractérisé par des symptômes négatifs durables, mais pas obligatoirement irréversibles, par exemple ralentissement psychomoteur, hypoactivité, émoussement affectif, passivité et manque d'initiative, pauvreté de la quantité et du contenu du discours, peu de communication non verbale (expression faciale, contact oculaire, modulation de la voix et gestes), manque de soins apportés à sa personne et performances sociales médiocres. | Etat résiduel schizophrénique Restzustand (schizophrénique) Schizoph ...[+++]


Definition: A form of schizophrenia in which affective changes are prominent, delusions and hallucinations fleeting and fragmentary, behaviour irresponsible and unpredictable, and mannerisms common. The mood is shallow and inappropriate, thought is disorganized, and speech is incoherent. There is a tendency to social isolation. Usually the prognosis is poor because of the rapid development of negative symptoms, particularly flattening of affect and loss of volition. Hebephrenia should normally be diagnosed only in adolescents or young adults. | Disorganized schizophrenia Hebe ...[+++]

Définition: Forme de schizophrénie caractérisée par la présence, au premier plan, d'une perturbation des affects; les idées délirantes et les hallucinations restent flottantes et fragmentaires, le comportement est irresponsable et imprévisible; il existe fréquemment un maniérisme. L'humeur est superficielle et inappropriée. La pensée est désorganisée et le discours incohérent. Le trouble entraîne fréquemment un isolement social. Le pronostic est habituellement médiocre, en raison de l'apparition précoce de symptômes négatifs , concernant, en particulier, un émoussement des affects et une perte de la volonté. En principe, le diagnostic ...[+++]




National Association for the Southern Poor [ NASP | Virginia Community Development Organization ]

National Association for the Southern Poor [ NASP | Virginia Community Development Organization ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
52. Stresses that further liberalisation of trade and the intensification of intra-regional trade are essential to the economic development of the region; stresses the importance for the local populace and for the region's trading partners of establishing an area of economic opportunity and prosperity in the Black Sea region; stresses the need to combat fraud and corruption so as to make the region more attractive to investors; emphasises the importance of cooperation in the field of tourism and of port and coastline development; supports the EU's Integrated Maritime Policy, whose aim is the socio-economic development of maritime regions, but views with regret the fact that its Black Sea dimension is ...[+++]

52. souligne qu'une plus grande libéralisation des échanges et qu'une intensification du commerce interrégional sont essentielles pour le développement économique de la région; insiste sur l'importance de créer un espace favorable aux possibilités économiques et à la prospérité dans la région de la mer Noire, tant pour les populations qui y habitent que pour ses partenaires commerciaux; souligne la nécessité de lutter contre la corruption et la fraude pour rendre la région plus attractive pour les investisseurs; souligne l'importance de la coopération dans le secteur du tourisme ainsi que dans celui du développement des ports et de l' ...[+++]


52. Stresses that further liberalisation of trade and the intensification of intra-regional trade are essential to the economic development of the region; stresses the importance for the local populace and for the region's trading partners of establishing an area of economic opportunity and prosperity in the Black Sea region; stresses the need to combat fraud and corruption so as to make the region more attractive to investors; emphasises the importance of cooperation in the field of tourism and of port and coastline development; supports the EU's Integrated Maritime Policy, whose aim is the socio-economic development of maritime regions, but views with regret the fact that its Black Sea dimension is ...[+++]

52. souligne qu'une plus grande libéralisation des échanges et qu'une intensification du commerce interrégional sont essentielles pour le développement économique de la région; insiste sur l'importance de créer un espace favorable aux possibilités économiques et à la prospérité dans la région de la mer Noire, tant pour les populations qui y habitent que pour ses partenaires commerciaux; souligne la nécessité de lutter contre la corruption et la fraude pour rendre la région plus attractive pour les investisseurs; souligne l'importance de la coopération dans le secteur du tourisme ainsi que dans celui du développement des ports et de l' ...[+++]


52. Stresses that further liberalisation of trade and the intensification of intra-regional trade are essential to the economic development of the region; stresses the importance for the local populace and for the region's trading partners of establishing an area of economic opportunity and prosperity in the Black Sea region; stresses the need to combat fraud and corruption so as to make the region more attractive to investors; emphasises the importance of cooperation in the field of tourism and of port and coastline development; supports the EU's Integrated Maritime Policy, whose aim is the socio-economic development of maritime regions, but views with regret the fact that its Black Sea dimension is ...[+++]

52. souligne qu'une plus grande libéralisation des échanges et qu'une intensification du commerce interrégional sont essentielles pour le développement économique de la région; insiste sur l'importance de créer un espace favorable aux possibilités économiques et à la prospérité dans la région de la mer Noire, tant pour les populations qui y habitent que pour ses partenaires commerciaux; souligne la nécessité de lutter contre la corruption et la fraude pour rendre la région plus attractive pour les investisseurs; souligne l'importance de la coopération dans le secteur du tourisme ainsi que dans celui du développement des ports et de l' ...[+++]


21. Calls on the Commission and the Member States to incorporate the requirements of emission reductions, and measures to adapt to the consequences of climate change, into development aid programmes, and/or to refer to these requirements in the decision-making processes of international development aid agencies, thus involving the private sector, public authorities and non-governmental organisations in the countries or regions concerned by way of partnerships; stresses that additional resources need to be mobilised to help developing countries to tackle the climate change challenge, and that emerging initiatives in this context must be ...[+++]

21. invite la Commission et les États membres à intégrer les impératifs de réduction des émissions et des mesures d'adaptation aux conséquences du changement climatique dans les programmes d'aide au développement et, le cas échéant, à faire référence à ces impératifs dans les processus de décision des agences internationales pour l'aide au développement et à impliquer également le secteur privé, les pouvoirs publics et les organisations non gouvernementales dans les pays ou régions concernés au travers de partenariats; souligne que des ressources supplémentaires doivent être mobilisées afin d'aider les pays en développement à relever le ...[+++]


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Calls on the Commission and the Member States to incorporate the requirements of emission reductions, and measures to adapt to the consequences of climate change, into development aid programmes, and/or to refer to those requirements in the decision-making processes of international development aid agencies, thus involving the private sector, public authorities and non-governmental organisations in the countries or regions concerned by way of partnerships; stresses that additional resources need to be mobilised to help developing countries to tackle the climate change challenge, and that emerging initiatives in this context must be form ...[+++]

invite la Commission et les États membres à intégrer les impératifs de réduction des émissions et des mesures d'adaptation aux conséquences du changement climatique dans les programmes d'aide au développement et, le cas échéant, à faire référence à ces impératifs dans les processus de décision des agences internationales pour l'aide au développement et à impliquer également le secteur privé, les pouvoirs publics et les organisations non gouvernementales dans les pays ou régions concernés au travers de partenariats; souligne que des ressources supplémentaires doivent être mobilisées afin d'aider les pays en développement à relever les dé ...[+++]


1. Welcomes the Commission's proposal for the establishment of a Global Climate Change Alliance (GCCA) between the EU and poor developing countries, which are most vulnerable to climate change and least equipped to adapt to it, as called for in the Commission's Green Paper of 29 June 2007 entitled "Adapting to climate change in Europe – options for EU action" (COM(2007)0354); emphasises the potential of the strengthened dialogue to feed positively into the international climate change negotiations in Poznań in 2008 and Copenhagen in 2009;

1. se félicite de la proposition de la Commission de construire une Alliance mondiale contre le changement climatique (AMCC) entre l'Union européenne et les pays en développement pauvres, les plus vulnérables au changement climatique et les moins équipés pour s'y adapter, comme demandé dans le Livre vert du 29 juin 2007 de la Commission intitulé "Adaptation au changement climatique en Europe: les possibilités d'action de l'Union européenne" (COM(2007)0354); souligne le potentiel du dialogue renforcé en tant que contribution positive aux négociations internationales sur le changement climatique de Poznań en 2008 et de Copenhague en 2009; ...[+++]


The Commission welcomes the extension of the scope of the DAC Recommendation (through lowering the threshold for its application), after years of impasse, and calls for further progress, i.e. to move from a trade approach limited to the issue of reciprocal access between donors to a more pro-poor approach centred on developing countries.

La Commission se réjouit de l'extension de la portée de la recommandation du CAD (par l'abaissement du seuil pour son application), après des années d'impasse, et appelle à de nouveaux progrès, c'est-à-dire à passer d'une approche commerciale limitée à la question de l'accès réciproque des donateurs à une approche davantage axée sur les pauvres, qui place les pays en développement au centre.


11. Welcomes the agreement reached at the abovementioned G8 Summit on a comprehensive financial and economic plan to support the progress for Africa, where most extreme poverty is concentrated, and in particular the decision taken to cancel completely the remaining debts of heavily indebted poor countries to the IMF, the World Bank and the African Development Fund as a way of meeting the MDGs; emphasises that this initiative must be extended to those developing countries which hav ...[+++]

11. se félicite de l'accord conclu au cours du Sommet du G8 précité, sur un plan financier et économique exhaustif pour soutenir les progrès réalisés par l'Afrique, où se concentre essentiellement l'extrême pauvreté et, notamment, de la décision d'annuler entièrement la dette subsistante des pays pauvres lourdement endettés à l'égard du FMI, de la Banque mondiale et du Fonds africain de développement, en tant que moyen pour atteindre les OMD; souligne que cette initiative doit être étendue à tous les pays en développement qui ont prouvé concrètement qu'ils travaillaient à réduire la corruption, à accroître la transparence et à valoriser ...[+++]


12. Welcomes the willingness expressed by Commissioner Mandelson in his statement of 9 February 2006 in Mauritius to adopt a differentiated approach to poor countries based on their level of development and to maintain a tariff preferences system that takes account of these disparities;

12. se félicite de la volonté du commissaire Mandelson, exprimée dans la déclaration du 9 février 2006 (Île Maurice), de différencier les pays pauvres selon leur niveau de développement, et de conserver un système de préférences tarifaires tenant compte de ces disparités;


The European Commission welcomes the Commission for Africa’s emphasis on the role that trade can play as a driver of growth for Africa’s development. The EU, which is already a main importer from Africa is also the main provider of Trade Related Assistance (50 per cent of total TRA is provided by the EC and Member States) and supports additional, targetted funding to help poor countries in Africa develop that capacity.

L’Union européenne, qui est déjà un des principaux importateurs de produits originaires d’Afrique est aussi le principal fournisseur de l’aide liée au commerce (50 pour cent du total de cette aide sont apportés par la CE et les États membres), et elle est en faveur d’un soutien supplémentaire et ciblé destiné à aider les pays pauvres d’Afrique à mettre en place les capacités nécessaires.




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'poorly developed welcomes' ->

Date index: 2021-04-02
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