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Care of the Elderly Policy Planning Sub-division
Communication Policy and Research Division
Develop aftersale policies
Develop competition policies
Develop cultural policies
Developing an after sale policy
Establish cultural policies
Establish trade regulation policies
Evaluate aftersales policies
Evaluate competition policies
Evaluate cultural policies
Fairs and Missions Policy and Evaluation Division
Policy and Development Division
Policy and Evaluation Division
Policy and Plans Division
Policy and Technology Division
Policy evaluation
Prepare competition policies
Produce aftersales policies
Program evaluation
Promote artistic policies
Strategic Policy Division

Vertaling van "policy and evaluation division " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Policy and Evaluation Division

Division des politiques et de l'évaluation


Policy and Development Division [ Strategic Policy Division | Policy and Technology Division ]

Division des politiques et du développement [ Division des politiques stratégiques | Division des politiques et de la technologie ]


Fairs and Missions Policy and Evaluation Division

Direction de la politique et de l'évaluation des foires et des missions


Communication Policy and Research Division

Division Recherche et Politique de la Communication


Care of the Elderly Policy Planning Sub-division

Sous-division d'élaboration de la politique du troisième âge


Policy and Plans Division | POL/PLS [Abbr.]

Division Politique et plans | POL/PLS [Abbr.]


policy evaluation | program evaluation

évaluation d'intervention


establish cultural policies | evaluate cultural policies | develop cultural policies | promote artistic policies

élaborer des politiques culturelles


evaluate aftersales policies | produce aftersales policies | develop aftersale policies | developing an after sale policy

élaborer des politiques de service après-vente


establish trade regulation policies | evaluate competition policies | develop competition policies | prepare competition policies

élaborer des politiques de concurrence
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Witnesses: From the Department of Foreign Affairs and International Trade: Don Stephenson, Director General, Trade Policy Bureau II, Services, Investment and Intellectual Property Bureau; Catherine Dickson, Director, Information and Technology Trade Policy Division; Johanne Forest, Consultant, Trade and Environment Policies, Environmental Relations Division.

Témoins : Du ministère des Affaires étrangères et du Commerce international : Don Stephenson, directeur général de la politique commerciale II, Services, Investissement et Propriété intellectuelle; Catherine Dickson, directrice, Direction de la politique commerciale sur l'information et la technologie; Johanne Forest, conseillère en politiques de commerce et environnement, Direction des relations environnementales.


Witnesses: From the Department of Foreign Affairs and International Trade: Don Stephenson, Director General, Trade Policy Bureau II, Services, Investment and Intellectual Property Bureau; Randle Wilson, Director, Trade Policy and Planning Division; Steve Brereton, Director, Investment Trade Policy Division; Fréderic Seppey, Deputy Director (Regional Agreements), Services Trade Policy Division; Johanne Forest, Consultant, Trade ...[+++]

Témoins : Du ministère des Affaires étrangères et du Commerce international : Don Stephenson, directeur général de la politique commerciale II, Services, Investissement et Propriété intellectuelle; Randle Wilson, directeur, Direction de la planification de la politique commerciale; Steve Brereton, directeur, Direction de la politique commerciale sur l'investissement; Fréderic Seppey, directeur adjoint (Accords régionaux), Direction de la politique commerciale sur les services; Johanne Forest, consultante, Commerce et environnement, Direction des relations ...[+++]


Witnesses: From Health Canada: Marie Fortier, Acting Assistant Deputy Minister, Policy and Consultation Branch and Assistant Deputy Minister, Home Care Development; Abby Hoffman, Director general, Health Policy and Information Directorate; Phyllis Colvin, Director, Health Policy Division, Policy and Consultation Branch; Frank Fedyk, Director, Health System and Policy Division, Policy and Consultation Branch; Richard Jock, Direc ...[+++]

Témoins : De Santé Canada : Marie Fortier, sous-ministre adjoint par intérim, Direction générale des politiques et de la consultation et sous-ministre adjoint, Développement des soins à domicile; Abby Hoffman, directrice générale, Direction des politiques de santé et de l'information; Phyllis Colvin, directrice, Division de la politique de la santé, Direction générale des politiques et de la consultation; Frank Fedyk, directeur, ...[+++]


The Commission notes that it has recently launched a study which will provide a complete and objective review of all aspects of the EU's trade defence policy and practice, including an evaluation of the performance, methods, utilisation and effectiveness of the present TDI scheme in achieving its trade policy objectives, an evaluation of the effectiveness of the existing and potential policy decisions of the European Union (e.g., the Union interest test, the lesser duty ru ...[+++]

La Commission précise qu'elle a récemment lancé une étude qui passera en revue de manière exhaustive et objective tous les aspects de la politique de défense commerciale de l'UE et de ses pratiques en la matière. Cette étude évaluera notamment l'utilisation de l'actuel instrument de défense commerciale, les méthodes employées dans le cadre de celui-ci, les résultats obtenus et l'efficacité de cet instrument quant à la réalisation des objectifs de politique commerciale de l'UE. Elle évaluera l'efficacité des ...[+++]


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Reference for a preliminary ruling — Court of Appeal (Civil Division) (England and Wales) — Interpretation of Article 3(a) of Regulation (EC) No 469/2009 of the European Parliament and of the Council of 6 May 2009 concerning the supplementary protection certificate for medicinal products (OJ 2009 L 152, p. 1) — Conditions for obtaining a certificate — Definition of ‘product protected by a basic patent in force’ — Criteria — Effect of Agreement 89/695/EEC relating to Community patents on the evaluation of those criteria if there is ind ...[+++]

Demande de décision préjudicielle — Court of Appeal (England Wales) (Civil Division) — Interprétation de l'art. 3, (a) du règlement (CE) no 469/2009 du Parlement européen et du Conseil, du 6 mai 2009, concernant le certificat complémentaire de protection pour les médicaments (JO L 152, p. 1) — Conditions d'obtention du certificat — Notion de «produit protégé par un brevet de base en vigueur» — Critères — Incidence de l'accord 89/695/CEE en matière de brevets communautaires sur l'évaluation desdits critères dans l'hypothèse d'une contr ...[+++]


considers that in order to make progress on the appropriate division of labour, it would be desirable if the Green Paper could support the inclusion in EU aid policy of an approach based not only on objectives but also on stakeholders and on the distribution of responsibilities between them. This is an approach that would value the contribution of local and regional bodies to enriching cooperation policy and making it more effective;

estime que pour réaliser des avancées dans une division adéquate du travail, il serait souhaitable que le livre vert soutienne l'introduction dans la politique d'aide de l'UE d'une approche qui se fonde non seulement sur les objectifs mais également sur les acteurs et la répartition des responsabilités entre ces derniers, approche qui valorise la contribution des collectivités régionales et locales à l'enrichissement et l'efficacité de la politique de coopération;


In order to promote the partnership for development (MDG 8) and the effectiveness of development aid (Paris Declaration on Aid Effectiveness[9]) there is a particular need to expand ongoing exchanges of information and experiences with the African partners on country strategies and how each side carries out and evaluates its development policy with the aim to improve complementarities and division of labour, the use of country syst ...[+++]

Pour promouvoir le partenariat pour le développement (OMD 8) et l'efficacité de l'aide au développement (déclaration de Paris sur l'efficacité de l'aide[9]), il importe en particulier d'intensifier les échanges d'informations et d'expériences actuellement pratiqués avec les partenaires africains concernant les différentes stratégies nationales et la façon dont chaque partie mène et évalue sa politique de développement, de sorte à améliorer les complémentarités et la répartition des tâches, l'utilisation des systèmes nation ...[+++]


We have with us today a group of distinguished witnesses, starting with Mr. Don Stephenson, the director general of the Trade Policy Bureau; Mr. Randle Wilson, the director of the Trade Policy and Planning Division; Steve Brereton, the director of the Investment Trade Policy Division; and Frédéric Seppey, the deputy director for Regional Agreements, along with Johanne Forest, a consultant for Trade and Environment, Environmental Relations Division. ...[+++]

Nous accueillons aujourd'hui des témoins de marque, M. Don Stephenson, directeur général de la politique commerciale; M. Randle Wilson, directeur, Direction de la planification de la politique commerciale; M. Steve Brereton, directeur, Direction de la politique commerciale sur l'investissement; et M. Frédéric Seppey, directeur adjoint, Direction des accords régionaux ainsi que Mme Johanne Forest, conseillère en matière de commerce et d'environnement pour la Direction des relations environnementales.


In the Commission's view, the main tasks and activities to be performed at the EU level are: exchange of experience between policy makers and experts in prevention; define and agree priorities for action; agree on crime prevention policies/measures which have proven to work (good practices); agree on uniform methodologies to prepare, implement and evaluate prevention policies; enhance awareness throughout the Union on the relevance of general crime ...[+++]

La Commission considère que les principales tâches et activités à accomplir au niveau de l'UE sont les suivantes: procéder à un échange d'expériences entre responsables politiques et experts de la prévention; définir et arrêter de commun accord les actions prioritaires; convenir des politiques et mesures en matière de prévention de la criminalité dont l'efficacité a été démontrée (bonnes pratiques); convenir de méthodologies uniformes pour l'élaboration, la mise en oeuvre et l'évaluation des politiques de prévention; sensibiliser davantage la populati ...[+++]


The report states clearly that there was a widespread feeling that the government should not be involved in multiculturalism especially in Toronto and Calgary and the notion that multiculturalism policy was ultimately divisive was expressed clearly in Montreal, Toronto and Calgary (1335 ) The study also evaluated the Canadian Race Relations Foundation and the Canadian Heritage Languages Institute, both of which are large components of the multicultural program.

D'après cette étude, il existe un sentiment généralisé, notamment à Toronto et à Calgary, selon lequel le gouvernement ne devrait pas s'occuper de multiculturalisme, et l'idée selon laquelle la politique de multiculturalisme est finalement un facteur de discorde a été exprimée clairement à Montréal, à Toronto et à Calgary (1335) L'étude a aussi fait une évaluation de la Fondation canadienne des relations raciales et de l'Institut canadien des langues patrimoniales, deux composantes importantes du programme de multiculturalisme.


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