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Balance participants' personal needs with group needs
Basic needs
Basic requirements
Declaration of BOP-related need
Declaration of need
Essential needs
History of science
If-needed demon
If-needed facet
If-needed procedure
Labor force requirements
Labor needs
Labor requirements
Labour force requirements
Labour needs
Labour requirements
Lecturer in philosophy
Manpower needs
Manpower requirements
Need to know
Need-to-know principle
Philosophical studies teacher in secondary school
Philosophy
Philosophy lecturer
Philosophy of science
Philosophy professor
Philosophy teacher
Philosophy teacher secondary school
Representation of balance of payments financing need
Representation of need
Science philosophy
Secondary school teacher of philosophy
To-establish procedure
Work force needs
Worker requirement
Workforce needs
Workforce requirements

Traduction de «philosophy needed » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


philosophy professor | philosophy teacher | lecturer in philosophy | philosophy lecturer

enseignant-chercheur en philosophie politique/enseignante-chercheuse en philosophie politique | enseignante-chercheuse en philosophie politique | enseignant-chercheur en philosophie | enseignant-chercheur en philosophie/enseignante-chercheuse en philosophie


philosophy of science [ history of science | science philosophy ]

philosophie des sciences [ histoire des sciences ]


philosophical studies teacher in secondary school | philosophy teacher | philosophy teacher secondary school | secondary school teacher of philosophy

professeur de philosophie | professeur de philosophie/professeure de philosophie | professeure de philosophie


balance participants' personal needs with those of the group | engage and manage groups through your dance leadership in a creative context | balance needs between those of participants' personal needs and the group | balance participants' personal needs with group needs

trouver un juste équilibre entre les besoins personnels des participants et les besoins du groupe


declaration of BOP-related need | declaration of need | representation of balance of payments financing need | representation of need

déclaration de besoin | déclaration de besoin de financement de la balance des paiements


basic needs [ basic requirements | essential needs ]

besoins fondamentaux [ besoins essentiels ]


manpower requirements [ manpower needs | labour force requirements | labour needs | labour requirements | workforce requirements | worker requirement | workforce needs | work force needs | labor force requirements | labor needs | labor requirements ]

besoins en main-d'œuvre [ effectif nécessaire ]


if-needed demon | if-needed facet | if-needed procedure | to-establish procedure

procédure démon | procédure pour établir | procédure si-requise | procédure si-besoin


need to know | need to know | need-to-know principle

besoin d'en connaître
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
These exceptions to the underlying home country philosophy of the Directive need to be carefully examined. This should not result in a watering-down of investor protection: home country authorities are frequently best-placed to supervise and enforce investor protection requirements once they are detected.

Ces exceptions à la philosophie sous-jacente de la directive - le principe du pays d'origine - doivent être réexaminées d'un oeil critique, en évitant toutefois d'affaiblir la protection des investisseurs. Les autorités du pays d'accueil sont souvent les mieux placées pour surveiller et appliquer les règles de protection des investisseurs et détecter les cas de violation de ces règles.


describe the overall philosophies and principles of the organisation with regard to safety and in such a way as to meet the needs of relevant stakeholders as closely as possible, (hereinafter ‘the policy’);

à décrire les bases théoriques et les principes généraux de l’organisation en matière de sécurité, de manière à répondre au mieux aux besoins des parties prenantes concernées (ci-après «la politique»);


The priority should not be austerity, otherwise we shall nip in the bud what little growth is available; what we need is a philosophy of employment growth that we need to defend.

La priorité ne doit pas être l’austérité, sans quoi on tuera dans l’œuf le peu de croissance disponible; c’est bien davantage une logique de croissance de l’emploi que nous devons défendre.


If rising fuel prices are a problem, if there is an urgent need to reduce energy consumption in general, if the irresponsibly high levels of CO2 emissions need to be lowered, and if we want to do something to combat climate change, we shall not put these things to rights with a philosophy of more and more, higher and higher, faster and faster, ever more sophistication and ever more mobility but much rather by adopting a different lifestyle, in which slower, more modest and thriftier are the order of the day.

Si la hausse du prix des carburants pose problème, s’il devient urgent de réduire la consommation énergétique en général, si les émissions de CO2 qui atteignent des niveaux insolents doivent être réduites, et si nous voulons nous impliquer dans la lutte contre le changement climatique, nous ne pourrons pas refaire le monde en nous fondant sur la philosophie du toujours plus, toujours plus haut, toujours plus vite, toujours plus sophistiqué et toujours plus mobile, mais bien en adoptant un mode de vie différent, qui remettra au goût du jour la lenteur, la modestie et le souci de l’économie.


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This initiative is, however, also a model for the new philosophy needed for North-South relations – relations which do not involve exploitation, domination or paternalistic aid, but rather relations based on partnerships with a view to promoting the technological independence and development of the countries concerned, and their active participation in the implementation and coordination of the programme.

Mais cette initiative est aussi un modèle au regard de la nouvelle philosophie des rapports Nord-Sud qu'il importe d'instaurer, des rapports qui ne sont ni des rapports d'exploitation, ou de domination, ni des rapports d'assistance paternaliste, mais plutôt des rapports de partenariat pour favoriser l'autonomie et l'émergence technologique des pays concernés, ainsi que leur participation active à la mise en œuvre et à la coordination du programme.


By its very nature, the Barcelona Process constitutes a unique political project, combining bilateral and regional levels of political, economic and social dialogue as well as opportunities of interaction, bridges and confidence-building among peoples. Therefore the overall philosophy of the project is an acquis in itself that ought to be preserved and whose political potential needs to be further enhanced and more result-oriented.

Par sa nature même, le processus de Barcelone est un projet politique unique, qui établit un dialogue politique, économique et social aux niveaux bilatéral et régional, tout en permettant des échanges, la création de liens et l'instauration d'une confiance entre les peuples. Par conséquent, la philosophie générale qui sous-tend le projet constituant un acquis en soi, qu'il y a lieu de préserver et d'exploiter davantage sur le plan politique en privilégiant les résultats.


There needs to be a basic philosophy underlying the European budget, a basic philosophy of shared, not concentrated, administrative responsibility – and I stress, shared: this is extremely important – and Parliament needs to have a greater political role, for it must discharge its mandate as effectively as possible. Parliament, like the Union as a whole, must be a visibly political institution and make political responses.

Il faut une philosophie de fond du budget européen, une philosophie de fond qui implique une responsabilité administrative partagée, et non concentrée - je répète : partagée, ce qui est essentiel - avec un rôle plus politique pour ce Parlement, qui doit assumer sa tâche de manière optimale parce que, comme l'Union, il doit afficher une physionomie politique et donner des réponses politiques.


This Directive provides that certain categories of professional and institutional investor can be exempted from the scope of mandatory investor protection schemes provided for in the Directive (Article 4(2)) "if it does not consider that they need special protection from the cover afforded by investor-compensation schemes" (recital 17).The Investor Compensation Scheme Directive clearly revolves around the "need for protection" philosophy.

Cette directive dispose que certaines catégories d'investisseurs professionnels et institutionnels peuvent être exclues du bénéfice de la couverture des systèmes de protection des investisseurs prévus par la directive (article 4, paragraphe 2) si l'État membre estime "qu'ils n'ont pas besoin d'une protection particulière" (17e considérant). La philosophie de cette directive repose donc clairement sur le principe du "besoin de protection".


These exceptions to the underlying home country philosophy of the Directive need to be carefully examined. This should not result in a watering-down of investor protection: home country authorities are frequently best-placed to supervise and enforce investor protection requirements once they are detected.

Ces exceptions à la philosophie sous-jacente de la directive - le principe du pays d'origine - doivent être réexaminées d'un oeil critique, en évitant toutefois d'affaiblir la protection des investisseurs. Les autorités du pays d'accueil sont souvent les mieux placées pour surveiller et appliquer les règles de protection des investisseurs et détecter les cas de violation de ces règles.


This Directive provides that certain categories of professional and institutional investor can be exempted from the scope of mandatory investor protection schemes provided for in the Directive (Article 4(2)) "if it does not consider that they need special protection from the cover afforded by investor-compensation schemes" (recital 17).The Investor Compensation Scheme Directive clearly revolves around the "need for protection" philosophy.

Cette directive dispose que certaines catégories d'investisseurs professionnels et institutionnels peuvent être exclues du bénéfice de la couverture des systèmes de protection des investisseurs prévus par la directive (article 4, paragraphe 2) si l'État membre estime "qu'ils n'ont pas besoin d'une protection particulière" (17e considérant). La philosophie de cette directive repose donc clairement sur le principe du "besoin de protection".


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