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Date of phasing out
Early phase out
Early phase-out
PCB equipment phase-out
Phase out
Phase out of CFCs
Phase out of ozone depleting susbtances
Phase-out
Phase-out of PCB equipment
Phase-out of ozone-depleting substances
Phasing down
Phasing out
To phase out aid

Vertaling van "phases out benchmarks " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
phase-out of ozone-depleting substances | phase out of ozone depleting susbtances | phase out | phase-out

élimination progressive des substances qui appauvrissent la couche d'ozone | élimination progressive


phase-out [ phase out ]

retrait progressif [ élimination graduelle ]


PCB equipment phase-out [ phase-out of PCB equipment ]

élimination progressive du matériel contenant des BPC




phase out of CFCs | phase out

élimination progressive des CFC | élimination progressive










IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Based on the Commission's assessment, the commitments taken by the Ukrainian leadership, and the outcome of the continuous monitoring and reporting carried out since the launch of EU-Ukraine Visa Liberalisation Dialogue in October 2008, the Commission considers that Ukraine meets all the benchmarks set in respect of the four blocks of the second phase of the Visa Liberalisation Action Plan.

La Commission estime, eu égard à sa propre évaluation, aux engagements pris par les dirigeants ukrainiens et aux résultats du suivi permanent et des rapports réalisés depuis le lancement, en octobre 2008, du dialogue entre l'UE et l'Ukraine sur la libéralisation du régime des visas, que l'Ukraine remplit tous les critères de référence définis dans les quatre blocs de la seconde phase du plan d'action.


Based on the Commission's assessment, and given the outcome of the continuous monitoring and reporting carried out since the launch of the EU-Georgia Visa Liberalisation Dialogue in June 2012, the Commission considers that Georgia has made the necessary progress and undertaken all the required reforms to ensure effective and sustainable achievement of all the benchmarks set in the four blocks of the second phase of the VLAP.

La Commission estime, eu égard à sa propre évaluation et aux résultats du suivi permanent et des rapports réalisés depuis le lancement, en juin 2012, du dialogue entre l'UE et la Géorgie sur la libéralisation du régime des visas, que la Géorgie a accompli les progrès nécessaires et entrepris toutes les réformes requises pour que tous les critères de référence définis dans les quatre blocs de la deuxième phase du plan d’action soient atteints de manière effective et durable.


Building on these reports, the Council shares the analysis that the Republic of Moldova has fulfilled all the benchmarks under the first phase of the Action Plan on Visa Liberalisation, and decides to launch the assessment of the benchmarks set out under the second phase.

En se fondant sur ces rapports, le Conseil souscrit à l'analyse selon laquelle la République de Moldavie a rempli tous les critères de référence au cours de la première phase du plan d'action pour la libéralisation du régime des visas, et décide de lancer l'évaluation des critères prévus dans le cadre de la deuxième phase.


116. Points out that, under the proposed benchmarking provisions, a share of the emissions certificates will still have to be purchased by those industrial installations which are not going to meet the benchmark, generating costs for EU companies facing international competition that their global competitors do not have to contend with; notes that, owing to the flexible architecture of the ETS, companies will be able to carry over unused allowances from the second to the third phase;

116. souligne qu'en vertu des dispositions proposées concernant l'utilisation d'un modèle de référence, une part des certificats d'émission continuera à devoir être achetée par les installations industrielles qui ne répondront pas aux critères établis, générant pour les entreprises européennes des coûts importants que leurs concurrents mondiaux n'auront pas à subir; note qu'en raison de l'architecture flexible du système d'échange de quotas d'émission, les entreprises auront la possibilité de reporter des quotas inutilisés de la deuxième à la troisième phase; ...[+++]


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48. Points out that under the proposed benchmarking provisions a share of the emissions certificates will still have to be purchased by those industrial installations which are not going to meet the benchmark, generating costs for EU companies facing international competition that their global competitors do not have to contend with; notes that, owing to the flexible architecture of the ETS, companies will be able to carry over unused allowances from the second to the third phase;

48. souligne qu'en vertu des dispositions proposées concernant l'utilisation d'un modèle de référence, une part des certificats d'émission continuera à devoir être achetée par les installations industrielles qui ne répondront pas aux critères établis, générant pour les entreprises européennes des coûts importants que leurs concurrents mondiaux n'auront pas à subir; note qu'en raison de l'architecture flexible du système d'échange de quotas d'émission, les entreprises auront la possibilité de reporter des quotas inutilisés de la deuxième à la troisième phase; ...[+++]


90. Urges the Council and the Commission to set up human rights subcommittees with all neighbourhood countries, and in particular with Israel, as part of the negotiations on an upgrading of the bilateral relations and in accordance with the intention expressed by both parties as a result of the Association Council on 16 June 2008; welcomes the first meeting of the subcommittee with the Palestinian Authority on 2 December 2008; reiterates its call for parliamentarians to be associated with the preparations for meetings of such subcommittees and to be informed of their outcome; points out once again that, as in the case of Tunisia, the subcommittees’ sessions might focus on establishing the durability of the subcommittee concerned and fost ...[+++]

90. invite instamment le Conseil et la Commission à créer des sous-commissions des droits humains avec tous les pays voisins, et en particulier avec Israël, dans le cadre des négociations sur le renforcement des relations bilatérales et conformément à l'intention exprimée par les deux parties à la suite du Conseil d'association du 16 juin 2008; se félicite de la première réunion de la sous-commission avec l'Autorité palestinienne le 2 décembre 2008; préconise à nouveau que des parlementaires soient associés à la préparation des réunions de ces sous-commissions et informés de leurs résultats; souligne à nouveau que, comme c'est le cas avec la Tunisie, les sessions des sous-commissions peuvent être consacrées à établir leur pérennité et à ...[+++]


The European Commission today welcomed falling prices in the cost of calls made between telephone networks in the Community, and adopted - at the initiative of Erkki Liikanen, European Commission responsible for Enterprise and Information Society - a Recommendation that phases out benchmarks for interconnection charges between network operators.

La Commission européenne s'est félicitée aujourd'hui de la baisse des coûts des appels entre des réseaux téléphoniques dans la Communauté et a adopté - à l'initiative d'Erkki Liikanen, membre de la Commission européenne chargé de l'Entreprise et de la société de l'information - une recommandation qui supprime progressivement les données de référence pour les redevances d'interconnexion entre opérateurs de réseaux.


Agreed with the country, the action plan will set out the different phases of relations in the short and medium terms, offering clear guidance on the benchmarks for each phase and each side's commitments. The first are now being drawn up, and they quite naturally include an action plan for Tunisia".

« Il est naturel que nous commencions par proposer cette politique aux pays avec lesquels nos relations sont les plus avancées, et la Tunisie en fait partie » a déclaré M. Verheugen.




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'phases out benchmarks' ->

Date index: 2022-04-30
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