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Classify users' needs
DEPR
Determine education needs
Diagnose teaching and training needs
Director Establishment Requirements
Director Establishment and Manpower Requirements
Director Establishment and Personnel Requirements
Establish anti personnel mine location
Establish clients' needs
Establish land mine location
Establish teaching and training needs
Establish users' needs
Find land mines
Identify clients' needs
Identify education needs
Identify land mines
If-needed demon
If-needed facet
If-needed procedure
Personnel needs
Staff requirements
Staff resource requirements
To-establish procedure

Traduction de «personnel-need for establishment » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
establish anti personnel mine location | establish land mine location | find land mines | identify land mines

repérer des mines terrestres


staff resource requirements [ staff requirements | personnel needs ]

besoins en personnel


Director Personnel/Communications Security Establishment

Directeur du personnel/Centre de la sécurité des télécommunications


classify users' needs | establish users' needs | establish clients' needs | identify clients' needs

déterminer les besoins de clients


determine education needs | establish teaching and training needs | diagnose teaching and training needs | identify education needs

recenser les besoins éducatifs | recenser les besoins en matière d'enseignement


if-needed demon | if-needed facet | if-needed procedure | to-establish procedure

procédure démon | procédure pour établir | procédure si-requise | procédure si-besoin


Director Establishment and Personnel Requirements [ DEPR | Director Establishment and Manpower Requirements | Director Establishment Requirements ]

Directeur - Besoins en effectifs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Trained personnel need to be available to assist children during their status determination and children should be provided with sustainable long-term perspectives through better access to education and health care.

Du personnel formé doit être disponible pour aider les enfants lors de la détermination de leur statut et il convient d'offrir à ceux-ci des perspectives durables à long terme par un meilleur accès à l'enseignement et aux soins de santé.


The improved efficiency and quality of the asylum process should (a) enable MS to quicker distinguish between asylum seekers and other migrants in mixed arrivals, thus optimising labour and administrative resources needed to establish and complete applicable procedures (return, asylum, humanitarian status, extradition etc.); (b) allow the asylum authorities to take robust decisions, based on complete and properly established factual circumstances of the claim, improve the defendability of negative decisions and reduce risk of their annulment by appeal bodies; (c) enable the asylum personnel ...[+++]

L’amélioration de l’efficacité et de la qualité de la procédure d’asile devrait a) permettre aux États membres de faire plus rapidement la distinction entre les demandeurs d’asile et les autres migrants en cas d'arrivées mixtes, et donc optimiser les ressources professionnelles et administratives nécessaires à la mise en œuvre et à l'accomplissement des procédures applicables (retour, asile, statut humanitaire, extradition, etc.); b) permettre aux autorités compétentes en matière d’asile de prendre des décisions solides, fondées sur les circonstances factuelles de la demande établies de manière complète et adéquate, améliorer la motivation des décisions négatives et réduire le risque de leur annulation par les instances de recours; c) per ...[+++]


The improved efficiency and quality of the asylum process should (a) enable MS to quicker distinguish between asylum seekers and other migrants in mixed arrivals, thus optimising labour and administrative resources needed to establish and complete applicable procedures (return, asylum, humanitarian status, extradition etc.); (b) allow the asylum authorities to take robust decisions, based on complete and properly established factual circumstances of the claim, improve the defendability of negative decisions and reduce risk of their annulment by appeal bodies; (c) enable the asylum personnel ...[+++]

L’amélioration de l’efficacité et de la qualité de la procédure d’asile devrait a) permettre aux États membres de faire plus rapidement la distinction entre les demandeurs d’asile et les autres migrants en cas d'arrivées mixtes, et donc optimiser les ressources professionnelles et administratives nécessaires à la mise en œuvre et à l'accomplissement des procédures applicables (retour, asile, statut humanitaire, extradition, etc.); b) permettre aux autorités compétentes en matière d’asile de prendre des décisions solides, fondées sur les circonstances factuelles de la demande établies de manière complète et adéquate, améliorer la motivation des décisions négatives et réduire le risque de leur annulation par les instances de recours; c) per ...[+++]


The need to establish Europe-wide standards on the independence, integrity and accountability of the national and Community statistical authorities led the Statistical Programme Committee established by Council Decision 89/382/EEC, Euratom , unanimously to endorse, at its meeting on 24 February 2005, the European Statistics Code of Practice (hereinafter referred to as the Code of Practice) as presented in the Recommendation of the Commission of 25 May 2005 on the independence, integrity and accountability of the national and Community statistical authorities.

Le besoin de définir des normes européennes concernant l’indépendance, l’intégrité et la responsabilité des autorités statistiques nationales et communautaire a conduit le comité du programme statistique, institué par la décision 89/382/CEE, Euratom du Conseil , à adopter, à l’unanimité, lors de sa réunion du 24 février 2005, le code de bonnes pratiques de la statistique européenne (ci-après dénommé «code de bonnes pratiques»), présenté dans la recommandation de la Commission du 25 mai 2005 concernant l’indépendance, l’intégrité et la responsabilité des autorités statistiques nationales et communautaire.


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The need to establish Europe-wide standards on the independence, integrity and accountability of the national and Community statistical authorities led the Statistical Programme Committee established by Council Decision 89/382/EEC, Euratom (2), unanimously to endorse, at its meeting on 24 February 2005, the European Statistics Code of Practice (hereinafter referred to as the Code of Practice) as presented in the Recommendation of the Commission of 25 May 2005 on the independence, integrity and accountability of the national and Community statistical authorities.

Le besoin de définir des normes européennes concernant l’indépendance, l’intégrité et la responsabilité des autorités statistiques nationales et communautaire a conduit le comité du programme statistique, institué par la décision 89/382/CEE, Euratom du Conseil (2), à adopter, à l’unanimité, lors de sa réunion du 24 février 2005, le code de bonnes pratiques de la statistique européenne (ci-après dénommé «code de bonnes pratiques»), présenté dans la recommandation de la Commission du 25 mai 2005 concernant l’indépendance, l’intégrité et la responsabilité des autorités statistiques nationales et communautaire.


civilian personnel, international consultants and locally hired (national and expatriate) personnel needed for the conduct of the operation over and above the normal operational requirements (including any overtime compensation payments).

le personnel civil, les consultants internationaux et le personnel (national ou expatrié) engagé sur place qui sont nécessaires à la conduite de l'opération au-delà des exigences opérationnelles habituelles (y compris le paiement des heures supplémentaires).


(g) locally hired personnel: civilian personnel, international consultants and locally hired (national and expatriate) personnel needed for the conduct of the operation over and above the normal operational requirements (including any overtime compensation payments).

g) personnel engagé sur place: personnel civil, consultants internationaux et personnel (national ou expatrié) engagé sur place qui sont nécessaires à la conduite de l'opération au-delà des exigences opérationnelles habituelles (y compris le paiement des heures supplémentaires).


(g) locally hired personnel: civilian personnel, international consultants and locally hired (national and expatriate) personnel needed for the conduct of the operation over and above the normal operational requirements (including any overtime compensation payments);

g) personnel engagé sur place: personnel civil, consultants internationaux et personnel (national ou expatrié) engagé sur place qui sont nécessaires à la conduite de l'opération au-delà des exigences opérationnelles habituelles (y compris le paiement des heures supplémentaires);


In particular, they will need to establish the rules defining the three levels of security and the conditions governing their implementation, approve the security assessments to be carried out on port facilities, draw up the list of port facilities which will need to designate a security officer and prepare a security plan, validate the security plan and the ship security plans for ships within their jurisdiction, issue security certificates to those ships and define the checking measures that will need to be organised.

Il s'agit notamment d'établir les règles définissant les trois niveaux de sûreté et les conditions de leur mise en oeuvre, d'approuver les évaluations de sûreté des installations portuaires qui devront être conduites, d'établir la liste des installations portuaires qui devront désigner un officier de sûreté et préparer un plan de sûreté, de valider ce plan de sûreté, ainsi que les plans de sûreté des navires relevant de leurs juridictions, de délivrer les certificats de sûreté de ces navires, et de définir les mesures de contrôles qu'il convient d'organiser.


Ireland notes that local authority personnel need to understand the nature and responses to poverty if they are to better develop local anti-poverty initiatives and is developing a Local Government Anti-Poverty Learning Network to address this need.

L'Irlande remarque que les personnes travaillant pour les autorités locales doivent comprendre la nature de la pauvreté et les solutions proposées pour pouvoir mettre en oeuvre des initiatives locales plus efficaces de lutte contre la pauvreté; pour cela, le pays travaille actuellement à la création d'un réseau de formation à la lutte contre la pauvreté au niveau des collectivités locales.


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