Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants
Aarhus Protocol
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Non-persistent unslotted CSMA
Non-persistent unslotted carrier sense multiple access
Occipitoposterior
Occipitosacral
Occipitotransverse
PGL
PLS
PURL
Paranoia
Persistent URL
Persistent Uniform Resource Locator
Persistent Universal Resource Locator
Persistent floater
Persistent floating product
Persistent floating substance
Persistent generalized lymphadenopathy
Persistent lymphadenopathy syndrome
Persistent slick forming substance
Protocol on Persistent Organic Pollutants
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS

Vertaling van "persist in labour " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Deep transverse arrest Obstructed labour due to persistent (position):occipitoiliac | occipitoposterior | occipitosacral | occipitotransverse

Arrêt en profondeur en position transverse Dystocie due à la persistance en position:occipito-iliaque | occipito-postérieure | occipito-sacrée | occipito-transverse


Unemployment Persistence and Costly Adjustment of Labour: A Canada-U.S. Comparison

Persistance du chômage et coût élevé de l'adaptation de la main-d'œuvre : une comparaison du Canada et des États-Unis


persistent floater | persistent floating product | persistent floating substance | persistent slick forming substance

flottant persistant | produit flottant persistant | substance flottante persistante


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants | Aarhus Protocol | Protocol on Persistent Organic Pollutants (POPs) | Protocol to the 1979 Convention on Long-range Transboundary Air Pollution on Persistent Organic Pollutants

Protocole à la Convention sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance, de 1979, relatif aux polluants organiques persistants | Protocole d'Aarhus | Protocole d'Aarhus de 1998 relatif aux polluants organiques persistants | Protocole relatif aux polluants organiques persistants


non-persistent unslotted carrier sense multiple access | non-persistent unslotted CSMA | non-persistent unslotted CSMA [Abbr.]

accès multiple avec détection de porteuse non-persistant sans découpage temporel | CSMA sans découpage de temps non-persistant


persistent Uniform Resource Locator [ PURL | persistent URL | persistent Universal Resource Locator ]

adresse PURL


Definition: The essential feature is a persistent preoccupation with the possibility of having one or more serious and progressive physical disorders. Patients manifest persistent somatic complaints or a persistent preoccupation with their physical appearance. Normal or commonplace sensations and appearances are often interpreted by patients as abnormal and distressing, and attention is usually focused upon only one or two organs or systems of the body. Marked depression and anxiety are often present, and may justify additional diagnoses. | Body dysmorphic disorder Dysmorphophobia (nondelusional) Hypochondriacal neurosis Hypochondriasis ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle de ce trouble est une préoccupation persistante concernant la présence éventuelle d'un ou de plusieurs troubles somatiques graves et évolutifs, se traduisant par des plaintes somatiques persistantes ou par une préoccupation durable concernant l'apparence physique. Des sensations et des signes physiques normaux ou anodins sont souvent interprétés par le sujet comme étant anormaux ou pénibles. L'attention du sujet se concentre habituellement sur un ou deux organes ou systèmes. Il existe souvent une dépression et une anxiété importantes, pouvant justifier un diagnostic supplémentaire. | Dysmorphoph ...[+++]


Intergovernmental Negotiating Committee for an International Legally Binding Instrument for Implementing International Action on Certain Persistent Organic Pollutants [ Intergovernmental Negotiating Committee to Prepare an International Legally Binding Instrument on Persistent Organic Pollutants ]

Comité de négociation intergouvernemental chargé d'élaborer un instrument international juridiquement contraignant visant une action internationale concernant certains polluants organiques persistants [ Comité de négociation intergouvernemental d'un instrument international juridiquement contraignant sur les polluants organiques persistants ]


persistent lymphadenopathy syndrome | PLS | persistent generalized lymphadenopathy | PGL

syndrome de lymphadénopathie | SLA | syndrome de lymphadénopathie chronique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Although the crisis saw a contraction of some gender gaps historically faced by women (largely the result of male-dominated sectors most hit by the crisis), gender differences still persist in labour market participation, pay and the risk of poverty.

me si la crise a eu pour effet de combler certains écarts entre les femmes et les hommes (parce que des secteurs essentiellement masculins de l’économie ont été particulièrement touchés), des différences entre les femmes et les hommes subsistent dans la participation au marché du travail, la rémunération et le risque de pauvreté.


It is unacceptable that we should see 13% youth unemployment, 14% unemployment amongst recent immigrants, and ridiculous levels of unemployment among aboriginal Canadians in the labour force precisely when we see employers complaining persistently about labour and skill shortages.

C'est inacceptable de voir un taux de chômage de 13 % chez les jeunes et de 14 % chez les nouveaux arrivants et des niveaux ridicules de chômage chez les Canadiens autochtones dans la population active, alors que nous entendons des employeurs se plaindre constamment des pénuries de main-d'oeuvre et de compétences.


7. Deplores the persistently high unemployment rates across most Member States, and is concerned by, in particular, the youth and long-term unemployment rates; stresses the need for increased investment alongside reform of national labour markets, and the importance of taking measures to boost the economy in order to increase job creation rates; as well as concentrate on creating quality workplaces; stresses in particular the need to improve national education systems and adapt them to the new skill and knowledge demands on the EU ...[+++]

7. déplore la persistance de taux de chômage élevés dans la plupart des États membres, les taux de chômage des jeunes et de chômage de longue durée étant particulièrement inquiétants; souligne la nécessité de plus d'investissements et de réformes des marchés du travail nationaux et insiste sur la nécessité d'adopter des mesures qui stimulent l'économie afin d'accroître le taux de création d'emplois, et de se concentrer sur la création de lieux de travail de qualité; souligne en particulier la nécessité d'améliorer les systèmes éduca ...[+++]


47. Is concerned that labour market reforms in many Member States have not managed to decrease the level of precarious jobs; observes that 50 % of jobs created in 2014 were temporary jobs; notes that, according to the Commission, in-work poverty persists, and that for 50 % of all job seekers, securing employment is not enough to lift them out of poverty, nor does it raise productivity; calls on the Member States to make job quality a priority and to address labour market segmentation; calls on the Member States to ensure that labo ...[+++]

47. s'inquiète du fait que les réformes du marché du travail dans de nombreux États membres n'ont pas permis de réduire le nombre d'emplois précaires; observe que 50 % des emplois créés en 2014 étaient des emplois temporaires; constate que, selon la Commission, la pauvreté au travail persiste et que l'obtention d'un emploi ne suffit pas, pour 50 % de tous les demandeurs d'emploi, à les sortir de la pauvreté ni à augmenter la productivité; demande aux États membres de faire de la qualité des emplois une priorité et de résoudre la se ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
48. Is concerned that labour market reforms in many Member States have not managed to decrease the level of precarious jobs; observes that 50 % of jobs created in 2014 were temporary jobs; notes that, according to the Commission, in-work poverty persists, and that for 50 % of all job seekers, securing employment is not enough to lift them out of poverty, nor does it raise productivity; calls on the Member States to make job quality a priority and to address labour market segmentation; calls on the Member States to ensure that labo ...[+++]

48. s'inquiète du fait que les réformes du marché du travail dans de nombreux États membres n'ont pas permis de réduire le nombre d'emplois précaires; observe que 50 % des emplois créés en 2014 étaient des emplois temporaires; constate que, selon la Commission, la pauvreté au travail persiste et que l'obtention d'un emploi ne suffit pas, pour 50 % de tous les demandeurs d'emploi, à les sortir de la pauvreté ni à augmenter la productivité; demande aux États membres de faire de la qualité des emplois une priorité et de résoudre la se ...[+++]


47. Is concerned that labour market reforms in many Member States have not managed to decrease the level of precarious jobs; observes that 50 % of jobs created in 2014 were temporary jobs; notes that, according to the Commission, in-work poverty persists, and that for 50 % of all job seekers, securing employment is not enough to lift them out of poverty, nor does it raise productivity; calls on the Member States to make job quality a priority and to address labour market segmentation; calls on the Member States to ensure that labo ...[+++]

47. s'inquiète du fait que les réformes du marché du travail dans de nombreux États membres n'ont pas permis de réduire le nombre d'emplois précaires; observe que 50 % des emplois créés en 2014 étaient des emplois temporaires; constate que, selon la Commission, la pauvreté au travail persiste et que l'obtention d'un emploi ne suffit pas, pour 50 % de tous les demandeurs d'emploi, à les sortir de la pauvreté ni à augmenter la productivité; demande aux États membres de faire de la qualité des emplois une priorité et de résoudre la se ...[+++]


I think they will be familiar to you. They include: education and skills, which are the great divide in our knowledge economy; growth of non-standard jobs such as self-employment, contract work, part-time and multiple jobs; the revolutionary rise in women's labour force participation; marriage breakdown and the increase in single parent families; mass immigration, overwhelmingly to Canada's largest cities; low birthrate requiring Canada to rely more heavily on immigration for its labour supply; persistent poverty where half of t ...[+++]

Il s'agit notamment de changements au niveau de l'éducation et des compétences, qui sont la grande ligne de partage dans notre économie du savoir, de l'augmentation du nombre d'emplois atypiques, comme le travail autonome, le travail à forfait, les emplois à temps partiel et les emplois cumulés, de l'explosion de la participation de la main-d'œuvre féminine, de la rupture des mariages et de l'augmentation du nombre de familles monoparentales, de l'immigration de masse, surtout vers les plus grandes villes canadiennes, du faible taux de natalité obligeant le Canada à compter largement sur l'immigration pour sa main-d'œuvre disponible, de la ...[+++]


E. whereas gender gaps in the EU labour markets persist in pay, in part-time versus full-time rates and in employment rates, due inter alia to parenthood, and whereas labour market segregation in employment is a major obstacle to a properly functioning EU labour market,

E. considérant que les disparités hommes-femmes sur les marchés européens de l'emploi persistent tant en ce qui concerne la rémunération, le taux d'emploi que le taux d'activité à temps partiel, notamment en raison de la parentalité, et que la ségrégation professionnelle sur le marché du travail constitue un obstacle majeur au fonctionnement adéquat du marché du travail de l'Union,


EU Trade Commissioner Pascal Lamy said : «These decisions demonstrate the EU's twin-track approach towards using tariff preferences to promote the respect of core labour standards: rewarding those beneficiary countries under the GSP that make particular efforts to implement core labour standards on the ground, and withdrawing GSP benefits in case of serious and persistent violations of labour rights.

Le Commissaire européen au commerce Pascal Lamy a déclaré : «Ces décisions démontrent la double utilisation des préférences tarifaires pour promouvoir le respect des normes fondamentales en matière de protection des droits des travailleurs : récompenser les pays bénéficiaires du SPG qui font un effort particulier pour appliquer réellement les normes fondamentales en matière de protection des droits des travailleurs, et retirer le bénéfice du SPG en cas de violations sérieuses et persistantes de ces droits.


Hon. Lucienne Robillard (Minister of Labour, Lib.): Mr. Speaker, clearly, it is indeed deplorable to see a labour conflict persist for so long. Ogilvie Mills workers are obviously experiencing a very difficult situation (1450) Some time ago, the union asked to meet with me.

Lorsqu'on regarde la situation présentement, on peut s'apercevoir que les travailleurs de la minoterie Ogilvie trouvent la situation très difficile (1450) Il y a quelque temps déjà, le syndicat a demandé à me rencontrer, ce que j'ai fait.


w