Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Conservatory dance lecturer
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Dance conservatory instructor
Dance school teacher
Drama teacher
Drama teacher secondary school
Feeble-mindedness mild mental subnormality
High school performing and dramatic arts teacher
Low school performance
Performing arts school dance instructor
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
Reduced school performance
Secondary school drama teacher
Summer Camp Personnel - Performance Evaluation

Vertaling van "performance at school " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
dance conservatory instructor | dance school teacher | conservatory dance lecturer | performing arts school dance instructor

professeur de danse | professeur de danse/professeure de danse | professeure de danse


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often rem ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherish ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou ...[+++]


drama teacher | secondary school drama teacher | drama teacher secondary school | high school performing and dramatic arts teacher

professeure d'art dramatique en enseignement secondaire | professeure de théâtre | professeur d'art dramatique en enseignement secondaire | professeur d'art dramatique en enseignement secondaire/professeure d'art dramatique en enseignement secondaire




Performance Evaluation Report - Schools/Training Establishments (CCO) [ Summer Camp Personnel - Performance Evaluation ]

Appréciation du rendement - Écoles/établissements de formation (OCC) [ Personnel des camps d'été - Application du rendement ]


reduced school performance

baisse du rendement scolaire


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

promouvoir un site culturel dans les écoles


Child Psychiatrics Disorders, Poor School Performance and Social Problems : the roles of family structure and low-income

Troubles psychiatriques, piètre réussite scolaire et problèmes sociaux chez l'enfant : rôles de la structure familiale et de la faiblesse du revenu


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Définition: Q.I. de 50 à 69 (chez les adultes, âge mental de 9 à moins de 12 ans). Aboutira vraisemblablement à des difficultés scolaires. Beaucoup d'adultes seront capables de travailler et de maintenir de bonnes relations sociales, et de s'intégrer à la société. | arriération mentale légère
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Schools play a pivotal role in lifelong learning, and therefore action is needed to improve the quality and performance of school education.

L’école joue un rôle central dans l’apprentissage tout au long de la vie, si bien que des mesures doivent être prises pour améliorer la qualité et la performance de l’enseignement scolaire.


[10] The Commission will in 2010 establish a thematic working group of policy-makers and experts from the Member States to examine the causes of low performance of school students in maths (including numeracy) and science.

[10] Dans le courant de 2010, la Commission créera un groupe de travail thématique rassemblant des décideurs politiques et des experts des États membres qui sera chargé de déterminer les raisons des difficultés des élèves en mathématiques (notamment en calcul) et en sciences.


In life-long learning, schools play a pivotal role, but action is needed to improve the quality and performance of school education.

Dans l'apprentissage tout au long de la vie, l'école joue un rôle central, mais des mesures doivent être prises pour améliorer la qualité et la performance de l'enseignement scolaire.


Schools play a pivotal role in life-long learning, and therefore action is needed to improve the quality and performance of school education. The current situation in Europe shows that there is no room for complacency.

L’école joue un rôle central dans l’apprentissage tout au long de la vie, si bien que des mesures doivent être prises pour améliorer la qualité et la performance de l’enseignement scolaire La situation actuelle en Europe montre qu’il ne faut pas relâcher les efforts.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Draws attention, in this regard, to the OECD's finding that the comparative performance of school systems in the PISA studies is negatively affected by the practices of moving students from one school to another on account of poor results, behavioural problems or specific learning difficulties and of streaming students in all subjects on the basis of ability;

14. attire l'attention, à cet égard, sur la constatation de l'OCDE selon laquelle un changement d'école en raison de mauvais résultats scolaires, de problèmes comportementaux ou de difficultés spécifiques d'apprentissage et la répartition des élèves en fonction de leurs aptitudes dans toutes les matières ont des conséquences négatives sur les performances du système scolaire dans le cadre de la comparaison PISA;


14. Draws attention, in this regard, to the OECD’s finding that the comparative performance of school systems in the PISA studies is negatively affected by the practices of moving students from one school to another on account of poor results, behavioural problems or specific learning difficulties and of streaming students in all subjects on the basis of ability;

14. attire l'attention, à cet égard, sur la constatation de l'OCDE selon laquelle un changement d'école en raison de mauvais résultats scolaires, de problèmes comportementaux ou de difficultés spécifiques d'apprentissage et la répartition des élèves en fonction de leurs aptitudes dans toutes les matières ont des conséquences négatives sur les performances du système scolaire dans le cadre de la comparaison PISA;


28. Draws attention, in this regard, to the OECD’s finding that the comparative performance of school systems in the PISA studies is negatively affected by the practices of moving students from one school to another on account of poor results, behavioural problems or specific learning difficulties and of streaming students in all subjects on the basis of ability;

28. à cet égard, attire l'attention sur la constatation de l'OCDE selon laquelle un changement d'école en raison de mauvais résultats scolaires, de problèmes comportementaux ou de difficultés spécifiques d'apprentissage et la répartition des élèves en fonction de leurs aptitudes dans toutes les matières ont des conséquences négatives sur les performances du système scolaire dans le cadre de la comparaison PISA;


Establish or further develop strategic national approaches to improving the performance of school pupils in reading literacy, mathematics and science, paying particular attention to pupils with a disadvantaged socio-economic background.

Mettre en place des stratégies nationales ou développer celles qui existent pour améliorer les performances des élèves en lecture, en mathématiques et en sciences, en accordant une attention particulière aux enfants issus d'un milieu socio-économique défavorisé.


Entry to Irish universities and admission to particular university courses is determined by students' performance in school leaving examinations, and in this case the Irish Leaving Certificate examination.

L’accès aux universités irlandaises et l’admission à des cursus universitaires particuliers sont déterminés par les résultats des étudiants aux examens de fin d’études secondaires, en l’occurrence le certificat de fin d’études irlandais.


We want to support networks to spread the education role of sport, and we have shed light on the major problem of the many competitive sportsmen and sportswomen who are unable to gain educational qualifications, because they reached the peak of their performance during their schooldays and then, to some extent, neglected their performance at school.

Nous voulons soutenir les réseaux qui élargissent le rôle éducatif du sport et nous avons quelque peu éclairci un problème majeur, à savoir le fait que les athlètes de haut niveau n'ont souvent pas la possibilité de terminer une formation car ils sont parvenus à des performances presque maximales pendant leur scolarité, ce qui les a amenés à négliger partiellement leurs résultats scolaires.


w