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Borg RPE scale
Borg scale
Borg's rating of perceived exertion scale
Comprehend the context
Object perceived colour
PFR
PNDB
PNL
Perceive the context
Perceived achromatic color
Perceived achromatic colour
Perceived chromatic color
Perceived chromatic colour
Perceived exertion scale
Perceived noise decibels
Perceived noise level
Perceived noise scale
Perceived noisiness scale
Perceived object color
Perceiving contexts
Power fail recovery
Power fail restart
Power-fail recovery
Power-fail restart
Rating of perceived exertion scale
SPL
Sound perceived level
Understand the context
Unrelated perceived color
Unrelated perceived colour

Vertaling van "perceived failings " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Borg's rating of perceived exertion scale | rating of perceived exertion scale | Borg RPE scale | Borg scale | perceived exertion scale

échelle de perception de l'effort de Borg | échelle de perception de l'effort | échelle de Borg | échelle RPE de Borg | échelle RPE | RPE


perceived noise level | PNL | perceived noise decibels | PNDB | sound perceived level | SPL

niveau de bruit perçu


unrelated perceived color | unrelated perceived colour

couleur isolée perçue


perceived achromatic color | perceived achromatic colour

couleur achromatique perçue


perceived chromatic color | perceived chromatic colour

couleur chromatique perçue


power fail recovery [ PFR | power fail restart | power-fail recovery | power-fail restart ]

reprise sur rupture de courant


comprehend the context | understand the context | perceive the context | perceiving contexts

comprendre un contexte


perceived object color [ object perceived colour ]

couleur-objet perçue


perceived noisiness scale | perceived noise scale

échelle de bruyance perçue


perceived noisiness scale [ perceived noise scale ]

échelle de «bruyance perçue»
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
directed at the EU country, even if the perceived failings are the responsibility of the government, parliament, federal or subnational bodies.

visent un pays de l’UE, même si les manquements apparents incombent aux instances gouvernementales, parlementaires, fédérales ou infranationales.


Many investment proposals, in particular those involving infrastructure sharing by private sector operators or resulting from public-private co-operation, are perceived by potential investors as higher risk transactions and therefore more likely to fail to attract private financing.

Les investisseurs potentiels considèrent que de nombreuses propositions d'investissement, notamment celles qui impliquent une utilisation partagée des infrastructures par des opérateurs du secteur privé ou qui résultent d'une coopération public-privé, sont des transactions plus risquées et donc moins susceptibles d'attirer des financements privés.


(3) In particular, the different practices of Member States in the treatment of creditors of banks in resolution and in the bail-out of failing banks have an impact on the perceived credit risk, financial soundness and solvency of their banks.

(3) En particulier, les différences de pratiques entre les États membres en ce qui concerne le traitement des créanciers des banques soumises à une procédure de résolution et le sauvetage des établissements défaillants influent sur la perception du risque de crédit, de la solidité financière et de la solvabilité de leurs banques.


In particular, the different incentives and practices of Member States in the treatment of creditors of banks under resolution and in the bail-out of failing banks with tax payers' money have an impact on the perceived credit risk, financial soundness and solvency of their banks and thus create an unlevel playing field.

En particulier, les différences d'incitations et de pratiques entre les États membres en ce qui concerne le traitement des créanciers des banques soumises à une procédure de résolution et le sauvetage des banques défaillantes avec l'argent des contribuablesinfluent sur la perception du risque de crédit, de la solidité financière et de la solvabilité de leurs banques et crée ainsi des conditions inéquitables.


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In particular, the different incentives and practices of Member States in the treatment of creditors of banks under resolution and in the bail-out of failing banks with tax payers' money have an impact on the perceived credit risk, financial soundness and solvency of their banks and thus create an unlevel playing field.

En particulier, les différences d'incitations et de pratiques entre les États membres en ce qui concerne le traitement des créanciers des banques soumises à une procédure de résolution et le sauvetage des banques défaillantes avec l'argent des contribuablesinfluent sur la perception du risque de crédit, de la solidité financière et de la solvabilité de leurs banques et crée ainsi des conditions inéquitables.


Fourthly, the Council failed to apply the overriding public interest test when invoking Article 4(3) 1st subparagraph when it considered only the perceived risks to its decision-making process associated to disclosure and not the positive effects of such disclosure, inter alia, for the legitimacy of the decision-making process and failed to apply the test when invoking Article 4(2) 2nd indent.

quatrièmement, le Conseil n’a pas recouru au critère de l’intérêt public supérieur en invoquant l’article 4, paragraphe 3, premier alinéa, lorsqu’il n’a examiné que les risques perçus liés à son processus décisionnel et non les effets positifs d’une telle divulgation, notamment pour la légitimité de son processus décisionnel et qu’il n’a pas utilisé ce critère en se prévalant de l’article 4, paragraphe 2, deuxième tiret.


(3) In particular, the different practices of Member States in the treatment of creditors of banks in resolution and in the bail-out of failing banks have an impact on the perceived credit risk, financial soundness and solvency of their banks.

(3) En particulier, les différences de pratiques entre les États membres en ce qui concerne le traitement des créanciers des banques soumises à une procédure de résolution et le sauvetage des établissements défaillants influent sur la perception du risque de crédit, de la solidité financière et de la solvabilité de leurs banques.


Pleas in law: Infringement of Rule 50 of Commission Regulation No 2868/95 and Article 76(2) of Council Regulation No 207/2009, as the Board of Appeal: (i) based its reasoning and decision on a fact that was not alleged or submitted by the parties, nor referred to in the contested decision, namely that the contested sign will primarily or exclusively be perceived as ‘ULTRA’ with a rounded figurative element; (ii) failed to address important arguments and evidence submitted by the applicant, regarding conceptual similarity, failed to c ...[+++]

Moyens invoqués: violation de la règle 50 du règlement no 2868/95 de la Commission et de l’article 76, paragraphe 2, du règlement no 207/2009 du Conseil en ce que la chambre de recours: i) a fondé sa décision et son raisonnement sur un fait qui n’a pas été allégué ou soumis par les parties ni mentionné dans la décision, à savoir que le signe litigieux sera principalement ou exclusivement perçu comme «ULTRA» avec un élément figuratif l’entourant; ii) n’a pas examiné des arguments et des éléments de preuve importants soumis par la requérante en ce qui concerne la similitude conceptuelle, n’a pas comparé correctement les signes au regard d ...[+++]


Many investment proposals, in particular those involving infrastructure sharing by private sector operators or resulting from public-private co-operation, are perceived by potential investors as higher risk transactions and therefore more likely to fail to attract private financing.

Les investisseurs potentiels considèrent que de nombreuses propositions d'investissement, notamment celles qui impliquent une utilisation partagée des infrastructures par des opérateurs du secteur privé ou qui résultent d'une coopération public-privé, sont des transactions plus risquées et donc moins susceptibles d'attirer des financements privés.


By its fourth ground of appeal, the appellant submits that the Court of First Instance contravened Article 7(1)(b) of Regulation No 40/94 in failing to take account, when assessing the distinctive character of the marks in question, of the way in which consumers actually perceive them.

Par son quatrième moyen, la requérante soutient que le Tribunal a violé l’article 7, paragraphe 1, sous b), du règlement n° 40/94 en ne prenant pas en considération, dans son appréciation du caractère distinctif des marques en cause, leur perception effective par les consommateurs.


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