Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on learning methods
Advises on learning methods
Alcoholic hallucinosis
Ascertain learning disorders
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Computer-aided learning
Computer-assisted learning
Computerised teaching
Confer on learning methods
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Folie à deux Induced paranoid disorder
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Implicit learning
Jealousy
Make recommendations on learning methods
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Nondeclarative learning
Paranoia
Programmed instruction
Programmed learning
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Psychotic disorder
Reflexive learning
Teaching by computer
Unconscious learning

Vertaling van "people are learning " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: A delusional disorder shared by two or more people with close emotional links. Only one of the people suffers from a genuine psychotic disorder; the delusions are induced in the other(s) and usually disappear when the people are separated. | Folie à deux Induced:paranoid disorder | psychotic disorder

Définition: Trouble délirant partagé par au moins deux personnes liées très étroitement entre elles sur le plan émotionnel. Un seul des partenaires présente un trouble psychotique authentique; les idées délirantes sont induites chez l'autre (les autres) et disparaissent habituellement en cas de séparation des partenaires. | Folie à deux Trouble:paranoïaque induit | psychotique induit


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Green Paper - Promoting the learning mobility of young people

Livre vert: Promouvoir la mobilité des jeunes à des fins d’apprentissage


Definition: This category includes certain disorders of behaviour that are not classifiable under other categories. They are characterized by repeated acts that have no clear rational motivation, cannot be controlled, and generally harm the patient's own interests and those of other people. The patient reports that the behaviour is associated with impulses to action. The cause of these disorders is not understood and they are grouped together because of broad descriptive similarities, not because they are known to share any other important ...[+++]

Définition: Cette catégorie comprend certains troubles du comportement qui ne peuvent pas être classés sous d'autres rubriques. Ils sont caractérisés par des actes répétés, sans motivation rationnelle claire, incontrôlables, et qui vont généralement à l'encontre des intérêts du sujet lui-même et de ceux d'autres personnes. Le sujet indique que son comportement est sous l'emprise d'impulsions à agir. La cause de ces troubles n'est pas connue. Ils ont été regroupés en raison de certaines similitudes dans leur tableau clinique, non parce qu'ils ont en commun d'autres caractéristiques importantes.


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


advises on learning methods | make recommendations on learning methods | advise on learning methods | confer on learning methods

conseiller des méthodes pédagogiques | recommander des méthodes d'apprentissage


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

celer des troubles de l'apprentissage


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


programmed learning [ computer-aided learning | computer-assisted learning | computerised teaching | teaching by computer | programmed instruction(UNBIS) ]

enseignement automatisé [ enseignement assisté par ordinateur | enseignement par ordinateur | enseignement programmé ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
People with learning disabilities, those who dropped out of school, the long-term unemployed and those returning to work after having a family – which means primarily women – not to mention older people, migrants and the disabled, must be supported in their endeavours by targeted policies and programmes, such as those for lifelong learning, although we are well aware that the regulation of education systems is largely a matter for the Member States and is also highly diverse.

Les personnes souffrant de troubles d’apprentissage, ceux qui ont abandonné l’école, les chômeurs de longue durée et les personnes reprenant le travail après avoir fondé famille - à savoir en particulier les femmes -, sans oublier les personnes âgées, les immigrés et les handicapés, doivent être épaulés dans leurs efforts par des politiques et des programmes ciblés comme ceux en faveur de l’apprentissage tout au long de la vie, bien que nous sachions pertinemment que la question de la réglementation des systèmes d’éducation relève dans une large mesure des États membres et qu’elle ...[+++]


That is why it is particularly important to help and support people with learning difficulties by reason of their background or social position, those who have dropped out of school, people with poor literacy skills, the long-term unemployed or people who want to get back to work after a long break, not least – and in particular – women returning to work after having children.

C’est pourquoi il est particulièrement important d’aider et de soutenir les personnes confrontées à des difficultés d’apprentissage en raison de leur origine ou de leur position sociale, celles ayant abandonné l’école, les personnes peu instruites, les chômeurs de longue durée ou les personnes désirant reprendre le travail après une longue interruption, notamment - et surtout - les femmes reprenant le travail après un congé de maternité.


Viviane Reding, Member of the European Commission responsible for sport, will be in Dublin tomorrow and Saturday to represent the European Commission at the opening ceremony of the 11th Special Olympics World Games for people with learning disabilities, which are to be held in Ireland from 20 to 29 June.

Viviane Reding, commissaire européenne aux Sports, sera demain et samedi à Dublin pour représenter la Commission européenne à la cérémonie d'ouverture des 11èmes « Special Olympics », Jeux pour handicapés mentaux qui se déroulent en Irlande du 20 au 29 juin.


Special Olympics for people with learning disabilities open in Dublin with the support of the European Union

Ouverture à Dublin des Jeux olympiques pour handicapés mentaux, soutenus par l'Union européenne.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It is difficult to send people on courses, but it is perhaps easier, cheaper and better to make sure that people can learn on the job.

Il est difficile d'envoyer les gens au cours, mais il devrait être plus facile, meilleur marché et plus intéressant de permettre aux gens d'apprendre sur leur lieu de travail.


16. Considers that the issue of applying learning to deal with problems identified in the community should be recognised and that it is not just a question of providing more education courses but rather, helping people to learn through their social and economic problems, including employment issues, and believes that in this respect, education and training specialists would have to play a role as learning facilitators rather than formal teachers;

16. considère que la question de l'éducation appliquée pour traiter des problèmes identifiés dans la communauté devrait être reconnue et qu'il ne s'agit pas simplement de dispenser davantage de cours, mais plutôt d'aider les gens à apprendre à travers leurs problèmes sociaux et économiques, notamment en matière d'emploi, et croit qu'à cet égard, les spécialistes de l'éducation et de la formation devraient jouer un rôle comme facilitateurs d'enseignement plutôt que comme enseignants traditionnels;


16. Considers that the issue of applying learning to deal with problems identified in the community should be recognised and that it is not just a question of providing more education courses but rather helping people to learn through their social and economic problems, including employment issues, and believes that in this respect education and training specialists would have to play a role as learning facilitators rather than for ...[+++]

16. considère que la question de l’éducation appliquée pour traiter des problèmes identifiés dans la communauté devrait être reconnue et qu’il ne s’agit pas simplement de dispenser davantage de cours, mais plutôt d’aider les gens à apprendre à travers leurs problèmes sociaux et économiques, notamment en matière d’emploi, et croit qu’à cet égard, les spécialistes de l’éducation et de la formation devraient jouer un rôle comme facilitateurs d’enseignement plutôt que comme enseignants traditionnels;


improve the quality of their school systems, inter alia, by giving particular attention to young people with learning difficulties, in order to reduce substantially the number of young people who drop out of the school system early; make sure they equip young people with greater ability to adapt to technological and economic changes and with skills relevant to the labour market, where appropriate by implementing or developing apprenticeship training.

amélioreront la qualité de leur système scolaire, en accordant notamment une attention particulière aux jeunes ayant des difficultés d'apprentissage, de manière à réduire substantiellement le nombre de jeunes qui quittent prématurément le système scolaire; veilleront à doter les jeunes d'une plus grande capacité d'adaptation aux mutations technologiques et économiques et de qualifications correspondant aux besoins du marché du travail, le cas échéant en mettant en place ou en développant les systèmes d'apprentissage.


- Economic integration (vocational guidance) Gold award : Italy - Servizio inserimenti lavorativi, Chivasso , a job placement service for young people with learning difficulties aged 16 and over; Silver award : Finland - Kuntoutussäätiö, Helsinki, a vocational rehabilitation and training service for deaf and hard-of-hearing young people; Bronze award : Germany - Staatliche schule für sehgeschadigte, Schleswig, a pilot project providing service and support for blind and partially sighted people during the transition from school to work.

- Intégration économique (orientation professionnelle) Médaille d'or: Italie - Servizio inserimenti lavorativi, Chivasso, service de placement pour jeunes ayant des difficultés d'apprentissage âgés de 16 ans et plus; Médaille d'argent: Finlande - Kuntoutussäätiö, Helsinki, service de réadaptation professionnelle et de formation pour jeunes malentendants et atteints de surdité; Médaille de bronze: Allemagne - Staatliche Schule für Sehgeschadigte, Schleswig, projet pilote de service et de soutien à des personnes aveugles et malvoyantes pendant la période de transition de l'école au travail.


- Functional rehabilitation Gold award : Belgium - Centre de revalidation neuropsychologique, cliniques universitaires Saint-Luc, Bruxelles, for rehabilitative work with people aged 16 and over with cognitive disabilities resulting from brain injury; Silver award : Portugal - Centro de paralisia cerebral calouste Gulbenkian, Lisbon, for early intervention and assistance for children with cerebral palsy; Bronze award : Austria - No problem orchestra, music therapy centre, Klagenfurt, professional music and training and a concert orchestra composed of people with learning ...[+++]

- Réadaptation fonctionnelle Médaille d'or: Belgique - Centre de revalidation neuropsychologique, cliniques universitaires Saint-Luc, Bruxelles, pour des travaux de réadaptation concernant des personnes âgées de seize ans et plus avec des handicaps cognitifs résultant de lésions cérébrales; Médaille d'argent: Portugal - Centro de paralisia cerebral calouste Gulbenkian, Lisbonne, pour une intervention et une assistance précoces concernant des enfants souffrant d'encéphalopathie atrophique; Médaille de bronze: Autriche - No problem orchestra, centre d ...[+++]


w