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Crown Land Office GB
Crown Office
Crown Prosecution Service
Crown office
Crown servant
Judiciary
Law Officer
Law Officer of the Crown
Office of the Justice of the Peace
Officer of the Crown
Peace and crown office
Peace officer
Peace-officer
Public Lands Administration
Public Prosecution
Public prosecutor's department
Public prosecutor's office
Servant of the Crown
Service of Public Lands

Vertaling van "peace and crown office " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
peace and crown office

greffe de la paix et de la couronne




crown office

office de la couronne [ bureau de la couronne ]


Law Officer | Law Officer of the Crown | Public Prosecution

magistrature debout | ministère public | Parquet


officer of the Crown [ servant of the Crown | Crown servant ]

fonctionnaire de la Couronne [ préposé de l'administration | préposé de la Couronne | préposé de l'État | préposé du gouvernement | serviteur de la Couronne ]


peace officer | peace-officer

gardien de la paix | gardienne de la paix


public prosecutor's department [ Crown Prosecution Service | public prosecutor's office | Judiciary(STW) ]

ministère public [ magistrature debout | parquet ]


Crown Land Office GB | Public Lands Administration | Service of Public Lands

Administration des Domaines




Office of the Justice of the Peace

Justice de paix (1) | Office de paix (2) | juge de paix (3) | juge de commune (4) | juge en office de la commune (5)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With 100. 000 Ecus [25], the EU assisted the OSCE, which had been instrumental in brokering the peace agreement of August 1996, to supply basic necessities such as ballot papers, ballot boxes and indelible ink, as well as covering transport, office equipment and telecommunications costs.

L'UE a fourni à l'OSCE, qui était intervenue pour négocier l'accord de paix d'août 1996, une aide d'un montant de 100 000 écus [25] consacrée à la mise à disposition d'équipements essentiels, tels que des bulletins de vote, des urnes et de l'encre indélébile, ainsi qu'aux frais de transport, d'équipement de bureau et de télécommunications.


7. All justices of the peace and other officers lawfully authorized either by virtue of their office or by special commission from the Crown may administer the oath of allegiance set out in section 2 or receive a solemn affirmation of allegiance.

7. Les juges de paix et autres fonctionnaires légalement autorisés, en vertu de leur charge ou d’une commission spéciale de la Couronne, peuvent faire prêter le serment d’allégeance ou recevoir l’affirmation solennelle d’allégeance.


7. All justices of the peace and other officers lawfully authorized either by virtue of their office or by special commission from the Crown may administer the oath of allegiance set out in section 2 or receive a solemn affirmation of allegiance.

7. Les juges de paix et autres fonctionnaires légalement autorisés, en vertu de leur charge ou d’une commission spéciale de la Couronne, peuvent faire prêter le serment d’allégeance ou recevoir l’affirmation solennelle d’allégeance.


A third IcSP action of €10 million will have the four components: strengthening of Democracy; support to monitoring of Human Rights by OHCHR in concentration areas of the FARC-EP; support to the General Prosecutors Office (Special Unit to fight organised crime); peace education to Colombian Armed Forces in post conflict (human rights).

Une troisième action, dotée d'un budget de 10 millions €, est prévue au tire de l'IcSP et sera constituée de quatre volets: renforcement de la démocratie; soutien à la surveillance, par le HCDH, de la situation en matière des droits de l'homme dans les zones de concentration des FARC-EP; aide au parquet général (cellule spéciale chargée de lutter contre la criminalité organisée); éducation à la paix des forces armées colombiennes au cours de la période d'après-conflit (droits de l'homme).


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whereas the crises in Africa call for a coherent global response which goes beyond the purely security aspects; whereas peace and security are necessary preconditions for development, and all local and international actors have highlighted the need for close coordination between security and development policy; whereas a long-term perspective is needed; whereas Security Sector Reform and disarmament, demobilisation and reintegration of ex-combatants can be of importance in reaching stability and development goals; whereas the UN Liaison Office for Peace ...[+++]

considérant que les crises en Afrique nécessitent une réponse globale cohérente allant au-delà des seuls aspects sécuritaires; que la paix et la sécurité sont des conditions sine qua non au développement et que tous les acteurs locaux et internationaux ont souligné qu'une coordination étroite entre les politiques de sécurité et de développement était nécessaire; qu'il faut adopter une perspective à long terme; que la réforme du secteur de la sécurité et le désarmement, la démobilisation et la réintégration des anciens combattants peuvent être essentiels pour atteindre les objectifs de stabilité et de développement; que le bureau de liaison des Nations unies pour la paix et la sécurité ainsi que la mission permanente de l'Union africaine ...[+++]


The arrival in office of a new democratic government provides a historic opportunity for Myanmar to consolidate democracy and to work towards peace, national reconciliation and prosperity.

L’arrivée au pouvoir d’un nouveau gouvernement démocratique offre au Myanmar une chance historique de consolider la démocratie et d'œuvrer pour la paix, la réconciliation nationale et la prospérité.


Once populated (see Sections 4.2 and 4.3), iTrace will provide comprehensive information explicitly targeted at, but not limited to national arms control policy makers, arms export licensing agencies, regional and international organisations (including UN sanctions monitoring groups, UN peacekeeping missions, United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC), United Nations Office for Disarmament Affairs (UNODA) and INTERPOL), non-governmental research organisations (including Bonn International Center for Conversion (BICC), Group for ...[+++]

Une fois alimenté (voir sections 4.2 et 4.3), iTrace fournira des informations complètes expressément destinées, sans que cette liste soit exclusive, aux décideurs politiques nationaux dans le domaine du contrôle des armes, aux services chargés de délivrer les autorisations d’exportations d’armes, aux organisations régionales et internationales [notamment les groupes chargés de contrôler l’application des sanctions des Nations unies, les missions de maintien de la paix de l’ONU, l’Office ...[+++]


These increased powers for peace officers should almost eliminate the need for justices of the peace and Crown attorneys to hold court appearances on weekends for the release of people, when imposing usual conditions would ensure adequate protection of the public (1240) This will be greatly appreciated by the justiciable, but also by taxpayers since, in the end, they are the ones paying for the costs related to the legal system.

Ces pouvoirs accrus des agents de la paix devraient presque éliminer la nécessité pour les juges de paix et les procureurs de la Couronne de tenir des séances de comparution les fins de semaine pour libérer des gens lorsque l'imposition de ces conditions usuelles suffit à la protection du public (1240) Bien entendu, cette mesure sera grandement appréciée des justiciables, mais également de tous les contribuables parce qu'en bout de ligne, c'est eux qui paient les honoraires et les frais de tout l'appareil judiciaire.


This provision will make it possible to release more quickly people who normally had to be taken before a justice of the peace within 24 hours, but who often ended up spending the weekend in jail in areas where justices of the peace and Crown attorneys are not readily available on weekends. This is a fair measure which will benefit people living in regions, including my riding of Berthier-Montcalm.

Cette mesure permettra de remettre en liberté plus rapidement des personnes qui, normalement, devaient être conduites devant un juge de paix dans un délai de 24 heures, mais qui, souvent, devaient passer la fin de semaine en prison dans les districts où les juges de paix et les procureurs de la Couronne ne sont pas disponibles facilement les fins de semaine.


The officials commonly involved with AJS programs include the police, RCMP, Crown counsel, defence, justices of the peace or probation officers.

Sont régulièrement appelés à intervenir dans le cadre des programmes de la Stratégie relative à la justice applicable aux Autochtones, la police, la GRC, les procureurs de la Couronne, la défense, les juges de paix ou agents de probation.




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Date index: 2023-01-10
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