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Cope with challenging demands
Cope with demanding challenges
Cope with demands that are challenging
Demand elasticity
Demand guarantee
Demand ventricular pacemaker
Demand-activated service
Demand-actuated transportation system
Demand-responsive transit
Demand-responsive transit service
Demand-responsive transportation
Demand-responsive transportation service
Demand-responsive transportation system
Elasticity of demand
Estimate products' demand
First demand guarantee
Forecast products' demand
Forecasting products' demand
Guarantee on demand
Handle challenging demands
Handle motor vehicles under demanding conditions
Handle motorised vehicles under demanding conditions
On-demand guarantee
PDB
PDB reference sample
Precipitation point data bank
Predict products' demand
Preliminary draft budget
Price elasticity
Price elasticity of demand
Price wise demand elasticity
Price-elasticity
Price-elasticity of demand
QRS blocking pacemaker
QRS inhibited pacemaker
R blocked pacemaker
R wave demand pacer
R wave inhibited pacemaker
Reference sample Peedee Belamnite
Test a motor vehicle under demanding conditions
Test motor vehicles under demanding conditions
VVI demand pacemaker
VVI pacemaker
Ventricular inhibited pacemaker
Ventricular-inhibited demand pacemaker

Vertaling van "pdb demands " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
preliminary draft budget | PDB [Abbr.]

avant-projet de budget | APB [Abbr.]


PDB reference sample | reference sample Peedee Belamnite

échantillon de référence Peedee calcaire


precipitation point data bank | PDB

banque de données ponctuelles sur les précipitations


handle motor vehicles under demanding conditions | test a motor vehicle under demanding conditions | handle motorised vehicles under demanding conditions | test motor vehicles under demanding conditions

soumettre des véhicules à moteur à des essais en conditions difficiles


cope with demanding challenges | cope with demands that are challenging | cope with challenging demands | handle challenging demands

faire face à des exigences difficiles


demand guarantee | first demand guarantee | guarantee on demand | on-demand guarantee

garantie à la demande | garantie à première demande


estimate products' demand | predict products' demand | forecast products' demand | forecasting products' demand

prévoir la demande en produits


demand-responsive transportation service [ demand-responsive transit service | demand-responsive transportation | demand-responsive transit | demand-activated service | demand-responsive transportation system | demand-actuated transportation system ]

service de transport à la demande [ STD | système de transport à la demande | transport à la demande ]


price elasticity | price-elasticity | price elasticity of demand | price-elasticity of demand | price wise demand elasticity | elasticity of demand | demand elasticity

élasticité prix de la demande | élasticité-prix de la demande | élasticité de la demande par rapport au prix | élasticité-prix | élasticité prix | élasticité de la demande


ventricular-inhibited demand pacemaker | demand ventricular pacemaker | QRS blocking pacemaker | R blocked pacemaker | R wave inhibited pacemaker | QRS inhibited pacemaker | ventricular inhibited pacemaker | R wave demand pacer | VVI demand pacemaker | VVI pacemaker

pacemaker inhibé par QRS | stimulateur ventriculaire à la demande | stimulateur ventriculaire inhibé par onde R | pacemaker QRS | pacemaker VVI | pacemaker à la demande VVI | pacemaker inhibé par les complexes QRS
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
9. Considers that the Activity Statements produced by the Commission for each policy area in the PDB constitute a key element in the effective oversight of EU spending by the budgetary authority; underlines that, if policy objectives are not clear, then effective policy evaluation is impossible; requests an improvement in the clarity of presentation of these Activity Statements in the 2008 PDB; demands greater focus on policy objectives and measurement of policy outcomes and less information on administrative process than has frequently been the case in previous PDB documents;

9. considère que les fiches d'activité élaborées par la Commission pour chaque secteur politique de l'avant-projet de budget constituent un élément clé d'un contrôle efficace des dépenses de l'Union par l'autorité budgétaire; souligne que si les objectifs politiques manquent de clarté, une évaluation digne de ce nom est impossible; demande une amélioration de la clarté de présentation des fiches d'activité dans l'avant-projet de budget 2008; demande qu'une attention accrue soit accordée aux objectifs politiques et à l'évaluation de leurs résultats et que l'on donne moins de poids à l'information sur les processus administratifs que ce ...[+++]


9. Considers that the Activity Statements produced by the Commission for each policy area in the PDB constitute a key element in the effective oversight of EU spending by the budgetary authority; underlines that, if policy objectives are not clear, then effective policy evaluation is impossible; requests an improvement in the clarity of presentation of these Activity Statements in the 2008 PDB; demands greater focus on policy objectives and measurement of policy outcomes and less information on administrative process than has frequently been the case in previous PDB documents;

9. considère que les fiches d'activité élaborées par la Commission pour chaque secteur politique de l'avant-projet de budget constituent un élément clé d'un contrôle efficace des dépenses de l'Union par l'autorité budgétaire; souligne que si les objectifs politiques manquent de clarté, une évaluation digne de ce nom est impossible; demande une amélioration de la clarté de présentation des fiches d'activité dans l'avant-projet de budget 2008; demande qu'une attention accrue soit accordée aux objectifs politiques et à l'évaluation de leurs résultats et que l'on donne moins de poids à l'information sur les processus administratifs que ce ...[+++]


9. Considers that the Activity Statements produced by the Commission for each policy area in the PDB constitute a key element in the effective oversight of EU spending by the Budgetary Authority; underlines that, if policy objectives are not clear, then effective policy evaluation is impossible; requests an improvement in the clarity of presentation of these Activity Statements in the 2008 PDB; demands greater focus on policy objectives and measurement of policy outcomes and less information on administrative process than has frequently been the case in previous PDB documents;

9. considère que les fiches d'activité présentées par la Commission pour chaque secteur politique de l'APB constituent un élément clé d'un contrôle efficace des dépenses de l'UE par l'autorité budgétaire; souligne que si les objectifs politiques manquent de clarté, une évaluation digne de ce nom est impossible; demande une amélioration de la clarté de présentation des fiches d'activité dans l'APB 2008; demande qu'une attention accrue soit accordée aux objectifs et à l'évaluation des résultats et que l'on donne moins de poids à l'information sur les processus administratifs que ce qui s'est fait dans les documents des APB précédents;


4. Supports letter of amendment No 1/2008 to the preliminary draft budget (PDB) 2008 adopted by the Commission on 17 September 2007 and in particular the increases in commitment appropriations proposed for Kosovo (EUR 120 million) and Palestine (EUR 142 million) totalling EUR 262 million over the PDB figures; agrees, in the context of the 23 November conciliation, to appropriations of EUR 285 million for CFSP in the 2008 budget, notably in light of the forthcoming needs in Kosovo; demands that the Commission keeps the Parliament fully involved and informed in the implementation; supports letter of amendment No 2/2008 in its entirety, ...[+++]

4. approuve la lettre rectificative à l'avant-projet de budget 2008 adoptée par la Commission le 17 septembre 2007, et en particulier les augmentations de crédits d'engagement proposées pour le Kosovo (120 millions d'euros) et la Palestine (142 millions d'euros), représentant un total de 262 millions d'euros par rapport aux chiffres de l'APB; marque son accord, dans le contexte de la concertation du 23 novembre, sur des crédits s'élevant à 285 millions d'euros pour la politique étrangère et de sécurité commune (PESC) dans le budget 2008, notamment compte tenu des besoins qui vont se faire sentir au Kosovo; demande à ce que la Commissio ...[+++]


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31. Believes that the Agencies need to be treated on an individual basis and that their estimates and the changes advocated by the Commission need to be taken into account by the budgetary authority; has therefore decided generally to reinstate the level of the PDB with particular funding needs being entered on a case-by-case basis after the necessary justifications; asks the Commission to bring forward the planned career structure and other information demanded;

31. est d'avis que les agences doivent être considérées individuellement et que leur état prévisionnel et les modifications préconisées par la Commission doivent être pris en compte par l'autorité budgétaire; a décidé, par conséquent, de rétablir d'une manière générale le montant de l'APB, en inscrivant au cas par cas les besoins particuliers de financement étayés par les justifications requises; demande à la Commission de présenter la structure planifiée des carrières et les autres renseignements demandés;


Accordingly, in the letter of amendment to the 2001 PDB the Commission intends to request special budget resources to set up a training programme specifically to prepare for redeployment, to be followed up later by a programme of continuing training that will enable the Institution to keep its human resources up to the high standard of competence required by modern and changing demands.

C'est pourquoi, dans la lettre rectificative à l'APB 2001, la Commission se propose de solliciter des ressources budgétaires spécifiques destinées à la mise sur pied d'un programme de formation ayant le redéploiement pour objectif précis ainsi que, ensuite, d'un programme de formation continue, permettant à l'institution de maintenir ses ressources humaines au niveau de compétence de haute qualité exigé dans un contexte moderne et en mouvement.


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