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Atomic Energy of Canada Limited Pension Regulations
Date for payment
Date of payment
Deadline for payment
Facility of payment
Failure to observe time-limits for payment
Limitation period for prosecution
Limited payment life insurance
Limited-pay life insurance
Means of payment
Method of payment
Mode of payment
Payment deadline
Payment facility
Payment instrument
Payment method
Payment term
Period for payment
Prescriptive period for prosecution
Prosecution time limit
Rules and salary limits of payment
Statutory limitation period for prosecution
Time limit for fee payment
Time limit for payment
Time limit for prosecution
Whole life insurance with limited premiums

Vertaling van "payments and limit " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
deadline for payment | time limit for payment | period for payment

délai de paiement


date of payment | time limit for payment

délai de paiement


whole life insurance with limited premiums | limited payment life insurance | limited-pay life insurance

assurance vie entière à primes temporaires | vie entière à primes temporaires


Atomic Energy of Canada Limited Pension Regulations [ Regulations Respecting the Counting of Service and the Payment of Pensions of Certain Employees and Former Employees of Atomic Energy of Canada Limited ]

Règlement sur les pensions de l'Énergie atomique du Canada, Limitée [ Règlement concernant le calcul du service et le paiement des pensions de certains employés et anciens employés de l'Énergie atomique du Canada, Limitée ]


time limit for fee payment

délai de paiement des taxes


failure to observe time-limits for payment

inobservation des délais de paiement


payment method | facility of payment | means of payment | method of payment | mode of payment | payment facility | payment instrument

mode de paiement | support de paiement | moyen de paiement | instrument de paiement


rules and salary limits of payment

règlements et plafonds visant les traitements


payment deadline | date for payment | payment term

terme de paiement | terme pour le paiement


limitation period for prosecution | statutory limitation period for prosecution | prescriptive period for prosecution | prosecution time limit | time limit for prosecution

délai de prescription de l'action pénale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Payment time limits and default interest

Délais de paiement et intérêts de retard


No. The scope of the provision on equal treatment in payments is limited to card-based payments.

Non. Le champ d’application de la disposition relative à l’égalité de traitement dans l’utilisation des paiements se limite aux paiements liés à une carte.


16. Takes note that for both budget support (with EUR 718 million of payments made from the EDF in 2013) and Union contributions to multi-donor projects carried out by international organisations such as the United Nations (UN) (payments from the EDFs amounted to EUR 458 million in 2013), the nature of the instrument and the payment conditions limit the extent to which transactions are prone to errors;

16. constate que tant dans le domaine de l'appui budgétaire (718 millions d'euros de paiements effectués au titre des FED en 2013) que dans celui des contributions de l'Union en faveur de projets financés par plusieurs bailleurs et mis en œuvre par des organisations internationales comme les Nations unies (458 millions d'euros de paiements au titre des FED en 2013), la nature même des instruments et des modalités de paiement limite l'exposition des op ...[+++]


16. Takes note that for both budget support (with EUR 718 million of payments made from the EDF in 2013) and Union contributions to multi-donor projects carried out by international organisations such as the United Nations (UN) (payments from the EDFs amounted to EUR 458 million in 2013), the nature of the instrument and the payment conditions limit the extent to which transactions are prone to errors;

16. constate que tant dans le domaine de l'appui budgétaire (718 millions d'euros de paiements effectués au titre des FED en 2013) que dans celui des contributions de l'Union en faveur de projets financés par plusieurs bailleurs et mis en œuvre par des organisations internationales comme les Nations unies (458 millions d'euros de paiements au titre des FED en 2013), la nature même des instruments et des modalités de paiement limite l'exposition des op ...[+++]


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119. Notes that DG REGIO resumed 24 % (12 out of the 49 payments interrupted in 2010, all of which had been interrupted in October 2010 ) of the interrupted payments in December 2010; believes that resuming payments in December aggravates the imbalance of payments throughout the year which increases the risk of error in managing the payments and limits the time for the Court of Auditors to audit those payments; invites the Commission to inform Parliament for which of these 12 cases funding would have been lost according to the n+2/n+3 rule if payments had been resumed in 2011;

119. relève que la DG REGIO a repris les paiements pour 24 % des interruptions en décembre 2010 (soit 12 paiements sur 49 paiements interrompus en 2010, dont tous avaient été interrompus en octobre 2010 ); estime que la reprise des paiements en décembre aggrave le déséquilibre des paiements tout au long de l'exercice, ce qui accroît le risque d'erreur de gestion des paiements et limite le temps laissé à la Cour des comptes pour vérifier lesdits paiements; invite la Commission à indiquer au Parlement, parmi les 12 cas en question, le ...[+++]


117. Notes that DG REGIO resumed 24 % (12 out of the 49 payments interrupted in 2010, all of which had been interrupted in October 2010) of the interrupted payments in December 2010; believes that resuming payments in December aggravates the imbalance of payments throughout the year which increases the risk of error in managing the payments and limits the time for the Court of Auditors to audit those payments; invites the Commission to inform Parliament for which of these 12 cases funding would have been lost according to the n+2/n+3 rule if payments had been resumed in 2011;

117. relève que la DG REGIO a repris les paiements pour 24 % des interruptions en décembre 2010 (soit 12 paiements sur 49 paiements interrompus en 2010, dont tous avaient été interrompus en octobre 2010); estime que la reprise des paiements en décembre aggrave le déséquilibre des paiements tout au long de l'exercice, ce qui accroît le risque d'erreur de gestion des paiements et limite le temps laissé à la Cour des comptes pour vérifier lesdits paiements; invite la Commission à indiquer au Parlement, parmi les 12 cas en question, les ...[+++]


4. Member States may encourage the establishment of prompt payment codes which set out clearly defined payment time limits and a proper process for dealing with any payments that are in dispute, or any other initiatives that tackle the crucial issue of late payment and contribute to developing a culture of prompt payment which supports the objective of this Directive.

4. Les États membres peuvent encourager l’établissement de codes de paiement rapide, qui mettent en place des échéances de paiement clairement définies et une procédure appropriée pour traiter tous les paiements faisant l’objet d’un litige, ou toute autre initiative affrontant la question cruciale du retard de paiement et contribuant à développer une culture de paiement rapide, à l’appui de l’objectif de la présente directive.


Member States may encourage the establishment of prompt payment codes which set out clearly defined payment time limits and a proper process for dealing with any payments that are in dispute, or any other initiatives that tackle the crucial issue of late payment and contribute to developing a culture of prompt payment which supports the aims of this Directive.

Les États membres ont la faculté d'encourager l'établissement de codes de prompt paiement, qui mettent en place des échéances clairement définies et une procédure particulière pour traiter tous les paiements faisant l'objet d'un litige, ou toute autre initiative affrontant la question cruciale du retard de paiement et contribuant à développer une culture de prompt paiement, à l'appui des buts de la présente directive.


It defines this new mode of payment neutrally as a surrogate for coins and banknotes which is stored on an electronic device (chip card or computer memory) and intended for making payments of limited amounts.

La directive définit ce nouveau mode de paiement de manière neutre comme étant un substitut des pièces et billets de banque stocké sur un support électronique (carte à puce ou mémoire d'ordinateur) et destiné à effectuer des paiements de montants limités.


The second paragraph of that Article emphasises in particular to report on execution times for payments [time limit in Article 6(1)].

Selon le deuxième paragraphe de cet article, ce rapport doit traiter en particulier des délais d'exécution des paiements [c'est-à-dire des délais au sens de l'article 6, paragraphe 1].


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