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Assist during landing and take off
Assist during take off and landing
Cooperate with cultural partners
Dormant partner
Engagement partner
Lead partner
Liaise with cultural partner
Liaise with cultural partners
Limited partner
Managing partner
Office managing partner
Partner in charge
Partner in charge of an engagement
Partner in charge of an office
Partners at Work
Passive partner
Prepare climatic forecasts for landing and take off
Prepare climatic forecasts for take off and landing
Prepare forecasts for take-off and landing
Principal partner
Silent partner
Sleeping partner
Support captain during take off and landing
Work together with cultural partners

Traduction de «partners to take » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Partners for Change: Building a Representative and Inclusive Public Service - Let's Take Action.

Partenaires pour le changement : Bâtir une fonction publique représentative et inclusive : Passons à l'action!


cooperate with cultural partners | work together with cultural partners | liaise with cultural partner | liaise with cultural partners

assurer la liaison avec les partenaires culturels


engagement partner | lead partner | partner in charge | partner in charge of an engagement | principal partner

associé responsable de la mission | responsable de mission | associé responsable | associé principal | associé chargé de la mission


dormant partner | passive partner | silent partner | sleeping partner | limited partner

associé passif | associée passive | associé à responsabilité limitée | associée à responsabilité limitée | commanditaire | associé commanditaire | associée commanditaire | bailleur de fonds | bailleuse de fonds


managing partner | office managing partner | partner in charge | partner in charge of an office

associé directeur


office managing partner [ managing partner | partner in charge of an office | partner in charge ]

associé directeur [ associée directrice ]


dormant partner | silent partner | sleeping partner

associé occulte


assist during landing and take off | support captain in the execution of take off and landing activities | assist during take off and landing | support captain during take off and landing

aider pendant le décollage et l'atterrissage


prepare climatic forecasts for landing and take off | prepare climatic forecasts for take off and landing | prepare forecasts for take-off and landing | prepare meteorological forecasts for take off and landing

élaborer les prévisions de décollage et d'atterrissage


Partners at Work: Solutions for Retaining Women in Non-Traditional Occupations - Participant's Workbook Colleagues' Edition [ Partners at Work: Solutions for Retaining Women in Non-Traditional Occupations | Partners at Work ]

Ensemble, on travaille : Solutions pour le maintien des femmes dans les secteurs d'emploi non traditionnel - Cahier du participant, version pour les collègues [ Ensemble, on travaille : Solutions pour le maintien des femmes dans les secteurs d'emploi non traditionnel | Ensemble, on travaille ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Now, the time has come to mobilise the society - citizens, cities, rural areas, companies, academia, social partners - to take full ownership of the Energy Union, take it even forward and engage actively in developing the solutions of the future.

Le moment est venu de mobiliser la société - citoyens, villes, zones rurales, entreprises, universités, partenaires sociaux - afin de l'amener à s'approprier pleinement l'union de l'énergie pour la faire avancer et à jouer un rôle dans l'élaboration des solutions de demain.


In 2015, the 21 non-EFTA partner countries taking part in the Asia-Europe Meeting (hereafter ASEM partners) accounted together for 37% of the total international trade in goods of the European Union (EU), with the share of the ASEM partners standing at 29% for EU exports and at 46% for imports.

En 2015, les 21 pays non-AELE participant au Sommet Asie-Europe (ci-après dénommés partenaires ASEM) comptaient ensemble pour 37% des échanges internationaux de biens de l'Union européenne (UE), avec une part des partenaires ASEM s'établissant à 29% pour les exportations de l'UE et à 46% pour ses importations.


Recognises the reluctance of some Member States to legislate for the private sphere; considers, nevertheless, that non-action will come at a high cost for both society and the workers concerned; stresses that the predicted growth in demand for care workers, in particular in private households, makes such legislation a necessity in order to fully protect such workers; calls, therefore, on the Member States, together with the social partners, to take measures to provide an adequate and appropriate system of inspection, consistent with Article 17 of ILO Convention No 189, and adequate penalties f ...[+++]

est conscient de la réticence de certains États membres à légiférer dans la sphère privée, mais estime que l'inaction coûtera très cher à la société et aux travailleurs concernés; souligne que la croissance prévue de la demande d'auxiliaires de vie et de gardes d'enfants, particulièrement dans les ménages privés, rend cette législation nécessaire pour protéger pleinement les travailleurs; invite dès lors les États membres ainsi que les partenaires sociaux à prendre des mesures afin de mettre en place un système d'inspection suffisant et adéquat, conformément à l'article 17 de la convention no 189 de l'OIT, et des sanctions suffisantes ...[+++]


15. Reiterates that budget support to partner countries and all trade agreements should be conditional on respect for human rights and democracy in the partner countries; takes the view that donors and lenders should, in particular, respond in a coordinated manner to reported cases of fraud and corruption and foster reforms in those countries towards good governance and transparency; urges the EU and the Member States to make systematic risk assessments of widespread corruption in partner countries, which may hamper the desired effe ...[+++]

15. réaffirme que le soutien budgétaire apporté aux pays partenaires et tous les accords commerciaux devraient être subordonnés au respect des droits de l'homme et de la gouvernance dans ces pays; est d'avis que les donateurs et les prêteurs devraient notamment réagir de façon coordonnée aux cas de fraude et de corruption signalés et promouvoir des réformes dans ces pays pour une meilleure gouvernance et plus de transparence; exhorte l'Union et les États membres à procéder à une évaluation systématique des risques de corruption généralisée dans les pays partenaires, susceptibles de contrecarrer ...[+++]


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11. Recalls that the shared fundamental values – including democracy, the rule of law and respect for human rights and fundamental freedoms, independence of the judiciary, combating corruption, upholding media freedoms and promoting NGOs – which are the basis upon which the ENP and the EaP have been established should remain the main yardstick against which to evaluate the performance of our partner countries; calls, to this end, on all ENP partners to take concrete steps in this direction; encourages, therefore, the Commission and the EEAS to take a more ambitious approach to implementing the annual action programmes in this field;

11. rappelle que les valeurs fondamentales communes, et notamment la démocratie, l'état de droit et le respect des droits de l'homme et des libertés fondamentales, l'indépendance du pouvoir judiciaire, la lutte contre la corruption, le respect des libertés des médias et la promotion des ONG, qui sont les fondements sur lesquels se sont construits la PEV et le partenariat oriental, doivent rester le principal critère d'évaluation de la performance de nos partenaires; à cette fin, invite tous les partenaires de la PEV à prendre des mesures concrètes dans c ...[+++]


11. Recalls that the shared fundamental values – including democracy, the rule of law and respect for human rights and fundamental freedoms, independence of the judiciary, combating corruption, upholding media freedoms and promoting NGOs – which are the basis upon which the ENP and the EaP have been established should remain the main yardstick against which to evaluate the performance of our partner countries; calls, to this end, on all ENP partners to take concrete steps in this direction; encourages, therefore, the Commission and the EEAS to take a more ambitious approach to implementing the annual action programmes in this field;

11. rappelle que les valeurs fondamentales communes, et notamment la démocratie, l'état de droit et le respect des droits de l'homme et des libertés fondamentales, l'indépendance du pouvoir judiciaire, la lutte contre la corruption, le respect des libertés des médias et la promotion des ONG, qui sont les fondements sur lesquels se sont construits la PEV et le partenariat oriental, doivent rester le principal critère d'évaluation de la performance de nos partenaires; à cette fin, invite tous les partenaires de la PEV à prendre des mesures concrètes dans c ...[+++]


11. Recalls that the shared fundamental values – including democracy, the rule of law and respect for human rights and fundamental freedoms, independence of the judiciary, combating corruption, upholding media freedoms and promoting NGOs – which are the basis upon which the ENP and the EaP have been established should remain the main yardstick against which to evaluate the performance of our partner countries; calls, to this end, on all ENP partners to take concrete steps in this direction; encourages, therefore, the Commission and the EEAS to take a more ambitious approach to implementing the annual action programmes in this field;

11. rappelle que les valeurs fondamentales communes, et notamment la démocratie, l'état de droit et le respect des droits de l'homme et des libertés fondamentales, l'indépendance du pouvoir judiciaire, la lutte contre la corruption, le respect des libertés des médias et la promotion des ONG, qui sont les fondements sur lesquels se sont construits la PEV et le partenariat oriental, doivent rester le principal critère d'évaluation de la performance de nos partenaires; à cette fin, invite tous les partenaires de la PEV à prendre des mesures concrètes dans c ...[+++]


conclude the negotiation of free trade agreements between the EU and its trade partners, and strengthen relations with its strategic partners, particularly taking into account intellectual property rights and the protection of innovation, public procurement, competition rules and consumer protection.

clôturer la négociation des accords de libre échange entre l’UE et ses partenaires commerciaux, et de renforcer ses relations avec ses partenaires stratégiques, notamment en tenant compte des droits de propriété intellectuelle et de la protection de l’innovation, des marchés publics, des règles de concurrence ou de la protection des consommateurs.


In order to ensure that workers can exercise their right to parental leave, Member States and/or social partners shall take the necessary measures to protect workers against less favourable treatment or dismissal on the grounds of an application for, or the taking of, parental leave in accordance with national law, collective agreements and/or practice.

Pour faire en sorte que les travailleurs puissent exercer leur droit au congé parental, les États membres et/ou les partenaires sociaux prennent les mesures nécessaires pour protéger les travailleurs contre un traitement moins favorable ou le licenciement en raison de la demande ou de la prise d'un congé parental, conformément à la législation, aux conventions collectives et/ou à la pratique nationales.


11. Stresses that the social partners should take an active role in promoting equality between the sexes on the labour market; calls on the social partners, therefore, to involve women more closely in eliminating the gender wage gap, e.g. by ensuring more transparency in the wage formation process; a more balanced participation of women in the social partners’ decision-making bodies should be ensured;

11. souligne que les partenaires sociaux doivent jouer un rôle actif dans la promotion de l'égalité entre femmes et hommes sur le marché du travail; invite par conséquent les partenaires sociaux à associer davantage les femmes à l'élimination des écarts de salaire liés au genre, notamment en assurant une plus grande transparence du processus de formation des salaires; il conviendrait de garantir une participation équilibrée des femmes aux organes de décision des partenaires sociaux;




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Date index: 2024-03-21
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