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Parent craft not wanted

Vertaling van "parents want clear " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Parent craft not wanted

éducation parentale non désirée
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It's absolutely clear, and research shows and we know what parents look for: parents want choice.

Les choses sont claires, et la recherche le prouve, ce que les parents veulent c'est une plus grande liberté de choix.


23. Condemns the frequency and the intensity of television campaigns designed to advertise and promote foodstuffs targeted exclusively at children, and stresses that such commercial practices do not encourage healthy eating habits and should therefore be managed at EU level through the revision of the 'Television without Frontiers' Directive ; stresses furthermore that there is clear evidence that TV advertising influences short-term consumption patterns of children aged between 2 and 11 years, but considers at the same time that the individual responsibility of parents comes into play, since the final decision to purchase lies with them; however, notes that surveys show that a majority of parents want clear ...[+++]

23. stigmatise la fréquence et l'intensité des campagnes télévisées de publicité et de promotion d'aliments destinées exclusivement aux enfants, souligne que de telles pratiques commerciales n'encouragent pas des habitudes alimentaires saines et doivent dès lors être encadrées au niveau de l'Union grâce à la révision de la directive "Télévision sans frontières" ; souligne en outre qu'il est clairement prouvé que la publicité télévisuelle exerce une influence sur les modèles de consommation à court terme des enfants âgés de deux à onze ans, mais estime dans le même temps que la responsabilité individuelle des ...[+++]


23. Condemns the frequency and the intensity of television campaigns designed to advertise and promote foodstuffs targeted exclusively at children, and stresses that such commercial practices do not encourage healthy eating habits and should therefore be managed at EU level through the revision of the 'Television without Frontiers' Directive ; stresses furthermore that there is clear evidence that TV advertising influences short-term consumption patterns of children aged between 2 and 11 years, but considers at the same time that the individual responsibility of parents comes into play, since the final decision to purchase lies with them; however, notes that surveys show that a majority of parents want clear ...[+++]

23. stigmatise la fréquence et l'intensité des campagnes télévisées de publicité et de promotion d'aliments destinées exclusivement aux enfants, souligne que de telles pratiques commerciales n'encouragent pas des habitudes alimentaires saines et doivent dès lors être encadrées au niveau de l'Union grâce à la révision de la directive "Télévision sans frontières" ; souligne en outre qu'il est clairement prouvé que la publicité télévisuelle exerce une influence sur les modèles de consommation à court terme des enfants âgés de deux à onze ans, mais estime dans le même temps que la responsabilité individuelle des ...[+++]


21. Condemns the frequency and the intensity of television campaigns designed to advertise and promote foodstuffs targeted exclusively at children, and stresses that such commercial practices do not encourage healthy eating habits and should therefore be managed at EU level through the revision of the Television without Frontiers Directive; calls for EU-wide controls to restrict TV advertising of foods high in fat, sugar and salt to children at the times when they are watching TV in large numbers; stresses furthermore that there is strong evidence that TV advertising influences short-term consumption patterns of children aged between 2 and 11 years, but considers all the same that the individual responsibility of parents comes into play, ...[+++]

21. stigmatise la fréquence et l'intensité des campagnes télévisées de publicité et de promotion d'aliments destinés exclusivement aux enfants, souligne que de telles pratiques commerciales n'encouragent pas des habitudes alimentaires saines et doivent dès lors être encadrées au niveau de l'UE grâce à la révision de la directive Télévision sans frontières; demande l'instauration de contrôles, dans toute l'UE, afin de limiter, pendant les plages horaires où les enfants regardent la télévision en grand nombre, la publicité télévisée pour des aliments riches en matières grasses, en sucre et en sel; souligne en outre qu'il est solidement p ...[+++]


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As I say, that would not be in our interests while, from the social and political viewpoints, it would clearly not be justified to say that Opel employees have to foot the bill – and I want to make this point clearly – for serious and irresponsible errors that were made at the parent company in the United States.

Comme je l’ai dit, cela ne serait clairement pas dans notre intérêt. Socialement et politiquement, il est par ailleurs impensable d’exiger des salariés d’Opel qu’ils payent le prix des erreurs graves et irresponsables commises par la société-mère américaine.


It is clear that all parents want what is best for the children.

Il est clair que tous les parents veulent ce qui est le mieux pour leurs enfants.


Clearly, many Quebec parents still want the option of choosing a Roman Catholic or Protestant denominational education for their children. Equally clearly, however, the Quebec Education Act, as amended by Bill 109, still provides parents with that choice - and that choice will remain while Quebecers continue to debate the place of religion in their education system.

De toute évidence, de nombreux parents québécois veulent conserver le choix entre une éducation catholique ou protestante pour leurs enfants, même s'il est tout aussi clair que la Loi sur l'instruction publique du Québec, telle que modifiée par le projet de loi 109, continue d'offrir aux parents ce choix - et que ce sera le cas aussi longtemps que le débat se fera par les Québécois et les Québécoises.


I ask this question because not only is there some confusion arising from Minister Copps' response to Mrs. Wayne but, more important, I am looking for a response to the charges that the chairman of the parent board which embraces the Canadian War Museum, namely, Adrienne Clarkson, has indicated very clearly that she wants to strip the Canadian War Museum of any semblance of, or reference to, war.

Je pose cette question non seulement parce qu'il y a une certaine confusion issue de la réponse de la ministre Copps à Mme Wayne, mais chose plus importante, parce que la présidente du conseil d'administration dont relève le Musée canadien de la guerre, c'est-à-dire Adrian Clarkson, a précisé très clairement qu'elle veut enlever au Musée canadien de la guerre tout rapprochement réel ou apparent avec la guerre.


The value of languages is made clear in public opinion surveys which show that three out of every four parents want their children to learn the second official language.

La valeur qu'on attache aux langues ressort clairement des sondages d'opinion, car trois parents sur quatre veulent que leurs enfants apprennent la deuxième langue officielle.




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Date index: 2021-04-21
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