Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
APEEE
Absence from school
Attendance at school
BCCPAC
CHSF
Canadian Federation of Home and School
Canadian Home and School Federation
Class attendance
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
European School-Parents' Association
Home and school association
PTA
Parent-teacher association
Parent-teacher organization
School absence
School attendance
Truancy
Ultimate holding company
Ultimate parent
Ultimate parent company
Ultimate parent entity
Ultimate parent undertaking

Vertaling van "parents and schools " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
parent-teacher association [ PTA | parent-teacher organization | home and school association ]

association de parents d'élèves et enseignants [ APE | association de parents et enseignants | association parents-maîtres ]


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an i ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


Canadian Home and School Federation [ CHSF | Canadian Home and School and Parent-Teacher Federation | Canadian Federation of Home and School ]

Fédération canadienne des associations foyer-école [ Fédération canadienne des associations foyer-école et parents-maîtres | Canadian Federation of Home and School ]


British Columbia Confederation of Parent Advisory Councils [ BCCPAC | British Columbia Parent-Teacher (Home-School) Federation ]

British Columbia Confederation of Parent Advisory Councils [ BCCPAC | British Columbia Parent-Teacher (Home-School) Federation ]


sliding scale of school fees according to the parents'income

barème progressif des contributions scolaires adapté aux ressources des parents


European School-Parents' Association | APEEE [Abbr.]

Association des parents d'élèves des écoles européennes | APEEE [Abbr.]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


ultimate holding company | ultimate parent | ultimate parent company | ultimate parent entity | ultimate parent undertaking

société mère ultime


Definition: Problems related to a parenting situation (rearing of children) with a single parent or other than that of two cohabiting biological parents.

Définition: Difficultés liées à une situation parentale (éducation des enfants) telle que famille monoparentale ou autre que celle dans laquelle les deux parents biologiques cohabitent.


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As the EESC has already stated in one of its previous opinions, ‘the mobilisation of all stakeholders and support for creating “learning partnerships” in society, involving schools, businesses, town councils, social partners, civil society organisations, youth NGOs, youth and other community workers, parents and school students in the design and implementation of “curricula” is crucial [.] for paradigm change in education’

Comme le CESE l’a déjà indiqué dans un de ses précédents avis, «la mobilisation de tous les acteurs et le soutien à la création de “partenariats d’apprentissage” au sein de la société, associant les écoles, les entreprises, les municipalités, les partenaires sociaux, les organisations de la société civile, les ONG liées à la jeunesse, les animateurs de jeunesse ou d’autres animateurs sociaux communautaires, les parents et les élèves à la conception et la mise en œuvre des “programmes” sont essentiels pour [.] un changement de paradigm ...[+++]


- develop the training of teachers on social inclusion (DK, EL, P) and strengthen links between parents and schools and parent participation (DK, E, I, IRL)

- développer la formation des enseignants sur l'inclusion sociale (DK, EL, P), renforcer les liens entre les parents et les écoles et favoriser la participation des parents (DK, E, I, IRL)


In many cases, awareness raising activities reach only a limited number of target groups, in particular with regard to other stakeholders such as local and national media, parents’ organisations, schools and other groups.

Dans bien des cas, les activités de sensibilisation ne touchent qu’un nombre limité de groupes cibles, notamment par rapport aux autres parties intéressées comme les médias locaux et nationaux, organisations de parents, écoles et autres groupes, et elles figurent très rarement en bonne place dans les priorités de l’action gouvernementale.


18. Encourage awareness nodes to promote awareness of filtering tools in particular among parents and schools.

18. Encourager les nœuds de sensibilisation à promouvoir les outils de filtrage, notamment auprès des parents et établissements scolaires.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Many seminars and conferences brought together experts from various countries to explain latest developments in language teaching and learning, and experts published handbooks for parents and schools explaining the benefits of developments such as content and language integrated learning (the learning of a subject through the medium of a foreign language).

Quant aux administrations nationales et régionales, elles ont établi des annuaires électroniques et "papier" des prestataires de formation linguistique. De nombreux séminaires et conférences ont réuni des experts de plusieurs pays pour commenter les tout derniers développements dans l'enseignement et l'apprentissage des langues, et des spécialistes ont publié des guides destinés aux parents et aux écoles, expliquant les avantages d'évolutions comme l'apprentissage intégré contenu/langue (apprentissage d'une discipline en utilisant une ...[+++]


On issues dealing with schools, further destruction of children occurs where a child attending school is severely scarred when they are greatly disappointed at not seeing their non-custodial parent at school or at any other of their school functions, indicating to them that the parent has no interest in them or their well-being, and not knowing that the School Act restricts non-custodial parents from attending the school of their children.

En ce qui concerne les activités scolaires, les enfants sont détruits encore un peu plus, et leurs cicatrices se creusent encore un peu plus, quand ils sont déçus de voir que le parent qui n'a pas leur garde ne vient pas les voir à l'école ou qu'il ne participe pas à leurs activités scolaires, ce qui leur fait croire que ce parent ne s'intéresse pas à eux et ne se soucie pas de leur bien-être. Ce que ces enfants ne savent pas, c'est que c'est la loi sur les écoles qui interdit le parent qui n'a pas leur garde d'aller les voir à l'école.


In the case of a school/community centre, we do it because it is community based, but it is also education based because the draw that these centres have for parents boosts school recruitment with the potential clientele and increases the quality and quantity of after-school activities, which are essential for the quality of the child's school experience.

Dans le cas d'un centre scolaire communautaire, on le fait parce que cela a une vocation communautaire, mais cela a aussi une vocation scolaire dans la mesure où l'attrait qu'exercent ces centres auprès des parents améliore le recrutement des écoles auprès de la clientèle potentielle et augmente la quantité et la qualité des activités parascolaires, qui sont essentielles pour la qualité de l'expérience scolaire de l'enfant.


Most of our provinces provide some form of training and support for parents, but too often parenting skills, school readiness, child care, pre-school and kindergarten are treated separately.

La plupart de nos provinces accordent une forme ou une autre de formation et d'appui aux parents, mais le plus souvent, les compétences parentales, la préparation à l'école, la garde d'enfants, l'éducation préscolaire et l'école maternelle sont considérées séparément.


They have tabled a petition signed by some 58,000 parents, as well as resolutions from 288 school boards, town councils, parent committees, school advisory boards and social groups.

Ils ont déposé une pétition de près de 58 000 signatures de parents et des résolutions provenant de 288 commissions scolaires, conseils municipaux, comités de parents, conseils d'établissement scolaire et groupes sociaux.


Has the thought occurred to you that perhaps parent-controlled school boards would be a much more effective way of getting money to educate your children than asking your MLA, who is more worried about the vote than the total number of parents?

Avez-vous pensé qu'il serait beaucoup plus efficace de confier le contrôle des conseils scolaires à des parents pour obtenir du financement afin d'éduquer les enfants, que de s'adresser à son député provincial, qui s'inquiète davantage de se faire réélire que du nombre total des parents?




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'parents and schools' ->

Date index: 2025-01-19
w