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BEATA
Barents Euro-Arctic Pan-European Transport Area
Barents Euro-Arctic Transport Area
European Interests Movement
European Movement
European federalism
European idea
Europeanism
PEC
Pan European Group of Optometrists
Pan-European Conference of Ministers of Transport
Pan-European Corridor
Pan-European Transport Conference
Pan-European Transport Corridor
Pan-European movement
Pan-European transport conference
Pan-european order of peace and stability
Pan-european security cooperation
Pan-european security institution
Pan-european security organization

Traduction de «pan-european transport » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Pan-European Transport Conference

Conférence paneuropéenne des transports


pan-European transport conference

conférence paneuropéenne des transports


Pan-European Corridor | Pan-European Transport Corridor | PEC [Abbr.]

Corridor de transport paneuropéen


Barents Euro-Arctic Pan-European Transport Area | Barents Euro-Arctic Transport Area | BEATA [Abbr.]

Zone paneuropéenne de transport de la région euro-arctique de la mer de Barents | BEATA [Abbr.]


pan-european security organization | pan-european security institution

organisation de sécurité paneuropéenne | institution de sécurité paneuropéenne


Pan-European Conference of Ministers of Transport

Conférence paneuropéenne des ministres des transports


European Movement [ European federalism | European idea | European Interests Movement | Europeanism | pan-European movement | European idea(ECLAS) | Pan-European movement(ECLAS) ]

mouvement européen [ esprit européen | fédéralisme européen | idée européenne | mouvement d'intérêt européen | mouvement paneuropéen ]


pan-european order of peace and stability

ordre de paix et de stabilité paneuropéenne


Pan European Group of Optometrists

Pan European Group of Optometrists


pan-european security cooperation

coopération paneuropéenne en matière de sécurité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The transport network identified by the TINA process comprises the routes of ten multi-modal Pan-European transport corridors, endorsed at the third Pan-European Transport Conference in Helsinki in June 1997, on the territory of the applicant countries, and additional network components selected on the basis of the TEN-Transport Guidelines criteria of Decision N° 1692/96/EC.

Le réseau de transport défini à l'issue de l'exercice d'évaluation susmentionné comprend les routes composant les dix corridors paneuropéens de transports multimodaux, confirmés à la troisième conférence paneuropéenne des transports qui s'est tenue à Helsinki en juin 1997, sur le territoire des pays candidats, et des éléments de réseau complémentaires choisis sur la base des critères de la décision n° 1692/96/CE sur les orientations communautaires pour le développement du réseau transeuropéen de transport.


In the South-East Europe (Western Balkans), the EU supports the development of the Pan-European Transport Corridors (rail, road, water) defined at the Pan-European Transport Conference in Helsinki in 1997, which link the Trans-European Transport Network with central, eastern, southeastern European countries and beyond.

En Europe du Sud-Est (Balkans occidentaux), l'UE soutient le développement des corridors de transport paneuropéens (rail, route, voies navigables) définis lors de la Conférence paneuropéenne des transports tenue à Helsinki en 1997, qui relient le réseau transeuropéen de transport aux pays du Centre, de l'Est et du Sud-Est de l'Europe et au-delà.


* The reinforcement of the Trans-European Network, notably to the benefit of the ten multimodal Pan-European transport corridors, endorsed at the third Pan-European Transport Conference in Helsinki in June 1997, and with priority given to missing links and the alleviation of bottlenecks.

* renforcement du réseau transeuropéen, en faveur notamment des dix corridors de transport paneuropéens multimodaux approuvés lors de la troisième conférence paneuropéenne des transports tenue à Helsinki en juin 1997, la priorité allant aux chaînons manquants et à la résorption des goulets d'étranglement.


45. Considers that, for the purposes of international trade and the transport of hydrocarbons in the region, it is essential to develop the EU's Black Sea and maritime Danube ports, including oil and gas terminals and intermodal transport infrastructure; considers it necessary to modernise infrastructure in the Black Sea region and establish connections with European transport corridors; calls on the Commission and Member States to expedite the completion of priority trans-European transport projects along axes 7, 18, 21 and 22, as provided for in Annex II to Decision No 884/2004/EC of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 amending Decision No 1692/96/EC on Community guidelines for the development of the trans-Europe ...[+++]

45. estime que, aux fins du commerce international et du transport des hydrocarbures dans la région, il est essentiel de développer les ports de l'Union européenne situés sur les rives de la mer Noire, y compris les terminaux pétroliers et gaziers et les dispositifs de transport intermodal; estime qu'il est nécessaire de moderniser les infrastructures de la région de la mer Noire et d'assurer les liaisons avec les couloirs de transport européens; engage la Commission et les États membres à accélérer la réalisation des projets prioritaires de transport transeuropéen sur les a ...[+++]


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The pan-European transport networks call for equal quality and environmental security. This implies accurate stock-taking, especially of the railways, assessment of the current condition, and targeting of measures to countries that have not reached high European standards yet.

Les réseaux paneuropéens de transport exigent un niveau égal de qualité et de sécurité environnementale, ce qui suppose de dresser un bilan précis de la situation, en particulier des voies ferrées, d’évaluer les conditions actuelles et d’axer les mesures sur les pays qui n’appliquent pas encore les normes européennes.


This puts in place the preconditions for a European railway culture, with which the railways can regain their significance and competitiveness within the pan-European transport system. The liberalisation efforts in rail transport are not prompted by ideological convictions, but by necessity in terms of transport policy.

Les conditions préalables nécessaires à l’émergence d’une culture ferroviaire européenne, au sein de laquelle les chemins de fer pourront retrouver leur importance et leur compétitivité dans le cadre du système de transport paneuropéen, sont maintenant remplies. Les efforts de libéralisation du transport ferroviaire ne sont pas motivés par des convictions idéologiques, mais par la nécessité de la politique des transports.


The second Pan-European Transport Conference in Crete in 1994 and the third Pan-European Transport Conference in Helsinki in 1997 identified ten pan-European transport corridors and four pan-European areas as priorities for cooperation between the European Community and the third countries concerned.

La deuxième conférence paneuropéenne des transports, tenue en Crète en 1994, et la troisième conférence paneuropéenne des transports, tenue à Helsinki en 1997, ont permis de déterminer dix couloirs paneuropéens de transport et quatre zones paneuropéennes prioritaires pour la coopération entre la Communauté européenne et les pays tiers concernés.


Existing initiatives such as the Pan-European Transport Network Concept, various Pan-European Transport Conferences, or the Commission's proposals of June 2003 for a Euro-Mediterranean transport network provide a sound basis to move forward.

Les initiatives existantes, telles que le concept du réseau de transport paneuropéen, diverses conférences de transport paneuropéennes ou encore les propositions de la Commission de juin 2003 visant à mettre en place un réseau de transport euro-méditerranéen, constituent une base solide pour progresser.


(12) The second Pan-European Transport Conference in Crete in 1994 and the third Pan-European Transport Conference in Helsinki in 1997 identified ten Pan-European transport corridors and four Pan-European areas as priorities for cooperation between the European Community and the third countries concerned.

(12) La deuxième conférence paneuropéenne des transports tenue en Crète en 1994, et la troisième conférence paneuropéenne des transports tenue à Helsinki en 1997 ont permis de déterminer dix couloirs paneuropéens de transport et quatre zones paneuropéennes prioritaires pour la coopération entre la Communauté européenne et les pays tiers concernés.


(12) The second Pan-European Transport Conference in Crete in 1994 and the third Pan-European Transport Conference in Helsinki in 1997 identified ten Pan-European transport corridors and four Pan-European areas as priorities for cooperation between the European Community and the third countries concerned.

(12) La deuxième conférence paneuropéenne des transports tenue en Crète en 1994, et la troisième conférence paneuropéenne des transports tenue à Helsinki en 1997 ont permis de déterminer dix couloirs paneuropéens de transport et quatre zones paneuropéennes prioritaires pour la coopération entre la Communauté européenne et les pays tiers concernés.


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