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100%-owned subsidiary
100-percent owned subsidiary
Automobile insurance
Automobile own damage insurance
BOB
Buyer own brand
Buyer's Own Brand
Buyer's brand
Communities' system of own resources
Council Decision on own resources
Fully-owned subsidiary
Government business enterprise
Government corporation
Government enterprise
Government-owned enterprise
Motor own damage insurance
Motor vehicle insurance
Motor vehicle own damage insurance
Motorcar collision insurance
Of one's own initiative
Of one's own motion
On one's own initiative
Own Resources Decision
Own account transport operation
Own damage insurance
Own damage motor vehicle insurance
Owner enterprise
Paradigm of quantitative sensory testing
Public corporation
Publicly-owned company
Publicly-owned corporation
Quantitative sensory examination
Quantitative sensory measurement
Quantitative sensory testing
Service for own account
Subsidiary wholly-owned corporation
System of own resources of the Community
System of own resources of the Union
Transport on own account
Vehicle insurance
Vehicle own damage insurance
Wholly owned subsidiary
Wholly-owned subsidiary
Wholly-owned subsidiary corporation

Traduction de «own quantitative » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
wholly-owned subsidiary | wholly owned subsidiary | wholly-owned subsidiary corporation | 100%-owned subsidiary | 100-percent owned subsidiary | fully-owned subsidiary

filiale en propriété exclusive | filiale à 100 % | filiale à cent pour cent | corporation filiale


motor vehicle own damage insurance | automobile own damage insurance | automobile insurance | vehicle own damage insurance | vehicle insurance | own damage motor vehicle insurance | motor own damage insurance | motorcar collision insurance | own damage insurance | motor vehicle insurance

assurance tierce | tierce assurance | tierce | assurance « tierce » automobile | assurance dommages à l'automobile | assurance dégâts accidentels subis | assurance de corps de véhicule | assurance de corps automobiles


wholly-owned subsidiary [ wholly-owned subsidiary corporation | subsidiary wholly-owned corporation | wholly owned subsidiary | fully-owned subsidiary | owner enterprise ]

filiale à cent pour cent [ filiale à 100 % | filiale en propriété exclusive | filiale en toute propriété | filiale en pleine propriété | filiale possédée en propriété exclusive | filiale appartenant en propriété exclusive | personne morale filiale entièrement détenue ]


Council Decision on own resources | Council Decision on the system of own resources of the European Union | Council Decision on the system of the European Communities' own resources | Own Resources Decision

décision du Conseil relative au système des ressources propres de l'Union européenne | décision du Conseil relative aux ressources propres | décision relative au système des ressources propres des Communautés européennes | décision relative aux ressources propres


quantitative sensory examination | quantitative sensory measurement | paradigm of quantitative sensory testing | quantitative sensory testing

tests quantitatifs sensoriels


Communities' system of own resources | system of own resources of the Community | system of own resources of the Union

système des ressources propres de la Communauté | système des ressources propres de l'Union


own account transport operation | service for own account | transport on own account

service pour compte propre | transport pour compte propre


of one's own initiative [ of one's own motion | on one's own initiative ]

d'office [ de sa propre initiative ]


government enterprise [ government corporation | public corporation | government business enterprise | government-owned enterprise | publicly-owned corporation | publicly-owned company ]

entreprise publique


buyer own brand | BOB | buyer's brand | Buyer's Own Brand

marque d'acheteur | MA
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The open method of co-ordination is designed to help Member States to develop progressively their own policies, and involves fixing guidelines, establishing quantitative and qualitative benchmarks, translating European guidelines into national and regional policies, and monitoring, evaluation and peer review - see European Council, 2000. Presidency Conclusions. Lisbon European Council, 23-24 March, 2000.

Cette méthode, conçue pour aider les États membres à développer progressivement leurs propres politiques, consiste à définir des lignes directrices, à établir des indicateurs quantitatifs et qualitatifs, à traduire ces lignes directrices européennes en politiques nationales et régionales et à procéder périodiquement à un suivi, une évaluation et un examen par les pairs - Conseil européen de Lisbonne, Conclusions de la présidence, 23 et 24 mars 2000.


In cases of emergency where the absence of measures would cause irreparable damage to the Union industry, and where the Commission finds, upon its own initiative or on the request of a Member State, that the conditions set out in Article 12(1) and (2) are fulfilled, and considers that a given category of products listed in Annex I and not subject to any quantitative restriction should be subject to quantitative limits or prior or retrospective surveillance measures, and therefore imperative grounds of urgency so require, the procedure provided for in Article 32 shall apply to delegated acts referred to in Article 12(3) in order to alter ...[+++]

En cas d'urgence, lorsque l'absence de mesures causerait un préjudice irréparable à l'industrie de l'Union et lorsque la Commission constate, de sa propre initiative ou à la demande d'un État membre, que les conditions énoncées à l'article 12, paragraphes 1 et 2, sont remplies et considère qu'une catégorie donnée de produits énumérés à l'annexe I et non soumis à des restrictions quantitatives devrait être soumise à des limites quantitatives ou à des mesures de surveillance préalable ou a posteriori, et que des raisons d'urgence impérieuse le requièrent, la procédure visée à l'article 32 s'applique aux actes délégués visés à l'article 12, ...[+++]


In cases of emergency where the absence of measures would cause irreparable damage to the Union industry, and where the Commission finds, upon its own initiative or on the request of a Member State, that the conditions set out in Article 12(1) and (2) are fulfilled, and considers that a given category of products listed in Annex I and not subject to any quantitative restriction should be subject to quantitative limits or prior or retrospective surveillance measures, and therefore imperative grounds of urgency so require, the procedure provided for in Article 32 shall apply to delegated acts referred to in Article 12(3) in order to alter ...[+++]

En cas d'urgence, lorsque l'absence de mesures causerait un préjudice irréparable à l'industrie de l'Union et lorsque la Commission constate, de sa propre initiative ou à la demande d'un État membre, que les conditions énoncées à l'article 12, paragraphes 1 et 2, sont remplies et considère qu'une catégorie donnée de produits énumérés à l'annexe I et non soumis à des restrictions quantitatives devrait être soumise à des limites quantitatives ou à des mesures de surveillance préalable ou a posteriori, et que des raisons d'urgence impérieuse le requièrent, la procédure visée à l'article 32 s'applique aux actes délégués visés à l'article 12, ...[+++]


To ensure that additional own funds and professional liability insurance appropriately cover potential professional liability risks, quantitative minimum benchmarks should be established for determining the proper level of coverage.

Pour garantir que les fonds propres supplémentaires et l’assurance de responsabilité professionnelle couvrent convenablement les risques potentiels en matière de responsabilité professionnelle, il convient d’établir des critères quantitatifs minimums pour déterminer le niveau approprié de couverture.


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Where imperative grounds of urgency so require in the case the Commission finds, upon its own initiative or on the request of a Member State, that the conditions set out in Article 12(1) and (2) are fulfilled and considers that a given category of products listed in Annex I and not subject to any quantitative restriction should be subject to quantitative limits or prior or retrospective surveillance measures, the Commission shall be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 25b to impose the measures referred to in Article 12(1) and (2).

Si des raisons d’urgence impérieuse l’exigent et lorsque la Commission constate, de sa propre initiative ou à la demande d’un État membre, que les conditions énoncées à l’article 12, paragraphes 1 et 2, sont remplies et considère qu’une catégorie donnée de produits énumérés à l’annexe I et non soumis à des restrictions quantitatives devrait être soumise à des limites quantitatives ou à des mesures de surveillance préalable ou a posteriori, la Commission est habilitée à adopter des actes délégués conformément à l’article 25 ter en vue d’instituer les mesures prévues à l’article 12, paragraphes 1 et 2.


Quantitative measures include a requirement to hold additional own funds.

Les mesures quantitatives comprennent l’exigence de détenir des fonds propres supplémentaires.


15. Suggests that the Commission should combine the elimination of hazards, risks and dependence on pesticides with quantitative criteria in the National Action Plans, by stipulating that Member States must set their own national targets, timetables and criteria for reducing pesticide use, taking into account the positive experience from some Member States which already use quantitative reduction targets, which has demonstrated that pesticide use can be reduced without significant costs to farmers;

15. suggère que la Commission associe l'élimination des risques, des dangers et de la dépendance à l'égard des pesticides à la fixation de critères quantitatifs dans les plans d'action nationaux, en prescrivant aux États membres de fixer leurs propres objectifs, calendriers et critères nationaux de réduction de l'utilisation des pesticides, en tenant compte de l'expérience positive de certains États membres qui ont déjà fixé des objectifs chiffrés de réduction, faisant la preuve que l'utilisation de pesticides peut être réduite sans entraîner des coûts élevés pour les agriculteurs;


15. Suggests that the Commission should combine the elimination of hazards, risks and dependence on pesticides with quantitative criteria in the National Action Plans, by stipulating that Member States must set their own national targets, timetables and criteria for reducing pesticide use, taking into account the positive experience from some Member States which already use quantitative reduction targets, which has demonstrated that pesticide use can be reduced without significant costs to farmers;

15. suggère que la Commission associe l'élimination des risques, des dangers et de la dépendance à l'égard des pesticides à la fixation de critères quantitatifs dans les plans d'action nationaux, en prescrivant aux États membres de fixer leurs propres objectifs, calendriers et critères nationaux de réduction de l'utilisation des pesticides, en tenant compte de l'expérience positive de certains États membres qui ont déjà fixé des objectifs chiffrés de réduction, faisant la preuve que l'utilisation de pesticides peut être réduite sans entraîner des coûts élevés pour les agriculteurs;


15. Suggests that the Commission should combine the elimination of hazards, risks and dependence on pesticides with quantitative criteria in the National Action Plans, by stipulating that Member States must set their own national targets, timetables and criteria for reducing pesticide use, taking into account the positive experience from some Member States which already use quantitative reduction targets, which has demonstrated that pesticide use can be reduced without significant costs to farmers;

15. suggère que la Commission associe l'élimination des risques, des dangers et de la dépendance à l'égard des pesticides à la fixation de critères quantitatifs dans les plans d'action nationaux, en prescrivant aux États membres de fixer leurs propres objectifs, calendriers et critères nationaux de réduction de l'utilisation des pesticides, en tenant compte de l'expérience positive de certains États membres qui ont déjà fixé des objectifs chiffrés de réduction, faisant la preuve que l'utilisation de pesticides peut être réduite sans entraîner des coûts élevés pour les agriculteurs;


Not only are products from neighbouring countries that undergo substantial processing imported into the Community, and thus into the overseas departments, under preferential arrangements; the overseas departments also have to face duties or quantitative restrictions when exporting their own products to their neighbours.

Les produits des pays voisins qui subissent une transformation bénéficient de régimes préférentiels lors de leur importation dans la Communauté et donc dans les DOM. A l'inverse, les DOM doivent faire face à des droits de douane ou des restrictions quantitatives à l'entrée de leurs produits dans ces territoires.




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'own quantitative' ->

Date index: 2023-10-09
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